Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hebben jullie peuters speeldates?

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 28 Apr 2015 10:40

Hebben jullie peuters speeldates?

Mijn zoontje van 3 gaat twee dagen in de week naar de opvang, en op één van die dagen is er een jongetje waar hij heel graag mee speelt. Dat vindt hij zo leuk dat hij soms niet eens mee naar huis wil, en hij heeft altijd mooie verhalen over wat ze doen en hoe dat jongetje zijn ontbijtkoek eet. Vet grappig. Nu wil ik een speeldate regelen maar ik weet niets van dat jochie behalve zijn naam, we zien die ouders ook nooit bij het halen en brengen.
Ik heb heel oldschool een briefje geschreven met m'n telefoonnummer erop en dat heeft m'n man in het laatje van dat kindje gestopt, zodat die ouders het hopelijk vinden. Haha ik vind het helemaal spannend.

Voor mij is dit nieuw. Kan me voorstellen dat je met kleuters die naar school gaan eerder speelafspraakjes maakt, dus ik ben benieuwd of er hier ook mensen zijn met peuters die bij vriendjes spelen. En hoe lang laat je ze dan spelen? 2 uur en dan weer ophalen, of is dat te lang?
#teammaple🍁
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 28 Apr 2015 10:47

Re: Hebben jullie peuters speeldates?

Ja, mijn dochter had op de peuterspeelzaal een beste vriend en daar had ze af en toe een speelafspraakje mee.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 28 Apr 2015 10:50

Re: Hebben jullie peuters speeldates?

Ja maar vaak zijn het dan ook de broertjes/ zusjes die mee komen spelen(of wij daar) van vriendjes van R. Alleen ergens spelen vind ik N nog te klein voor.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 28 Apr 2015 11:01

Re: Hebben jullie peuters speeldates?

Nee, R speelt wel bij de buurkinderen. Ook wel eens alleen. Maar niet via de opvang.
R. 2013
D. 2016
<<

anoniem203

Bericht 28 Apr 2015 11:04

Re: Hebben jullie peuters speeldates?

Nee als peuter niet. Sinds dat hij op school zit spreekt hij wel wekelijks af. De ene keer 1 keer per week en de andere keer 2 keer per week.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 28 Apr 2015 11:07

Re: Hebben jullie peuters speeldates?

Spencer schreef:Nee, R speelt wel bij de buurkinderen. Ook wel eens alleen. Maar niet via de opvang.

Mja dat is het ook een beetje, hier zijn geen kindjes in de buurt waar hij leuk mee kan spelen dus vandaar dat ik nu iets anders probeer.
#teammaple🍁
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 28 Apr 2015 11:12

Re: Hebben jullie peuters speeldates?

Het is toch prima om dat dan te proberen?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 28 Apr 2015 11:13

Re: Hebben jullie peuters speeldates?

Eh ja, dat vraag ik me ook niet af :)
#teammaple🍁
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:33

Bericht 28 Apr 2015 11:13

Re: Hebben jullie peuters speeldates?

Mijn dochter heeft een aantal keer met een kindje van de peuterdans afgesproken. Ik bracht haar dan weg, dronk een kopje thee met de moeder en ging een uurtje tot anderhalf uur weg. Dat was lang genoeg.
Als ze nu een speelafspraak heeft is het meestal ook voor een uurtje of 2.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Anoniem255

Bericht 28 Apr 2015 12:52

Re: Hebben jullie peuters speeldates?

Mijn zoon spreekt regelmatig af met broertjes/zusjes van vriendjes of vriendinnetjes van zijn zus. Ze komen dan bij ons of hij gaat daarheen.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 28 Apr 2015 13:13

Re: Hebben jullie peuters speeldates?

L heeft sinds een paar maanden een hecht vriendje op de opvang. Ik heb zijn moeder afgelopen week voor het eerst gezien. Dacht er later ook aan om eens een playdate voor te stellen. Zou L erg leuk vinden denk ik! Ik zou eerst afspraken met ouders erbij en daarna lijkt me 1 a 2 uurtjes inderdaad lang genoeg.

Slim trouwens om het op een briefje achter te laten!
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 28 Apr 2015 15:14

Re: Hebben jullie peuters speeldates?

Mijn zoon heeft een vriendje op de peuterspeelzaal waar hij heel graag mee speelt. Het zijn dikke vrienden. Ze willen allebei heel graag afspreken maar durven allebei niet bij elkaar. Hier is het dus nog niet van de grond gekomen, maar volgende maand beginnen ze tegelijk op de basisschool en komen bij elkaar in de klas dus dan zal het er wel van komen. Ik heb met de moeder van het vriendje afgesproken dat we de eerste keer dan even blijven om koffie te drinken zodat het voor de jongens wat minder spannend is.

Ik denk dat 2 uur spelen prima is en je kan altijd afspreken dat jullie bellen als het te lang is en ze eerder gehaald willen worden.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 28 Apr 2015 15:19

Re: Hebben jullie peuters speeldates?

Grappig om te lezen dit. Ik vind het ook echt zo schattig, die vriendschappen op zo'n jonge leeftijd. Bijzonder toch hoe het met sommige kindjes dan ineens heel goed kan klikken. Mijn zoontje kan echt vol bewondering dingen vertellen over dat jongetje. Ik hoop dan maar dat dat jongetje hem net zo leuk vindt en dat die moeder niet denkt 'oh my god nee niet met dát joch'.
Overigens is mijn missie nog niet van de grond gekomen: dat jongetje is vandaag niet op de opvang gekomen. Hopelijk volgende week een vervolg op dit avontuur.
#teammaple🍁
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 28 Apr 2015 16:00

Re: Hebben jullie peuters speeldates?

Toevallig had mijn dochtertje vanmorgen een speeldate met een klasgenootje van de psz. Wij zijn naar Ballorig geweest met de meiden, hun lekker spelen en de mama's koffie drinken. Ik zou mijn kind niet zomaar bij een kindje laten spelen als ik er zelf niet bij ben en die ouders amper ken.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 28 Apr 2015 16:18

Re: Hebben jullie peuters speeldates?

Alleen met de kinderen van Tania, met de andere kinderen van de psz speelden ze alleen bij de psz.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem 146

Bericht 28 Apr 2015 17:51

Re: Hebben jullie peuters speeldates?

Ja, een vriendje van het KDV.
maar ik ben er nog wel bij. :) Ik kan goed met zijn moeder overweg.
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:36

Bericht 28 Apr 2015 21:23

Re: Hebben jullie peuters speeldates?

Ja mijn zoon speelt wel eens met een jongetje van de psz.
Nog niet alleen, daar vind ik hem nog te jong voor. Ik kan het goed vinden met de moeder van dat jongetje, dus wij drinken samen gezellig een kop koffie en de jongens kunnen dan lekker samen spelen.
Ze komen helaas niet op dezelfde basisschool straks.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 28 Apr 2015 21:33

Re: Hebben jullie peuters speeldates?

Ik ben benieuwd of de ouders je bellen!
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem123

Bericht 28 Apr 2015 21:45

Re: Hebben jullie peuters speeldates?

Ik ben ook benieuwd of ze je bellen.

Hier ook een vriendje wat regelmatig hier komt spelen en wij wel eens daar. Ze kennen elkaar van bij de gastouder en later speelzaal. En ze komen bij mij in de nood gastouder dus we komen ze vaker tegen. Leuk als ze vriendjes hebben.
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 28 Apr 2015 22:38

Re: Hebben jullie peuters speeldates?

Ik raakte tijdens het brengen en halen van en naar de PSZ vaak in gesprek met een moeder met wie het leuk klikt. Zij heeft twee jongens van dezelfde leeftijden als mijn meiden. Ze stelde toen een keer een playdate voor. Haar zoon is dol op N., wil haar kusjes geven en noemt haar zijn echte vriendin. N. is wat meer terughoudend maar vind het wel leuk om samen te spelen. De jongste twee zijn nog te jong om echt samen te spelen maar beginnen wel blij naar elkaar te roepen als ze elkaar op school zien. De moeder en ik zijn nu vriendinnen geworden dus we zijn er altijd bij als de kinderen samen spelen en kletsen dan bij.

Een tijdje geleden heeft N. zelf een vriendinnetje gemaakt. Op donderdagmiddag begint de PSZ al om 12:15 uur en dan eten ze eerst met z'n allen. Ze wil dan altijd naast haar zitten. Zodra ze er allebei zijn rennen ze hand in hand naar de glijbaan, zo schattig om te zien. Sinds kort zit ze ook op peutergym waar N. ook heen gaat, waar ze veel samen spelen. Meestal lopen die moeder en ik elkaar mis. Afgelopen zaterdag heb ik de moeder aangesproken om voor te stellen om een keer af te spreken zodat de meiden samen kunnen spelen. Doodeng vond ik het, op afgelopen zaterdag na hebben we elkaar eigenlijk nog nooit gesproken en ze spreekt niet altijd heel duidelijk Nederlands (is van buitenlandse komaf). Maar het leek me voor N. zo leuk, en ik vind het zo schattig dat ze haar eerste vriendinnetje heeft gemaakt dat ik vond dat ik het moest voorstellen. Morgen is het zover, ben benieuwd!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 12 Mei 2015 21:16

Re: Hebben jullie peuters speeldates?

En novalee, hoe ging de speeldate?

Bij ons is de status dat mijn briefje nog steeds in dat jochies lade ligt. Ik heb er vanmorgen in gespiekt toen niemand keek.
#teammaple🍁
<<

anoniem213

Bericht 12 Mei 2015 21:23

Re: Hebben jullie peuters speeldates?

Wat goed dat je dat gedaan hebt terwijl je dat zelf ook eng vond, Novalee!

UN, kun je dat briefje niet in zijn jas of zo stoppen als ze het in zijn lade niet zien liggen?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 21 Mei 2015 19:27

Re: Hebben jullie peuters speeldates?

Omdat iedereen natuurlijk zo in spanning zit wat het eerdere verloop is: ik kreeg dinsdag een Whatsapp van die moeder en ze komt hem morgen brengen en smiddags weer halen. Leuk!
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 21 Mei 2015 19:27

Re: Hebben jullie peuters speeldates?

Ohja we hebben wel overlegd uiteraard, niet dat ze dat dinsdag eenzijdig besloot ofzo :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem193

Bericht 21 Mei 2015 19:30

Re: Hebben jullie peuters speeldates?

Leuk! Ga je ze gewoon laten spelen of ook iets doen?
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers