Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zou jij je partner laten gaan? En je partner jou?

<<

Anoniem119

Bericht 30 Apr 2015 12:25

Re: Zou jij je partner laten gaan? En je partner jou?

Jip schreef:@ Marin: ik ging niet drie maanden reizen om los te zijn van mijn partner. Wij hebben bijna wel elke dag eventjes contact gehad.


Vond je dat dan niet juist moeilijk? Ik zou dan zelf denk ik (zeker als thuisblijvende partij) eerder zoiets hebben van af en toe skypen maar verder laat maar lekker gaan. Anders kan je net zo goed samen gaan, als je alles wilt delen. Zou ik dan hebben hé.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 30 Apr 2015 12:26

Re: Zou jij je partner laten gaan? En je partner jou?

Nee, niet nu we al 10 jaar samen zijn, een baby hebben en een hypotheek.

Toen we een half jaar samen waren is mijn man wel een half jaar op reis geweest voor een buitenland stage, die plannen waren er al voordat we een relatie kregen, we waren 19, woonde niet samen, dus een compleet andere situatie.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 30 Apr 2015 12:30

Re: Zou jij je partner laten gaan? En je partner jou?

Marin schreef:
Jip schreef:@ Marin: ik ging niet drie maanden reizen om los te zijn van mijn partner. Wij hebben bijna wel elke dag eventjes contact gehad.


Vond je dat dan niet juist moeilijk? Ik zou dan zelf denk ik (zeker als thuisblijvende partij) eerder zoiets hebben van af en toe skypen maar verder laat maar lekker gaan. Anders kan je net zo goed samen gaan, als je alles wilt delen. Zou ik dan hebben hé.


Nee hoor. Ik vond het wel fijn dat ik kon vertellen wat ik gedaan had. En het was hier toen vreselijk koud en een verbouwing thuis bezig, dus daar was ik ook wel weer benieuwd naar.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Truus

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 28 Dec 2013 15:39

Bericht 30 Apr 2015 12:48

Re: Zou jij je partner laten gaan? En je partner jou?

Tabbie schreef:Waarom is de periode korter geworden Truus?


Ik denk dat als dezelfde vraag werd gesteld met een maand of drie, hier hele andere reacties zouden staan :ja: negen maanden is gewoon super lang zonder je geliefde.


Dat had te maken met een overlijden en alles wat daarbij kwam, niets met dat het te lang zonder vriend bleek te zijn o.i.d.
<<

Mil

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 272

Geregistreerd: 21 Jan 2015 20:07

Woonplaats: A'foort

Bericht 30 Apr 2015 13:08

Re: Zou jij je partner laten gaan? En je partner jou?

Ik zou het verschrikkelijk vinden, maar hem wel laten gaan. Ik denk dat hij mij ook zou laten gaan.

Maar leuk is anders..
Afbeelding
<<

Anoniem125

Bericht 30 Apr 2015 14:24

Re: Zou jij je partner laten gaan? En je partner jou?

Ik vind dat wanneer je samen een gezin vormt met kinderen, je het niet kan maken om puur voor je eigen lol maanden weg te gaan. Je hebt samen gekozen voor bepaalde verantwoordelijkheden, dan kun je er niet 9 maanden tussen uit gaan en de ander voor alles laten opdraaien. Het is hier geen kwestie van 'niet mogen' van de ander, maar van volwassen zijn en je verantwoordelijkheid nemen t.o.v. je gezin.
<<

Anoniem321

Bericht 30 Apr 2015 16:25

Re: Zou jij je partner laten gaan? En je partner jou?

Als mijn partner dat heel graag zou willen zou ik er in ieder geval niet meteen afwijzend tegenover staan. Ik zou er heel goed over praten en samen de voors en tegens tegen elkaar afwegen.
als we tot de conclusie komen dat het zijn liefste wens is en alles is financieel en praktisch haalbaar, dan zou ik hem toch laten gaan.
hoewel, misschien niet nu en in de komende jaren ivm de zwangerschap en daarna een opgroeiend kind.
als je geen kinderen hebt is het misschien wat makkelijker.
<<

Anoniem189

Bericht 30 Apr 2015 17:35

Re: Zou jij je partner laten gaan? En je partner jou?

Ik zou het er goed met hem over hebben, maar hem wel laten gaan. Ik wil hem niet tegenhouden. Wel zou ik graag met hem mee willen, maar als dat niet mogelijk is, laat ik hem alleen gaan.
<<

Anoniem170

Bericht 30 Apr 2015 20:00

Re: Zou jij je partner laten gaan? En je partner jou?

Als je kleine kinderen hebt vind ik dat je dat niet kan maken, dan moet je je verantwoordelijkheden nemen.
Zolang je geen kinderen hebt, waarom niet? Als je elkaar dingen gaat verbieden zit er mijns inziens echt iets scheef in je relatie. Je hebt toch geen levenslang?
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 30 Apr 2015 20:02

Re: Zou jij je partner laten gaan? En je partner jou?

Nee, ik zou dit niet willen, voor beiden niet. Hij mist dan te veel in de ontwikkeling van de kleine en de kleine mist hem. Dat de zorg dan op mij neer zou komen, maakt mij niet uit, het contact met elkaar als gezin wel.
Daarnaast zou ik het ook zonder gezin te lang vinden, als dit nou negen jaar terug was keek ik er anders tegen aan. Nu vind ik max. Een weekje wel goed, mocht hij echt echt heel graag willen is iets langer ook goed, maar die wensen heeft hij gelukkig niet.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 01 Mei 2015 12:31

Re: Zou jij je partner laten gaan? En je partner jou?

Wij hebben nog geen kinderen. Ik zou het heel moeilijk vinden maar het hem ook gunnen. Mits het geen bevlieging is maar een weldoordachte keuze. Maar ik zou dan 6 maand voorstellen. 9 vind ik wel erg lang. Gelukkig is dit bij ons niet aan de orde en reizen we liever samen.
<<

Emmeve

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 512

Geregistreerd: 22 Sep 2014 14:00

Bericht 01 Mei 2015 12:32

Re: Zou jij je partner laten gaan? En je partner jou?

Ik zou hem niet laten gaan en hij mij ook niet. Maar nu hebben wij beide die wens niet dus dan is het makkelijk gezegd.
If only wishes could be dreams and all my dreams could come true..
<<

Anoniem198

Bericht 01 Mei 2015 20:23

Re: Zou jij je partner laten gaan? En je partner jou?

Nougat schreef:Ik vind dat wanneer je samen een gezin vormt met kinderen, je het niet kan maken om puur voor je eigen lol maanden weg te gaan. Je hebt samen gekozen voor bepaalde verantwoordelijkheden, dan kun je er niet 9 maanden tussen uit gaan en de ander voor alles laten opdraaien. Het is hier geen kwestie van 'niet mogen' van de ander, maar van volwassen zijn en je verantwoordelijkheid nemen t.o.v. je gezin.


Hier ben ik het wel mee eens.

Mochten er geen kinderen in het spel zijn dan vind ik 9 maanden als nog lang en zou ik kijken naar een midden weg of samen gaan natuurlijk.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 01 Mei 2015 20:41

Re: Zou jij je partner laten gaan? En je partner jou?

Nougat schreef:Ik vind dat wanneer je samen een gezin vormt met kinderen, je het niet kan maken om puur voor je eigen lol maanden weg te gaan. Je hebt samen gekozen voor bepaalde verantwoordelijkheden, dan kun je er niet 9 maanden tussen uit gaan en de ander voor alles laten opdraaien. Het is hier geen kwestie van 'niet mogen' van de ander, maar van volwassen zijn en je verantwoordelijkheid nemen t.o.v. je gezin.
Zo eens. Weinig aan toe te voegen eigenlijk. Daarbij zou het financieel waarschijnlijk niet eens kunnen.
<<

Anoniem211

Bericht 01 Mei 2015 22:26

Re: Zou jij je partner laten gaan? En je partner jou?

Nee en nee.

Of nou ja. Als hij echt wil, moet hij inderdaad lekker gaan. Maar dan zou het voor mij einde relatie betekenen.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 02 Mei 2015 07:04

Re: Zou jij je partner laten gaan? En je partner jou?

Ben het ook eens met Nougat. Zou het echt heel sneu vinden als kinderen ineens hun vader moeten missen. Wellicht wel een mogelijkheid als je weinig verantwoordelijkheden hebt.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 02 Mei 2015 08:17

Re: Zou jij je partner laten gaan? En je partner jou?

Nee. Ik vind dat ik hem niet moet remmen in zijn persoonlijke ontwikkeling maar als hij met zo'n idee aan zou komen zetten zou ik heel verdrietig zijn. We hebben samen heel wat opgebouwd, dan zou hij me hier alleen laten? Zodat ik voor alles alleen zou staan.
<<

Anoniem122

Bericht 02 Mei 2015 08:20

Re: Zou jij je partner laten gaan? En je partner jou?

Als je kinderen hebt is het uiteraard logisch dat je er niet achter zou staan. In een ander geval, ja. Waarom? Ik heb het zelf ervaren hoe het is, ben zelf bijna een half jaar weggeweest en denk dat het in een goede relatie ook prima kan. Uiteraard zou ik graag mee willen omdat ik ook dol op reizen ben, maar ik weet ook wat een ervaring het is om in je eentje te gaan en zou dat de ander ook gunnen. Je kan nog je hele leven samen zijn, en als de relatie goed is overleef je die paar maanden ook wel.
En daarnaast, je weet nooit wat er in de toekomst gebeurd, een relatie kan altijd stuk lopen, zou wel heel zuur zijn als je dingen hebt gelaten om je relatie, die uiteindelijk als je ouder bent een heel stuk lastiger gaan.
<<

Anoniem151

Bericht 02 Mei 2015 08:43

Re: Zou jij je partner laten gaan? En je partner jou?

Nu niet meer, nee. Met ons kindje en aangezien mijn man ook de kostwinner is, wordt het lastig.
Toen we een maand samen waren ging hij 4 maanden weg, was 2 maanden thuis en ging weer 4 maanden weg. Ik woonde in Friesland, hij in Rotterdam dus we zagen elkaar erg weinig.
Daarna heeft hij dus wel ander werk gezocht :)
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 04 Mei 2015 07:39

Re: Zou jij je partner laten gaan? En je partner jou?

Nee, op dit moment past dat niet in ons leven. 9 maanden vind ik dan veel te lang. Ik zou wel overwegen om met het hele gezin mee te gaan.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 04 Mei 2015 09:56

Re: Zou jij je partner laten gaan? En je partner jou?

Voordat er kinderen waren, had hij van mij mogen gaan. Nu niet meer, hij heeft met zijn kinderen een verantwoordelijkheid op zich genomen, die kan hij niet zomaar afschuiven.

We hebben zoiets jaren terug wel eens bij de hand gehad met werk: hij kreeg de kans om een paar maanden in het buitenland te werken, maar dat wilde hij niet.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 04 Mei 2015 18:48

Re: Zou jij je partner laten gaan? En je partner jou?

Nee hoor. Ik weet ook 100% zeker dat mn man die behoefte niet heeft. Ik ook niet. Of samen. Of niet.

Dat is niet anders nu we kinderen hebben.
22-2-2013
28-8-2015
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 05 Mei 2015 14:14

Re: Zou jij je partner laten gaan? En je partner jou?

Ik weet dat mijn vriend heel graag een jaar in Canada wil werken. Ik zou hem denk ik wel laten gaan, maar met heel veel moeite.
Of ik ga met 'm mee.

Andersom zal 't hetzelfde zijn.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 05 Mei 2015 14:18

Re: Zou jij je partner laten gaan? En je partner jou?

Ik weet niet of ik dat zou willen. Mijn vriend heeft wel gezegd dat hij best in het buitenland zou willen werken voor een tijd. Maar ik weet niet of ik dat wil.
Als het een diepgewortelde wens is van iemand dan weet je dat vaak wel. Dan komt het niet als een verrassing. Dan zal ik er toch anders in staan dan dat hij het nu opeens aan geeft.
<<

Anoniem211

Bericht 06 Mei 2015 05:54

Re: Zou jij je partner laten gaan? En je partner jou?

ไม่เป็นไร schreef:Als je kinderen hebt is het uiteraard logisch dat je er niet achter zou staan. In een ander geval, ja. Waarom? Ik heb het zelf ervaren hoe het is, ben zelf bijna een half jaar weggeweest en denk dat het in een goede relatie ook prima kan. Uiteraard zou ik graag mee willen omdat ik ook dol op reizen ben, maar ik weet ook wat een ervaring het is om in je eentje te gaan en zou dat de ander ook gunnen. Je kan nog je hele leven samen zijn, en als de relatie goed is overleef je die paar maanden ook wel.
En daarnaast, je weet nooit wat er in de toekomst gebeurd, een relatie kan altijd stuk lopen, zou wel heel zuur zijn als je dingen hebt gelaten om je relatie, die uiteindelijk als je ouder bent een heel stuk lastiger gaan.


Maar dat verschilt toch gewoon per relatie? Je hebt relaties waarbij allebei de partners het prima vinden. Je hebt ook mensen die elkaar normaal maar 2 keer per week zien, ik ken ook een stel dat getrouwd is waarvan de vrouw in NL woont en de man in Griekenland. Hebben allebei kinderen uit een vorig huwelijk en zien elkaar alleen in vakanties.

Ik zou het niet willen, iemand anders staat er anders in. Of je nou kinderen hebt samen of niet, iedereen moet dat voor zichzelf beslissen. Je hebt net zoveel recht om dat niet leuk te vinden als je geen kinderen hebt dan als je dat wel hebt.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers