Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Recept gehaktballetjes in saus

<<

Anoniem186

Bericht 06 Mei 2015 12:03

Recept gehaktballetjes in saus

Heeft er iemand nog een leuk recept voor gehaktballetjes in een saus. Dus eigenlijk een recept voor de saus, gehaktballetjes kan ik wel maken, haha.
Meestal maak ik een simpele tomatensaus, maar ik zou wel eens iets anders willen proberen.
<<

Anoniem119

Bericht 06 Mei 2015 12:05

Re: Recept gehaktballetjes in saus

Ik vind zelf met iets van pit er lekker in, dus een extra chili pepertje en knoflook.

Maar je kunt ook de wat zoetere kant op, door eerst rode uien te fruiten met wat basterdsuiker en dat te blussen met wat rode wijn.

Oh en ik weet niet of je dat weet, maar kook eens een takje van de tomaten mee. Dus van die tomaten aan de tros, maar dan leg je het takje ook in de pan om mee te koken. Je eet dit niet op, maar geeft zó veel geur en smaak af. Moet je eens aan ruiken, zo lekker!

Je kunt ook kip of kalfsgehakt gebruiken en dan een iets meer roomsaus maken, of met salie bijvoorbeeld.
<<

Anoniem186

Bericht 06 Mei 2015 12:16

Re: Recept gehaktballetjes in saus

Nee, dat wist ik niet. Ga ik een keer proberen!

Wijn gaat hem niet worden, het moet wel kindproof zijn.
<<

Anoniem186

Bericht 06 Mei 2015 12:17

Re: Recept gehaktballetjes in saus

Iets van een zoetzure saus lijkt me ook lekker. Dus als iemand daar nog een succes receptje van weet.
<<

Anoniem286

Bericht 06 Mei 2015 12:18

Re: Recept gehaktballetjes in saus

Ik heb laatst gewoon een simpele tomatensaus (tomaten, gepureerde wortelen, uien, kruiden) gemaakt maar dan een beetje kaneel erin (ook wat in de balletjes). Smaakt erg lekker en weer eens wat anders.
<<

Anoniem119

Bericht 06 Mei 2015 12:22

Re: Recept gehaktballetjes in saus

Oh kan dat niet met kinderen als je het in laat koken? Dat wist ik dan weer niet ;)

Je zou evt wat druivensap kunnen proberen, de AH heeft zo'n fles met Merlot druivensap in de koeling staan. Die is heel lekker zoet, en kan je de uien vast ook goed mee afblussen. Maar zonder zoiets kan vast ook!

Offe.. Wat vind je van Thaise gehaktballetjes? Ik lees nu je wens voor zoetzuur, nou heb ik daar niet zo heel veel verstand van, maar ik maak wel eens balletjes van half om half gehakt samen met gehakte garnalen (gewoon Hollandse garnalen door de blender tot een pasta), dus soort vlees/vis mengsel (en als ze garnalen niet lusten, alleen half of half gehakt), met wat Thaise smaken zoals gember, limoenrasp, citroengras, evt een pepertje en knoflook als ze dat aan kunnen, wat sojasaus en vissaus enzo. En dan in de pan bakken en afblussen met wat kokosmelk (en een stukje citroengras er in mee koken).

Offeuh... Zelfde iets zo ongeveer, maar dan met iets meer Chinese kruiden met hoi sin saus er over. Ook heerlijk!
<<

Anoniem237

Bericht 06 Mei 2015 12:29

Re: Recept gehaktballetjes in saus

Wat vind je van gehaktballetjes in stroganoff saus? Als ik thuis ben kan ik het recept wel even opzoeken als je wilt? Ik maak dat altijd in de slowcooker en dan serveren met pasta en salade.
<<

Anoniem119

Bericht 06 Mei 2015 12:33

Re: Recept gehaktballetjes in saus

Ooh Stroganoff, dat is zo heerlijk ouderwets voor mij, dat maakte mijn moeder vroeger. Heerlijk!
<<

Anoniem237

Bericht 06 Mei 2015 12:41

Re: Recept gehaktballetjes in saus

Ja, dat vind ik ook! Ik vervang de crème fraiche vaak voor griekse yoghurt. Voelt iets gezonder ofzo. :laughcry: :P
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 06 Mei 2015 12:59

Re: Recept gehaktballetjes in saus

Het is niet het meest gezonde recept en al helemaal niet superfood proof(er gaat ook een zakje in, maar dat zou je wel weg kunnen laten)
http://www.smulweb.nl/recepten/1408913/Ballen-van-radja
Wel erg lekker!
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem186

Bericht 06 Mei 2015 13:07

Re: Recept gehaktballetjes in saus

Ja graag, Forumster!

Marin, lekkere tips, dank je! Ik heb alleen dingen zoals vissaus en hoi sin saus niet in huis. Ik was altijd in de veronderstelling dat zulke dingen vol ongezonde E-nummers zit. Ik zal er toch maar eens naar gaan kijken!

Gijs, die van jou zal ik zo ook even bekijken. Beetje variatie is altijd welkom. En pakjes zijn altijd wel te vervangen.
<<

anoniem203

Bericht 06 Mei 2015 13:12

Re: Recept gehaktballetjes in saus

Of zelf een lekkere pindasaus maken. Ook lekker!
<<

Anoniem119

Bericht 06 Mei 2015 13:29

Re: Recept gehaktballetjes in saus

Oh ja ik denk zelf nooit zo na over die e nummers. Ik kijk wel bijna altijd vers maar dingen zoals vissaus haal ik gewoon uit flesjes. Heb je wel ketjap manis of is dat ook niet goed? Met ketjap manis en wat honing kom je ook al een heel eind. Gehaktballetjes bakken, op het laatst wat ketjap manis en honing mee koken zodat het lekker sticky wordt en dan als laatste op t bord nog wat sesamzaadjes over strooien, dan plakt t lekker. Is wel lekker zoet voor kindjes. Evt met wat sambal of bosui voor jou voor de smaak.
<<

Anoniem313

Bericht 06 Mei 2015 13:31

Re: Recept gehaktballetjes in saus

Het is níet echt een plas saus, maar deze balletjes met ketjap zijn erg lekker:

http://www.kayotic.nl/blog/indonesian-glazed-meatballs
<<

Anoniem237

Bericht 07 Mei 2015 13:56

Re: Recept gehaktballetjes in saus

1 can cream of mushroom soup
14,5 ounce beef broth
8 ounces sliced fresh mushrooms
1 cup sour cream
1 tablespoon flour
1/3 cup water

Die verse champignons erbij in zijn echt super lekker!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 07 Mei 2015 14:42

Re: Recept gehaktballetjes in saus

Ik maak weleens gehakt balletjes met ras el hanoud en een heel fijn gesnipperd uitje en soms doe ik in het midden een klein blokje feta, dat in een tomatensaus van ui, knoflook en weer ras el hanoud en dan gooi ik er ( diepvries) doperwtjes in en breek ik een paar eitjes in de pan ( dan niet meer roeren zodat het eitje stolt door de saus) en lekker wat platte peterselie er over. Dat kan je dan heel lekker eten met Turksbrood of couscous bijvoorbeeld( maar ook met bulgur of iets dergelijks).

Of Griekse gehaktballetjes met wat kaneel door de tomatensaus, rode ui en door de balletjes zelf doe ik dan oregano en verkruimdelde feta ( en een uitje en knoflook). Dat eten met een Griekse salade met feta, rode ui, olijven, tomaten e.d. heerlijk!

Ik gebruik overigens meestal blikjes tomatenblokjes voor mijn saus.
25-11-2014 & 09-06-2017

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers