Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel geld geven op bruiloft?

<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 30 Apr 2015 10:38

Hoeveel geld geven op bruiloft?

Wat vinden jullie een normaal bedrag om cadeau te doen op een bruiloft? Mijn beste vriendin gaat trouwen en ik ben getuige, maar heb geen idee welk bedrag 'normaal' is. Heb al €200 uitgegeven aan het vrijgezellenfeest, €100 voor een jurk en tijdens de trouwerij ook weer €100 voor 2 overnachtingen, dus het wordt al best een hoog bedrag zo. Vind €100 voor een cadeau erg veel erbij maarja, wil ook niet als gierig gezien worden. Wat is normaal?
<<

Anoniem119

Bericht 30 Apr 2015 10:42

Re: Hoeveel geld geven op bruiloft?

Lastig Scandic omdat je ook al veel andere dingen hebt gekocht of in hebt geïnvesteerd voor haar bruiloft. Ik zou zelf als ik getuige ben, wel een mooi cadeau willen geven. Afhankelijk van wat de wensen zijn (cadeau lijst of iets anders) zou ik kijken of ik iets persoonlijks en leuks kan geven, en ik denk rond de 100 euro. Wij geven als stel meestal samen 100 tot 150 euro aan echt goede vrienden. En als gewone gast zou ik tussen de 50 en 100 euro geven.

Heeft je vriendin een idee wat ze wilt qua cadeau? Wil ze echt geld in een enveloppe of iets anders? Anders zou je evt iets van een iets lager bedrag kunnen geven en nog een persoonlijk cadeautje zoals een fotoboekje ofzo. Dat is ook heel waardevol.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 30 Apr 2015 10:44

Re: Hoeveel geld geven op bruiloft?

Ze willen echt geld hebben.. Als ik nou zwom in het geld zou het me ook minder uitmaken, maar dit gaat allemaal van ons verbouwingsbudget af helaas.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 30 Apr 2015 10:48

Re: Hoeveel geld geven op bruiloft?

Ik kreeg van onze ceremoniemeesters (die dus ook al veel kosten hadden gehad aan vrijgezellenfeestje, kleding etc.) 50 euro en 70 euro (50 euro van vriendin 1 en 70 euro van vriendin 2). En ik vond dat echt heel veel, ik had het helemaal niet verwacht dat zij nog zoveel geld in een envelop zouden doen.

♥♥
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 30 Apr 2015 10:54

Re: Hoeveel geld geven op bruiloft?

Van mijn ceremoniemeester en getuige (is één en dezelfde persoon) hebben we 50 euro gehad. Ik had eigenlijk niks verwacht. Zij heeft al genoeg kosten gehad. Vrijgezellenfeest geregeld ons overal naar toe gereden. Haar auto was onze "trouwauto" (die hadden we eigenlijk niet we moesten van a naar b en dat heeft zij gedaan. :D ). Ze deed mijn make-up en heeft allemaal nieuw spul gekocht (dat wilde zij zelf). Kortom, super lief allemaal.
Van anderen mensen die verder van ons af stonden kregen we echt absurde hoge bedragen. Dat was echt heel verschillend maar allemaal super gul. Dat hadden wij nooit verwacht.
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem119

Bericht 30 Apr 2015 11:02

Re: Hoeveel geld geven op bruiloft?

Dat kan ik me voorstellen Scandic. Misschien kan je idd iets van 50 euro doen plus iets van een lief boekje of zoiets. Ze vindt het vast sowieso lief.
<<

anoniem203

Bericht 30 Apr 2015 11:15

Re: Hoeveel geld geven op bruiloft?

Ik vind 50 euro een mooi bedrag. Dat heb ik een paar jaar geleden aan mijn toemailige beste vriendin gegeven. Ik had het verwerkt in een schilderijlijst met een hele grote kaart erin. Dat was bij elkaar ook een tientje.
<<

Anoniem114

Bericht 30 Apr 2015 11:17

Re: Hoeveel geld geven op bruiloft?

Ik heb besloten m'n beste vriendin geen envelop te geven met haar trouwen, maar dit is vooral omdat ikzelf een half jaar later ga trouwen. Volgens mij gaan we dan gewoon 't envelopje heen en weren... Ik vind een persoonlijk cadeau ook veel leuker, zeker omdat ik ook ceremoniemeester ben. Ik zal haar vrijgezellenfeest organiseren en haar overnachting tijdens de huwelijksnacht verzorgen (weet nog niet of 't een hotel wordt of een hotelervaring thuis)
<<

Anoniem167

Bericht 30 Apr 2015 11:29

Re: Hoeveel geld geven op bruiloft?

Ik zou normaal 100 euro geven, maar gezien de overige kosten die je al hebt gemaakt, denk ik dat ik 50 euro zou geven, en dan iets van een persoonlijk cadeautje erbij, kaartje, mooie tekst, oid.
<<

Anoniem166

Bericht 30 Apr 2015 11:55

Re: Hoeveel geld geven op bruiloft?

Ik loop nu het risico genoemd te worden in het 'gierige acties-topic', maar als ik eerlijk ben vind ik cadeaus van € 100 of meer absurd, en al helemaal als je behoorlijk wat geld hebt uitgegeven aan een vrijgezellenfeest, nieuwe kleding, overnachting. Ik zou het absoluut niet op prijs stellen als ik door een bruiloft op kosten wordt gejaagd buiten het cadeau om (dus nieuwe kleding door een dresscode, of een overnachting omdat het zo ver weg wordt gehouden).

Ik zou tussen de € 50 en € 75 euro geven als cadeau, en nu, omdat je er al zoveel kosten aan hebt gehad, zou ik niet meer dan € 50 doen. Beste vriendin of niet, je bent haar beste vriendin omdat ze om je geeft en niet omdat je bereid bent een vermogen aan haar bruiloft uit te geven.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 30 Apr 2015 11:59

Re: Hoeveel geld geven op bruiloft?

Sanne schreef:Ik loop nu het risico genoemd te worden in het 'gierige acties-topic', maar als ik eerlijk ben vind ik cadeaus van € 100 of meer absurd, en al helemaal als je behoorlijk wat geld hebt uitgegeven aan een vrijgezellenfeest, nieuwe kleding, overnachting. Ik zou het absoluut niet op prijs stellen als ik door een bruiloft op kosten wordt gejaagd buiten het cadeau om (dus nieuwe kleding door een dresscode, of een overnachting omdat het zo ver weg wordt gehouden).

Ik zou tussen de € 50 en € 75 euro geven als cadeau, en nu, omdat je er al zoveel kosten aan hebt gehad, zou ik niet meer dan € 50 doen. Beste vriendin of niet, je bent haar beste vriendin omdat ze om je geeft en niet omdat je bereid bent een vermogen aan haar bruiloft uit te geven.

Eens! Ik voelde me bij sommige cadeaus zelfs ongemakkelijk omdat het zo veel was.

♥♥
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Apr 2015 12:12

Re: Hoeveel geld geven op bruiloft?

Bij de bruiloft van mijn zus heb ik een deel van het servies gekocht wat ze wilde hebben. Ze hadden daarvoor een lijst liggen bij een gallerie en ik heb toen rond de 35 euro uitgegeven. Verder toen nog 90 euro voor een vrijgezellenfeest.
Bij mijn andere zus heb ik een borduurwerk wat ze zelf in de kast had liggen afgemaakt, met daarop de datum van hun trouwen en hun naam. Deze laten inlijsten wat iets van 50 euro koste. Plus 110 euro voor haar vrijgezellenfeest
Toen een vriendin ging trouwen heb ik ook een cadeau gegeven rond de 35 euro. Plus de kosten voor een overnachting en een vrijgezellenfeest. Plus een hele dure jurk, maar die trek ik dit jaar weer aan naar een bruiloft.

Je moet vooral een bedrag kiezen waarbij jij je goed voelt. Ik zou 100 euro voor jou allen echt veel vinden in combinatie met de kosten die je nu allemaal al hebt gemaakt. Het is ongeveer een half maandsalaris wat je dan hebt uitgegeven, waar ligt dan de grens?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem304

Bericht 30 Apr 2015 12:14

Re: Hoeveel geld geven op bruiloft?

Silly-One schreef:Je moet vooral een bedrag kiezen waarbij jij je goed voelt. Ik zou 100 euro voor jou allen echt veel vinden in combinatie met de kosten die je nu allemaal al hebt gemaakt. Het is ongeveer een half maandsalaris wat je dan hebt uitgegeven, waar ligt dan de grens?

Mee eens.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 30 Apr 2015 15:04

Re: Hoeveel geld geven op bruiloft?

Mijn zus trouwt bijna (in een ander land waarvoor we zo'n 400 euro reiskosten maken). Ik ben ook haar getuige en heb ook al het een en ander betaald aan vrijgezellenfeest en kleding. Wij geven waarschijnlijk 50 euro. Dit heeft zij ook op ons trouwen gegeven en hier is dat een normaal bedrag zeg maar...
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 30 Apr 2015 15:16

Re: Hoeveel geld geven op bruiloft?

Ik zal wel een megakrent zijn maar ik zou niets geven. Ik zou misschien een lekkere lunch cadeau doen of een high tea en thats it. Je hebt al zoveel voor haar gedaan, en ik weet dat dit niet in geld is uit te drukken maar ik zou het anders een beetje teveel van het goede vinden. Althans, de dingen die je voor haar hebt gedaan, hebben je ook al veel geld gekost.
<<

Anoniem315

Bericht 30 Apr 2015 15:23

Re: Hoeveel geld geven op bruiloft?

50 euro per stel zou ik bij goede vrienden absoluut genoeg vinden.

Bij kennissen doe ik zo'n 35 euro per stel en als ik in m'n uppie kom, vind ik 20-25 euro genoeg.

Bij familieleden doen wij wel 100 euro of een gezamenlijk cadeau wat daarop uit komt.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 30 Apr 2015 15:29

Re: Hoeveel geld geven op bruiloft?

50 euro is meer dan genoeg toch? Begrijp niet dat men zulke hoge bedragen als 100-150 euro geeft tenzij het echt naaste familie is (broer/zus). En je hebt er al 400 euro aan uitgegeven dus dat vind ik al heel wat. Ik begrijp het hele geld vragen/geven ook niet eigenlijk want men kiest er toch voor om zelf te trouwen? Persoonlijke cadeaus lijken mij leuker om te geven/krijgen.

Vorig jaar waren wij avondgast en gaven we 30 euro, meer dan genoeg. We waren puur opvulling voor het feest, kregen de kaart met spel/drukfout heel erg laat en het leek net alsof ze nog wat plekken op het feest en kaarten overhadden dus ons dan maar vroegen zodat ze dan wel een envelopje met geld erbij hadden (stond nadrukkelijk vermeld ook dat ze geld wilden).
Na een uur taaiden we dan ook weer af. Het feest kwam niet van de grond en de bruidegom was aan het kotsen.
Het kostte mijn man nog een vrije ochtend want de bruiloft was op een dinsdagavond ivm de kosten *wat een kutdag om te trouwen* en hij dacht dat het laat werd, dus had de vlg ochtend vrijgenomen.
Ik was 6 weken geleden bevallen dus moest ook kolven haha. Bruiloften zijn niet ons ding. We zijn zelf heel klein en alleen met naaste familie getrouwd op een vrijdag en hadden dus ook geen onderscheid qua dag- en avondgasten.
We kregen van onze beide ouders samen evenveel geld en een nacht in de bruidssuite. Broertjes en zusjes studeerden nog en hadden geen geld. Hoefde ook niet van ons want wij wilden toch zelf trouwen...

Heel verhaal maar ik zou dus 50 euro geven gezien de al gemaakte kosten en het niet allemaal om geld draait.
04-2014
10-2015
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 30 Apr 2015 15:30

Re: Hoeveel geld geven op bruiloft?

Fijn topic dit. Mijn zusje gaat binnenkort trouwen en ik zat me ook af te vragen hoeveel ik wilde geven. Zat zelf te denken aan €50 met nog wat persoonlijke kleine cadeautjes. Kom dan qua bedrag rond de €75 uit denk ik. (En daarnaast nog kosten voor vrijgezellenfeest, mijn outfit en 2x reiskosten (vrijgezellen en bruiloft) naar andere kant van het land).
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem189

Bericht 30 Apr 2015 18:38

Re: Hoeveel geld geven op bruiloft?

Ik lees even mee. Een vriendin van mij trouwt in september en ik vind het heel moeilijk wat wij haar moeten geven. Laatst hadden we het over haar bruiloft en toen liet ze vallen dat ze van daggasten (dat zijn wij) wel 100 euro verwacht. Ik voel me nu een beetje "verplicht" om dit aan haar te geven.
<<

Anoniem117

Bericht 30 Apr 2015 19:05

Re: Hoeveel geld geven op bruiloft?

Ik geef als kado 50 euro (als ik alleen ga met partner zou ik 100 euro geven) als daggast. Maar, als andere kosten die bij een bruiloft komen kijken heel erg oplopen dan pas ik het aan. Ik wil in totaal niet meer dan 200 euro uitgeven. Ik reken hierbij niet een eventuele jurk, want die koop ik voor mezelf en draag ik ook nog na de bruiloft. Ik ga geen jurk kopen voor een dresscode die ik vervolgens nooit meer aantrek. Ik heb binnenkort een bruiloft die en heel duur is (om er te komen ben ik al bijna 200 euro kwijt. Ik sla daarom het vrijgezellenfeest over en het kado wordt een kleinigheidje. En een dresscode heeft die me niet aanspreekt spreekt. De kleur staat me niet en ik zou het zelf nooit kopen. Daarom leen ik ook een jurk.

Als ik alleen naar het feest mag komen geef ik 30 euro.
<<

Anoniem126

Bericht 30 Apr 2015 19:40

Re: Hoeveel geld geven op bruiloft?

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 30 Sep 2015 00:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem181

Bericht 30 Apr 2015 20:20

Re: Hoeveel geld geven op bruiloft?

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 09 Feb 2016 21:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem117

Bericht 30 Apr 2015 20:30

Re: Hoeveel geld geven op bruiloft?

Alex schreef:Wij geven familie en naaste vrienden € 50,- op een bruiloft. Ik snap niet zo goed waarom je als stel meer zou geven dan wanneer je alleen gaat (en dan ga ik er vanuit dat je wel een relatie hebt, maar die relatie dan niet mee kan/wil).
Een nicht van mij trouwt morgen en ik zie haar verder nooit, ik vind € 15,- dan ook voldoende om te geven. Familie die dichterbij staat zou ik 25-30 euro geven.


IK bedoelde dat ik geen partner heb. Over het algemeen vind ik bruiloften wel gelegenheden waar je samen naartoe gaat als je een partner hebt.
<<

Anoniem149

Bericht 30 Apr 2015 20:41

Re: Hoeveel geld geven op bruiloft?

Liv schreef:Ik lees even mee. Een vriendin van mij trouwt in september en ik vind het heel moeilijk wat wij haar moeten geven. Laatst hadden we het over haar bruiloft en toen liet ze vallen dat ze van daggasten (dat zijn wij) wel 100 euro verwacht. Ik voel me nu een beetje "verplicht" om dit aan haar te geven.

Ik vind het altijd een beetje 'naar' als mensen dat zeggen. Ik vind dat je dat als bruidspaar helemaal niet kan verwachten van je gasten.

Ik zou zelf 50€ geven in dit geval. Je hebt al zoveel uitgegeven, 100€ zou ik dan echt teveel vinden als cadeau. Wat ik zelf geef weet ik eigenlijk niet. Zoveel bruiloften heb ik nog niet meegemaakt.
<<

Anoniem181

Bericht 30 Apr 2015 21:39

Re: Hoeveel geld geven op bruiloft?

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 09 Feb 2016 21:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers