Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat was voor jullie het dieptepunt?

<<

anoniem213

Bericht 30 Apr 2015 21:05

Re: Wat was voor jullie het dieptepunt?

Klinkt vreselijk heftig, Minx. Ik wist niet dat je de vader niet meer sprak nu. Veel sterkte!

Voor mij was dat dieptepunt in het eerste jaar van mijn vorige studie. Ik werd heel erg geconfronteerd met mijn opvoeding en de psychiatrische problemen van mijn moeder en hoe die invloed hadden en zouden kunnen hebben op mij. Daar ben ik toen voor in therapie gegaan en dat heeft me toen wel echt geholpen in het contact met mijn moeder en in leren zien wat mijn grenzen en valkuilen waren.

Een heel heftig en plotseling dieptepunt was het overlijden van één van mijn beste vriendinnen in november. Daar heb ik juist de afgelopen weken ook weer heel erg last van. Net alsof er nu pas tijd is om het een plek te geven.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 30 Apr 2015 21:14

Re: Wat was voor jullie het dieptepunt?

Dat is ook nog niet zo lang zo, is op aanraden van de ggz. Mogen nu ongeveer een maand geen contact hebben. Voor mij veel te lang. Ben daar hals over kop vertrokken dus heb amper spullen ook bij me.
2015 💙
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 07:19

Bericht 30 Apr 2015 21:25

Re: Wat was voor jullie het dieptepunt?

Jeetje Minx, heel veel sterkte!

Mijn dieptepunt was 6 jaar geleden, na een heel vervelende gebeurtenis post traumatisch stress stoornis gekregen, waardoor ik op een gegeven moment de deur niet meer uit durfde als het donker werd (en dat was in de winter..), constant op mijn hoede was, niemand meer vertrouwde en uiteindelijk zelfs niet meer kon werken waardoor ik mijn baan kwijt raakte. Toen ik me al 5 dagen had opgesloten in mijn huis en er zelfs aan dacht om maar van de flat af te springen wist ik dat ik echt actie moest gaan ondernemen. Ik ben een paar keer naar een psycholoog geweest maar dat was niks voor mij. Uiteindelijk ben ik naar een soort natuurgenezer geweest (ik weet eigenlijk niet hoe dat heet, die man is paranormaal begaafd en zo helpt hij mensen) en toen is het stukje bij beetje beter geworden.
Nog steeds heb ik wel eens flashbacks en zal ik nooit met mijn rug naar een groep gaan staan. Ik moet alles in de gaten kunnen houden. Maar verder gaat het best goed nu gelukkig!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 30 Apr 2015 21:34

Re: Wat was voor jullie het dieptepunt?

Wat heftig Minx, maar waarom mag je geen contact meer hebben? Je bent notabene zwanger van zijn kind?
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 30 Apr 2015 21:44

Re: Wat was voor jullie het dieptepunt?

Mijn allergrootste dieptepunt in mn leven is toen we op mijn 19e uit huis werden gezet. Alles in puin, tijdje op straat geleefd, moeten stoppen met studie, moeder die suicidaal was en sindsdien het nooit meer echt op een rij heeft.

En de afgelopen paar maanden zaten wat dieptepunten. Ik heb een depressie in de zwangerschap, sliep al maanden nauwelijks tot niets en heb op het punt gestaan dochter iets aan te doen. Heb inmiddels.hulp.en het gaat nu weer wat beter..weet nu dat veel veroorzaakt is door ernstige vitamine gebrekken.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 30 Apr 2015 21:49

Re: Wat was voor jullie het dieptepunt?

Dat is vanuit de ggz aan hem aangeraden om rust te creëeren. Het gaat dusdanig slecht met hem dat ze dat advies gaven. Ik vind het verschrikkelijk maar moet even doorbijten. Er word alleen voor het gemak even vergeten dat alle stress nu ook over mij heen komt.
2015 💙
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 30 Apr 2015 21:53

Re: Wat was voor jullie het dieptepunt?

Ik word zo verdrietig van dit topic. :-/ Minx jeetje wat moet dat heftig zijn.

Voor mij was het dieptepunt het afbranden van mijn huis en het volledig de controle verliezen over alles wat ik dacht dat ik had. Fijne relatie, mooi huisje. Mijn zus belde me op m'n werk dat ik snel naar huis moest komen omdat er brand was. Onderweg naar huis moest ik aan de kant voor de brandweerwagen die naar mijn huis ging. Mijn relatie is hierdoor overgegaan. Ik ben weer bij m'n ouders ingetrokken en heb daar 9 maanden gewoond voor ik naar mijn huidige huis verhuisde. Ik ben er niet dagelijks, maar nog wel veel mee bezig. Ik kan ook opeens weer in paniek schieten als ik een brandweerwagen met loeiende sirenes zie of hoor of soms moet ik er opeens weer om huilen.

De tijd heeft ervoor gezorgd dat ik uit het dal kwam. En mijn ouders, zus en zwager. Zij zijn echt tot zoveel steun geweest.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 30 Apr 2015 22:08

Re: Wat was voor jullie het dieptepunt?

Wat een vreselijke gebeurtenissen zitten er tussen. Vooral nu voor jou Minx, veel sterkte de komende tijd!

Ik heb eigenlijk nooit echt een dieptepunt gekend in mijn leven, tot een paar weken geleden. Er achter komen dat mijn vriend mij bedrogen heeft was een enorme klap. Ik wist dat het niet goed ging tussen ons, maar dit had ik nooit, nooit van hem verwacht. Wij gaan nu dus ook door een diep dal wat onze relatie betreft, maar hier gaan we wel uitkomen.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 30 Apr 2015 22:12

Re: Wat was voor jullie het dieptepunt?

Momenteel eigenlijk. Ben hier ook voor in therapie, nog maar net dus het helpt helaas nog niet echt. Ik voel me behoorlijk slecht, had nooit had verwacht dat ik 'iets' psychisch zou krijgen. Heb het 1.5 jaar weg proberen te stoppen maar het ging niet meer. Heb een angststoornis met agorafobie.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 30 Apr 2015 23:07

Re: Wat was voor jullie het dieptepunt?

Oh meiden, wat zitten hier verdrietige verhalen tussen, heel veel sterkte en dikke kussen en knuffels voor wie er middenin zit.

Mijn dieptepunt was 4 jaar geleden, toen maakte mijn vriend het uit. Uiteindelijk weer goed gekomen na half jaar. Het uitmaken was een soort van laatste druppel; ik stortte echt volledig in. Ik wilde niet in Nederland wonen, was ongelukkig met m'n baan, ontzettend veel shit van vroeger kwam eruit, m'n vriendinnen lieten me in de steek. Ik woog nog maar 45 kilo en ik kwam er maar niet uit, zo depressief.

Na 6 maanden behoorlijk wat knopen doorgehakt en nu ik terug kijk heb ik een gedeelte schaamte voor m'n gedrag maar tegelijkertijd ben ik dankbaar voor die periode. Het heeft me inzicht gebracht over wie ik werkelijk ben en wat ik wil (niet wil) en me het verleden (wel met hulp en medicatie) laten verwerken. Ik kan me ook beter verplaatsen in mensen die het moeilijk hebben en vast lijken te zitten, iets wat ik zelf in die periode erg gemist heb.
Afbeelding
Afbeelding
<<

moon72

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:05

Bericht 30 Apr 2015 23:57

Re: Wat was voor jullie het dieptepunt?

Mijn dieptepunt was toch wel overlijden van me ouders, eerst me moeder toen me vader
<<

Anoniem156

Bericht 01 Mei 2015 00:26

Re: Wat was voor jullie het dieptepunt?

Jeetje wat een verdrietige verhalen lees ik hier!
Ik hen (nog) geen dieptepunt meegemaakt.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 01 Mei 2015 06:06

Re: Wat was voor jullie het dieptepunt?

Het begin van mijn depressie twee jaar geleden waarin ik slecht voor mezelf ging zorgen en mensen heb verloren. Het grootste dieptepunt tijdens die periode waren mijn gedachten aan de dood.

Pas eigenlijk sinds december kan ik zeggen dat het echt beter met mij gaat, zelfs goed!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem163

Bericht 01 Mei 2015 06:35

Re: Wat was voor jullie het dieptepunt?

AnnaK schreef:
Heb je het gevoel dat je nog midden in het dieptepunt zit? Of dat je al bezig bent met het verwerken, maar dat dat heel zwaar en moeilijk is. Knap dat je zo je best doet om op te krabbelen. Ik weet natuurlijk niet wat er allemaal speelt of heeft gespeeld in je leven, maar soms heelt tijd ook wel wonden. Sterkte in ieder geval.

Dit is 1 van de stoornissen die ik heb.

"Een relatief lichte, maar langdurige vorm van depressie, is de dysthyme stoornis. Oudere benamingen voor de dysthyme stoornis zijn: dysthymie, lichte chronische depressie of neurotische depressie. De depressieve klachten bestaan langer dan twee jaar, de ernst van de klachten wisselt vaak sterk. Sombere perioden worden afgewisseld met perioden waarin men zich wat beter voelt. Perioden waarin men geen klachten heeft, duren nooit langer dan twee maanden. Er zijn minder bijkomende klachten als bij een depressie, er bestaat wel het grootste deel van de dag een depressieve stemming. De lijdensdruk is groot omdat er geen perioden zijn waarin men zich echt goed voelt. Er bestaan forse beperkingen in het functioneren, zowel privé als op werk en andere gebieden"

Mijn baan ben ik vorig jaar kwijt geraakt door ziekte. En helaas ben ik nooit langer als een dag of 2 'goed'. En op die dagen doe ik vaak teveel waardoor de fibromyalgie me weer nekt.
Ik blijf echt een chronisch gebrek hebben aan energie waardoor de meeste dagen overleef ik ipv dat ik leef.
<<

Anoniem321

Bericht 01 Mei 2015 06:51

Re: Wat was voor jullie het dieptepunt?

Voor mij was dat na het beeindigen van mijn eerste serieuze relatie. Wat voor mij een opluchting had moeten zijn veranderde langzaam in een hel omdat hij mij nog 2 jaar gestalkt heeft. Wat heb ik me op momenten bang gevoeld in mijn eigen huis en in mijn leefomgeving. Ik heb het achteraf veel te ver laten komen voordat ik de politie inschakelde. Ik heb een aantal keren aangifte moeten doen maar uiteindelijk heeft dit wel tot een veroordeling geleid, het stalken is gelukkig daarna opgehouden.

In die tijd droomde ikvan verschillende manieren om hem te vermoorden. Hele heftige dromen waren dat.

Het is nu meer dan 10 jaar geleden en ik kom hem nog wel eens tegen. Hij durft mij nog steeds niet aan te kijken en misschien klinkt het stom maar dat voelt voor mij als triomf.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15899

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 01 Mei 2015 07:14

Re: Wat was voor jullie het dieptepunt?

Heftige verhalen..

Bij mij is het de ongeneeslijke ziekte van mijn moeder.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem110

Bericht 01 Mei 2015 07:53

Re: Wat was voor jullie het dieptepunt?

Minx heel veel sterkte!

Mijn dieptepunt was mijn hele jeugd. Ik kan nu oprecht zeggen dat ik pas sinds 2 jaar me gelukkig en mezelf voel. Oftewel het leven begint pas bij 30.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 17:24

Bericht 01 Mei 2015 08:00

Re: Wat was voor jullie het dieptepunt?

:hug: voor iedereen die er nog middenin zit.

Voor mij is mijn studententijd het dieptepunt geweest. Mijn studie was niet herlemaal wat ik wilde, maar wist ook niet wat ik anders zou moeten. In de studfier ontzetternd veel zelfreflectie wat erg confronterend was. Toen ik in het 2e jaar zat werd een nichtje/goede vriendin van me ongeneeslijk ziek en is binnen een paar maanden overleden. We zaten toen ook midden in een hele drukke verrhuizing terwijl ik niet wilder verhuizen (bij mijn ouders dus nog) uiteindelijk een tijdje gestopt met mn opleiding, een paar maanden gewerkt en toch motivatie gevonden om t af te maken. Naar utrecht verhuisd, ging beter allemaal maar had toen een verschrikkelijke relatie. Die jongen loog alleen maar, maar wist t ook zo te manipuleren dat ik niet bij hem weg `durfde` te gaan.
Uiteindelijk ben ik afgestudeerd en vrij snel daarna 1 van mijn dromen waargemaakt. Een jaar naar het buitenland vertrokken. Daar heb ik mezelf weer hervonden en nadat ik terug was was t ook snel over met die jongen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 01 Mei 2015 09:48

Re: Wat was voor jullie het dieptepunt?

Mijn scheiding: deze maand drie jaar geleden. Drie maanden later overleed mijn vader en in die tijd was mijn ex écht eçht niet de makkelijkste. Ik heb niet eens meer zin om al dat verleden op te rakelen, dat maakt me alleen maar van slag. Die periode was echt behoorlijk donker, koud en alleen.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 01 Mei 2015 10:14

Re: Wat was voor jullie het dieptepunt?

Wat een verdrietige verhalen zeg. Sterkte voor iedereen die op dit moment door een dal gaat.

Ik heb wel mindere perioden gekend, met depressieve klachten, hyperventilatie en angst. Dat was rond mijn 19e. Toen was ik echt niet gelukkig. Een enkele keer komt dit bij mij terug in de vorm van een paniekaanval. Andere rotperiodes waren toen ik zoveel migraine had dat ik niet meer goed functioneerde. Ik voelde me toen echt niks meer waard, ook mijn hele zelfvertrouwen was weg.

Maar echt rock bottom zoals Anna dat mooi verwoordt ben ik nooit geweest en daarvoor ben ik heel dankbaar.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

anoniem213

Bericht 01 Mei 2015 10:34

Re: Wat was voor jullie het dieptepunt?

Minx schreef:Dat is vanuit de ggz aan hem aangeraden om rust te creëren. Het gaat dusdanig slecht met hem dat ze dat advies gaven. Ik vind het verschrikkelijk maar moet even doorbijten. Er wordt alleen voor het gemak even vergeten dat alle stress nu ook over mij heen komt.


Wat vind jij van dat advies? Het verbaast me nogal eerlijk gezegd.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 01 Mei 2015 10:38

Re: Wat was voor jullie het dieptepunt?

Nonnevot schreef:Minx heel veel sterkte!

Mijn dieptepunt was mijn hele jeugd. Ik kan nu oprecht zeggen dat ik pas sinds 2 jaar me gelukkig en mezelf voel. Oftewel het leven begint pas bij 30.



Snel je foto wijzigen dan! :)

Wat een nare verhalen komen er voorbij. Jullie komen allemaal wel heel sterk over!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 01 Mei 2015 10:57

Re: Wat was voor jullie het dieptepunt?

June schreef:
Minx schreef:Dat is vanuit de ggz aan hem aangeraden om rust te creëren. Het gaat dusdanig slecht met hem dat ze dat advies gaven. Ik vind het verschrikkelijk maar moet even doorbijten. Er wordt alleen voor het gemak even vergeten dat alle stress nu ook over mij heen komt.


Wat vind jij van dat advies? Het verbaast me nogal eerlijk gezegd.


Wat ik er van vind, ik vind het bizar. Ergens snap ik het wel maar er word ff volledig aan 1 persoon gedacht. En dat is logisch want ik zit daar niet. Al vraag ik me af of het volledige verhaal verteld is.
2015 💙
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 836

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:04

Bericht 01 Mei 2015 11:02

Re: Wat was voor jullie het dieptepunt?

Jeetje wat zwaar Minx! Sterkte

En voor iedereen natuurlijk :hug:

De dieptepunten voor mij waren de dood van mijn broer, de eerste periode in Nederland en mijn vaders verslaving die daarop volgde. Ik ben heel dankbaar dat het de laatste jaren allemaal goed gaat.
<<

anoniem213

Bericht 01 Mei 2015 11:12

Re: Wat was voor jullie het dieptepunt?

Minx, dat kan ik me voorstellen. Ik vind het eerlijk gezegd een erg vreemd advies als je vriendin zwanger is.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers