Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Autostoel en gewicht

<<

Anoniem198

Bericht 03 Mei 2015 20:54

Autostoel en gewicht

Beetje vage topic titel maar ik vraag mij af hoe belangrijk het gewicht is voor de autostoel.

Mijn zoontje past nog wel in de maxi cosi maar hij gaat daarin steeds rechtop zitten. Hij kan zelf al goed zitten en denk ook wel dat hij er aan toe is.
Als ik kijk naar vervolg stoelen en dan de Maxi Cosi Pearl staat daar dat die vanaf 9 kilo is.
Nu weeg mijn zoontje net 8 kg. Dus mij vraag hoe belangrijk is dat gewicht?
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 03 Mei 2015 21:11

Re: Autostoel en gewicht

Ik heb mijn kinderen nooit van te voren gewogen of het qua gewicht mocht. Ik keek gewoon of het nog goed pastte allemaal. Natuurlijk dat ze dan wel rond dat minimale gewicht zitten, maar een kg meer of minder lijkt mij geen probleem.
Mijn zoon past qua gewicht in een stoel 2 maat zit al zeker een jaar op een verhoger met rugsteun.

Maargoed, dat is mijn idee er over.
Je zou natuurlijk al de vervolgstoel kunnen aanschaffen en het dan gewoon even passen. Past het niet dan heb je alvast een stoel voor als het wel goed past.

Ik was met mijn zoon juist eerder naar de verhoger gegaan, omdat hij altijd de gordels uit deed van stoel 2. Dus wij hadden hem liever veilig in een grotere stoel mét gordel dan een stoel dat bij zijn gewicht past en hij steeds uit de gordels zat.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 03 Mei 2015 21:46

Re: Autostoel en gewicht

Bij de oudste hebben we ook niet gewacht tot ze negen kilo woog. Ze ging in de maxicosi steeds recht zitten. Ze was 13 mnd toen ze overging.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 04 Mei 2015 07:07

Re: Autostoel en gewicht

Ik zou hem zo lang mogelijk in de maxicosi houden. Als hij qua lengte en gewicht past, zou ik dus nog even wachten. Hoe langer, hoe beter.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 04 Mei 2015 07:22

Re: Autostoel en gewicht

Olivia schreef:Ik zou hem zo lang mogelijk in de maxicosi houden. Als hij qua lengte en gewicht past, zou ik dus nog even wachten. Hoe langer, hoe beter.


Zo heb ik het ook gedaan. Mijn dochter zat er geloof ik zelfs 14 maanden in.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:33

Bericht 04 Mei 2015 07:28

Re: Autostoel en gewicht

Ik dacht dat het gewicht ook te maken heeft met het op zijn plaats houden van de stoel bij een ongeluk. Zou me dus even goed laten voorlichten voordat je over gaat naar een andere stoel.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Anoniem198

Bericht 04 Mei 2015 17:09

Re: Autostoel en gewicht

Bedankt voor jullie reacties!

We wachten nog wel even :)
<<

Anoniem123

Bericht 04 Mei 2015 18:32

Re: Autostoel en gewicht

Ik heb nooit zo op gewicht gelet, omdat Siem echt een ukkie is. Anders mocht hij nu nog nergens in bij wijze van. Ik keek naar de lengte en andere zaken. Hij krijsde de hele boel bij elkaar in de maxi cosi dus met 9/10 maanden zat hij al in de vervolgstoel. beter zo stil dan 1,5 uur krijsen waar ik echt niet tegen kon.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 04 Mei 2015 18:48

Re: Autostoel en gewicht

Vancity_girl schreef:Ik dacht dat het gewicht ook te maken heeft met het op zijn plaats houden van de stoel bij een ongeluk. Zou me dus even goed laten voorlichten voordat je over gaat naar een andere stoel.


Dit dacht ik ook. Is ook zo met de zitverhoger, dan moeten ze minimaal 15 kg zijn want anders houdt de gordel ze niet tegen heb ik begrepen.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx