Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bijzondere opvoeding

<<

Anoniem164

Bericht 29 Apr 2015 14:32

Bijzondere opvoeding

He hoi,

De zus van mijn vriend en haar man houden er nogal bijzondere opvoedmethodes op na, heel eerlijk gezegd vind ik het gewoon zielig voor die kindjes.
Ze zijn 1,5 en 3,5. Ze hebben een chronisch tekort aan slaap, want ouders vinden de bedtijd van 7 uur, half 8 veel te vroeg en onhandig met hun werk. Ze liggen er pas rond 9 uur, half 10 in, maar moeten er wel weer om half 7 uit omdat ouders beiden werken. De jongste slaapt heel vaak overdag niet, dat vindt schoonzus maar onhandig en ongezellig. Als mijn schoonmoeder oppast(vaste dag in de week) vraagt de oudste altijd: mag ik hier wel naar bed? En dan slaapt ze van 12.30 tot 16.00. Ze moet dan echt wakker gemaakt worden, anders zou ze gerust nog verder slapen. Schoonzus en man worden haast boos als ze horen dat ze zoveel geslapen heeft, want dan gaat ze 's nachts vast lopen spoken :wtf:

Elk feestje, elke verjaardag, elke feestdag staat in het teken van die kinderen, ze zijn poepievervelend omdat ze niet slapen, mijn schoonouders, vriend en schoonzus zijn altijd maar druk in de weer om die kinderen te vermaken want ze kijken zelf niet naar ze om. Maandag kwamen ze binnen bij ons, zit de jongste met jas nog aan in de buggy, gaan ze zelf gerust zitten met een kop thee terwijl dat jochie roept: uit uit! Toen heb ik hem er maar uit gehaald. Ook als we gaan eten ofzo, letten ze er helemaal niet op of die kinderen wel eten en vaak gaan ze na het eten nog een kop koffie drinken en voor ze naar huis gaan, is het 21.00 uur, en die kids moeten dus de volgende dag weer vroeg op.

Laatst waren we met zijn allen naar een sportevenement waar mijn vriend aan meedeed, van half 10 tot 14.00 op de been, gaan ze daarna nog mee naar ons huis, en 's avonds op facebook staat ook nog dat ze uiteten zijn geweest met het gezin....dat trekken die kleintjes toch helemaal niet?

Mijn schoonouders hebben het er heel moeilijk mee, ze durven er niks van te zeggen, ze hebben al eens een half jaar geen contact met elkaar gehad omdat schoonouders kritiek hadden op de opvoeding(die overigens geheel terecht was).
Maar dit kan toch niet? Wie gaat er iets van zeggen?
<<

Anoniem148

Bericht 29 Apr 2015 15:17

Re: Bijzondere opvoeding

Lastige situatie en wij hebben hierb ook ervaring mee (met vreemde opvoeding van schoonzus, niet zozeer te weinig slaap).
Hier wordt Door schoonouders niets meer gezegd om ruzie te voorkomen maar mijn man en zijn zus zijn de confrontatie aangegaan in het belang van de kinderen aangezien er gevaarlijke situaties ontstonden. Nu zijn zij de boeman ipv schoonouders en dat vindt mijn man prima, wij gunnen schoonouders contact met hun kind en kleinkind dus dan maar op deze manier ons punt duidelijk maken.
Nu ik zelf een zoon heb, spreek ik ook naar hun uit Hoe Ik het anders zou doen in hun situatie aangezien ze bij mij hun gelijk willen halen. Tussen mij en hun is het echt gruwelijk uit de hand gelopen want ik was er echt klaar mee. Zelf zie ik ze dus nooit meer behalve als hun toevallig bij schoonouders zijn als ik er ben. Als ik de verhalen van schoonmoeder hoor, vind ik het erger worden en sta nu op het punt om de kinderbescherming te bellen. Gelukkig staat schoonfamilie erachter omdat het in belang is van mijn neefjes en nichtjes (hun hebben dus ook nog eens 4 kinderen gekregen terwijl 1 al teveel zou zijn). Ik heb nog niet gebeld overigens omdat ik nu nog bewijzen aan het verzamelen ben en andere over haal om ook contact op te nemen met de kinderbescherming. Door de grote afstand is dat wat moeilijker en duurt het allemaal langer.
<<

Anoniem315

Bericht 29 Apr 2015 15:21

Re: Bijzondere opvoeding

Ik vind dat echt heel zielig :(
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 29 Apr 2015 15:26

Re: Bijzondere opvoeding

Exogenesis schreef:Ik vind dat echt heel zielig :(

+1
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem164

Bericht 29 Apr 2015 15:57

Re: Bijzondere opvoeding

Dandelion, wat erg zeg, dat je zelfs op het punt staat om de kinderbescherming te bellen...
Zo erg is het gelukkig niet bij mijn schoonzus. Maar ik denk niet dat ik de aangewezen persoon ben om er iets van te zeggen, ik ben dol op mijn vriend en schoonouders, ook met zusje en zwager kan ik erg goed opschieten en ik wil dat allemaal niet op het spel zetten!
<<

Anoniem148

Bericht 30 Apr 2015 08:46

Re: Bijzondere opvoeding

Als 'aanhang' moet je daar ook echt niet mee bemoeien. Dat zorgt geheid voor problemen. Daarom moet jouw vriend of zijn ouders dat doen.

Bij ons is er al zoveel gebeurd dat ik het nu wel doe en dat ging ook niet over 1 nacht ijs.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 30 Apr 2015 08:56

Re: Bijzondere opvoeding

Het is ook lastig dat het wel heel zielig is voor de kinderen, maar dat het niet de grens overgaat om ermee naar de kinderbescherming oid te gaan.
Is er iemand van wie ze wel iets aannemen?
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem164

Bericht 30 Apr 2015 08:57

Re: Bijzondere opvoeding

Daar heb je ook gelijk in....ik hoop maar op het beste :palm: Bedankt voor je reactie in ieder geval.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers