Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


angst stoornis, wie herkent dit?

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 11 Mei 2015 21:18

Re: angst stoornis, wie herkent dit?

Facebook is echt zo slecht in dat opzicht maar tis wel een van m'n lijntjes met de buitenwereld dus dat maakt het wel lastiger. Heb gelukkig weinig mensen in m'n timeline die dit soort verhalen delen. Waar ik me wel aan erger is dat je halve timeline tegenwoordig vol staat met dingen die mensen geliked hebben.
2015 💙
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 11 Mei 2015 21:20

Re: angst stoornis, wie herkent dit?

Ik ben momenteel ook steeds de mensen aan het verwijderen die dat soort dingen delen. Ik was sowieso al klaar met die stomme deelacties die mensen echt maar blijven delen maar dat was maar een irritatie en klikte ik zo door. Maar dit blijft dus ook echt hangen in mijn hoofd, die berichten over kanker en weet ik wat allemaal.

Ik denk regelmatig; wat zou iemand anders denken gedurende een dag? Ik denk regelmatig dus aan mijn angsten maar waar zouden '' normale'' mensen dan toch aan denken? Het lijkt me zo heerlijk om wat nuchterder te zijn.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 11 Mei 2015 22:32

Re: angst stoornis, wie herkent dit?

De enige die op dat soort acties reageert is m'n nichtje. Alleen dan niet de deel en win. Meestal zijn het de acties waarbij je iemand moet taggen. Die zijn fijner. Dan zie je wel de melding maar verder niet vervelend. Maar die zielige verhalen dst is voor je rust niet fijn. Merk dat ik hier bepaalde forummers ook negeer
2015 💙
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 15 Mei 2015 14:03

Re: angst stoornis, wie herkent dit?

Hoe was je afspraak bij de psych?
2015 💙
<<

Anoniem258

Bericht 15 Mei 2015 14:35

Re: angst stoornis, wie herkent dit?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem258 op 15 Mei 2015 21:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 15 Mei 2015 14:41

Re: angst stoornis, wie herkent dit?

Meggy dikke knuffel, kan me voorstellen dat je daar bang van word. Eerst je moeder dan je dochter. Ook al weet je dat de kans echt zo klein is. Je hebt al 2 keer een ontzettend kleine kans mee gemaakt. Dus waarom niet een derde keer. Dit klinkt nu heel cliché maar ik zou als ik jou was wel hulp zoeken. Knuffel
2015 💙
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 16 Mei 2015 16:35

Re: angst stoornis, wie herkent dit?

Ik kan me jullie verhaal ook nog zo goed voor de geest halen Meggy. Geen wonder dat je er dan nu last van hebt zeg.

Hoe is het met jullie verder allemaal? Minx hoe gaat het met jou en de baby? Lukt het nog om je vriend niet te spreken?
Hier gaat het al een hele week eigenlijk erg goed ( even afkloppen). Ik heb geen medicatie meer hoeven te gebruiken en heb ook nog geen aanvallen gehad. Ik hoop dat het nu echt beter blijft gaan. Als het over 2 weken nog zo is ga ik mezelf verwennen met een mooie nieuwe ketting van Pandora.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 16 Mei 2015 16:55

Re: angst stoornis, wie herkent dit?

Dat is wel fijn,

Ja ben vandaag 4 wkn geleden vertrokken dus het is nu een beetje afwachten of en wanneer hij contact opneemt. Heb wel besloten dat dat van zijn kant moet komen. Er zijn maar 2 redenen wanneer ik contact op neem en dat is als er wat mis is met de baby of als de bevalling begint. Laat hem maar voelen hoe kut het is als je dingen over je kind te weten moet komen via anderen. Het is niet zo dat ik onbereikbaar ben en niet wil praten.
2015 💙
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 16 Mei 2015 16:57

Re: angst stoornis, wie herkent dit?

Is dat alweer 4 weken nu? Ben benieuwd wanneer hij contact met je gaat opnemen. Goed en dapper van je dat je hem de eerste stap laat nemen. Denk ook dat dat wel een verstandige keuze is.

Ben je al een beetje met het kamertje voor jullie baby bezig? Dat zijn misschen dingen die je ook wel wat kunnen afleiden.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 16 Mei 2015 17:24

Re: angst stoornis, wie herkent dit?

De kamer is via zijn vader besteld en ik weet nog niet eens wat er gaat gebeuren. Slaap nu wel op m'n oude slaapkamer. Zal de kraamzorg wel over gaan zeiken mocht ik daar moeten bevallen. Het is namelijk nogal een vervelende trap het eerste stuk. Maandag dus psychiater ben heel benieuwd.

Jullie vakantie al geboekt??
2015 💙
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 16 Mei 2015 17:33

Re: angst stoornis, wie herkent dit?

Nee nog niet. We zijn er wel over uit dat we dus naar Texel willen maar ben nog even aan het kijken waar precies. Ik wil wel een mooi netjes huisje, het liefste op een park.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 16 Mei 2015 17:40

Re: angst stoornis, wie herkent dit?

Oh dat scheelt die zijn er bijna niet :p waar hebben jullie vorig jaar gezeten?
2015 💙
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 16 Mei 2015 17:42

Re: angst stoornis, wie herkent dit?

hahhaa nee he.

Vorig jaar zaten we in/bij Den Burg in het park Dennenoord. Maar daar was verder niets te doen op het park zelf dus nu zoek ik wel een park met wat meer erbij zeg maar.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 17 Mei 2015 10:47

Re: angst stoornis, wie herkent dit?

Ik had gister een hele reactie getypt maar die is nu weg :(.

Misschien kun je de ketting zelfs wet eerder kopen. Als een soort van reminder, ik heb zelf een paar maanden terug een ring gekocht omdat ik nog wel eens vergeet dat ik lief voor mezelf moet zijn. Draag hem nu continu, al merk ik wel dat ik soms wat vocht vasthoud en dan zit die wat minder lekker. Hoort erbij zullen we maar zeggen.

Qua parken zou je eventueel als je dat wil ook nog kunnen kijken naar een luxe tent. Iets minder luxe dan een huisje maar van een aantal campings weet ik dat de bv recreatie hebben. Mocht je daar naar gaan kijken schrik dan niet dat een van de campings een jongerengedeelte heeft. Daar merk je helemaal niets van die hebben zelfs een aparte receptie en er word echt streng op overlast gecontroleerd. Verder zou ik zelf het liefst rondom den burg en de koog zitten. De andere delen moet je vaak toch wat verder rijden om wat te kunnen doen.
2015 💙
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 26 Mei 2015 12:14

Re: angst stoornis, wie herkent dit?

Hier weer even een teken van leven. Het ging een paar weken weer de goede kant op. Ik voelde al wel een tijdje een klein bultje onderin mijn borst maar de psycholoog kon me goed ' leren' hiermee om te gaan en te zorgen dat ik niet meteen angstig werd. Maar uiteraard bleef ik voelen en googelen, ik weet het..niet handig maar daarmee groeide mijn angst toch enorm. Ik ben vanmorgen met lood inmijn schoenen naar de dokter geweest, aan de ene kant door angst en aan de andere kant omdat ik eigenlijk niet meteen naar de dokter wil vliegen wanneer ik iets voel. Maar dit bultje voelde ik al een paar weken en ik kon voor m'n gevoel de rust niet genoeg structureel vinden met de tips van de psycholoog.

De huisarts voelde en zeI dat het een vetbultje was. Ik mocht al ik wilde door voor een echo maar zij zei er zeker van te zijn dat het niets ernstigs was. Ik heb hier dan ook nu bij gelaten. Ik ken mijn huisarts goed genoeg om erop te vertrouwen dat ze bij de minste twijfel mij wel doorgestuurd zou hebben maar ze wist zeker dat het gewoon een vetbultje was.

Gelukkig voel ik me nu weer rustig..hopelijk blijft dit nu echt zo.

Minx hoe gaat het nu bij jou?
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 26 Mei 2015 12:49

Re: angst stoornis, wie herkent dit?

Vervelend zeg,

Ja ik gebruik nu consequent de medicatie en indien nodig meer. Goed slapen doet een hoop. Al blijft er elke keer superveel op me af komen. Donderdag start ik met psychomotorische therapie om ook lichamelijk gezien van m'n woede af te komen. Vandaag een beetje een rotdag maar ja dat is niet anders

Edit: officiële diagnose van de psychiater was paniekstoornis als gevolg van zwangerschap en omgeving. Kans op volledig herstel heel erg hoog, kans op recidief heel erg laag.
2015 💙
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 26 Mei 2015 19:02

Re: angst stoornis, wie herkent dit?

Ik heb zo met je te doen Minx. Een zwangerschap zou grotendeels fijn en zorgeloos moeten zijn maar volgens mij is het dat voor jou nog niet geweest. Hopelijk is morgen weer een betere dag voor je.

Ik heb twee weken geen medicatie geslikt en nu een paar dagen weer wel.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 28 Sep 2015 21:01

Re: angst stoornis, wie herkent dit?

Hoe gaat het nu?
2015 💙
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 29 Sep 2015 19:27

Re: angst stoornis, wie herkent dit?

Lief dat je er naar vraagt zeg.

Het gaat helaas nog steeds op en af. Ik kan niet omgaan met al die enge verhalen van mensen om me heen. Ik ben wel weer gestart met de pil omdat ik in de gaten kreeg dat de angsten een enorme piek hadden rondom mijn eisprong. Nu ben ik sinds een maand of 1.5 weer aan de pil en voel me daardoor rustiger, en weer dikker;)
Twee weken geleden hoorde ik dat een oud klasgenootje is overleden aan lymfeklierkanker, ik ben dan wel echt meteen in de stress en denk van alles te voelen. Daar heb ik nu nog last van al begint het gelukkig wat weg te ebben.
De hulp die ik heb werkt niet echt en ik ben nu ook begonnen met mindfulness in de hoop meer structurele rust te vinden.

Ik zou graag willen dat mensen eens ophielden met altijd die berichten over kanker dit kanker dat want ik krijg daar zo de kriebels van. Ik loop er nu ook voortaan van weg, van die verhalen. Ik kan dat niet handelen.

Hoe is het met jou en kleine man?
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 30 Sep 2015 12:51

Re: angst stoornis, wie herkent dit?

Ik wissel ook nog, heb morgen een gesprek met een maatschappelijk werker. Heb te veel onzekerheden. Mijn ex vliegt nog alle kanten op en ziet zelf niet in dat j bij hem niet veilig is. J doet het heel erg goed, soms iets te waardoor hij behoorlijk gefrustreerd kan zijn. Houd zichzelf dan ook wakker.
Ik ben gelukkig van de medicatie af maar sta nog wel onder behandeling van de psychiater.
2015 💙
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 30 Sep 2015 20:27

Re: angst stoornis, wie herkent dit?

Lastig is het he. Ben ook werkelijk benieuwd of ik hier ooit echt helemaal van '' genees'' want zo voelt het echt niet.


Hier is stress overigens echt de trigger...en daar heb ik momenteel weer erg last van. Krijg dat ook niet helemaal weg. Ik moet echt leren om meer ''nee;; te zeggen tegen een ander.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 06 Okt 2015 22:28

Re: angst stoornis, wie herkent dit?

Dat nee zeggen en je eigen grenzen aangeven is zo lastig. Je moet het doen maar als je het niet gewend bent geeft dat nog weer extra stress.
2015 💙
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 07 Okt 2015 19:01

Re: angst stoornis, wie herkent dit?

Ja idd.... zou graag morgenvroeg wakker worden en verlost zijn van die paniekaanvallen die op en af nog blijven komen. Ik maak mezelf het leven zo niet altijd even makkelijk.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 07 Okt 2015 20:09

Re: angst stoornis, wie herkent dit?

Als je het zo makkelijk kon veranderen zou je het doen toch?

Hier afgelopen weekend bij f zijn moeder aangegeven dat ik haar gedrag niet trek. Was verschrikkelijk lastig en vanochtend toen ik ze zag was de spanning om te snijden. Voorlopig hebben ze dus even pech. Zij willen wat van mij ik hoef niets van hun maar om het zo te zien is lastig.
2015 💙
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 07 Okt 2015 20:14

Re: angst stoornis, wie herkent dit?

Ik herken het wel een beetje Meave. Van mijn 13e tot mijn 16e ben ik ook heel erg bang geweest voor dit soort ziektes, maar zelfs voor te laat komen op school enz enz. Het stomme is ik heb er nooit over gepraat, en mijn ouders hadden het veel te druk dus hebben denk ik ook nooit iets doorgehad dat ik ergens mee zat. Het nam best extreme maten aan bij mij. Ik moet ook wel zeggen ik was een heel onzeker meisje... het liefst wilde ik onzichtbaar zijn voor de wereld om mij heen en dat lukt heel aardig in een gezin van 8 man groot en in een klas van 30 waar ik erg stil was. Tot ik mijn man leerde kennen. Er ging letterlijk een knop om. Als ik nu onze eerste foto zie, dan denk ik vaak 'hoe ben je in gods naam ooit voor mij gevallen ;-)'. kennelijk zag hij iets wat ik niet kon zien op dat moment.

Dat wil niet zeggen dat ik er nooit geen last meer van heb. Ik kan heel veel van mijn schouders laten glijden. Tegenwoordig haal ik maar eens diep adem, haal ik mijn schouders op en denk ik aan de leuke dingen in het leven. Het leven is te kort om er steeds bij stil te staan. Onze T. probeer ik met dezelfde houding groot te brengen. Het zal altijd door mijn gedachte blijven gaan zo nu en dan. Maar ik denk dat iedereen dat wel eens heeft.

In de tijd dat ik een miskraam had gehad voor T. heb ik aan een goede stress reductie cursus mee gedaan. ik was compleet het vertrouwen in mijn lichaam kwijt en de angsten kwamen weer boven. Door bepaalde ademhalingsoefeningen waardoor je je beter kan ontspannen + en een stukje angstbehandeling (klikt raar maar dat gebeurd doormiddel van kloppen op bepaalde lichaamsdelen). Kan je de angst laten vervangen naar een acceptabel niveau. Ik heb er toen der tijd heel veel aan gehad. Misschien ook iets voor jou? Mijn ervaring heb ik opgeschreven. Mocht je de website willen, dan stuur me je maar een berichtje.

Al met al wil je zeggen dat ik het heel rot voor je vind. Hopelijk kan je snel wat meer rust vinden. Volgens mij heb je een aantal stappen in de goede richting gezet.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers