Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Exen/oude crushes van je beste vriendin(nen)

<<

Anoniem 52

Bericht 24 Sep 2013 20:08

Exen/oude crushes van je beste vriendin(nen)

Off limits?
<<

Anoniem9

Bericht 24 Sep 2013 20:09

Re: Exen/oude crushes van je beste vriendin(nen)

Euuhh.. Houdt zich wijselijk stil..

Ach, het was toch geen beste vriendin.. :P
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 24 Sep 2013 20:22

Re: Exen/oude crushes van je beste vriendin(nen)

Ja.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 24 Sep 2013 20:23

Re: Exen/oude crushes van je beste vriendin(nen)

Dat is afhankelijk van de situatie.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 24 Sep 2013 20:25

Re: Exen/oude crushes van je beste vriendin(nen)

Eerste ingeving is ja.
Uitzonderingen daar gelaten (het is echt je ware liefde en jullie zijn uiteindelijk samen tot jullie oud en gerimpeld in jullie slaap overlijden). Een beste vriendin zal dat uiteindelijk echt wel snappen.
Een jongen die je beste vriendin ongelooflijk veel pijn gedaan heeft, dat zou ik wel redelijk fout vinden.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 24 Sep 2013 20:29

Re: Exen/oude crushes van je beste vriendin(nen)

Inderdaad afhankelijk van de situatie, maar in principe off limit. Als vriendin zelf al heel lang een andere relatie heeft en niks meer met ex of oude crush vind ik het wel ok. Als zij hem nog op een bepaalde manier wel leuk vindt, is het echt een no go.
Als het aan de orde is, vind ik dat je het eerst kunt voorleggen aan de vriendin in kwestie. Je hoeft geen toestemming te vragen, maar het wel laten weten dat je eigenlijk vindt dat het niet echt kan. Als je de man al meteen hebt besprongen voordat de vriendin op de hoogte is, vind ik niet netjes.
<<

Anoniem 52

Bericht 24 Sep 2013 20:33

Re: Exen/oude crushes van je beste vriendin(nen)

Het is nu niet gelijk van toepassing of zo... Maar mijn beste vriendin had op haar 15e een enorme crush op een jongen. Ze zijn een handvol keren uitgeweest (ergens wat drinken, buiten hangen etc) nooit gezoend of weet ik veel wat, niet handjevast houden, beetje MSN en that's it. Daarna verdween hij uit haar leven, omdat-ie naar een andere provincie verhuisde.

Later zag ze m nog wel 's, maar hij zei nooit wat en zij had al snel daarna een relatie met wie ze nu geregistreerd.. Is en probeert kinderen te krijgen.

Afijn; ik werk nu met die jongen en we kletsen veel en bouwen iig een vriendschap op, waar vriendin geen problemen mee heeft. Alleen soms balanceert 't contact op de grens van flirten... Dit weet vriendin niet. Vriendin herinnert hem zich echt heel goed, grote crush enz. Maar hij herinnert zich haar alleen als 'Ohja, leuke meid.'

Ik ga niet ergens gelijk 'werk van maken' oid, in de eerste plaats is het gewoon een hele goede jongen en vind ik de vriendschap fijn. Alleen ben ik er wel nieuwsgierig naar of een relatie of daten met zo'n jongen gelijk 'verraad' is of dat het moet kunnen, aangezien het bijna 10 jaar geleden is enz. enz...
<<

Anoniem4

Bericht 24 Sep 2013 20:38

Re: Exen/oude crushes van je beste vriendin(nen)

Ik vind dat het in jouw geval wel moet kunnen. Come on, ze was 15 en heeft niets serieus met hem gehad.
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 22:33

Bericht 24 Sep 2013 20:43

Re: Exen/oude crushes van je beste vriendin(nen)

Ik zou aan mijn vriendin vragen wat ze ervan zou vinden. Grote woede, dan niet doen, want de vriendschap is dan toch meer waard dan de date. Gelach en 'joh wat leuk, gewoon doen', dan wel doen. 'Ik word er niet gelukkig van, maar ik word ook niet boos of verdrietig', dan ook wel doen. Ze heeft niets serieus met hem gehad, maar ik vind het wel gepast om rekening te houden met haar gevoelens, dus om het wel even voor te leggen.
<<

Anoniem 52

Bericht 24 Sep 2013 20:48

Re: Exen/oude crushes van je beste vriendin(nen)

Ja tuurlijk, zou ik 't dan voorleggen! Ik heb haar ook eerst gevraagd hoe ze tegenover een vriendschap stond, zo weet ik dat ze dat okay vind ;)

Morgen gaan we dagje uit en ik weet 100% zeker dat ze vragen gaat stellen over hem dus dan kan ik gelijk de bal kaatsen.
<<

Anoniem173

Bericht 24 Sep 2013 22:32

Re: Exen/oude crushes van je beste vriendin(nen)

Mijn beste vriendin heeft met mijn ex waar ik ruim 2 jaar mee ben samengeweest. Toen dacht ik al dat er iets speelde, 2 jaar later wasdom ook zo. Ik vind ze niet bij elkaar passen maar goed ze zijn gelukkig. Ik wens se veelvuldiger. Heb er een jaar heel erg veel moeite mee gehad. Voelde me verraden door m'n vriendin. M'n ex boeit me voor de rest totaal niet meer, maar ik baal nog wel van de situatie. Dus nee exen van je vriendinnen afblijven. Crushes afhankelijk van het type crush. Die van jouw vriendin en collega vind ik op het randje.
Mijn advies: speel open kaart
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 25 Sep 2013 07:32

Re: Exen/oude crushes van je beste vriendin(nen)

Afblijven!

Maar als het jaren geleden was en ze eigenlijk niets gehad hebben, eerst checken.

Ik heb in een dronken bui weleens gezoend met een crush van een vriendin en zij stond ernaast :pale: Ik had haar echter al wel ingelicht dat we soms contact hadden, maar had niet verwacht dat ik er aan zou zitten. Gelukkig heeft zij het me binnen een dag vergeven. Ze zag dat hij en ik elkaar wel erg leuk vonden en gunden mij dat. Scheelde ook dat het een crush op afstand was volgens mij. Ik heb nog een poosje met hem gehad en was nooit raar ofzo. Als het uit het niets zou zijn, zou ik me goed kunnen voorstellen dat je dan als vriendin totaal niet blij zou zijn. Maar dat komt denk meer doordat je je bedrogen voelt.

Zeker even zeggen vandaag dus!
<<

Anoniem17

Bericht 25 Sep 2013 07:44

Re: Exen/oude crushes van je beste vriendin(nen)

Bazi, ik vind ook dat het in jouw situatie wel kan, maar aangezien ik weet over welke vriendin het gaat denk ik wel dat je problemen met haar krijgt, gezien haar karakter..
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 25 Sep 2013 07:51

Re: Exen/oude crushes van je beste vriendin(nen)

Ojeej! Succes dan Bazinga!
<<

Anoniem 52

Bericht 25 Sep 2013 08:49

Re: Exen/oude crushes van je beste vriendin(nen)

Ja ze is niet bepaald makkelijk met dit soort dingen. Ik had 't er ook met RYW over en die zei in de eerste instantie afblijven en zo en vroeg daarna, "Maar vind je 't niet raar dan, dat je met iemand zou gaan met wie zij ook heeft geklooid?"

Dus ik zei, "Waar héb je 't over... Welk gegklooi? 't Bleef bij xxx-jes in sms'jes en MSN..."

En toen vond ze vriendin gewoon vreemd, omdat ze niet begrijpt waarom ze zo bij 'm blijft hangen, terwijl ze nu een koophuis heeft met d'r huidige vriendpartnerman en ze enthousiast foliozooi slikt om aan de beeb te gaan... En ik begrijp 't ook niet! Heb al vaker de waarom gevraagd, maar ze weet 't zelf ook niet. We gaan 't zo wel horen. Weet nog niet of ik gelijk alles op tafel gooi; ik bedoel, ik weet niet eens HOE leuk ik 'm vind. Vooralsnog vind ik 'm gewoon cool als een goede vriend, zegmaar. Ik zie alleen wel in dat 't een leuke jongen is ;)
<<

Anoniem9

Bericht 25 Sep 2013 08:52

Re: Exen/oude crushes van je beste vriendin(nen)

Hmm.. vind het ergens wel iets zieligs hebben hoe ze zou kunnen reageren. Ik had het iets anders gevonden als het een serieuze relatie was geweest.

Maar goed, look who's talking. Ik ga met de ex van een vriendin van mij. Tja, kon ik niks aan doen :P Maar ik weet wel dat ik dit niet had willen missen. Die vriendschap heb ik nog geen dag gemist.
<<

Anoniem 52

Bericht 25 Sep 2013 08:55

Re: Exen/oude crushes van je beste vriendin(nen)

Vriendschap met haar gaat wel boven alles, daar is geen twijfel over mogelijk. Geen vent of relatie kan daar tegenop. Zij heeft destijds ook tegen haar vriend gezegd dat 't een package deal is. Als hij ons (2 beste vriendinnen) niet zag zitten, hadden ze nu geen huisjeboompjebeestje gehad. Gelukkig kan ik 't prima met die vriend van haar vinden, maar 't is wel heel belangrijk, onze levens teveel met elkaar verweven om elkaars partners niet te mogen.

Vriendin is gewoon beetje apart, soms. Snel jaloers, maar als 't goed is wilt ze wel dat ik gelukkig ben ;)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 25 Sep 2013 09:16

Re: Exen/oude crushes van je beste vriendin(nen)

Ik vind het heel raar om zo'n claim te leggen op iemand op wie je ooit in je tienertijd verliefd bent geweest. Dan kun je wel vinden dat vriendschap voorgaat, maar ik vraag me af hoe belangrijk zij de vriendschap zelf vindt als ze het volkomen normaal vindt om haar vriendin om een of ander vaag principe een leuke vriend door de neus te boren. Vriendschap belangrijk vinden, dat moet van twee kanten komen. Dat betekent ook dat je de ander iets gunt.

Persoonlijk zou het niet in me opkomen om er iets van te zeggen als een vriendin van mij iets begint met iemand met wie ik in mijn middelbare schoolperiode ooit verliefd was, met wie ik nota bene niet eens echt een relatie heb gehad. Ik zou me eigenlijk gewoon rot schamen als ik andere mensen zou beperken in hun partnerkeuze, puur door mijn eigen melancholische gevoelens. Een ex met wie je echt een serieuze relatie hebt gehad, oké, maar zo'n crush van vroeger, kom op zeg.

Dus eerlijk gezegd vind ik dat als dit echt leuk is en klikt, je er gewoon voor moet gaan. Natuurlijk licht je haar even netjes in, maar ik vind zeker niet dat zij hier een of ander vetorecht in heeft en als de vriendschap door zoiets naar de knoppen gaat dan vind ik dat er van haar kant iets niet helemaal goed zit.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 25 Sep 2013 09:32

Re: Exen/oude crushes van je beste vriendin(nen)

Helemaal eens met Susan!

Als ik ga bedenken wie ik allemaal leuk vond op de middelbare school, of nog erger, met wie ik allemaal gezoend hebt... dan blijven er in een omtrek van 15 km amper nog mannen over. Van mij mogen ze. En ik ben ook een package deal.
<<

Anoniem23

Bericht 25 Sep 2013 09:35

Re: Exen/oude crushes van je beste vriendin(nen)

Haha! Als ik jou vriendin zou zijn zou ik het alleen maar heel leuk vinden. Ik denk dat ik het zelfs van serieuze exen niet erg zou vinden, ik ben toch niet meer met ze samen, het is al zó lang geleden en ik ben heel gelukkig met mijn eigen relatie. Ik gun mijn vriendinnen en exen dat ook.

Maar mijn vriendinnen zouden zeker vóór een eventuele scharrel/date gaan dus als een vriendin zou zeggen dat ze het niet oke vindt dan hou ik me afzijdig.

En jezus, als ik van alle jongens die ik op mijn 15e leuk vond moet zeggen dat ze off limit zijn :P Hahaha!
<<

Happinaz

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 583

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 25 Sep 2013 09:41

Re: Exen/oude crushes van je beste vriendin(nen)

Hmm...issue dingen dit. Ik probeer het altijd op mijzelf te betrekken en dan terug om te draaien...

Als ík de ex van mijn vriendin waanzinnig zou vinden, stel dat het toevallig een Humberto Tan look a like zou zijn bijvoorbeeld, dan zou ik er ook voor willen gaan en dan zou ik ook blij zijn met 'de toestemming' van mijn vriendin. Dus vanuit dat kader zou ik zeggen....lekker doen!

Maar... er is toch ook wel een ex met wie ik nooit meer iets zou willen hebben maar met wie ik wel nog steeds een enorme aantrekkingskracht heb op fysiek gebied. En dát gevoelletje zou denk ik wel altijd in die drie-relatie mee blijven spelen. En ik weet niet goed of dat zou werken.

Ik ben er overigens wel altijd voor om te gaan voor je eigen geluk...
<<

Zero

Bericht 25 Sep 2013 09:42

Re: Exen/oude crushes van je beste vriendin(nen)

Hm een high-school crush moet te overleven zijn hoor. Dan is het echt drama wat ze maakt.
Maar ... ik moet ook bekennen dat ik het ergens misschien wel snap.
Ik heb 1 jongen uit mijn jeugdjaren die gewoon forever off limits is. Ik was zó verliefd op hem, dat ik daar echt een jarenlange nasleep van heb gehad en als ik hem nu met een van mijn vriendinnen zou zien, zou dat me zo enorm steken, hoe graag ik ook wil dat mijn vriendinnen gelukkig worden.
Ik zou daar niet geconfronteerd mee willen (en voornamelijk kunnen) worden.

Maar als het 'maar' een gewone jeugdliefde was, dan zou ik dat echt geen probleem vinden na al die tijd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 25 Sep 2013 10:23

Re: Exen/oude crushes van je beste vriendin(nen)

Dan zou ik me nog kunnen voorstellen dat je het gewoon gescheiden houdt, dus dat jij hem niet hoeft te zien. Ik zie de partners van mijn vriendinnen ook niet echt vaak. En dan kan ik me ook nog voorstellen dat je aangeeft dat je er liever niet teveel details over hoort. Dat lijkt me dan een betere oplossing dan verwachten dat je vriendin hem maar laat lopen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 25 Sep 2013 11:06

Re: Exen/oude crushes van je beste vriendin(nen)

ik heb 4 jaar een relatie gehad met de ex van mijn beste vriendin. Zij heeft ook een relatie gehad met mijn ex. Allebei in goed overleg gegaan en nooit problemen mee gehad. De eerste paar keer met z'n alle was wel awkward trouwens..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem17

Bericht 25 Sep 2013 11:08

Re: Exen/oude crushes van je beste vriendin(nen)

Ik zit nog wel even te denken, stel nou dat het haar 'zwak' is. Ik heb ook één zo'n jongen in mijn leven waar ik niets mee heb, officieel ook nooit iets mee heb gehad (wel een beetje geflikflooi enzo), maar met wie ik nog steeds zo'n 'band' heb.. Als ik hem zie: vlinders all over.. Ik zou het echt niet leuk vinden als mijn beste vriendin iets met hem zou krijgen, omdat ik hem stiekem zelf nog steeds leuk vind. Ook al zou ik niets meer met 'm willen.
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers