Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tweede ledikant of peuterbedje aanschaffen?

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 05 Mei 2015 20:32

Tweede ledikant of peuterbedje aanschaffen?

Even een dilemma.
In oktober wordt onze tweede geboren.
Onze dochter is dan 18-19 maanden.
Zij slaapt vanaf haar geboorte in een ledikant.
Nu zijn er 3 opties:
1. Deze is het minst logisch: een wieg aanschaffen. Weet niet hoe lang een baby daar in kan (6 maanden?) maar dan kan onze dochter met 2 jaar misschien over in een peuterbed en de baby in haar ledikant.
2. Een tweede ledikant kopen.
3. Een peuterbed kopen (bijv de Gulliver van Ikea) en dochter in peuterbed doen met 18-19 maanden (vind haar eigenlijk veel te jong) en dan kan de baby in haar ledikant.

Ik neig naar optie 2. Wat zouden jullie doen?
04-2014
10-2015
<<

anoniem203

Bericht 05 Mei 2015 20:36

Re: Tweede ledikant of peuterbedje aanschaffen?

Ik zou ook een tweede ledikant kopen. Ik vind je dochter persoonlijk nog te jong voor een peuterbedje en een wieg zou ik niet aanschaffen voor die paar weken. Volgens mij kunnen ze daar na een maand of 3 al niet meer in.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 05 Mei 2015 20:40

Re: Tweede ledikant of peuterbedje aanschaffen?

Ik zou een goedkoop ledikantje erbij kopen, ze is idd nog wel erg klein voor een groot bed.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 05 Mei 2015 20:44

Re: Tweede ledikant of peuterbedje aanschaffen?

Ik zou ook voor een 2e ledikantje gaan. Vind haar ook nog wel wat te jong om over te gaan naar een peuterbedje.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 05 Mei 2015 20:52

Re: Tweede ledikant of peuterbedje aanschaffen?

Ik zou ook voor een tweede ledikant gaan.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem166

Bericht 05 Mei 2015 20:53

Re: Tweede ledikant of peuterbedje aanschaffen?

Ik zou voor een peuterbedje gaan met een bedhekje, zodat ze er niet uit kan vallen.
<<

Sugar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 03 Sep 2013 14:08

Bericht 05 Mei 2015 20:57

Re: Tweede ledikant of peuterbedje aanschaffen?

En een campingbedje tijdelijk? Tot ze in een peuterbedje kan? Of gewon bed. Want rond de 2 jaar kunnen de meeste dat wel et een hekje ervoor. Maar dan moet je even zelf je kind inschatten of ze dat met 2 al kan.
En een simpel ledikantje kost trouwens ook niet zo veel van ikea of marktplaats... Het is naar wat je dan fijner vindt, campingbedje of ledikant.
Die van ikea kun je dacht ik zelfs nog een zijkant uithalen op een gegeven moment dan heb je een peuterbedje..
Mijn mooiste kadootjes
Oktober 2010 & April 2014
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 05 Mei 2015 20:57

Re: Tweede ledikant of peuterbedje aanschaffen?

Een peuterbedje! Dochter is hier met 18,5 maand overgegaan in een peuterbed en ze slaapt zo goed erin. Ze is ook trots als een pauw op haar bedje en iedereen moet het zien. Wij hebben er 1 met een halfhekje genomen. Maar tot nu toe komt ze er zelden uit. Ze zit altijd heel rustig in haar bedje te spelen. Terwijl ze in haar ledikantje altijd stond te springen om eruit te mogen.
<<

Blue

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 18 Apr 2014 10:04

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 05 Mei 2015 20:59

Re: Tweede ledikant of peuterbedje aanschaffen?

Ik zou ook voor een peuterbedje gaan met een hekje. Onze zoon is ook rond de 18 maanden overgegaan.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 05 Mei 2015 21:06

Re: Tweede ledikant of peuterbedje aanschaffen?

Wil je nieuw (dus levertijden), of tweedehands? Ik zou de beslissing denk ik uitstellen. Mijn zoon klimt nog niet en is er nu nog niet aan toe om naar een peuterbed te gaan, maar over 3 maanden (dan is hij 19 maanden) kan dat weer compleet anders zijn. Tweedehands kun je natuurlijk zó aanschaffen.
L2014 & H2017
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 05 Mei 2015 21:09

Re: Tweede ledikant of peuterbedje aanschaffen?

Ik zou voor peuterbedje gaan, als dat echt niet gaat is een ledikantje zo erbij gehaald.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 05 Mei 2015 21:24

Re: Tweede ledikant of peuterbedje aanschaffen?

Lu. is 25 maanden en slaapt nog in zijn ledikant en klimt er ook nog niet uit, al begint hij aanstalten te maken. Van de mensen die ik ken met kinderen van dezelfde leeftijd zijn met 24 maanden een aantal over maar ook best een flink aantal nog niet.

Zelf zat ik op een goed moment met een soortgelijk dilemma. Ik had een wieg van de familie maar daar was Lu. wel uitgegroeid op een gegeven moment, in de wieg sliep hij overdag op zijn eigen kamer. 's nachts sliep hij in de co-sleeper naast mijn eigen bed, een omgebouwd ledikantje van Ikea.
Uiteindelijk heb ik er toen bij Ikea het goedkoopste ledikantje wat ze hadden bij gehaald. Het hoefde niet open te kunnen om als peuterbed te fungeren want tegen die tijd kon ik daar de co-sleeper wel voor gebruiken had ik bedacht.

Ik ben blij dat ik het gedaan heb want ik heb beide bedjes nog een hele tijd in gebruik gehad.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 05 Mei 2015 21:37

Re: Tweede ledikant of peuterbedje aanschaffen?

Wij hebben voor de baby een nieuwe kamer gekocht, met een eigen ledikantje.
Voor onze oudste hadden we toendertijd een kamer met juniorbedje gekocht. Dat is een bedje van 70x140, ipv 60x120, maar met de mogelijkheid om het om te bouwen tot open peuterbedje. Dit hebben we pas een paar weken vóór de geboorte van de jongste gedaan. Ik zou een keizersnede krijgen en mocht dus 6 weken niet tillen. Dat leek me erg lastig met de oudste. Hij was dus bijna 3 toen hij pas overging naar het peuterbedje. Ik moet er wel bijzeggen, dat hij nooit aanstalten maakte om eruit te klimmen en het zelf ook nog wel erg fijn vond.
De jongste ligt nu ook in een juniorbedje. Als hij klaar is met het ledikant, kunnen we het ombouwen tot peuterbedje. Kostte €100 extra, maar je doet er natuurlijk wel langer mee.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem193

Bericht 05 Mei 2015 21:41

Re: Tweede ledikant of peuterbedje aanschaffen?

Dochter klom uit het ledikant met 18 maanden dmv een soort koprol over de rand. Dus toen kochten wij een peuterbed voor haar.
<<

Anoniem171

Bericht 05 Mei 2015 21:46

Re: Tweede ledikant of peuterbedje aanschaffen?

Ik zou ook voor een peuterbedje met hekje gaan (wij hebben de Bar&Mar van Tom&Lilly).
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 05 Mei 2015 21:58

Re: Tweede ledikant of peuterbedje aanschaffen?

Haha Alibi dat is hier vorige week gebeurd. We hadden het ledikant nog niet helemaal verlaagd (hij heeft 3 hoogtestanden) en ze kan al sinds 8 maanden staan, dus het zat er een keer aan te komen.
Dus voelde me heeeeel schuldig dat ze op de grond lag. We waren erbij toen ze sprong en via een soort koprol over de rand duikelde. Nu kan ze er niet meer overheen.

We neigen nu naar het Gulliverledikantje van Ikea. Daar kan 1 kant uit en dan heb je een soort peuterbedje voor als ze 2 wordt bijvoorbeeld.
En dan de baby in haar ledikant. Ik zie haar nu echt direct het peuterbedje uit klimmen, spelen en op de grond in slaap vallen.

We kopen sowieso bij Ikea het ledikantje of peuterbedje. Bedankt voor alle reacties in ieder geval.
Het is beter om af te wachten. Maar we willen het kamertje gaan doen en voor mij hoort daar ook het bedje en aankleding bij. Maar dat kan wel even wachten, we wonen 10 min van de Ikea. Het is zo gekocht.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem315

Bericht 05 Mei 2015 22:11

Re: Tweede ledikant of peuterbedje aanschaffen?

Ik zou ook een nieuw ledikant kopen. Ik zie mijn dochter van nu 17 maanden nog lang niet in een peuterbed.

(En sowieso wil ik direct een gewoon 1-persoonsbed. Een peuterbed vind ik geldverspilling. Zeker als je zo'n bedje hebt waarvan je de wand weg kunt halen :) )
<<

Anoniem127

Bericht 05 Mei 2015 22:24

Re: Tweede ledikant of peuterbedje aanschaffen?

Een nieuwe ledikant, zowel mijn eerste als tweede dochter heb ik er tot ruim drie jaar in gehad. Ik vind het ideaal, dan gaan ze tenminste 's nachts ook niet lopen spoken. Daarna gelijk eenpersoonsbed, peuterbed vind ik zonde van het geld.
<<

Anoniem136

Bericht 05 Mei 2015 22:29

Re: Tweede ledikant of peuterbedje aanschaffen?

Ik zeg ook tweede ledikant. Mijn oudste 2 waren 2 jaar en 4 maanden toen ze naar een peuterbed gingen, de jongste is net drie en ligt nog in zijn ledikant. Voor mijn kinderen was 1,5 jaar echt te jong geweest.
<<

Pietje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 134

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:52

Bericht 06 Mei 2015 20:23

Re: Tweede ledikant of peuterbedje aanschaffen?

Ledikant van de Ikea voor de oudste? Kan je de zijkant vanaf halen, zodat het een open bedje word. Doe je er misschien iets langer mee.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 06 Mei 2015 20:27

Re: Tweede ledikant of peuterbedje aanschaffen?

Hier een complete nieuwe babykamer met peuterbed voor de jongste gekocht. Hij heeft het ledikantje van zijn zus gehad en zij is met 18 maanden in een peuterbed gegaan, dat ging erg goed.
Maar hij mag nog even in zijn ledikantje blijven liggen, hij is nu bijna twee, maar het bevalt ons wel dat hij niet uit zijn bed kan ;).
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

katje

Noob

Berichten: 75

Geregistreerd: 10 Sep 2013 19:56

Bericht 06 Mei 2015 20:37

Re: Tweede ledikant of peuterbedje aanschaffen?

In Duitsland zijn de ledikanten 70 ×140. Hier hebben we direct een "gewone" zijkant bijgehaald. Mijn dochter (3) slaapt hier nu al vanaf de geboorte in. Eerst als ledikant nu als peuterbed. Dat kan ook nog een optie voor je zijn.
april 2012
juni 2014
mei 2017
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 06 Mei 2015 20:50

Re: Tweede ledikant of peuterbedje aanschaffen?

Lastig. Aan de ene kant zou ik zeggen, een peuterbed. Nog een ledikant gebruik je misschien maar een paar maanden. Maar met de komst van de baby verandert er al zo veel, dat ik me kan voorstellen dat het voor jouw dochter wel erg veel veranderingen zijn in één keer. En ik zou wel zorgen dat ze niet het gevoel krijgt haar bed (en dus haar plekje) af te moeten staan aan de baby.

Kun je niet tijdelijk ergens een wieg/ledikant lenen?
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Patsy

Bericht 07 Mei 2015 07:50

Re: Tweede ledikant of peuterbedje aanschaffen?

katje schreef:In Duitsland zijn de ledikanten 70 ×140. Hier hebben we direct een "gewone" zijkant bijgehaald. Mijn dochter (3) slaapt hier nu al vanaf de geboorte in. Eerst als ledikant nu als peuterbed. Dat kan ook nog een optie voor je zijn.


Dat formaat hebben wij ook gekocht voor onze zoon. Om dit bed zitten op helemaal rondom spijlen. Alleen bleek onze zoon zelf er uit te kunnen klimmen. We hebben voor de baby alsnog een wiegje gekocht nu.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 07 Mei 2015 07:57

Re: Tweede ledikant of peuterbedje aanschaffen?

Kan je van niemand een wiegje lenen, vaak hebben mensen die nog wel op zolder staan, nieuw matrasje er in en je bent voor 30 euro klaar.
Onze zoon is nu 5.5 maand en past nog in de wieg, hij ligt er eigenlijk elke nacht nog wel in.
25-11-2014 & 09-06-2017

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers