Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Reacties op nieuwsberichten

<<

Anoniem110

Bericht 04 Mei 2015 13:08

Reacties op nieuwsberichten

Ik sta echt steeds vaker versteld ervan dat men het nodig vind om tegenwoordig maar ongezouten hun mening onder een nieuws bericht te zetten. En sommige mensen gaan echt ver tot het walgelijke aan toe.
Bekijk nu.nl alleen al.

Zo is gisterenavond een vreselijk ongeluk gebeurt in mijn woonplaats. 2 tieners van 14 met de scooter onder een intercity trein gekomen. Op slag dood.
Iedereen denkt uiteraard 14 jaar? op een scooter? op zondagavond rond 23:00u? En hop de meningen en veroordelingen zijn al gevormd.
Geen mens weet wat vooraf is gebeurd en toch worden er reacties gegeven als "Geen medelijden mee" "Zelfs schuld dikke bult" "Tja hadden de ouders de kroost maar binnen moeten houden"
Ik ben echt verbaasd dat men dit zo denkt en ook nog wil delen met de hele wereld.
Normaal meng ik mij niet in dit soort discussies maar dit gaat mij echt aan mijn hart.
Op zo'n momenten heb ik echt een hekel aan social media.

Wat vinden jullie hiervan? Geven jullie ook wel eens een reactie onder een nieuws bericht?
<<

Anoniem110

Bericht 04 Mei 2015 13:09

Re: Reacties op nieuwsberichten

<<

Anoniem321

Bericht 04 Mei 2015 13:14

Re: Reacties op nieuwsberichten

Inderdaad, een vreselijk ongeluk. Ik vind ook dat het niet aan mij is hier een oordeel over te vellen.

Ik reageerde voorheen nog wel eens op een nieuwsbericht. Ik had een account op NuJij en op facebook reageerde ik ook wel eens, maar ik ben nu wel tot de conclusie gekomen dat ik me dan in het 'social media' riool begeef van de mensheid. Ik sta ook versteld van sommige reacties. Zonder enige nuance wordt alles er maar neergekwakt. Het is soms ziekmakend om te lezen.

Daarom lees ik de reacties tegenwoordig niet meer, laat staan dat ik reageer.
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 04 Mei 2015 13:17

Re: Reacties op nieuwsberichten

Onbegrijpelijk en respectloos hoe sommige mensen reageren op dit soort nare berichten. Het is zo ontzettend kwetsend voor de nabestaanden, je bereikt er ook helemaal niets mee, triest dat er zulke mensen zijn.
<<

Anoniem304

Bericht 04 Mei 2015 13:18

Re: Reacties op nieuwsberichten

Op de WC lees ik wel een NuJIJ reacties, maar daar komt ook wat voorbij. Zit soms vol verbazing te lezen. Hoe onnozel sommige mensen ook zijn, niet te geloven.
<<

Patsy

Bericht 04 Mei 2015 13:19

Re: Reacties op nieuwsberichten

Mij vallen die reacties ook steeds vaker op. Mensen zijn zo kortzichtig en egoïstisch tegenwoordig. Ik heb ook het idee dat er mensen bijzitten die zo reageren puur om te choqueren.

Ik heb er wel eens op gereageerd. Met zulke gebeurtenissen als deze maar ook met bijvoorbeeld de ramp met de bootvluchtelingen of berichten over een asielzoekerscentrum dat hier in de stad komt.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 04 Mei 2015 13:24

Re: Reacties op nieuwsberichten

Ik verbaas me ook altijd over de reacties. Kan ook echt niet begrijpen dat mensen zo dom en kortzichtig zijn en vooral als ze het met hun eigen naam/facebook-account plaatsen.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Mei 2015 13:24

Re: Reacties op nieuwsberichten

Nou inderdaad sommige reacties. Nu ook met die mislukte aanslag op geert Wilders word er gezegd jammer hoor. Volgende keer beter.
Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Mei 2015 13:25

Re: Reacties op nieuwsberichten

Of als een bn er is bevallen of zwanger is dan zeggen mensen als ik zwanger ben of bevallen komt het ook niet in shownieus nee hehe je bent toch niet bekent
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 04 Mei 2015 13:35

Re: Reacties op nieuwsberichten

Siem schreef:Ik verbaas me ook altijd over de reacties. Kan ook echt niet begrijpen dat mensen zo dom en kortzichtig zijn en vooral als ze het met hun eigen naam/facebook-account plaatsen.

Haha, de reacties op dat nieuwsbericht van vorige week dat de pil je libido dood slaat waren ook echt hilarisch.

Ik weet nu van verschillende dames uit m`n omgeving hoe het er voor staat met hun libido. :palm:
<<

Anoniem110

Bericht 04 Mei 2015 13:39

Re: Reacties op nieuwsberichten

Kort geleden was er een nieuws bericht of een transgender man die eindelijk status vrouw in haar paspoort had gekregen. Lang voor moeten strijden en eindelijk gekregen. Voor haar gevoel nu oprecht 100% vrouw. Dat was een nieuws bericht op social media met foto erbij. Niks geks aan, nette vrouw waarvan je wel kon zien dat het idd een man was geweest.

En dan de reacties eronder. Het deed mij oprecht pijn. Mijn vader is ook een vrouw nu. Compleet met de grote operatie aan haar geslachtsdeel en zij is mensenschuw geworden omdat ze gewoon wordt uit gelachen op straat. Gediscrimineerd op een dusdanige manier dat ze zelfmoord heeft overwogen. Haar leven is weg. Ze sluit zich op in huis en komt amper buiten gewoon omdat ze niet meer durft. En dan lees je dan zo'n reacties van mensen die geen idee hebben wat het inhoud maar zo sterk veroordelen?
Dat was toen mijn 1e keer dat ik een reactie heb gegeven onder zo'n nieuwsbericht. Voor mijn vader opkomen gezien praktisch 85% van de mensen die erop reageerde een transgender dus vies vinden en lelijk enz. Opeens snapte ik waarom mijn vader liever dood is dan levend.

Ik schaam me dan oprecht voor de samenleving in Nederland.
<<

Anoniem152

Bericht 04 Mei 2015 13:52

Re: Reacties op nieuwsberichten

Ook ik sta soms versteld van reacties die mensen geven.
Zouden ze, in het geval van dat treinongeluk, net zo gerageerd hebben als het hun eigen kind/neefje/broertje was? Vast niet.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 04 Mei 2015 13:57

Re: Reacties op nieuwsberichten

Dat lees ik echt niet, dan sterf ik een beetje van binnen.
#teammaple🍁
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 04 Mei 2015 14:03

Re: Reacties op nieuwsberichten

Yadira schreef:
Siem schreef:Ik verbaas me ook altijd over de reacties. Kan ook echt niet begrijpen dat mensen zo dom en kortzichtig zijn en vooral als ze het met hun eigen naam/facebook-account plaatsen.

Haha, de reacties op dat nieuwsbericht van vorige week dat de pil je libido dood slaat waren ook echt hilarisch.

Ik weet nu van verschillende dames uit m`n omgeving hoe het er voor staat met hun libido. :palm:


Ja echt onbegrijpelijk! Het lijkt gewoon alsof mensen niet beseffen dat iedereen dat kan lezen..
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 04 Mei 2015 15:30

Re: Reacties op nieuwsberichten

Echt belachelijk sommige reacties op zulke berichten. Ik plaats dan ook nooit een bericht onder een nieuwsbericht eigenlijk.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 04 Mei 2015 15:40

Re: Reacties op nieuwsberichten

Ik lees al die reacties niet meer. Kan me daar zo boos over maken.
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem140

Bericht 04 Mei 2015 15:51

Re: Reacties op nieuwsberichten

Ik heb jouw reactie toevallig gelezen Nonnevot.
Mijn nicht is op dezelfde manier om het leven gekomen, niet op een scooter maar met de fiets onder een slagboom doorgereden. Vreselijk ook die reacties toen, mensen staan er niet bij stil dat ook familie zoiets leest.
Echt heel erg, waarom zou je zoiets op internet zetten. Ik denk dat die ouders hun haren uit het hoofd aan het trekken zijn op dit moment, naast het verschrikkelijke verdiet dat ze nu hebben.
<<

Anoniem287

Bericht 04 Mei 2015 17:06

Re: Reacties op nieuwsberichten

Nonnevot, volgens mij betrof dat mijn collega, zij is de laatste tijd erg vaak in het nieuws geweest over dat onderwerp. Mensen hebben ook het lef om aan mij te vragen of ze nou man of vrouw is (terwijl ze er zelf een paar meter verderop staat).

Wat ik ook zo ontzettend naar vond om te lezen waren de reacties op prinses Alexia, die tijdens Koningsdag steeds een bepaalde beweging maakte met haar hoofd en mond (een tic). Die arme meid, ik hoop oprecht dat ze dat nooit te lezen krijgt en dat klasgenootjes daar ook niet over beginnen dat ze zo vreemd deed op tv, want die hebben dat natuurlijk allemaal gezien. Zo zielig vind ik dat voor zo'n meisje.
<<

Anoniem237

Bericht 04 Mei 2015 17:12

Re: Reacties op nieuwsberichten

Ja, verschrikkelijk. Valt mij ook op.
Ook toen al die asielzoekers op dat bootje zijn verdronken, zou ook terecht zijn. Of dat er op wat onbelangrijkere dingen (zoals je dubbelganger vinden via FB) wordt gereageerd met; is dit nieuws?
Ja, alles wat er in de wereld gebeurd is nieuws.
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 12:18

Bericht 04 Mei 2015 17:36

Re: Reacties op nieuwsberichten

Ik vind het altijd zo erg hoe iedereen zijn mening klaar heeft staan zonder het echte verhaal te kennen.

Mijn opa is een paar jaar geleden omgekomen bij een verkeersongeluk. Dagelijks reed hij op en neer naar Tiel, zo'n 80 km enkele reis. Ondanks dat hij op leeftijd was was hij nog zeer pienter en was autorijden geen opgave. Tot de beruchte dag dat hij op de een of andere manier de verkeerde afslag heeft genomen waardoor hij tegen het verkeer in is gaan rijden. Hij was dus de spookrijder. Gelukkig zijn er geen anderen bij het ongeval betrokken geraakt, maar uiteindelijk is hij tegen de vangrail tot stilstand gekomen. Hij is nog uit zijn bus gestapt, heeft nog gepraat met een medewerker van de brandweer en is vervolgens buiten bewustzijn geraakt en later in het ziekenhuis overleden. Hij heeft waarschijnlijk een tia of iets dergelijks gehad, waardoor hij de weg kwijt is geraakt.

De reacties op internet waren echt pijnlijk om te lezen. Ze hadden allang zijn rijbewijs moeten afpakken, oude mensen zijn een gevaar voor het verkeer en het is maar goed dat hij dood is waren enkele reacties. Mensen denken niet na, plaatsen een mening, maar staan niet stil bij het verdriet van de nabestaanden. Het feit dat het verhaal achter het nieuwsbericht anders kan zijn.
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Anoniem149

Bericht 04 Mei 2015 17:44

Re: Reacties op nieuwsberichten

Ik vind het echt vreselijk om dat soort reacties te lezen. Ik probeer ze dan ook altijd de mijden. Mensen zijn zo lomp af en toe in dat soort reacties, voel gewoon plaatsvervangende schaamte als ik dat lees.
<<

Anoniem110

Bericht 04 Mei 2015 18:26

Re: Reacties op nieuwsberichten

[quote="Siamsa"]Nonnevot, volgens mij betrof dat mijn collega, zij is de laatste tijd erg vaak in het nieuws geweest over dat onderwerp. Mensen hebben ook het lef om aan mij te vragen of ze nou man of vrouw is (terwijl ze er zelf een paar meter verderop staat).

Wat ik ook zo ontzettend naar vond om te lezen waren de reacties op prinses Alexia, die tijdens Koningsdag steeds een bepaalde beweging maakte met haar hoofd en mond (een tic). Die arme meid, ik hoop oprecht dat ze dat nooit te lezen krijgt en dat klasgenootjes daar ook niet over beginnen dat ze zo vreemd deed op tv, want die hebben dat natuurlijk allemaal gezien. Zo zielig vind ik dat voor zo'n meisje.[/quote]

Oh echt? Dat is dan heel toevallig. Ik vond het fijn om te lezen dat haar paspoort veranderd was in vrouwelijk geslacht. Ik weet dat mijn vader daar toen ook zo blij mee was.
Je hele leven en lichaam veranderd maar op je paspoort staat nog je verleden. Mij lijkt dat heel confronterend.
<<

Anoniem110

Bericht 04 Mei 2015 18:28

Re: Reacties op nieuwsberichten

Laced wat naar om te lezen. Pas geleden is hier bij Maastricht ook een soortgelijk ongeluk gebeurt. Spookrijder waarbij helaas 3 mensen om het leven zijn gekomen. Een jong stel kwam de spookrijder tegemoet.
Voor überhaupt het onderzoek was afgerond, waren de meningen al gevormd. Het moest wel een buitenlander, oude man of vrouw of dronkenlap zijn geweest.

Later bleek het om een 56 jarige vrouw te gaan die door een epilepsie aanval de macht over het stuur verloren is, getold op de weg en tegen het verkeer in is gaan rijden. (Ik vermoed compleet gedesoriënteerd) en dus 2 jonge mensen van in de 20 tegemoet kwam en dood reed.
Ik vond dat ook heel erg om al die speculaties te lezen en achteraf bleek dat deze vrouw er niks aan kon doen.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 04 Mei 2015 19:25

Re: Reacties op nieuwsberichten

Ik snap dat inderdaad ook echt niet. Het is zo makkelijk om je mening zomaar op internet te gooien, eigenlijk niemand die je daar direct op aanspreekt. Dat is IRL toch wel anders denk ik.
Het verdriet van de nabestaanden wordt hier helemaal niet in meegenomen. Zelf lees ik de reacties als op nujij ook gewoon niet meer.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem301

Bericht 04 Mei 2015 20:45

Re: Reacties op nieuwsberichten

Ik lees het niet meer of in ieder geval een stuk minder. Het lijkt dan net alsof heel Nederland een IQ van 80 ofzo heeft.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers