Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verbouwingslawaai, wat vind jij acceptabel?

<<

Anoniem167

Bericht 29 Apr 2015 15:14

Verbouwingslawaai, wat vind jij acceptabel?

Gisteren zijn ze begonnen met de verbouwing in ons huis, hele nieuwe badkamer, en daarna hele huis stucen. Dat betekent dat wij de afgelopen dagen na werken het huis hebben opgeruimd en leeggemaakt (in losse kamer) om plek te maken voor die bouwvakkers. Ze waren gisteren een uur bezig, en mijn buurman kwam al vragen waar de herrie vandaan kwam (het was 9 uur in de ochtend).... *zucht* We hebben het alle buren verteld, (bijna) alle buren zijn gewoon aan het werk, en een badkamer slopen kan nou eenmaal niet zonder geluid. Uit irritatie heb ik hem heel blij gemeld dat het nog wel 3 weken kan duren, en heb de deur dicht gedaan, want wij hebben dagelijks last van zijn kinderen, en hij wist het al.

Nu gaan ze ook deels in de avond verder, en in het weekend. Ook moeten wij zelf alle schilderen naderhand, ook de kozijnen en deuren schuren + schilderen & een vloer leggen. Dit zal grotendeels in de avond zijn, omdat ik in de weekenden steeds moet werken, en er dan gewoon weinig tijd is om het samen te doen.

Nu ben ik wel benieuwd welke tijden jullie acceptabel vinden?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 29 Apr 2015 15:16

Re: Verbouwingslawaai, wat vind jij acceptabel?

Tot half tien 's avonds echte schuurgeluiden zeg maar en vanaf half negen/ negen uur in de ochtend. Denk ik.

Ik kreeg laatst nog iemand om kwart voor tien 's avonds voor een bal (gaan we wéér) aan mijn deur. Dát vond ik echt te laat. Of ben ik dan gek?
<<

Anoniem167

Bericht 29 Apr 2015 15:19

Re: Verbouwingslawaai, wat vind jij acceptabel?

Ze beginnen namelijk om 8 uur in de ochtend bij ons, kopje koffie & dan aan de slag. Ik vind dat, voor doordeweeks, prima acceptabel, voor het weekend misschien 9 uur inderdaad. En met pech kunnen wij pas doordeweeks om 7 uur beginnen, dus ik had gehoopt dan wel 3 uurtje wat te kunnen doen tot uur of 10.

Kan me wel voorstellen dat je dat vrij laat vond Caro, ik doe dat meestal na 9 uur ook niet meer bij onbekende mensen.
<<

Anoniem186

Bericht 29 Apr 2015 15:22

Re: Verbouwingslawaai, wat vind jij acceptabel?

Vanaf 08.30 vind ik het wel kunnen. En tot hoe laat... Tja.. Dat is lastig. Verbouwingsgeluiden zijn zo vervelend. Toen onze buren aan het verbouwen waren begonnen ze vaak om 19.30 met herrie maken. En dan heb ik het over tegels eraf drillen enzo. Dat vond ik echt vervelend, want de kinderen gingen dan écht niet slapen. Maar ja.. Het schijnt gewoon te mogen.
<<

Anoniem222

Bericht 29 Apr 2015 15:24

Re: Verbouwingslawaai, wat vind jij acceptabel?

Ik ben het eens met Caro.
Als jullie dan zelf 's avonds aan de slag willen: schilderen maakt geen herrie toch? :P
Het schuren natuurlijk wel maar ik zou dat wel echt tot een uur of 21.00-21.30 op zn laatst doen. Ik zou het zelf niet zo erg vinden als ik nog later geluid hoor maar stel de slaapkamer van mijn kind grenst er aan dan zou ik het wel arelax vinden.
<<

Anoniem167

Bericht 29 Apr 2015 15:26

Re: Verbouwingslawaai, wat vind jij acceptabel?

O ja die dingen worden, gelukkig, gewoon overdag gedaan bij ons Jans, dus het avond lawaai, zal laminaat zagen + leggen (aanslaan) zijn, schuren van de deuren en kozijnen, verven, en dat soort dingen, niet het 'zware' geschut. En de loodgieter komt leidingen verleggen enz in de avond, ook niet heel veel herrie. Er slaapt namelijk een jongetje van 2 onder onze badkamer, en een jongetje van 8 boven onze badkamer, dus dat zou ik ook wel sneu vinden, maar is niet helemaal tegen te houden, we moeten toch kunnen verbouwen.

Harri, schilderen niet nee, maar dan moet wel eerst alles kaal geschuurd zijn, meubels moeten dan weer verplaatst worden, en we moeten overdag gewoon werken, dus die dingen kunnen ook niet overdag.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Apr 2015 15:27

Re: Verbouwingslawaai, wat vind jij acceptabel?

Ik vind het kunnen. Mijn man werkt in de bouw nu renovatie bij mensen daar beginnen ze om 7 uur al.

Wat ik wel storend zou vinden is op zondag boren en lawaai maken
Afbeelding
<<

Anoniem321

Bericht 29 Apr 2015 15:40

Re: Verbouwingslawaai, wat vind jij acceptabel?

Door de week vind ik vanaf 7 uur acceptabel en op zaterdag vanaf uurtje of 8.
En 's avonds tot een uur of 8 a 9.

Een verbouwing is iets dat gewoon moet gebeuren. Ik kan begrijpen dat mensen het lawaai vervelend vinden, maar je komt er niet onderuit.
Nu kun je wel rekening gaan houden met de buren en later beginnen en eerder ophouden, maar dan duurt het alleen maar langer. Het is dus zowel in jullie belang als dat van de buren om nu door te pakken.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 29 Apr 2015 15:40

Re: Verbouwingslawaai, wat vind jij acceptabel?

In het huishoudelijk reglement van onze vve wordt geloof ik op werkdagen van 8.00 tot 22.00 uur aangehouden en in het weekend van 9.00 tot 20.00 uur.

Soms zijn buren aan het boren op een moment dat m'n dochter net slaapt, dat vind ik wel eens irritant, maar daar zeg ik verder niks van. We wonen in een complex met 40 appartementen dus als je dan met alles rekening moet houden kun je nooit iets :eyes:
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 29 Apr 2015 15:51

Re: Verbouwingslawaai, wat vind jij acceptabel?

Ik vind door de week vanaf 8 uur niet heel gek, tot 20/21 uur.

Mijn schuin-benedenburen zijn al maanden aan het verbouwen, die gaan ook vaak 's avonds door. Laatst heb ik wel een keer aangebeld, toen ging hij rond 19/20 uur KEIhard betonboren op de muur die aan ons huis grenst. Wij hadden mensen te eten en toen konden we geen gesprek meer voeren. Toen ik naar beneden liep om aan te bellen zag ik de andere buurman ook al met zijn hand over zijn oren aan tafel zitten :laughcry: . Als dat soort dingen echt 's avonds moeten, dan had ik het fijn gevonden als hij dat even had gemeld, zodat wij geen eters zouden plannen op die dag. Maar 'gewone' schuur- en boorgeluiden horen we ongeveer dagelijks, haha.

Ik denk dat jullie heel voorkomend zijn geweest door van te voren je buren op de hoogte te stellen. Veel succes met de verbouwing!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem167

Bericht 29 Apr 2015 16:12

Re: Verbouwingslawaai, wat vind jij acceptabel?

Thanks Teun, dat is wel nodig! Wat een zooi & gedoe.
<<

Anoniem173

Bericht 29 Apr 2015 16:21

Re: Verbouwingslawaai, wat vind jij acceptabel?

Wij hebben ook van die zeikers van buren. Bij het afhalen vd tegels van de badkamer deden we na het werk max een uurtje in de avond tussen 7 en 8. Ze hebben geen kleine kinderen en werken allebei niet. Kwamen ze na 3 dagen al vragen hoe lang het nog ging duren. Mn man heeft ze toen wel vriendelijk meegedeeld dat het nog wel even ging duren.

Ik zou zeggen lawaai tot 9 uur s avonds vanaf s ochtends half 8 door de weeks en op zaterdag. Op zondag vanaf half 10 of 10 uur ofzo.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 29 Apr 2015 19:29

Re: Verbouwingslawaai, wat vind jij acceptabel?

Ik zou zeggen vanaf 8 uur/half 9. En dan tot een uurtje of 20.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem140

Bericht 29 Apr 2015 19:32

Re: Verbouwingslawaai, wat vind jij acceptabel?

Ik sluit me bij Rizzoli aan, maar in de ochtend vind ik vanaf 7.30 ook niet erg.
"s avonds lawaai trek ik echt heel slecht, mijn zoon slaap niet in en zelf wil ik ook rustig op de bank zitten zonder lawaai. Dus tot 20u zou ik niet erg vinden.
Officieel mag ik ook tot 22u trompet spelen maar je houdt gewoon rekenin met je buren vind ik.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 29 Apr 2015 19:36

Re: Verbouwingslawaai, wat vind jij acceptabel?

Als ik vrij ben zou ik dat wel echt vroeg vinden, om 7.30 uur. Maar eigenlijk moeten mijn vriend en ik gewoon ergens in een hutje op de hei gaan wonen. ;)
Hij slaapt altijd overdag, en de bovenburen zijn nu keukens aan het verbouwen, dus overdag een lawaai. En hij slaapt er gewoon niet doorheen. En hun beginnen 's ochtends vroeg al, waardoor ik ook elke keer vroeg wakker ben.

Hier in de flat mag je volgens mij ook officieel tot 22u lawaai maken.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 29 Apr 2015 19:42

Re: Verbouwingslawaai, wat vind jij acceptabel?

Onze buren hebben 1,5 jaar lang hun huis verbouwd. Waar wij ons vooral aan stoorden was dat ze niet met ons communiceerden over de bouwwerkzaamheden. Zij gingen er vanuit dat wij het vervelend zouden vinden als er op zondag werd geklust, dan kwamen ze dus niet. Terwijl wij op zondagochtend al vroeg in touw zijn en vaak op pad gaan. Klussen kan dan dus prima. Aan de andere kant klusten zij op momenten dat het ons erg slecht uitkwam. Als er meer gecommuniceerd was, hadden we goede afspraken kunnen maken. En waren er veel minder frustraties geweest. Een beetje aanpassen aan elkaar kan geen kwaad denk ik!
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem167

Bericht 29 Apr 2015 20:27

Re: Verbouwingslawaai, wat vind jij acceptabel?

Ze zijn nu aan het frezen met een hoop herrie maar ze stoppen om max kwart voor 9, en gaan dan de "zachte" dingen doen tot 10 uur, morgen hetzelfde. Heb geen buren gehoord nog, dus ze zullen het wel begrijpen.
<<

Anoniem107

Bericht 29 Apr 2015 20:51

Re: Verbouwingslawaai, wat vind jij acceptabel?

Ik vind het een beetje afhankelijk van je buren, bij jonge gezinnen als buren zou ik echt stoppen na 19:00. Anders vind ik tot 21:00 acceptabel, vanaf 8:00 ofzo.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 29 Apr 2015 20:55

Re: Verbouwingslawaai, wat vind jij acceptabel?

Wij hebben vorig jaar ons huis verbouwd, inclusief heel veel lawaai. Dit moest voornamelijk naast ons werk gebeuren, dus ook in de avonduren. Onze buren waren net voor de 2e keer ouders worden, dus hadden nog zwangerschapsverlof en dus een baby die veel wilden slapen. Wij hebben met ze overlegd en hebben 's avonds na 19.00u geen boor/frees/sloop-klussen meer gedaan. Ja, dat was lastig maar we wilden niet bij voorbaat al ruzie met onze buren. Zelf had ik het ook heel fijn gevonden als ze met ons rekening zouden houden als het andersom was geweest.

Kortom, ik vind het logisch om je klusgedrag aan je buren en hun situatie aan te passen.
<<

anoniem203

Bericht 30 Apr 2015 11:22

Re: Verbouwingslawaai, wat vind jij acceptabel?

Ik vind vanaf 8.30 tot 19.30 wel een schappelijke tijd voor luidruchtige dingen. En dan tot 21.00 voor de dingen die niet zo luidruchtig zijn. Zowel doordeweeks als in het weekend.
<<

Anoniem103

Bericht 30 Apr 2015 12:31

Re: Verbouwingslawaai, wat vind jij acceptabel?

Pippa schreef:Ze zijn nu aan het frezen met een hoop herrie maar ze stoppen om max kwart voor 9, en gaan dan de "zachte" dingen doen tot 10 uur, morgen hetzelfde. Heb geen buren gehoord nog, dus ze zullen het wel begrijpen.


Ik ga ook niet klagen bij de buren als ze veel herrie maken met klussen 'savonds maar ik stoor me er wel echt heel erg aan als ze na een uur of acht nog zulke dingen gaan doen. Er wonen op ons rijtje best wel wat kleine kinderen en ik vind dat je daar gewoon rekening mee moet houden. Net als dat ik er rekening mee hou dat ik in het weekend niet om half 7 begin met klussen omdat dat mij goed uitkomt (want dan zijn mijn kinderen wakker en ik ook).
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 30 Apr 2015 13:11

Re: Verbouwingslawaai, wat vind jij acceptabel?

Ooh ik zou dat echt heel vervelend vinden als mijn buren van 8 uur 's ochtends tot 10 uur 's avonds lawaai zouden maken. Dat heeft inderdaad te maken met mijn kind. Die kan dan niet slapen en ze slaapt al zo slecht! Maar ja... in hoeverre moet je daar rekening mee houden inderdaad! Ik zou in ieder geval niet laminaat aan gaan slaan (zoiets zei je toch?) 's avonds. Dat dreunt gewoon keihard door. De andere dingen die je noemt lijken mij prima kunnen.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 30 Apr 2015 14:25

Re: Verbouwingslawaai, wat vind jij acceptabel?

Oh, volgens mij ben ik ook een zeikerd qua herrie, maar dan inderdaad vooral om dochter. Onze huizen zijn ontzettend gehorig, het getimmer van 4 huizen verder dreunt hier nog enorm door (no kidding). Wij hebben een buurman die áltijd zit te klussen in zijn vrije tijd, ik word daar soms echt gestoord van als het getimmer, gezaag en geboor weer begint in het weekend. Dochter is een slechte slaper en wordt er altijd wakker van of komt er niet door in slaap. Dan erger ik me echt rot, maar er echt wat van zeggen doe ik niet snel nee. Zonder kind vond ik dat klusgeweld een stuk minder erg trouwens.

Even kort moeten boren oid vind ik niet erg, maar al het lawaai waarbij je je niet meer normaal verstaanbaar kan maken (dus ook frezen, schuren e.d) zou ik echt heel erg vervelend vinden na 19.30 's avonds. Onze andere buren vragen altijd even of het uitkomt wanneer ze lawaai moeten maken, zelfs als dat kortdurend is, en dat doen wij andersom ook bij hen. Komt het niet uit dan doen we het een andere keer, jammer dan.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 30 Apr 2015 14:39

Re: Verbouwingslawaai, wat vind jij acceptabel?

sarah1985 schreef:Ik vind het kunnen. Mijn man werkt in de bouw nu renovatie bij mensen daar beginnen ze om 7 uur al.

Wat ik wel storend zou vinden is op zondag boren en lawaai maken


Wat is er mis met op zondag overdag boren? Wij doen juist alle klusjes overdag in het weekend ipv doordeweeks s avonds als mensen moeten werken de volgende dag en kinderen naar bed moeten.
Ik vind zondag een perfecte dag om dingen in het huis te doen.

Ik vind klusgeluiden van 7 tot 22 uur acceptabel. Dat is ook gewoon toegestaan.
Alleen vervelend als kinderen daardoor niet kunnen slapen.

Wel vervelend Pippa dat je zo'n buurman hebt. En ook dat jullir alles zelf moeten gaan schuren en schilderen. Kunnen jullie dat niet laten doen? Ben je in 1x klaar.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem167

Bericht 30 Apr 2015 17:34

Re: Verbouwingslawaai, wat vind jij acceptabel?

Milou, we laten de badkamer al volledig doen, alles volledig stucen en dat kost al flink veel geld, we krijgen volledig nieuwe inrichting & een nieuwe vloer, dus dat is het 'enige' dan wat we zelf moeten doen. De kozijnen, deuren & alle muren/plafonds verven, wellicht krijgen we hulp van familie, maar verder willen we dat niet ook nog laten doen, gebruik ik dat geld liever voor een nieuwe keuken!

Wel grappig al die verschillende meningen, het is nooit goed dus, als ik het in het weekend doe vinden mensen het vervelend, in de ochtend vroeg, in de avond, haha. Tja, we zullen gewoon werken, en niet altijd in het weekend kunnen doordat ik dan werk, dus zullen toch moeten schipperen qua tijd en heb geen zin om daar WEKEN over te doen eigenlijk, als we het ook in paar avonden knallen kunnen volbrengen.

En mijn buren zouden het wel eerlijk zeggen als ze last hebben, denk ik.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers