Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Going nuts..

<<

ChiQ

Bericht 28 Apr 2015 11:33

Going nuts..

Ons kind slaapt sinds 1,5 week niet door en héél slecht in. Gisteravond ging hij rond 21:00 zijn bedje in, sliep vrijwel meteen in om om vervolgens vanaf 23:45 elk uur tot elk 2 uur wakker en dan duurt het vreselijk lang tot hij weer inslaapt. Hij zit ook echt te huilen en als je zijn kamertje uitloopt krijst hij zo hard; waardoor hij vreselijk overstuur is. Inmiddels ben ik net een zombi want elke keer dat ik zelf bijna indut wordt hij weer wakker. Mijn man heeft vannacht even beneden met hem gezeten en hij viel meteen in slaap op de bank. Enige wat ik kan bedenken is dat hij te moe is, en daardoor slecht slaapt.. Maar we zitten in zo'n klote situatie. Als julian een middagdutje doet is hij tot 00:00 wakker = geen grapje. Eerder slaapt hij dan niet, dan zijn we de hele avond met hem bezig. Vitten op elkaar omdat we ook aan een avondje toe zijn. Vervolgens als hij zo laat slaapt is hij nooit moe rond 13:00 maar wordt rond 15:00 heel moe, als hij dan zelfs maar een half uur slaapt is hij tot 00:00 wakker. Of nog later maar dan laten we hem maar gaan tot hij van ellende alles bij elkaar gilt en dan slaapt. Tot vorige week deden we dat ook en dan werd het rustig tot de volgende ochtend maar nu.. Wow elk uur wakker. We hebben lichtje aan gedaan, lichtje uitgedaan. Deur open, deur dicht. Het lijkt wel of hij niet door kan slapen. Dit resulteert op afschuwelijk driftig gedrag smorgens. We hebben hem vanochtend serieus met 2 man aan moeten kleden terwijl hij helemaal over de zeik ging. Het is zelfs zo erg dat je moet nadenken hoe je hem in vredesnaam moet verschonen. Wil geen schoenen aan, roept de hele tijd nee en gaat finaal over de zeik om elk dingetje. Vraagt hele tijd ook aandacht op een negatieve manier. Kortom, mijn kind is afschuwelijk momenteel. Herkenbaar? Hij is 2 jaar en 4 maanden.

Alle tips zijn welkom. Het slapen is niet eens zo'n ramp maar dat gekrijs en de volgende dag zo'n drama's steeds ik word daar echt moe van.
<<

anoniem203

Bericht 28 Apr 2015 11:42

Re: Going nuts..

Is het geen optie om het tijdelijk melatonine te geven? Dat was bij ons echt de oplossing! Wel even met je huisarts overleggen. Ik wilde het eerste niet omdat je je kind toch pilletjes moet geven. Maar een goede nachtrust is echt zo belangrijk voor iedereen en het werkte gelijk vanaf dag 1.
<<

ChiQ

Bericht 28 Apr 2015 11:45

Re: Going nuts..

Ava, ja op zich heb ik daar geen moeite mee maar ik weet niet of ie wakker wordt door dromen of pijn (denk het niet, want hij geeft het wel aan en dan zou hij ook overdag pijn moeten hebben of koorts ofzo) tandjes alles compleet. Dood en doodvermoeiend.
<<

Anoniem 146

Bericht 28 Apr 2015 11:45

Re: Going nuts..

Poeh, dat klinkt heftig. Ik heb weinig tips ben ik bang. Onze zoon is even oud en wordt soms ook om het half uur wakker. Omdat wij ook gezelliger zijn na wat (nacht)rust leggen we hem in dat geval tussen ons in. Dan slaapt hij wel.

Veel sterkte
<<

ChiQ

Bericht 28 Apr 2015 11:47

Re: Going nuts..

Mrs. Jansen schreef:Poeh, dat klinkt heftig. Ik heb weinig tips ben ik bang. Onze zoon is even oud en wordt soms ook om het half uur wakker. Omdat wij ook gezelliger zijn na wat (nacht)rust leggen we hem in dat geval tussen ons in. Dan slaapt hij wel.

Veel sterkte



Dit lukt bij Julian niet. Die heeft nog nooit echt nog nooit, tussen ons in kunnen slapen. Dan wordt hij niet rustig en juist megadruk en stuitert over het bed anders zou dat prima mogen.
<<

Anoniem148

Bericht 28 Apr 2015 11:47

Re: Going nuts..

En als je hem in de ochtend al op bed legt?

Lijkt mij heel moeilijk en zwaar! succes, ik heb ook geen tips
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 28 Apr 2015 12:03

Re: Going nuts..

Middag slaapje eraf halen. Melatonine heb ik geen ervaring mee maar dat kan je proberen.
M:21072011
J :08012014
<<

ChiQ

Bericht 28 Apr 2015 12:19

Re: Going nuts..

Happydobby schreef:Middag slaapje eraf halen. Melatonine heb ik geen ervaring mee maar dat kan je proberen.



Hij slaapt dus smiddags niet meer waardoor hij denk ik te moe is, en steeds wakker wordt.
<<

ChiQ

Bericht 28 Apr 2015 12:20

Re: Going nuts..

Dandelion schreef:En als je hem in de ochtend al op bed legt?

Lijkt mij heel moeilijk en zwaar! succes, ik heb ook geen tips



Julian is van baby af aan al een kind dat stikt van de energie, als ik hem dan smorgens in bedje zou leggen dan gebeurt er vanalles, behalve slapen.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 28 Apr 2015 12:20

Re: Going nuts..

wakker proberen te houden de hele dag, en hem dan rond half 7 naar bed doen, dan heb je het drama wellicht wat eerder.

Anders is er iets wat 'Slaap angst' heet, hij heeft toch nooit goed geslapen? Neem dan eens contact op met de slaap poli, volgens mij stond er een stuk over in de laatste ouders van nu.
<<

ChiQ

Bericht 28 Apr 2015 12:26

Re: Going nuts..

Parel schreef:wakker proberen te houden de hele dag, en hem dan rond half 7 naar bed doen, dan heb je het drama wellicht wat eerder.

Anders is er iets wat 'Slaap angst' heet, hij heeft toch nooit goed geslapen? Neem dan eens contact op met de slaap poli, volgens mij stond er een stuk over in de laatste ouders van nu.



Parel, nee hij is nooit een beste slaper geweest maar afgelopen half jaar mochten we serieus niet klagen. Hij sliep zo t klokje rond.

Dat stukje heb ik ook gelezen, nachtangst heette het geloof ik. Nu je t zegt, hij sliep 2x verder toen we hem uit bedje pakten en hij wat wakkerder was. Wie weet maar even proberen idd hem echt wakker te maken.
<<

Fiebie

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 18 Sep 2013 21:33

Bericht 28 Apr 2015 12:27

Re: Going nuts..

Oh kan mij voorstellen dat jullie op je tandvlees lopen.

En smiddags ipv slapen wel een rust moment inplannen? Gordijnen dicht, wellicht wat gedimde lampjes, of een aqaurium of kampvuur op tv aanzetten, evt een rustig muziekje aan, soort van snoezelen in je eigen huis.

Kan mij ook zo voorstellen dat hij gewoon té overprikkeld/moe is en daardoor niet meer slapen kan. Als ik namelijk te lang opblijf (en dus over mijn vermoeidheid heen ga) dan kan ik daarna ook slecht slapen. Of als ik een hele drukke dag heb gehad, en dus enorm moe en toe aan 'n nacht goede slaap, dan lukt slapen ook slecht.

En wellicht ook eerder naar bed? Ipv om 21u, om 20u, of om 19.30 ofzo. Dan gewoon op je gemakje het bed ritueel doen en samen de dag afsluiten.

Ik hoop dat jullie het weer kunnen doorbreken! en ik zou ook zeker de melatonine in mijn hoofd houden. Weet uit ervaring dat dat als 'n trein werkt! En in principe ook weinige schadelijk is, aangezien het lichaamseigen stof is.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 28 Apr 2015 12:47

Re: Going nuts..

Als hij geen middagdutje doet zou ik hem inderdaad niet pas om 21:00 uur op bed leggen, maar om 19:00 uur of zo al.

In wat voor bed slaapt hij? Nog in een lelikant? Wellicht tijd om over te stappen op een 'groot' bed (eventueel de eerste nachten een matras er voor leggen). Dan is het ook gemakkelijker om er 's avonds even bij te blijven tot hij in slaap valt (gezien hij beneden met je man ook gelijk in slaap viel).
<<

ChiQ

Bericht 28 Apr 2015 12:51

Re: Going nuts..

misschien maar idd een harde tijd aanhouden élke dag. Rond 20:30 bijv, als ik hem om 19:30 op bed doe zitten we 04;00 weer beneden.
<<

Anoniem166

Bericht 28 Apr 2015 13:40

Re: Going nuts..

Poeh Chiq, heftig he? Hier was het net zo, en (godzijdank) is het al een tijd over. Één van de stappen naar iets beter slapen was de overgang naar een gewoon bed. Toen ging het al een stukje beter.

Hoe pakken jullie het 's avonds aan? Blijven jullie erbij zitten? Laten jullie hem huilen? Of ga je steeds kijken?
<<

ChiQ

Bericht 28 Apr 2015 13:43

Re: Going nuts..

Fijn dat het gelukkig over is Sanne! Wij gaan als we hem horen naar hem toe, troosten hem. Leggen hem recht en lopen weg. Dat vindt hij als hij midden in de nacht wakker is prima. Maar zodra ik of mijn man weer liggen horen we hem alweer. Dan gaat hij weer heel zielig huilen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 28 Apr 2015 13:49

Re: Going nuts..

Sliep hij nou in een ledikant of niet? Ezra haatte een ledikant, blijkbaar vond hij die spijlen niet fijn, hij was elke nacht wakker, terwijl hij wel doorsliep als hij bij mijn ouders logeerde. Toen een keer in een vakantie een week een campingbed geprobeerd en hij sliep elke nacht veel beter. Toen we hem hier thuis ook in een campingbedje legden, wel met een goed stevig matras erin, gingen de nachten hier ook veel beter. Het is geen wondermiddel, hij is nooit een goede slaper geworden, nu nog niet, maar het heeft toen wel een flink verschil gemaakt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 28 Apr 2015 13:53

Re: Going nuts..

Heel veel herkenning! Ravi mag overdag niet slapen anders is het feest 's avonds. Hij slaapt alleen in als hij op onze buik ligt. Na een uur stilliggen in zijn bed slaapt hij eindelijk en kunnen we hem alleen laten. Rond twaalf uur wordt hij wakker en wil perse in ons bed slapen.
Midden in de nacht maakt hij me dan vaak nog wakker omdat hij een puzzel wil maken of wil fietsen.

Echt vreselijk.
R. 2013
D. 2016
<<

ChiQ

Bericht 28 Apr 2015 13:58

Re: Going nuts..

Susan, ja in een ledikant maar dat is nooit een probleem geweest. Als je Julian de vrijheid van een bed geeft dan is dat echt geen goed idee. Hij kan niet eens op de bank liggen zonder afgeleid te worden van alles om hem heen. Hij is daar echt nog niet rijp voor.

Spencer: ja, Julian is ook zo een. Die zegt rustig: Na bereene!! Dulyan (Julian) tekini makuh.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 28 Apr 2015 14:07

Re: Going nuts..

MAAAAMAAAAA POEEESJELLL! En dan een driftbui krijgen als het niet mag.
R. 2013
D. 2016
<<

ChiQ

Bericht 28 Apr 2015 14:09

Re: Going nuts..

Pfff en dan maar rustig blijven. Soms heb ik zin om niet te luisteren naar zijn gekrijs en dan denk ik: je krijst jezelf maar in slaap maar ja, je mamahart wil dat niet.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 28 Apr 2015 14:14

Re: Going nuts..

ChiQ schreef:Susan, ja in een ledikant maar dat is nooit een probleem geweest. Als je Julian de vrijheid van een bed geeft dan is dat echt geen goed idee. Hij kan niet eens op de bank liggen zonder afgeleid te worden van alles om hem heen. Hij is daar echt nog niet rijp voor.

Spencer: ja, Julian is ook zo een. Die zegt rustig: Na bereene!! Dulyan (Julian) tekini makuh.


Luuk was vanaf dag 1 een hele slechte slaper. Hij sliep overdag in een kinderwagen ook op het kinderdagverblijf want in zijn bed ging echt niet. Hij sliep vaak ook maar 45 min. Het 'sa vonds gaan slapen was ook altijd drama. Hij viel in mijn armen in slaap of ik legde hem in de wagen en liep door de woonkamer tot hij sliep en dan legde ik hem in bed. In de loop van de nacht werd hij dan wakker en dan sliep hij bij ons in bed.
Op een gegeven moment toen hij bijna twee was zijn we begonnen met een matras naast zijn ledikant te leggen. Ik lag dan naast hem tot hij sliep. Steeds ging dit makkelijker en toen we zijn eenpersoons bed er neer hadden gezet kom ik gewoon meteen weg.
Van een slechte slaper is hij sinds zij grote bed veranderd in een goede slaper. Niet alleen 's nachts maar overdag slaapt hij nu ook 1,5-2 uur. Ook op het kinderdagverblijf slaapt hij nu in bed, hij slaapt in het onderste bedje met het hek los.
Ik heb het neerzetten van het grote bed heel lang uitgesteld omdat ik dacht dat het het slapen alleen maar erger zou maken. Luuk kan ook niet stilzitten etc.
Maar echt we hadden het veel eerder moet doen. Hij had gewoon een gruwelijke hekel aan een ledikant.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 28 Apr 2015 14:23

Re: Going nuts..

Pff lastig zeg. Ik heb geen zinnige tip eigenlijk. Hij is duidelijk overprikkeld/moe. Maarja, wat te doen om het om te buigen? Hopelijk krijgen jullie een passende tip. Succes!
05-05-2005 01-05-2011
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 28 Apr 2015 19:11

Re: Going nuts..

Nachtangst lijkt het me niet te zijn, dat is midden in de nacht compleet overstuur, gedesoriënteerd, in blinde paniek wakker worden en niet aanspreekbaar zijn. Dit heeft ook niets met nachtmerries te maken.

Melatonine hebben wij hier ook een poosje gehad. Hielp eventjes, daarna wat minder.

Het zouden best 'gewone' nachtmerries kunnen zijn. Dat hij gewoon ergens van wakker schrikt iedere x.
Zodra je een normaal bed niet probeert, weet je ook niet of het werkt natuurlijk.
<<

Anoniem107

Bericht 28 Apr 2015 19:14

Re: Going nuts..

Ik denk haast dat zijn fantasie met hem aan de haal gaat en hij ergens bang voor is (geweest) in z'n bed. Iets wat hij niet kan of heeft kunnen plaatsen en dat hij daarvan (nog altijd) in paniek raakt.

Hij sliep wel een paar weken klokje rond las ik? Dan zou ik hem wel om half 8 op bed gaan leggen, met het risico dat hij misschien om vier uur wakker is. Als je het niet probeert, dan weet je het ook nooit, natuurlijk :) Ik denk, en dat is makkelijk beoordeeld van een afstandje hoor, dat hij zo vreselijk moe is dat hij de nacht wel door zou moeten kunnen trekken tot minimaal een uur of 6, half 7. Of nouja, sliep hij dat klokje rond toen mét nog een middagslaapje erbij? Ja toch?

En over z'n vele energie (en daaruit voortvloeiend z'n weinige slaap), is het verder (los van nu) wel een tevreden jongetje en uit hij z'n energie op een 'tevreden' manier, zoekt hij af en toe wel rustmomentjes voor zichzelf op? Of s hij vooral heel 'onrustig' druk en gaat hij maar door en door? In geval van het laatste zou ik kijken of een osteopaat iets voor hem kan betekenen. Misschien zit hem wat dwars en verklaart dat alles ineens.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers