Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schimmel in badkamer verwijderen...tips zijn welkom!

<<

Anoniem238

Bericht 07 Mei 2015 18:01

Schimmel in badkamer verwijderen...tips zijn welkom!

Op dit moment ben ik aan het proberen de voegen in de badkamer weer schimmelvrij te maken.
We hebben helaas geen raampje in de badkamer, douchen met de badkamerdeur open, maar helaas zijn de voegen toch zwart :palm:.
Nu ben ik aan de slag gegaan met "HG Schimmel-, vocht & weerplekkenreiniger'. (http://nl.hg.eu/products/show/id/49
Gebruiken jullie dit ook of iets anders?
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 07 Mei 2015 18:05

Re: Schimmel in badkamer verwijderen...tips zijn welkom!

Chloor is de truc, gisteren nog gedaan. Ik heb een kommetje gepakt, daar pure chloor ingedaan en dan alles met een tandenborstel insmeren. Rot werkje maar naar even intrekken ziet het er weer stralend uit.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 07 Mei 2015 18:06

Re: Schimmel in badkamer verwijderen...tips zijn welkom!

Dat HGspul heb ik van de week ook gehaald, moet het alleen nog uitproberen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 07 Mei 2015 18:07

Re: Schimmel in badkamer verwijderen...tips zijn welkom!

Ik gebruik net zoiets als jij maar dan van de aldi (hebben ze maar af en toe in het assortiment). Ik zelf heb niet eens raam in mijn douche zet wel altijd mijn slaapkamerraam na afloop open om zoveel mogelijk vocht weg te krijgen maar uiteindelijk komt er toch om de zoveel tijd weer schimmel terug. Dan spray ik alle plekken in laat ik het even intrekken afspoelen en klaar!
<<

Anoniem238

Bericht 07 Mei 2015 18:10

Re: Schimmel in badkamer verwijderen...tips zijn welkom!

Siem schreef:Ik gebruik net zoiets als jij maar dan van de aldi (hebben ze maar af en toe in het assortiment). Ik zelf heb niet eens raam in mijn douche zet wel altijd mijn slaapkamerraam na afloop open om zoveel mogelijk vocht weg te krijgen maar uiteindelijk komt er toch om de zoveel tijd weer schimmel terug. Dan spray ik alle plekken in laat ik het even intrekken afspoelen en klaar!

Nu ben ik heel eerlijk, maar dit is de eerste keer in 7 jaar dat ik het zelf doe :palm: Daarom toch nog een vraag. Ga je met een natte spons over de vloer en de voegen of met de douchekop?
<<

Moontje

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:37

Bericht 07 Mei 2015 18:53

Re: Schimmel in badkamer verwijderen...tips zijn welkom!

De tips die ik ken zijn al gegeven.. maar nog een andere preventie tip..

Wij hebben ook geen raampje in de badkamer, maar hebben wel een goede afzuiger met een sterkte elektrische motor. Misschien is dat nog een idee om het te voorkomen?
Ons leven eindigt op de dag dat we zwijgen over dingen die ertoe doen.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 07 Mei 2015 19:04

Re: Schimmel in badkamer verwijderen...tips zijn welkom!

Ik ben ook fan van HG Schimmel en Vocht. Niet alleen voor de badkamer. De kinderwagen, de buggy en mijn fietstassen er al helemaal mee schoon gekregen! :good:
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 07 Mei 2015 19:10

Re: Schimmel in badkamer verwijderen...tips zijn welkom!

Ik gebruik ook het spul van HG. Om het bij te houden heb ik badkamer spray van Dasty die je kunt halen bij de Wibra. Het heet grondige hygiene keuken en badkamer. Houdt het bij mij schimmelvrij!
<<

Anoniem238

Bericht 07 Mei 2015 19:27

Re: Schimmel in badkamer verwijderen...tips zijn welkom!

Nou, inmiddels de muren en de vloer ingesprayd, half uur laten intrekken en met een spons afgenomen.
Je ziet zeker verschil met hoe het er voor uitzag, maar de voegen zijn nog niet grijs :12:.
Misschien over een paar dagen weer proberen?
<<

Anoniem122

Bericht 07 Mei 2015 19:30

Re: Schimmel in badkamer verwijderen...tips zijn welkom!

Schimmelreiniger van de Action. Werkt echt super goed!
<<

Anoniem193

Bericht 07 Mei 2015 19:52

Re: Schimmel in badkamer verwijderen...tips zijn welkom!

Wash cat van de action! Top spul.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 07 Mei 2015 20:19

Re: Schimmel in badkamer verwijderen...tips zijn welkom!

Mijn man doet dat altijd, en die heeft ook een of andere spray. Kan best ook HG zijn. Het werkt heel goed in elk geval.
<<

Anoniem151

Bericht 07 Mei 2015 20:28

Re: Schimmel in badkamer verwijderen...tips zijn welkom!

(Verdunde) bleek, werkt super
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 07 Mei 2015 20:32

Re: Schimmel in badkamer verwijderen...tips zijn welkom!

Boekenwurm schreef:
Siem schreef:Ik gebruik net zoiets als jij maar dan van de aldi (hebben ze maar af en toe in het assortiment). Ik zelf heb niet eens raam in mijn douche zet wel altijd mijn slaapkamerraam na afloop open om zoveel mogelijk vocht weg te krijgen maar uiteindelijk komt er toch om de zoveel tijd weer schimmel terug. Dan spray ik alle plekken in laat ik het even intrekken afspoelen en klaar!

Nu ben ik heel eerlijk, maar dit is de eerste keer in 7 jaar dat ik het zelf doe :palm: Daarom toch nog een vraag. Ga je met een natte spons over de vloer en de voegen of met de douchekop?


Ik hou van luie methodes dus ik zet gewoon de douchekop erop en daarna dweil ik gelijk de vloer en ben ik ook van het overtollige water af.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 08 Mei 2015 01:01

Re: Schimmel in badkamer verwijderen...tips zijn welkom!

Vocht en schimmelplekken reiniger van de action, is de nepvariant van HG!
Wij hebben een ontzettend vochtig huis dus dit spul is mij heilig!
10.04.17
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5001

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 08 Mei 2015 08:13

Re: Schimmel in badkamer verwijderen...tips zijn welkom!

Deze hielp bij ons ook altijd erg goed:
Afbeelding
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 08 Mei 2015 09:54

Re: Schimmel in badkamer verwijderen...tips zijn welkom!

Wij hebben ook een keer die HG schimmelreiniger gebruikt en waren daar héél tevreden over.
2012 & 2016
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 08 Mei 2015 09:56

Re: Schimmel in badkamer verwijderen...tips zijn welkom!

Ik doe chloor en water in een fles met een waterspuit en doe het op de muur, je ziet het vrijwel meteen wegtrekken.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 08 Mei 2015 13:18

Re: Schimmel in badkamer verwijderen...tips zijn welkom!

loura schreef:Ik doe chloor en water in een fles met een waterspuit en doe het op de muur, je ziet het vrijwel meteen wegtrekken.

Ja, ik ook. Daarna nog even naspoelen, afnemen en klaar.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1956

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 08 Mei 2015 15:39

Re: Schimmel in badkamer verwijderen...tips zijn welkom!

Zowel het spul van HG, als de action als gewoon verdunde bleek werken hier. Inmiddels al twee jaar niet meer hoeven doen, want in dit huis heb ik er geen last van. Maar in ons vorige huis hadden we een vreselijk vochtige badkamer en daardoor regelmatig schimmel. Meestal sprayde ik het in, liet het intrekken en spoelde het daarna weg met de douche. Hele hardnekkige plekken deed ik nog extra met een tandenborstel.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers