Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Toch nog een derde?

<<

Anoniem101

Bericht 29 Apr 2015 17:14

Toch nog een derde?

Vroeger wilde ik altijd drie kinderen. Totdat we er twee hadden en ik tot de conclusie kwam dat dat toch best zwaar en heftig is. Dus vond ik het prima, 2 kinderen, een jongen en een meisje, wat wil je nog meer?

Nou....een derde dus :palm: . Nu de kinderen wat ouder zijn (4 en 6) en we alles lekker op orde hebben (beide een leuke baan, met vast contract, een mooie koopwoning en de kinderen op de basisschool) begint het ineens toch te kriebelen. Er is niks rationeels aan: ik kan meer nadelen opnoemen dan voordelen. Maar mijn gevoel zegt iets anders; nog een kindje zien opgroeien, een nieuwe gezinsdynamiek, de kinderen zijn wat ouder en zouden er bewuster van kunnen genieten, hoe mooi zou dat zijn? Maar de nadelen zie ik dus ook: terug in de luiers, we zouden weer naar het KDV moeten , gebroken nachten, minder vrijheid.

Hoe beslis je zoiets? En voor wie van 2 naar 3 ging: hoe heb je dat ervaren?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 29 Apr 2015 17:43

Re: Toch nog een derde?

Ik lees even mee, hier een andere situatie, ik zou best wel graag voor de tweede keer zwanger willen zijn, samen met mijn vriend een kindje willen in de toekomst. Maar ja, wij hebben er samen al twee dus dan hebben we er ineens drie en drie...ja drie vind ik best veel en sowieso zou dat pas gebeuren als de twee kinderen al wat ouder zijn, misschien wel als ze allebei op de basisschool zitten.
Ik zelf zou er nu niet aan moeten denken, Lo. en Lu. schelen maar 14 maanden en het is echt enorm pittig vind ik. Maar het lijkt me dus wel heel mooi als ze wat ouder zijn, de boel wat rustiger is geworden om er dan nog een keer aan te beginnen... alleen ja, wat doe ik mezelf dan aan, dan duurt het veel langer voordat ik rust heb terwijl ik me er stiekem best wel op verheug dat Lu. naar school gaat, terwijl die pas net twee is, maar het lijkt me zo heerlijk rustig. Aan de andere kant, twee is al druk, ik denk niet dat drie nou zo gigantisch veel drukker is, zeker niet als die twee wat zelfstandiger zijn.

Ik ben benieuwd wat anderen er van zeggen.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 29 Apr 2015 17:45

Re: Toch nog een derde?

Hier riep ik gelijk na de bevalling van de 2e al dat ik nog een derde wilde. Toen zij 1 werd zijn we er voor gegaan. Het heeft even geduurd maar uiteindelijk was ik zwanger. Ik vind de dynamiek tussen de 3 zo leuk. De oudste 2 zijn helemaal gek van de jongste en hij mag alles van ze. Hij is echt de benjamin van ons gezin.

De overgang vond ik op zich makkelijk. Maar wij zaten natuurlijk nog in de luiers, slaapjes etc. Wat ik wel tegen vond vallen is dat je naar school moet. Constant de baby meeslepen naar school, zwemles etc. Ook de combinatie werk en huishouden is soms best pittig. Daarom hebben wij sinds een tijdje een poets en nu is het prima bij te houden.

Nu de jongste wat ouder wordt vind ik het allemaal super makkelijk worden. Nu moet ik er wel bij zeggen dat hij (en de andere 2 ook) erg makkelijk zijn. Alle 3 slapen ze enorm goed en door, nooit problemen mee. Weinig last van driftige peuters etc. Ik denk dat dat ook een hoop scheelt!

Wij hebben er in ieder geval geen seconde spijt van gehad!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 29 Apr 2015 17:52

Re: Toch nog een derde?

Het is trouwens soms wel druk, maar ik vind het eigenlijk niet veel drukker dan met twee. De andere twee kunnen ook heel.goed helpen en doen van alles voor de jongste.

Ter illustratie, ons huishouden van Jan Steen, precies zoals ze zijn en het gaat hier :smile:

Afbeelding
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 29 Apr 2015 18:14

Re: Toch nog een derde?

Die blik van je jongste is echt onbeschrijfelijk grappig!
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 29 Apr 2015 18:18

Re: Toch nog een derde?

Ik heb er 3 en het is heerlijk! er zit gemiddeld 2 jaar tussen alle 3, voordeel is dat ze echt alle 3 gek op elkaar zijn. De oudste 2 zijn altijd samen.
ik zat al in de luiers en opvang.
Ze zijn alle 3 ook wel erg makkelijk. Helaas komt de jongste nog 2x per nacht.
ik heb sinds afgelopen weekend een bakfiets en dat is zo ideaal. mijn auto staat ook al stil sinds dit weekend.
qua drukte is 3 niet echt veel drukker dan 2. je bent alleen wat langer bezig als je weg wil of baar bed brengen want de kleinste 2 moet je nog helpen.
Maar ik geniet hoor met 3 :)
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem211

Bericht 29 Apr 2015 18:46

Re: Toch nog een derde?

Hier ook 3. De oudste over een paar dagen 6, de middelste bijna 3 en de jongste bijna 1,5.

Ik vind de dynamiek tussen ze heel leuk. Ze spelen ook allemaal met elkaar, al wordt de jongste in bepaalde dingen nog ontzien 'het kleine broertje'.

Ik heb er af en toe een 4e bij en moet zeggen dat ik het wel pittig vind hoor. Maar misschien ligt dat ook wel aan mijn situatie op zich.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 29 Apr 2015 19:03

Re: Toch nog een derde?

Ik heb nog helemaal geen kinderen, maar het lijkt me idd wel heel leuk om een derde nog te doen als ze idd al 4 en 6 zijn. Dan maken ze het idd veel bewuster mee!

Een kennis van me heeft in oktober een baby gekregen en besloten meteen voor nr 2 te gaan (zij is 36) en dat is gelukt, en goed ook...het zijn er 2!

Hoe moet je dat nou doen joh? Lijkt me echt heel onpraktisch vooral. Kortom: vergis je niet, voor je het weet heb je er nog 2 bij, haha.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

3Musketiers

Noob

Berichten: 56

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:13

Bericht 29 Apr 2015 19:12

Re: Toch nog een derde?

Hoer vond ik de overgang van 2 naar 3 niet groot eigenlijk. Terwijl toen alleen de oudste nog naar school ging, nu ondertussen de middelste ook een jaar alweer. De jongste draait heel makkelijk mee in het gezin vind ik. En in het begin was het wel zoeken naar het juiste ritme vanwege de schooltijden en voedingen, slaapjes enz maar toen ik daar eenmaal een ritme in had gevonden ging het perfect.

Over een maand ben ik uitgerekend van de vierde en ik hoop dat het straks weer zo makkelijk gaat, dan heb ik er weer twee thuis, maar de nu nog jongste is wel makkelijk.
Afbeelding

Zoon 2008, Dochter 2010, Dochter 2013
<<

Anoniem110

Bericht 29 Apr 2015 19:24

Re: Toch nog een derde?

Ik heb er zelf 1 en wilde altijd een groot gezin. Toen ik mijn vriend leerde kennen kreeg ik 2 koters erbij en ik vind het heerlijk.
Niet helemaal te vergelijken gezien ik zelf uiteraard niet weer van voor af aan ben begonnen, maar hier draait wel een gezinsleven volop.
Een volle eettafel ik vind het genieten.
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 29 Apr 2015 19:43

Re: Toch nog een derde?

Hier komt denk ik wel een derde. Net bevallen van nr. 2 :palm:

Tussen 1 en 2 zit 5 jaar.
<<

Anoniem186

Bericht 29 Apr 2015 19:49

Re: Toch nog een derde?

Gevoelsmatig gezien zou ik ook echt super graag 3 kinderen willen. Het lijkt me zo gezellig! Een heel andere dynamiek in je gezin dan met 2 kinderen.
Maar het gaat niet gebeuren, puur gebaseerd op m'n verstand...
<<

Anoniem 146

Bericht 29 Apr 2015 19:50

Re: Toch nog een derde?

Ik heb ook babykriebels. Ik wil dolgraag een derde. Mijn vrouw helaas niet. Wie weet wat de toekomst nog brengt.

Misschien niet zo'n nuttige bijdrage, mijn post. :)
<<

Anoniem166

Bericht 29 Apr 2015 19:55

Re: Toch nog een derde?

Ik zou ook graag een derde kindje willen (en ook nog wel een vierde). Gelukkig geldt dat ook voor mijn vriend. Wel wil ik er wat meer tijd tussen laten, met zoals nu tussen mijn dochter en zoon. Ik werk 36 uur (straks tijdelijk iets minder i.v.m. ouderschapsverlof) en in combinatie met baan en reistijd vind ik het makkelijker als het ene kind al wat zelfstandiger is wanneer de volgende komt (zoals nu het geval is).

MK, heb je het al eens met je man besproken? Wat vindt hij ervan?
<<

Anoniem127

Bericht 29 Apr 2015 20:21

Re: Toch nog een derde?

Een derde is zo leuk! De oudste twee spelen momenteel zo leuk met elkaar en beiden zijn ze heel erg gek op de jongste. Ze delen alles met elkaar en ze wordt helemaal plat geknuffeld. Oudste dochter leest de jongste 's avonds voor en het eerste wat ze 's ochtends doet is naar de kamer van de jongste rennen en dan gaan ze heel gek doen en dan liggen ze samen helemaal dubbel :heart: . Ik kan het dus aanraden :) .

Wel vond ik de overgang van twee naar drie zwaarder dan van een naar twee, denk ik. Maar dat kwam denk ik ook doordat ze vrij snel achter elkaar zijn gekomen. Denk dat dat heel anders is dan als je zoals in jouw geval de oudste twee al op de basisschool hebt zitten. Lijkt me wel fijn, dan heb je echt alle tijd om weer te genieten van een babietje! Mij lijkt een echt nakomertje ook zo leuk.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 29 Apr 2015 20:44

Re: Toch nog een derde?

Jans schreef:Gevoelsmatig gezien zou ik ook echt super graag 3 kinderen willen. Het lijkt me zo gezellig! Een heel andere dynamiek in je gezin dan met 2 kinderen.
Maar het gaat niet gebeuren, puur gebaseerd op m'n verstand...


Ik sluit me hier bij aan...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 29 Apr 2015 20:56

Re: Toch nog een derde?

Ik heb er dan geen drie, maar net als Knillis vind ik de combinatie van een baby en een schoolkind soms lastig. De school is om 14u uit en dat is precies de dutjestijd van I. En dat ze mee moet naar de zwemles is ook niet altijd even handig.

Maar de dynamiek is inderdaad leuk hoor Moederkloek, met een kleintje en dan zo'n grote broer. Hij maakt het allemaal heel bewust mee.

Ik zeg: doen!
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 30 Apr 2015 13:19

Re: Toch nog een derde?

Hier ook wel de vraag wel of geen derde. Ik vind het nu met twee kids ook best pittig. M is nog steeds niet het makkelijkste mannetje en daarnaast heb ik nu anderhalf jaar 3 banen tegelijk gehad, wat ook niet echt voor rust zorgde. Nu is dat bijna afgelopen, dus dat vind ik fijn. Maar ik heb ook in mijn achterhoofd dat als ik slaapdiensten draai mijn man met 3 kids alleen zit 's avonds en dat dat best pittig is.
We zullen zien wat de toekomst brengt, maar dat we het graag zouden willen staat vast. Bij ons is de vraag wat weegt zwaarder gevoel of verstand.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem171

Bericht 30 Apr 2015 13:55

Re: Toch nog een derde?

Leuk Moeder Kloek dat dagdromen over een derde.

Wij hebben er drie maar er zit minder leeftijdsverschil tussen, tussen de eerste en tweede 19 maanden en tussen de tweede en derde 27 maanden. Ik ben dus nooit uit de slaapjes en luiers geweest.

Ik vind het echt heel gezellig drie kids, de dynamiek en levendigheid die het met zich meebrengt.
Het is wel druk maar met twee kids was ik ook druk dus die derde gaat daar gewoon in mee.
Wel ligt onze jongste echt bijna nooit voor een middagslaapje in zijn bed omdat we dan vaak naar school moeten of hockey of ... (nog 1 van die 1001 andere afspraken). Maar mijn jongste gaat hier prima in mee, hij slaapt dan in de wagen of auto.

Wat ik heel fijn vindt is dat wij een gastouder hebben aan huis. Dat brengt op werkdagen een hoop rust mee. De kinderen zijn ook zo vaak als gezin samen. Daarnaast is het voor de kinderen ook mogelijk om op die dagen met vriendjes bij ons thuis af te spreken.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 30 Apr 2015 14:45

Re: Toch nog een derde?

Bij ons zit er trouwens tussen de oudste en middelste 23 maanden, en tussen de middelste en jongste 2 jaar en 9 maanden.

Bij ons worden ze ook samen opgevangen als ik werk. 2 dagen in de week bij opa en oma en 1dag in de week bij de oppas. Ze zijn dus veel bij elkaar maar vinden dat alleen maar fijn. Laatst was ik een dag weg met de jongste en je kon aan hem merken dat hij ze mistte, en andersom was dat ook zo. De interactie is geweldig!

Het is gewoon echt erg leuk, zo gezellig met z'n allen aan tafel.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem101

Bericht 30 Apr 2015 17:33

Re: Toch nog een derde?

Wat leuk om jullie reacties te lezen! Wat ik me nog wel afvraag: is het voor een kind nou eigenlijk leuk om een nakomertje te zijn?

Het kriebelt steeds erger als ik jullie reacties zo lees :angel:
<<

Anoniem315

Bericht 30 Apr 2015 17:59

Re: Toch nog een derde?

Ik ben een derde kind én een nakomer. Mijn zus is 7 jaar ouder en mijn broer 9. Met hen kon ik goed opschieten. Ik had niet direct iemand om mee te spelen, maar dat heb ik nooit gemist. Op latere leeftijd kwamen we weer dichter bij elkaar en ik ben blij dat ik een broer en een zus heb :)
<<

Anoniem126

Bericht 30 Apr 2015 18:32

Re: Toch nog een derde?

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 23:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:33

Bericht 30 Apr 2015 18:43

Re: Toch nog een derde?

Mijn zusje scheelt 6 en 7 jaar met mij en mijn broertje. Ging altijd prima, we deden idd op vakantie ook wel eens dingen apart.
Het enige nadeel vond mijn moeder dat ze de baby steeds mee moest nemen naar al onze afspraken, school, sportclubjes etc.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Anoniem127

Bericht 30 Apr 2015 19:31

Re: Toch nog een derde?

Nakomertje zijn is volgens mij hartstikke leuk voor een kind. Mijn jongste kan (meestal) geen kwaad doen in de ogen van de andere twee. En ze delen vrijwillig lekker eten met haar haha. Als de jongste verdrietig is, laat ze zich ook troosten door mijn oudste dochter. Hier is ze dus een beetje het verwende nakomertje, ondanks dat het leeftijdsverschil vrij klein is.

Ik zou best graag ook nog een echt nakomertje krijgen, als de andere drie allemaal op school zitten. Heb ook weer enigszins babykriebels (...maar geen vriend, dus wordt een beetje lastig).
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers