Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


In welk opzicht leek/lijk je op (één van je) ouders?

<<

Anoniem131

Bericht 06 Mei 2015 21:49

Re: In welk opzicht leek/lijk je op (één van je) ouders?

Op m'n vader maar ik ben gelukkig wel ruimdenkend.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 06 Mei 2015 21:52

Re: In welk opzicht leek/lijk je op (één van je) ouders?

Ik ben echt een mix ook. Hoewel ik als baby heel erg op mijn vader leek als baby en als opgroeiend meisje juist exact mijn moeder was. Echt heel typisch dus ;) maar de botstructuur in mijn gezicht heb ik echt van mijn vader. Mijn mond ook. Mijn ogen zijn precies zoals van mijn moeder, de kleur heb ik van hen beiden, ze hebben/hadden beide groene ogen.
Mijn lengte heb ik van mijn vader. Zijn snelle stofwisseling en enigzins athletische bouw (brede schouders) ook. Het buikje is weer typisch iets van mijn moeder en mijn smalle heupen heb ik ook van haar. Ik heb ook haar lange onderbenen en mijn vaders voeten (helaas haha). Mijn handen heb ik ook van mijn moeder/opa. De rode tint die een beetje in mijn haar te zien is heb ik van mijn tante. De ontelbare moedervlekken heb ik van mijn moeder.

Qua innerlijk lijk ik het meest op mijn vader, hoewel ik het leergierige wel echt van mijn moeder heb. En de manier waarop ik over sommige dingen die me interesseren informatie verzamel en weet op te slaan in mijn geheugen is weer typisch mijn opa (moeders kant). Mijn 'talent' voor schrijven heb ik duidelijk van mijn moeder. Terwijl mijn ondernemergeest echt van mijn vader afkomt.

Ik vind het grappig hoe dit zo uitgepakt heeft :)
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

anoniem213

Bericht 07 Mei 2015 00:08

Re: In welk opzicht leek/lijk je op (één van je) ouders?

Thunder schreef:
June schreef:
Thunder schreef:Kloon van m'n moeder, letterlijk.

Je bent toch niet letterlijk gekloond met de cellen van je moeder?

Nee duh. Goed, zal het anders zeggen. Ik lijk sprekend op m'n moeder...

Haha, sorry hoor, maar ik snap gewoon niet vanwaar dan het woord 'letterlijk' :smile:.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 07 Mei 2015 01:39

Re: In welk opzicht leek/lijk je op (één van je) ouders?

Het schijnt dat ik en mijn beide broers allemaal hetzelfde gezichtsprofiel hebben van mijn vader.
Verder lijk ik qua humor, cynisme, sarcasme, doordachtheid en humor op mijn vader.
Qua eigenwijsheid, zorgzaamheid, betrouwbaarheid en behulpzaamheid op mijn moeder.

Als het mijn karakter betreft ben ik echt een mix. Qua uiterlijk vind ik zelf dat als je foto's van mij van rond een jaar of 6/7/8 naast die van mijn moeder in dezelfde leeftijd legt, je geen verschil ziet maar als je profielfoto's bekijkt van nu dan lijk ik weer sprekend op mijn vader.

Als ik filmpjes terug kijk van vroeger heb ik precies dezelfde stem als mijn moeder destijds had. Over het algemeen kom ik overal op een mengelmoes uit :)
Afbeelding
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 07 Mei 2015 06:59

Re: In welk opzicht leek/lijk je op (één van je) ouders?

Qua ogen lijk ik op iedere persoon, man of vrouw, aan de kant van mijn vader. We hebben allemaal hele grote blauwe ogen. Verder lijk ik eigenlijk op geen van beiden. Toen we gingen zoeken naar de familietak, kwamen we in Zwitserland uit. Daar leek ik voor het eerst op iemand uit de familie met mijn blonde haar.

Wat betreft innerlijk lijk ik ook niet echt op m'n ouders. Het reizen komt van geen van die 2, mijn zusje en ik hebben ook hele andere humor. Ik denk dat ik het gevoel voor rechtvaardigheid echt van mijn vader heb en gevoelig van m'n moeder. Mijn zusje en ik lijken qua uiterlijk en innerlijk (en stem) zoveel op elkaar, dat mensen ons constant verwisselen. En er zit 6 jaar tussen ons, dus dat ik voor mij best een compliment.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 07 Mei 2015 10:32

Re: In welk opzicht leek/lijk je op (één van je) ouders?

Dat ik letterlijk in alles op m'n moeder lijk misschien? Als een soort van kloon. Lijkt me niet zo moeilijk gedacht hoor, maar het zal. Je moet maar het met een knipoog lezen, die smiley zal ik er dan ook een volgende keer bij gebruiken.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

anoniem213

Bericht 07 Mei 2015 10:54

Re: In welk opzicht leek/lijk je op (één van je) ouders?

Laat maar :nopompom:. Jij vindt het duidelijk niet grappig.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 07 Mei 2015 11:11

Re: In welk opzicht leek/lijk je op (één van je) ouders?

June schreef:Laat maar :nopompom:. Jij vindt het duidelijk niet grappig.
Nee, niet echt.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 07 Mei 2015 12:29

Re: In welk opzicht leek/lijk je op (één van je) ouders?

Ik moest wel lachen hoor, June! :cheering:
❤ 7 juni 2018
<<

anoniem213

Bericht 07 Mei 2015 13:00

Re: In welk opzicht leek/lijk je op (één van je) ouders?

Bliss schreef:Ik moest wel lachen hoor, June! :cheering:

:smile:
<<

Krully

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 07 Mei 2015 13:57

Bericht 07 Mei 2015 14:42

Re: In welk opzicht leek/lijk je op (één van je) ouders?

Een goede mix denk ik. Ik dacht altijd merendeel op mijn vader, behalve dan weer de krullen maar ik ontdek steeds meer dat ik erg op mijn moeder lijk, in hoe we dingen aanpakken of zoiets als boodschappen doen.
Maar ik heb absoluut mijn vaders humor, we snappen elkaar met 1 blik of woord, en mijn moeder snapt er soms dan ook helemaal niks van. Ook het spontane,enthousiaste,impulsieve, sociale en ongeduldige heb ik van hem.

Ik heb eens aan mijn opa gevraagd hoe hij dit ziet in onze familie. Hij vertelde dat ik en m'n zusje enorm op mijn vader lijk en de rest op m'n moeder. Best leuk om die verhalen van vroeger dan ook te horen over hun :D
<<

Anoniem140

Bericht 07 Mei 2015 14:58

Re: In welk opzicht leek/lijk je op (één van je) ouders?

Op mijn vader qua karakter en qua uiterlijk op mijn moeder.
<<

Anoniem301

Bericht 07 Mei 2015 15:50

Re: In welk opzicht leek/lijk je op (één van je) ouders?

June schreef:
Thunder schreef:Kloon van m'n moeder, letterlijk.

Je bent toch niet letterlijk gekloond met de cellen van je moeder?


Haha oh mijn man deed dat ook in het begin van onze relatie "ik ging dood, letterlijk" "ik werd helemaal groen, letterlijk he?" "ik zakte letterlijk door de grond" Heb ik hem gelukkig af kunnen leren en het verschil tussen letterlijk en figuurlijk uitgelegd. Sorry ff oftopic.
<<

anoniem213

Bericht 07 Mei 2015 16:21

Re: In welk opzicht leek/lijk je op (één van je) ouders?

Carrie schreef:
June schreef:
Thunder schreef:Kloon van m'n moeder, letterlijk.

Je bent toch niet letterlijk gekloond met de cellen van je moeder?


Haha oh mijn man deed dat ook in het begin van onze relatie "ik ging dood, letterlijk" "ik werd helemaal groen, letterlijk he?" "ik zakte letterlijk door de grond" Heb ik hem gelukkig af kunnen leren en het verschil tussen letterlijk en figuurlijk uitgelegd. Sorry ff oftopic.

Ja, ik hoor het ook zo vaak en vaak vind ik het zo grappig! Laatst zei iemand: "Nou, toen was ik letterlijk in de aap gelogeerd." Eh......
<<

Anoniem181

Bericht 07 Mei 2015 16:22

Re: In welk opzicht leek/lijk je op (één van je) ouders?

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 09 Feb 2016 21:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 07 Mei 2015 16:37

Re: In welk opzicht leek/lijk je op (één van je) ouders?

Edit... laat ook maar.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem301

Bericht 07 Mei 2015 16:39

Re: In welk opzicht leek/lijk je op (één van je) ouders?

Thunder schreef:Edit... laat ook maar.


Ah joh, trek het je niet aan, het is echt niet rot bedoeld! Ik vind het gewoon geinig, ik zeg weer andere dingen verkeerd die grappig zijn.
<<

Anoniem301

Bericht 07 Mei 2015 16:41

Re: In welk opzicht leek/lijk je op (één van je) ouders?

June schreef:Ja, ik hoor het ook zo vaak en vaak vind ik het zo grappig! Laatst zei iemand: "Nou, toen was ik letterlijk in de aap gelogeerd." Eh......


Whaha die is helemaal leuk! Dat je echt zo'n aap helemaal opensnijd ingewanden eruit haalt en erin gaat liggen en dan in die aap gaat slapen. Ok teveel fantastie.
<<

Geel

Bericht 07 Mei 2015 17:16

Re: In welk opzicht leek/lijk je op (één van je) ouders?

Carrie schreef:Whaha die is helemaal leuk! Dat je echt zo'n aap helemaal opensnijd ingewanden eruit haalt en erin gaat liggen en dan in die aap gaat slapen. Ok teveel fantastie.
YOLO!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 08 Mei 2015 08:41

Re: In welk opzicht leek/lijk je op (één van je) ouders?

Haha wow ik las alleen die laatste reactie van Geel met quote van Carrie erin. Dat was een heel gek moment.

♥♥
<<

Anoniem301

Bericht 08 Mei 2015 08:44

Re: In welk opzicht leek/lijk je op (één van je) ouders?

Elliot schreef:Haha wow ik las alleen die laatste reactie van Geel met quote van Carrie erin. Dat was een heel gek moment.

Haha! Soortemet van twilight zone.
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 12:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 08 Mei 2015 12:10

Re: In welk opzicht leek/lijk je op (één van je) ouders?

Ik lijk spreken op mijn vader zowel qua uiterlijk als innerlijk. Is niet altijd handig want we kunnen ontzettend botsen. Helaas heb ik ook de lichaamsbouw van mijn vader ( en de hele kant van zijn familie) maar goed ook daar leer je mee leven.
<<

Anoniem167

Bericht 08 Mei 2015 12:12

Re: In welk opzicht leek/lijk je op (één van je) ouders?

Ik heb de lengte, donkere ogen & haren, en linkshandigheid van mijn vader. De rest eigenlijk van mijn moeder, qua innerlijk lijk ik ook veel op haar.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 08 Mei 2015 21:55

Re: In welk opzicht leek/lijk je op (één van je) ouders?

Qua uiterlijk een mengelmoes. Qua karakter lijk ik meer op mijn vader met wat trekjes van mijn moeder.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 09 Mei 2015 01:50

Re: In welk opzicht leek/lijk je op (één van je) ouders?

Carrie schreef:
Elliot schreef:Haha wow ik las alleen die laatste reactie van Geel met quote van Carrie erin. Dat was een heel gek moment.

Haha! Soortemet van twilight zone.


Dit lees ik vaker van je, maar wist je dat het 'soortement' is? :nerd:
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers