Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Workshop organiseren

<<

Anoniem17

Bericht 25 Sep 2013 08:49

Workshop organiseren

Voor een opleidingsprogramma op mijn werk moet ik een interactieve workshop organiseren voor alle andere deelnemers aan het programma. Het thema van de workshop is communicatie.
Heeft iemand leuke ideeën om deze workshop te vullen? Ik ben een beetje blanco!
<<

Anoniem185

Bericht 25 Sep 2013 23:52

Re: Workshop organiseren

Non-verbale communicatie? Misschien de wetenschap van dr. Paul Ekman er in betrekken? Dat vind ik een heel interessant aspect van communicatie en is leuk om met een grote groep te 'oefenen'.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 26 Sep 2013 09:16

Re: Workshop organiseren

Oefenen met gespreksvaardigheden, ehmm... casussen met lastige klanten? Non-verbaal is ook altijd wel leuk.

Communicatie met wie?
<<

Anoniem17

Bericht 26 Sep 2013 13:37

Re: Workshop organiseren

Het lastige is dus dat ik een briefje heb gekregen met het woord 'communicatie' erop, en verder de opdracht dat we een workshop van 3 kwartier moeten organiseren. Het is dus een vrij brede opdracht. Het gaat om een opleidingsprogramma voor managementassistenten, dus wij hebben nu als eerste idee om een soort 'training' te geven over de verschillende vormen van communicatie die we moeten toepassen (met een rechter communiceer je toch anders dan met iemand van de administratie). Daarbij willen we ingaan op hoe je kunt erkennen op welke manier iemand aangesproken wenst te worden. Nog steeds vrij breed dus.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Sep 2013 06:18

Re: Workshop organiseren

Een case (in tweetallen) waarbij mensen een bepaalde boodschap moeten communiceren naar de ander van een bepaalde doelgroep. Zo kan je een zelfde opdracht geven, maar de ene moet het naar een "dom" persoon communiceren, de volgende naar een advocaat, een andere naar de directeur of de secretaresse.

Dan kan je goed laten zien op welke manieren mensen iemand benaderen met de boodschap. Zelf kan je per uitkomst kort feedback geven.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem17

Bericht 27 Sep 2013 08:12

Re: Workshop organiseren

Goed idee MissEnergy! Ik heb het opgeschreven op mijn ideeënlijstje :)

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers