Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hulp nodig bij aantal pixels foto van een fotoshoot

<<

anoniem203

Bericht 27 Apr 2015 11:26

Hulp nodig bij aantal pixels foto van een fotoshoot

2 weken geleden heb ik een fotoshoot gehad van de kinderen. Nu heb ik de foto's afgelopen dinsdag gekregen en de fotografe is vrijdag op vakantie gegaan voor 3 weken. Nu wilde ik gisteren avond een afdruk op hout laten maken maar nu zegt de site dat de pixels niet voldoende zijn en mijn foto nu niet scherp afgedrukt kan worden. Nu is mijn vader aankomende week jarig en ik wilde dat dus cadeau doen. Ik heb contact gehad met de fotografe en zij vind het geen probleem als de foto door iemand anders wordt bewerkt omdat ze nu dus in het buitenland zit. Dus mijn vraag is kan iemand mij hierbij helpen? Ik zal de foto dan via pm versturen en ik ben je dan ook eeuwig dankbaar!
<<

Anoniem122

Bericht 27 Apr 2015 11:29

Re: Hulp nodig bij aantal pixels foto van een fotoshoot

Weet het niet zeker, maar volgens mij valt daar niks aan te doen. Je kan een foto niet groter maken zonder kwaliteitsverlies.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 27 Apr 2015 11:31

Re: Hulp nodig bij aantal pixels foto van een fotoshoot

Je kunt een foto niet scherper maken dan hij is zover ik weet. Heb het laatst ook gehad met een foto op Forex, heb hem toch laten afdrukken ondanks die melding en hij is prima geworden. Zou het dus gewoon proberen.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 27 Apr 2015 11:41

Re: Hulp nodig bij aantal pixels foto van een fotoshoot

Je mag de foto wel even sturen dan kijk ik wat ik kan doen. Aantal pixels is wel te vergroten, dan krijg je de melding niet. Maar zal wellicht de kwalitieit niet ten goede komen, maar bij sommige foto's zal dat minder opvallen dan bij andere.
Overigens wel raar dat de fotografe jullie zo'n lage resolutie heeft gestuurd.
<<

Anoniem110

Bericht 27 Apr 2015 12:16

Re: Hulp nodig bij aantal pixels foto van een fotoshoot

Heeft ze je dan wel de originele grootte gestuurd? Want zo te horen heb je de foto's verkleind gekregen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 27 Apr 2015 12:19

Re: Hulp nodig bij aantal pixels foto van een fotoshoot

Met Photoshop kun je de resolutie wel verhogen. Maar wordt er niet mooier op. Vind t wel gek dat de foto's niet genoeg pixels hebben voor een grote afdruk.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 27 Apr 2015 12:19

Re: Hulp nodig bij aantal pixels foto van een fotoshoot

Dan is de resolutie idd te laag, en dat kun je niet achteraf nog verhogen...
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 27 Apr 2015 12:20

Re: Hulp nodig bij aantal pixels foto van een fotoshoot

En dat zou zij als fotograaf toch ook moeten weten? Dat een ander dat niet even kan doen..
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

anoniem203

Bericht 27 Apr 2015 12:38

Re: Hulp nodig bij aantal pixels foto van een fotoshoot

Nu zit ik te denken. Ik heb de originele foto op fb gezet en via mijn iPad de foto opgeslagen op de iPad zelf. Kan het daar dan aan liggen? Dat het dan via de laptop wel lukt? *voelt zich nu een beetje dom* :palm:

Ik had aan de fotografe de vraag gesteld of ze mij nog kon helpen met de foto omdat ik die niet goed kon laten afdrukken op een canvas/hout. En toen vertelde ze dus dat ze net vertrok naar haar vakantie bestemming en ik van haar toestemming kreeg om het aan iemand anders te vragen omdat ik de foto dus aankomende week nodig heb. Anders hielp ze mij uiteraard zelf wel maar nu ging dat dus niet.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 27 Apr 2015 12:55

Re: Hulp nodig bij aantal pixels foto van een fotoshoot

Facebook verkleint je foto, de kans is groot dat het met het originele bestand, dus direct vanaf de laptop, wel lukt. Nu zat Facebook ertussen en is je bestand kleiner geworden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 27 Apr 2015 12:57

Re: Hulp nodig bij aantal pixels foto van een fotoshoot

Ja, dan lukt het waarschijnlijk idd wel met de originele foto.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 27 Apr 2015 13:02

Re: Hulp nodig bij aantal pixels foto van een fotoshoot

Ik zou het idd eerts met het originele bestand proberen, facebook en een ipad hebben wel degelijk verschil hierin.
<<

anoniem203

Bericht 27 Apr 2015 21:58

Re: Hulp nodig bij aantal pixels foto van een fotoshoot

Nou het is gelukt met de laptop :) Nog allemaal voor de reacties.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Izzie