Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Madrid

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 06 Mei 2015 19:46

Madrid

Joehoeee a.s. dinsdag ga ik op stedentrip naar Madrid! Heb me er nog totaal niet in verdiept, dus wie heeft er tips & must-sees voor me? Ik kom dinsdagavond aan en vlieg vrijdagochtend terug, dus ben er maar twee hele dagen.
❤ 7 juni 2018
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 06 Mei 2015 21:22

Re: Madrid

Voor tips van mij zie mijn reisrubriek over Madrid:
reisrubriek-7-madrid-t10422.html
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 06 Mei 2015 21:39

Re: Madrid

Hé wat goed! Heb m helemaal gelezen, staan veel bruikbare tips in! Ik krijg bijna spijt dat ik maar zo kort ga haha. Maar goed, des te meer reden om er ooit weer terug te keren. Ik ben nu al enthousiast :D
❤ 7 juni 2018
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 06 Mei 2015 21:44

Re: Madrid

Leuk om te horen! Ik vond het echt een heel leuke stad. Veel plezier!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Mei 2015 11:27

Re: Madrid

Thanks! Mijn hotel zit trouwens ook aan de Gran Via, lekker centraal dus! (of volgens mij is t eigenlijk meer een hostel, maar ik heb wel een eigen kamer + badkamer)
❤ 7 juni 2018
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 07 Mei 2015 16:36

Re: Madrid

Dan zit je inderdaad lekker centraal en kun je veel te voet doen of met korte ritjes in de metro.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Mei 2015 20:22

Re: Madrid

Ja ik doe het liefst zo weinig mogelijk met de metro.
❤ 7 juni 2018
<<

anoniem213

Bericht 07 Mei 2015 23:54

Re: Madrid

Oh Madrid is zoooo leuk. Veel plezier!!
<<

Jena

Noob

Berichten: 84

Geregistreerd: 23 Apr 2014 14:41

Bericht 08 Mei 2015 06:14

Re: Madrid

Oeh, ik ben jaloers! Madrid is echt mijn favoriete stad, zo geweldig! Toen ik er was (we zijn toen 13 dagen gegaan) was het 40 graden, maar dat mocht de pret niet drukken :banaan: . Heerlijke terrasjes, goed eten, lekker chillen! Veel plezier.
<<

Anoniem321

Bericht 08 Mei 2015 12:35

Re: Madrid

Ik ben met Pasen geweest en het was geweldig. Het was heerlijk weer, ik heb echt genoten.
Ik had een hostel midden in het centrum van de stad geboekt (gelukkig van tevoren niet betaald). Ik kom daar, wat denk je: mijn naam staat niet op de lijst. Ze hadden alleen nog een bed in een dorm, maar ik had juist een privekamer geboekt. :nopompom:

Maar deze teleurstelling heb ik algauw om weten te zetten in een succes, ter plaatse heb ik via booking.com een kamer in hotel Mediodia geboekt, wel wat duurder, maar vooruit. Het hotel is vlakbij Atocha en met een metroingang voor de deur. (ik had een metropas voor een paar dagen, ideaal!)

Ik heb lekker rondgezworven door de stad. Ik had een ANWB boekje en een 100 % Madrid boekje met stadswandelingen die ik heb gemaakt.

Verder lekker rondgehangen op pleinen en een paar relaxte namiddaguurtjes doorgebracht in het Buen Retiro park met lekkere broodjes en een boek. Ik heb ik veel ijsjes gehaald :P en lekker gegeten. (ook een keer bij de mac haha).
Wat ik je kan aanraden is Thais restaurant Bangkok, aan de Calle Arenal. Je kunt daar redelijk goedkoop heerlijk eten!

Ook heb ik het koninklijn paleis bezocht (van te voren online een kaartje gekocht, is wel aan te raden anders kun je heel lang in de rij staan). Ik vond het erg mooi maar je moet er van houden.

Ontbijten kan prima in een Pans & Company, daar zijn er meerdere van in de binnenstad. Daar heb je redelijk goedkope ontbijtmenutjes.

Ik zou zo weer gaan als ik er aan terugdenk, haha.

Ik heb geen foto's beschikbaar helaas, heb nl. bijna geen foto's gemaakt.

Alvast heel veel plezier daar!
<<

Anoniem205

Bericht 08 Mei 2015 18:27

Re: Madrid

Bliss, zie dit stukje over de toegang tot het koninklijk paleis!
http://www.patrimonionacional.es/en/fre ... ace-madrid

From Monday to Thursday, from 4 pm to 6 pm (October to March) and from 6 pm to 8 pm (April to September), free entry for citizens of the European Union, residents and holders of work permits in the EU and Latin American citizens holding proof of nationality (national identification card, passport or driving licence) or a residence or work permit. Free entry is restricted to self-guided tours. Guided tours are not allowed during these hours.
<<

Anoniem222

Bericht 10 Mei 2015 17:49

Re: Madrid

Leuuuk Madrid!

R. Heeft 5 jaar in Madrid gewoond. Hij heeft even wat tips voor je onder elkaar gezet:
Madrid is groot, heel groot. Dus dit zijn dingen die echt leuk zijn om te doen. Niet teveel aan vast houden, vooral in de leukere buurtjes blijven en een beetje op ontdekkingstocht gaan. Koop ook grote goede kaarten.

Er rijden door de hele (binnen)stad van die rode dubbeldekkers. Die moet je even pakken. Kost volgens mij 16 euro en dan kan je de hele dag op en afstappen. Je hebt twee lijnen. Rood en Blauw voor de nieuwe en oude delen van de stad. Beide zijn leuk. Ook wel handig als vervoer voor een hele dag. Anders moet je gewoon een 10 rittenkaart voor de metro kopen. Kom je ook overal. Is heel goedkoop.

Borrel. Het belangrijkste natuurlijk... Centro Cubano. Kent helemaal niemand ligt verborgen op de eerste etage in een straat.
Calle Claudio Coello 41-1 hoog. (Loopt parallel aan Serrano volgens mij) Beste Mojito ever. Mooi na een beetje winkelen op Goya en Serrano. Het PC Hooft gebied van Madrid. (Let op: Zondagavond dicht)

Uitgaan. Teatro Kapital op calle de Atocha (ook Atocha metro), oud theater nu club. Heel vet maar wel groot en uiteraard prijzig. Pacha bij Tribunalen is dicht. Of Joy Eslava carre Arenal 11 (vlakbij Sol), iets kleiner, goedkoper, kan heel leuk zijn.

Voor na een wilde nacht is het prima om je kater uit te zingen in het Retiro. Grootste park van Madrid. Ga hier wel op een doordeweekse dag heen, anders is het nogal druk. Er is een meertje in het park daar moeten jullie echt even een roeibootje huren, enorm romantisch.

Tapas op calle Serrano bij Jose Luis Serrano 89.

Verdere mooie pleinen: Colon (megavlag..) Cibeles (viert Madrid altijd feest als ze kampioen zijn, gaat dit seizoen helaas niet gebeuren haha).

Laat in de avond Plaza Santa Ana. Op het plein op het terras tapear (dat is Spaans voor tapas eten). Dit is een van mijn favoriete pleinen.

Net even voor plaza Santa Ana zit een enorm leuke jazz bar Cafe Central. Goedkope tapas ook. Echt even langsgaan. Plaza de Angel.

Niet missen. Borrelen op het dak van hotel melia Reina Victoria, het heet terraza Penthouse. 's avonds heel mooi uitzicht over de hele stad. (Zit ook op Plaza Santa Ana, dat grote mooie witte gebouw, rechteringang)

Winkelen in Chueca (gay buurt), de straat heet calle Fuencarral (komt op Gran Via uit). Metro station Tribunal uitstappen. Tip installeer de metro app. Voor 1 euro kom je overal.

Ook leuk Lasal bar club calle Guzman el Bueno 98 in de universiteitswijk.

Niet doen: tapas op Plaza Mayor, slecht en duur, wel even het plein bekijken. Eten in typische restaurants op grotere pleinen. Toeristisch, duur, slecht.

Taxis zijn redelijk te betalen. Neem deze als je laat naar je hotel wilt. Metros rijden naar 0200 niet meer.

Puerta del Sol bekijken, middelpunt Spanje. Hier vind je ook het 0 tegeltje. Het absolute middelpunt. Volgens mij is de renovatie nu helemaal klaar.

Flamenco: Dit moet je eigenlijk wel doen, maar is prijzig. Vaak ook omdat het in combinatie is met eten. Las Chinitas is de mooiste. Calle Torija 7. Als je iets meer budget wilt moet je het even aan de receptie van je hotel vragen of er een leuke tent in de buurt zit. In Madrid heb je er veel die eigenlijk allemaal wel goed zijn. Kwaliteit Flamenco is hier hoog.

Ben je pro of anti stierenvechten? Voor het geval dat. Ventas metrostation. Als je daar uitstapt kan je het niet missen.

Leuke wijken om doorheen te struinen Chueca, Latino en Salamanca (en in Salamanca met name Goya (mijn oude wijk) en Lista. In Calle Ayala 65 (deze buurt ook) zit een enorm lekkere Jappanner.

Heel leuk om de overdekte markt Mercado San Miguel te bezoeken. Vooral veel eten daar. Plaza de San Miguel.

Etenstijden. Ontbijt normale tijden, lunch tussen 14:00 en 16:00 eten als diner (rond dit tijdstip is het ook wat drukker in restaurants. Ga rond 13:00 eten, dan heb je ruim plek). Diner, tapas vanaf 21:00 uit ruim na twaalven

Ook leuke straat Bravo Murillo, daar wonen de Latino's en zie je de mooiste vrouwen.

Leuke restaurants:
La Maquina op calle sor Angela de la Cruz 22 en ook leuk tapas bij Tasca la Farmacia op Capitan Haya 19. Is geen apotheek haha.
La Ora Serrano 120.

Nooit eten: het typische Madrileense gerecht Caldo, dat is ranzig.

Ik heb hier alles een beetje door elkaar heen gezet. Als je dingen wilt bezoeken moet je het even uitstippelen op een kaart. Zoals eerder gezegd, Madrid is groot! Dit was alles wat ik zo snel even kon bedenken dat leuk is, mocht je nog vragen hebben vraag maar aan Harrison!

In ieder geval veel plezier!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 10 Mei 2015 18:04

Re: Madrid

Hahaha wow ik ben overprikkeld door alle info! En ik ben er maar twee volle dagen ;) Thanks R! Romantisch roeien in mn eentje skip ik denk ik maar ff, dat doe ik wel als ik er ooit nog eens met een man kom :P Echt uitgaan ben ik ook niet van plan, want ik wil die twee dagen enigszins op tijd en katervrij op pad voor een optimale Madrid-beleving.
Ik ben gek op parken en pleinen, dus die ga ik zeker checken! Yeahh ik heb er zin in!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem222

Bericht 10 Mei 2015 19:26

Re: Madrid

Haha oh ik zie nu pas dat dat er staat. Ik heb niet gezegd dat je alleen ging. Maar het retiro is in je eentje ook heel leuk! En bij de roeibootjes staat toch altijd een enorm lange rij, dus ook met een metgezel zou ik het niet aanraden haha!
<<

Anoniem147

Bericht 11 Mei 2015 09:50

Re: Madrid

Haha super lief! Ik hoor het R. ook allemaal uitleggen.


Ik vind Madrid nu wel echt heel leuk klinken. Ben er ooit een dag met school geweest toen ik 15 was en daar in de buurt op uitwisseling was maar toen niet verder gekomen dan wat winkelen, Plaza Major, Stadion van Madrid en Reina Sofia.

Have fun Bliss!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 11 Mei 2015 22:44

Re: Madrid

Thanks!

Oh jee, hoorde vanavond van mn vader dat Real Madrid woensdag de halve finale vd Champions League speelt tegen Juventus! Haha ben benieuwd of ik daar nog veel van merk in de stad, qua hooligans enzo.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem130

Bericht 02 Sep 2015 16:12

Re: Madrid

Even een terugvindpostje voor mezelf. Net besloten dat ik de weersvoorspelling helemaal niks vind en nog een weekje zo'n wil pakken dus vlieg zondag naar Madrid. Gracias voor al de tips!

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers