Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vastlopen

<<

Sophi

Noob

Berichten: 4

Geregistreerd: 28 Apr 2015 16:56

Bericht 28 Apr 2015 17:17

Vastlopen

Hallo allemaal,

Ik lees al een paar weken mee maar tot vandaag had ik mij nog niet aangemeld. Zal mij kort even voorstellen en daarna mijn 'probleem' voorleggen. Mijn naam is -zoals mijn profielnaam hier- Sophi, 28 jaar en ik woon samen met mijn vriend in E.nschede. Vorig jaar december ben ik afgestudeerd paraveterinair (dierenarts-assistente) maar helaas zit ik nog steeds zonder werk, mijn vriend is nationaal vrachtwagenchauffeur en samen hebben wij een hondje (king charles spaniel) van 5 jaar oud.

En dan hetgeen waar ik de laatste maand tegenaan loop. Eigenlijk meer het gevoel dat ik vast zit en het voelt heel benauwend maar ik weet ook niet goed wat ik ermee moet of hoe ik het op moet lossen. Sinds 2 jaar weet ik dat ik adhd heb en heel licht autistisch (lichte dwanghandelingen, enorm onzeker en veel moeite met veranderingen voornamelijk). Hiervoor ben ik in therapie maar ik vind het ontzettend moeilijk om mij helemaal bloot te geven waarschijnlijk omdat ik het eng vind om al mijn twijfels uit te spreken. Ik ben gelukkig met mijn vriend en ik zou hem niet kwijt willen maar mijn onzekerheid speelt soms zo hoog op dat ik denk dat hij vreemdgaat, heel wantrouwend etc met ruzies als gevolg, hetzelfde heb ik bij bijv mijn moeder..dat mijn zusje (24 jaar) beter is dan mij etc. Tevens wonen mijn vriend en ik sinds 1.5 jaar samen maar toch voel ik mij niet thuis in ons eigen huis, dit gevoel heb ik bij mijn moeder totaal niet. Daar vind en voel ik rust, ben ik meer mijzelf en thuis heb ik dat niet, ik ben opgegroeid op een boerderij en mijn moeder woont nu in een rustig dorp aan de rand van een bos, zelf woon ik in de stad zoals je hierboven al leest en ik word soms gek van de drukte, de buren, je kan niet zo lekker weg lopen en bah. Verhuizen zit er niet in omdat we niet kunnen kopen op 1 inkomen én de huurhuizen zijn er eigenlijk niet op dit moment. Ik loop steeds maar te denken over onze financiën, we redden het en kunnen nog iets sparen en helaas heb ik vanuit het verleden schulden, maandelijks los ik een bedrag af maar toch maak ik mij daar zorgen over. Ik wil ontzettend graag werken, geld verdienen maar ergens vind ik het ook doodeng en in het begin solliciteerde ik mij suf maar hoe langer het duurt, hoe hoger de drempel wordt om te solliciteren.

Meer weet ik eventjes niet maar ik hoop dat jullie tips oid hebben!
<<

Anoniem321

Bericht 01 Mei 2015 09:23

Re: Vastlopen

Sophi, vervelend dat je je zo voelt.
Ik weet niet of ik echt tips voor je heb.
Zo te lezen mis jij een rustige basis waar je je echt thuis voelt. Jammer zeg.
Ligt dat puur en alleen aan de omgeving waar je nu woont of ook aan het huis. Zou je bijvoorbeeld nog iets aan de inrichting kunnen doen waardoor het meer eigen wordt?
Zouden jullie je niet kunnen inschrijven voor een huurhuis in een rustigere omgeving? Er is vast een wachtlijst, maar dan heb je wel iets waar je naartoe kunt leven.

En verder, goed dat je in therapie bent. Misschien dat je toch die drempel over moet en je twijfels toch moet uitspreken naar je therapeut, dan kunnen jullie er samen ook naar kijken. Wie weet is dat wel een hele opluchting.

Kom je toevallig ook in aanmerking voor praktische hulp, bijv. begeleiding naar werk? Ik heb geen idee hoor, maar je zou altijd eens kunnen informeren.

Verder wil ik je veel sterkte toewensen. Hopelijk kom je hier gauw weer uit.
<<

Sophi

Noob

Berichten: 4

Geregistreerd: 28 Apr 2015 16:56

Bericht 07 Mei 2015 20:01

Re: Vastlopen

Dankje voor je antwoord!

Ik voel mij hier inderdaad niet thuis en ik vraag mij ook af waar dat wel zou zijn. Hoe weet je dat? Ik denk ook dat het aan beide ligt. Het leek mij altijd heerlijk om in de stad te wonen, drukte e.d. maar ik vind het vreselijk. De 'verplichte' gesprekjes met de buurvrouw(en), het opgesloten gevoel. En dan het huis wat helemaal niet voelt als mijn thuis maar meer alsof ik op bezoek ben bij iemand, de hoge lasten en ik wil nog wel een aantal dingen doen aan de inrichting, aankleding maar het voelt nooit als 'mijn huis' snap je? Alsof ik spullen die ik mooi vind in een andermans huis neerzet. Ik zou ontzettend graag willen verhuizen maar naast het punt dat ik niet goed weet waarheen, hebben wij op dit moment ook niet de financiële middelen ervoor. Wij zijn hier toen gaan wonen met de insteek om hier ongeveer 5 jaar te blijven en dan kopen maar ik zie het echt niet zitten om hier nog 3 jaar te wonen. Aan de andere kant is het ook zonde om straks geld uit te geven aan een huis terwijl wij daar misschien maar een paar jaar wonen. Ik vind het zo lastig! En ik krijg geen ondersteuning o.i.d voor het zoeken naar werk maar die punten kan ik eens met mijn therapeut bespreken.
<<

Krully

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 148

Geregistreerd: 07 Mei 2015 13:57

Bericht 08 Mei 2015 09:25

Re: Vastlopen

Vervelend dat je je zo voelt Sophi. En wat goed dat je (al) therapie krijgt.
Weet je vriend dat je hiermee zit? Wellicht kan het jouw ook opluchten dat je het even bij hem kwijt kan, niet perse dat jullie gelijk dan gaan verhuizen e.d. maar gewoon, dat je samen kunt bespreken en dat hij weet wat er speelt.
Je niet thuisvoelen is n gevoel waar een ander vaak weinig bij kan helpen. Wat zou er ( denk je) nodig moeten zijn om je wel thuis te voelen? Alleen een rustige omgeving of ook zaken in je huis? Je wilt spullen kopen maar wanneer is iets wel 'jouw huis'?
Verder heb ik niet echt tips, maar ik hoop dat je je snel toch beter mag gaan voelen.
<<

Anoniem313

Bericht 08 Mei 2015 09:40

Re: Vastlopen

Ik heb het idee dat je vastloopt omdat je in cirkels redeneert. Je zit niet lekker in je vel omdat je je niet thuis voelt in je huis. Maar daar kun je niet weg. Je kunt niet weg omdat je niet kunt kopen op 1 salaris. Er is maar 1 salaris omdat jij niet kunt werken. Jij kunt niet werken omdat je dat eng vindt. Je vindt werken eng omdat je niet lekker in je vel zit.
Het is heel lastig om uit zo'n negatief patroon te stappen. Ik denk ook zeker dat je hierbij hulp nodig hebt. En ik zou proberen te denken in kleine stapjes. Wat is iets concreets en haalbaars wat je zou kunnen doen om hieruit te komen? Naarmate je langer niet werkt, wordt het steeds enger en waarschijnlijk steeds groter in jouw ogen. Maar wat nou als je zou proberen een klein baantje te zoeken, niet te moeilijk, en niet direct voor 40 uur? Zo kun je weer wat oefenen. En misschien kun je met een vriendin afspreken om elke week wat te wandelen, of te sporten. Zo kom je er wat meer uit en haal je je sociale contacten wat aan!

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron