Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vlees op brood.

<<

Anoniem315

Bericht 25 Apr 2015 14:33

Vlees op brood.

...lusten jullie kinderen dat?

Mijn dochter vindt leverpastei niet te eten (daarmee ben ik ooit begonnen, althans, poging tot..), maar ze eet wel graag salami. Hoe verzin je het?

Gelderse worst hebben we ook geprobeerd, maar dat is toch niet zo lekker als salami.
<<

Anoniem186

Bericht 25 Apr 2015 14:39

Re: Vlees op brood.

Ik geef niet zoveel vlees op brood. Het meeste beleg zit vol (ongezonde) additieven. En meestal aten ze het beleg op en lieten dan het brood liggen.
Ik geef ze wel eens biologische kippenleverworst van de AH op brood. We eten bij het avondeten nooit lever, ik krijg het niet weg, maar het is wel erg gezond, dus daarom eten ze dat af en toe.
Verder eten ze af en toe wel eens (gerookte) kipfilet of ham. Verder niks eigenlijk.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 25 Apr 2015 14:44

Re: Vlees op brood.

Nee nooit. Ik wil sowieso eigenlijk niet dat ze vlees eet maar af en toe eet ze het wel. Wel alleen biologisch.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 25 Apr 2015 14:47

Re: Vlees op brood.

Leverpastei weet ik niet, salami, ham, grillworst en boterhamworst vindt hij allemaal erg lekker.
R. 2013
D. 2016
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 25 Apr 2015 14:49

Re: Vlees op brood.

Hier wisselen we vanalles af.
Leverkaas, grillworst, boterhammenworst, salami lust ze ook, gekookte worst.
Ze laat het gewoon netjes zitten en eet ook haar brood :P
<<

Anoniem123

Bericht 25 Apr 2015 14:56

Re: Vlees op brood.

Smeerworst heeft hij nog nooit gehad dat vind ik zulke troep. Maar hij lust wel kipfilet en ham op brood. En grillworst en gebraden gehakt, meer worst lust hij niet. Sinds kort eet hij ook het brood mee op haha. Maar ik geef hem vaker zo een n plakje in de hand ipv op brood.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 25 Apr 2015 14:58

Re: Vlees op brood.

Die van ons eet bijna niks anders dan vlees op brood, leverworst, smeerworst, grillworst enz.
De jongste vind het nog niet lekker, dus die krijgt nog geen vlees op brood.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 25 Apr 2015 15:15

Re: Vlees op brood.

Hier wissel ik altijd met vanalles af, als hij vleeswaren op brood krijgt of leverpastei, alles lust hij.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 25 Apr 2015 15:20

Re: Vlees op brood.

De jongste vindt smeerworst lekker, maar dat krijgt hij heel soms. Ook lust hij salami, grillworst, kipfilet, rookvlees.
Hij eet het liever uit het vuistje, de plakjes dan, en zijn brood zonder iets.
Dochter vindt rookvlees erg lekker en salami, rosbief op brood. Kip grillworst en ham uit het vuistje.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 25 Apr 2015 15:38

Re: Vlees op brood.

In principe lust E het wel. HIer thuis hebben we soms ham of kipfilet, maar oma heeft altijd pate, en boterhamworst heeft ze daar ook gehad. En of ze t van haar boterham af eet ligt aan haar bui ;)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 11:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 25 Apr 2015 15:42

Re: Vlees op brood.

Hier eten de kinderen net waar ze zin in hebben. Het kan smeerworst zijn maar ook boterhamworst of iets anders. Ik eet het zelf ook graag en ja als ze dat zien dan hebben ze daar ook meteen zin in haha.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 25 Apr 2015 15:58

Re: Vlees op brood.

M. lust het allemaal en krijgt ook bijna alles. Maar smeerleverworst (met dora erop) koop ik niet meer. Dat leek ons echt troep.
<<

Patsy

Bericht 25 Apr 2015 16:03

Re: Vlees op brood.

M is echt een alleseter. Ham, kipfilet, smeerleverworst en boterhamworst eet hij graag. Salami hebben we nog niet geprobeerd, maar dat lust hij vast ook.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 25 Apr 2015 16:14

Re: Vlees op brood.

De oudste wel. Hij eet graag ham, leverpastei, filet, cervelaat en ossenworst. De jongste eet geen vlees, ook niet bij het avondeten.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 25 Apr 2015 17:01

Re: Vlees op brood.

N. eet hier helemaal geen vlees, we hebben het wel aangeboden maar ze vind het niets. Voor ons prima zo.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 25 Apr 2015 18:04

Re: Vlees op brood.

Ik lees dat veel kinderen leverpastei, smeerworst en smeerleverworst (alledrie toch hetzelfde of ben ik in de war?) eten.
In mijn omgeving ken ik bijna niemand die dit eet. Kopen jullie dit speciaal voor jullie kinderen en hoezo of hebben jullie dit normaal ook al in huis?
Het viel mij al vaker op bij kinderen, maar ik weet de reden er niet achter! Het valt in ieder geval niet van het brood af, zoals met plakjes vlees, maar verder dan die reden kom ik niet.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 25 Apr 2015 18:05

Re: Vlees op brood.

Als je het er op smeert kan je het er niet afhalen of af laten vallen.
R. 2013
D. 2016
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 25 Apr 2015 18:56

Re: Vlees op brood.

Omdat t ook gewoon lekker is :)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 25 Apr 2015 19:18

Re: Vlees op brood.

Vlees uit blik is per definitie niet lekker hoor Elsa :D
R. 2013
D. 2016
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 25 Apr 2015 19:20

Re: Vlees op brood.

De jongste krijgt nooit vlees op brood.
De oudste vind grillworst erg lekker en ham op zijn tosti :)
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 25 Apr 2015 19:30

Re: Vlees op brood.

Wolfinschaapskleren schreef:Ik lees dat veel kinderen leverpastei, smeerworst en smeerleverworst (alledrie toch hetzelfde of ben ik in de war?) eten.
In mijn omgeving ken ik bijna niemand die dit eet. Kopen jullie dit speciaal voor jullie kinderen en hoezo of hebben jullie dit normaal ook al in huis?
Het viel mij al vaker op bij kinderen, maar ik weet de reden er niet achter! Het valt in ieder geval niet van het brood af, zoals met plakjes vlees, maar verder dan die reden kom ik niet.


Inderdaad omdat het makkelijk is en niet eraf te halen is. Ik vind het echt rotzooi, dus hier hebben wij het nooit in huis.
<<

Anoniem103

Bericht 25 Apr 2015 19:43

Re: Vlees op brood.

J. eet geen vlees en M. af en toe wel een plakje worst als ze dat ergens krijgt maar nooit op brood.
<<

Anoniem186

Bericht 25 Apr 2015 20:04

Re: Vlees op brood.

CCC schreef:
Wolfinschaapskleren schreef:Ik lees dat veel kinderen leverpastei, smeerworst en smeerleverworst (alledrie toch hetzelfde of ben ik in de war?) eten.
In mijn omgeving ken ik bijna niemand die dit eet. Kopen jullie dit speciaal voor jullie kinderen en hoezo of hebben jullie dit normaal ook al in huis?
Het viel mij al vaker op bij kinderen, maar ik weet de reden er niet achter! Het valt in ieder geval niet van het brood af, zoals met plakjes vlees, maar verder dan die reden kom ik niet.


Inderdaad omdat het makkelijk is en niet eraf te halen is. Ik vind het echt rotzooi, dus hier hebben wij het nooit in huis.


Hoeft niet hoor. Die blikjes en die bolletjes bevatten inderdaad echt troep. Ik koop regelmatig een biologisch kippenleverworstje van de AH. Lever bevat veel vitamine A, dat is heel gezond, daar krijgen we over het algemeen veel te weinig van binnen. Zo af en toe eens runderlever eten is ook heel goed (ik lust het alleen niet).
<<

Anoniem181

Bericht 25 Apr 2015 21:00

Re: Vlees op brood.

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 09 Feb 2016 20:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 25 Apr 2015 21:03

Re: Vlees op brood.

Jans schreef:
CCC schreef:
Wolfinschaapskleren schreef:Ik lees dat veel kinderen leverpastei, smeerworst en smeerleverworst (alledrie toch hetzelfde of ben ik in de war?) eten.
In mijn omgeving ken ik bijna niemand die dit eet. Kopen jullie dit speciaal voor jullie kinderen en hoezo of hebben jullie dit normaal ook al in huis?
Het viel mij al vaker op bij kinderen, maar ik weet de reden er niet achter! Het valt in ieder geval niet van het brood af, zoals met plakjes vlees, maar verder dan die reden kom ik niet.


Inderdaad omdat het makkelijk is en niet eraf te halen is. Ik vind het echt rotzooi, dus hier hebben wij het nooit in huis.


Hoeft niet hoor. Die blikjes en die bolletjes bevatten inderdaad echt troep. Ik koop regelmatig een biologisch kippenleverworstje van de AH. Lever bevat veel vitamine A, dat is heel gezond, daar krijgen we over het algemeen veel te weinig van binnen. Zo af en toe eens runderlever eten is ook heel goed (ik lust het alleen niet).


Ik had het inderdaad over blikjes en bolletjes. Van die kippenleverworst zal ik onthouden :)
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers