Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zonnebank

<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 03 Mei 2015 19:33

Zonnebank

Wie gaat er weleens onder de zonnebank? Ik ging vroeger weleens (in totaal nog geen 10 keer in mijn leven denk ik), maar ben al jaren niet geweest. Om op mijn bruiloft niet zo wit te zijn wilde ik nu een klein kuurtje doen om het op te bouwen, een keer of drie. Ik ben net voor het eerst gegaan maar ik ben geloof ik best wel verbrand. Ik heb een lichte huid, moedervlekken, word niet snel bruin maar verbrand ook niet snel normaal. Ik dacht zelf dat ik huidtype 2 had en zou moeten beginnen met de lichtste bank, maar ik liet me adviseren door de medewerker van de zonnestudio en die vond een iets sterkere bank een aanrader en dan beginnen met 13 minuten. Nouuu mijn rug voelt echt een beetje verbrand en is rood, en mijn borsten begonnen ook te jeuken. De gezichtsbruiner heb ik halverwege op z'n zachtst gezet, maar ik heb ook een behoorlijk rood hoofd. Super stom!

Wat kan ik nu het beste doen? Helemaal niet meer gaan? Of de volgende keer toch onder de lichtste bank en wat korter? Of kan het zijn dat het altijd een beetje rood is in het begin en dus niet perse verbrand?
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4503

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 04 Mei 2015 08:06

Re: Zonnebank

Ik heb er 1 thuis maar die kun je niet vergelijken met een commerciele. Volgens mij is 7 minuten lang genoeg om mee te beginnen. Heel eerlijk gezegd zou ik voor een spray tan gaan. Ben echt heel erg terug gekomen op zonnen, zeker nu ik net gehoord heb dat een oud bekende (33) net is gestorven aan huidkanker. Hier in Australie heb ik dan ook geen minuut bewust gezond, ik zie nu de rimpels ook verschijnen :)
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 04 Mei 2015 08:13

Re: Zonnebank

Oh wat stom!
Ik zou denk ik niet meer gaan. Maar ik ben dan ook echt geen fan van zonnen en zonnebanken.

Zelf laat ik een lichte spraytan doen voor de bruiloft.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem107

Bericht 04 Mei 2015 08:24

Re: Zonnebank

Ik heb af en toe een periode dat ik regelmatig ga. Ik weet dat het enorm slecht is, maar ik vind het echt heerlijk. Hoewel ik ook periodes heb dat ik er echt niks om geef. Ik heb nu bijvoorbeeld al een tijd een enorm bleek gezicht en ik heb nog ruim 100 euro tegoed op m'n pas staan, maar voor nu vind ik het wel even prima zo. Misschien voordat we op vakantie gaan weer even.

Thuis hebben we ook een zonnehemel staan, gekregen van een collega die hem weg deed, maar die is zelfs nog nooit aan geweest.
<<

Anoniem107

Bericht 04 Mei 2015 08:27

Re: Zonnebank

Overigens verbrand ik ook enorm snel op de lichtste bank, ik ga nooit langer dan 10 minuten en de eerste oaar keren zet ik de gezichtsbruiner sowieso op minimaal en halverwege zelfs uit, en de rest zet ik halverwege op minimaal.
<<

Anoniem280

Bericht 04 Mei 2015 08:57

Re: Zonnebank

Ik neem ieder jaar een kuurtje en ook hier hebben ze een keer gezegd, jij kunt wel langer dan zoveel minuten.
Oh, ken jij mijn huid? Was mijn vraag.
Mijn huid is erg gevoelig, last van zonne allergie en niet alleen zo'n, ook warmte speelt mee.
Ik zei 10 minuten de eerste keer en echt niet langer, de keer erna kon dan wel langer.
Ze vond het maar raar.
De keer erna, op eigen verantwoording dus 5 minuten langer, toen voelde mijn huid dus ook trekkerig en rood.
Daarna nogeens 10 minuten en daarna opgebouwd tot 20 minuten.
Waar ik een kuur doe, daar kan de bank en gezichtsbruiner maar op 1 stand.

Nu we het erover hebben, heb ik zin in een kuurtje, alleen gaat dat wat lastig zonder oppas, dus doen we het maar niet.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 04 Mei 2015 09:03

Re: Zonnebank

Ik heb ook een zonnebank kuurtje gedaan voor de bruiloft. Ik ben begin maart begonnen en dan eerst twee keer in de week, dertien minuten op de lichtste bank. Toen had ik een kleurtje en de resterende drie weken ben ik één keer per week gegaan.
Spray-tan durfde ik niet te doen, je hoort zoveel verhalen over dat het af zou geven op je jurk..

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 04 Mei 2015 09:05

Re: Zonnebank

Mijn advies is dus (helemaal vergeten erbij te zetten): nu even afwachten, ik was vlak na de zonnebank ook een beetje rood. Maar de volgende ochtend na het douchen en insmeren met crème was het mooi bruin. Ik zou dus even kijken of het bij jou ook bruin wordt en dan nog 1 keertje gaan een paar dagen voor de bruiloft.

♥♥
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 04 Mei 2015 09:15

Re: Zonnebank

Ik ben rossig en heb ontzettend veel moedervlekken en ik was met het oog op de bruiloft ook al begonnen met het gebruiken van de zonnebank. Mijn ouders hebben er eentje thuis staan en die staat nu bij ons. Ik ben gewoon begonnen met 1 keer per week 10 minuten per kant en dat gaat prima. We zouden dan nu twee keer per week gaan en dan 15 minuten.

Scheelt wellicht ook wel dat we regelmatig naar de zon op vakantie gaan en dat we dan vooraf naar een hammam gaan. Door die scrubbehandeling wordt je gelijkmatiger bruin. Dus je kunt met een lichte huid en moedervlekken wel bruin worden, alleen zal dat wat langzamer gaan dan de gewone huidtypen.
Ik zou je huid nu gewoon even laten rusten tot dat deze hersteld is en dan de volgende keer de lichtste bank nemen.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Foxes

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 463

Geregistreerd: 10 Sep 2013 22:05

Bericht 04 Mei 2015 09:19

Re: Zonnebank

Vervelend dat je een verbrand gevoel hebt. Je kunt wat betreft type zonnebank en duur het beste op jezelf vertrouwen. Er wordt naar mijn idee al snel gezegd dat je er langer onder kunt. Ik ben dit jaar voor het eerst naar een zonnestudio gegaan en hier werd mij hetzelfde verteld. Heb uiteindelijk ervoor gekozen om 12 minuten onder de middel te gaan. Dit werkt voor mij het beste. Ik heb soms ook het gevoel dat ik verbrand ben, echter is dit de dag erna weer weggetrokken. Volgens de medewerker daar werkt het bruiningsproces een nacht door. Benieuwd hoe het nu, een dag later is.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 04 Mei 2015 10:32

Re: Zonnebank

Bedankt voor jullie reacties! Het is nu een dag later wel wat beter, alleen rond mijn heupen nog een beetje rood en overal nog een beetje trekkerig. Gelukkig niet echt zwaar verbrand dus!

Ik denk dat ik nog twee keer ga en dan iets korter op dezelfde bank. Ook omdat ik een beetje last heb van een slechte huid en het hierdoor wat verbetert/de vlekjes minder zichtbaar worden.

Wel heftig Feline, met 33 jaar overlijden aan huidkanker. Ik kan me voorstellen dat dat impact heeft. Ik denk er ook zeker niet licht over met mijn bemoedervlekte huidje, hierna doe ik het gewoon nooit meer.

Elliot, om die reden durf ik ook niet zo goed voor spraytan te gaan. Ik ben bang dat het afgeeft of dat het te bruin of erger, te oranje wordt. Omdat ik normaal best licht ben is het dan zo'n groot verschil meteen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 04 Mei 2015 11:12

Re: Zonnebank

Ik ben ook wel een beetje bang dat de spraytan oranje wordt, daarom ga ik het komende maand alvast een keer proberen (en daarna witte kleren aan ;) )
Als ik een hele lichte kleur kies geeft het hopelijk net een mooie gloed ipv dat het oranje of te bruin wordt.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 04 Mei 2015 11:33

Re: Zonnebank

Ik ga om de 1 week :-)
Zoon *
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 04 Mei 2015 11:46

Re: Zonnebank

Spray tan heb je in allerlei kleuren en mijn ervaring is dat het niet afgeeft. Zonnebank is natuurlijk ongelooflijk slecht voor je huid (om over de huidkanker nog maar niet eens te spreken) en zeker als je al verbrand bent zou ik in ieder geval wachten totdat alle roodheid verdwenen is.
<<

Superwoman

Noob

Berichten: 17

Geregistreerd: 13 Sep 2013 20:13

Bericht 05 Mei 2015 23:08

Re: Zonnebank

Hoi,

Ik heb zelf een licht getinte huid,ben half Surinaams. Ik verbrand niet snel en wordt snel bruin.
"Vroeger' ging ik echt heel vaak de zonnebank, spijt heb ik daarvan,maar op dat moment dacht ik nog niet aan huidveroudering, rimpels en huidkanker op latere leeftijd.
Nu ben ik daar dus erg voorzichtig mee geworden en heb ik gezocht naar iets anders.
Ik kan je St Tropez Bronzing Mousse écht aanraden.

Een mousse die je met een handschoen over je lijf uitsmeert en dit geeft een onwijs mooie bruine glansachtige kleur af..
Niet oranje,geel ofzo daar was ik ook bang voor maar het is echt echt mooi...Het ziet er uit alsof je zo van het strand óf de zonnebank vandaan komt :smile:

Je kunt het bestellen via internet.

Groetjes
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 05 Mei 2015 23:21

Re: Zonnebank

Had je je wel ingesmeerd? Je hebt speciale zonnenbankcreme, als ik die insmeer verbrand ik niet en deze zorgt ook voor een gelijkmatige (en versnelde) bruining. Bij de zonnestudio verkopen ze ook deze cremepjes.
<<

Marinaa_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 344

Geregistreerd: 03 Sep 2013 13:14

Bericht 06 Mei 2015 06:43

Re: Zonnebank

Ik ga op het moment 1 keer per week om een beetje een kleurtje te krijgen voor de vakantie.

Wat mij verteld is dat je met de lichtste bank moet beginnen. Als je daar 20 minuten onder kan liggen zonder problemen (en gezichtsbruiner op zijn hoogst) dan mag je pas naar een sterkere bank.

Zou in jouw geval dus lekker voor de lichtste bank gaan.
En insmeren is ook belangrijk. Vaak verkopen ze dat daar wel. En vaak wordt je ook nog extra mooi bruin van die créme :)
<<

Anoniem107

Bericht 06 Mei 2015 07:02

Re: Zonnebank

Wat Marina zegt is mij ook verteld inderdaad. Ik zit sowieso bij een studio die heel fijn voorlichting geeft, en als ze zien dat ik rood onder de zonnebank vandaan kom dan geven ze ook gewoon aan dat ik de volgende keer de zonnebank maar even wat minder hoog moet zetten of kijken of ik minder lang ga. Vaak maken ze daar nog een aantekening van ook, in het systeem. Een stuk fijner dan de eerste studio waar ik heen ging, daar draaide alles echt om omzet. Ik ben daar een keer zo verschrikkelijk verbrand geweest over m'n hele lichaam... M'n kuiten waren het pijnlijkst, als ik even door m'n knieën boog om te hurken dacht ik serieus dat m'n huid open ging scheuren. Nooit meer terug geweest.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers