Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer zetpil/paracetamol?

<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 26 Apr 2015 19:48

Wanneer zetpil/paracetamol?

Isam heeft wel paracetamol gehad, die os zo zwak ziek en misselijk, die ligt alleen maar apatisch voor zich uit te kijken, maar Amani is nog net zo'n blije vogel als anders obdanks buikgriep en 39 graden. Ik twijfel bij haar dus omdat koorts op zich ook iets goeds is.

Wanneer geven jullie het?
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem255

Bericht 26 Apr 2015 19:50

Re: Wanneer zetpil/paracetamol?

Als ik merk dat ze zich echt niet lekker voelen.
Of niet kunnen slapen ofzo.
Als ze koorts hebben maar er geen last van hebben geef ik eigenlijk niks.
Over het algemeen is dat hier dan ook na een dag over als ze enkel koorts hebben.

Beterschap voor je kindjes!
<<

Anoniem103

Bericht 26 Apr 2015 19:55

Re: Wanneer zetpil/paracetamol?

Ik geef het ook alleen als ze er last van hebben. Dus als ze huilerig zijn of niet kunnen slapen anders vind ik het niet nodig.
<<

Anoniem286

Bericht 26 Apr 2015 19:57

Re: Wanneer zetpil/paracetamol?

Als ze ergens last van heeft/pijn heeft. Afgelopen dagen heeft ze koorts gehad en was ze ook flink verkouden maar ik heb geen pcm gegeven, ze was namelijk wel vrolijk en goed te pas. Wel neusspray voor 's nachts etc, maar de pcm hou ik dan achterwege.
<<

anoniem203

Bericht 26 Apr 2015 20:10

Re: Wanneer zetpil/paracetamol?

Als ze zich zichtbaar niet lekker voelen en er niet van kunnen slapen geef ik er een. Meestal wel alleen 1 in de avond en de jongste wil ik er nog een vlak voor het middagdutje geven als hij ziek is. Ze knappen er altijd goed van op dus waarom zou ik het niet doen? Koorts is goed maar ze hoeven van mij er niet 'onnodig' ziek/niet lekker van te zijn.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 26 Apr 2015 21:03

Re: Wanneer zetpil/paracetamol?

Ik was nooit zo snel met zetpillen geven. Als Y. alleen koorts had maar verder gewoon ok was kreeg hij dus geen zetpil. Tot hij vorig jaar december in het ziekenhuis kwam voor 4 dagen door koortsstuipen. Nu gaat er sneller een pilletje in dan voorheen.
Afbeelding
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 28 Apr 2015 10:51

Re: Wanneer zetpil/paracetamol?

Ik geef het juist vrij '' snel''..Als ze zichtbaar niet lekker zijn geef ik het soms al.Volgens de kinderarts kan het namelijk ook helemaal geen kwaad en als ze zich dan beter voelen vind ik het prima.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem 146

Bericht 28 Apr 2015 11:47

Re: Wanneer zetpil/paracetamol?

Eerder bij pijn dan bij koorts.
<<

Patsy

Bericht 28 Apr 2015 11:55

Re: Wanneer zetpil/paracetamol?

Ik gaf het alleen bij pijn, voornamelijk van doorkomende tandjes. Maar vannacht was hij zo aan het jammeren en echt zichtbaar niet lekker (vorige week bmr vaccinatie) dat ik hem een zetpil gegeven heb. Daarna heeft hij nog heerlijk geslapen.
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 12:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 28 Apr 2015 13:19

Re: Wanneer zetpil/paracetamol?

Ik ben vrij "makkelijk" met het geven van paracetamol maar als ze gewoon vrolijk rondhuppelen en niet anders zijn dan anders en geen pijn hebben dan doe ik het niet zo snel. Als jij denkt dat het nodig is dan moet je je gevoel volgen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers