Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sport

<<

Anoniem193

Bericht 26 Apr 2015 18:56

Re: Sport

De oudste zit op gym (1 uur) en turnen (2 uur). Gym is gewoon standaard gym. Bij turnen wordt ze voorbereid op de selectie voor wedstrijden. Ze heeft zwem abc.
Zoon zit nergens op.
<<

Anoniem272

Bericht 26 Apr 2015 19:24

Re: Sport

Moeder Kloek, hier hebben we ook afgesproken dat onze zoon op een sport mag als hij zijn zwemdiploma heeft. Omdat we merken dat het anders te druk voor hem is. Te veel prikkels zeg maar.
Hij heeft kort op judo gezeten toen hij 4 was, maar accepteerde niet dat ik dan weg moest tijdens de les. Met elke keer enorme driftbuien tot gevolg.

Volgens mij is het met jou dochter precies andersom en kan die juist lekker haar ei kwijt bij haar activiteiten buitenshuis.

We gaan trouwens wel heel vaak wandelen, fietsen en bomen klimmen in het bos.
<<

Anoniem272

Bericht 26 Apr 2015 19:33

Re: Sport

Ik word eigenlijk wel een beetje jaloers als ik lees dat jullie kinderen het gewoon oké vinden dat jullie 36 uur werken en dat zij 'gewoon' naar de BSO gaan en naar allerlei activiteiten nog.

Ik heb kort 32 uur gewerkt, maar T. raakte helemaal oververmoeid van al dat buitenshuis zijn. BSO hebben we een jaartje geprobeerd maar dat is te druk voor hem. Hij is nu 1 dag per week bij een gastouder waar 1 leeftijdsgenootje is en zelfs daar komt hij nog moe vandaan.
We gaan soms naar ouder/kind-yoga, wat hij echt leuk vindt, maar toch moet ik hem erheen sleeepen omdat hij het van tevoren altijd even spannend vindt en dan toch liever thuis wil blijven.
Als er iets op school is zoals een uitje of de koningsspelen is hij dagen van tevoren zenuwachtig en na afloop gesloopt.

Sorry dit is heel erg offtopic, maar ik bedoel te zeggen dat niet elk kind het ook echt leuk vindt en aankan om allemaal buitenschoolse activiteiten te hebben.
<<

Anoniem255

Bericht 26 Apr 2015 20:01

Re: Sport

Filoria: Herkenbaar hoor. Ik hoef dat met mijn dochter ook niet te doen.
Daarom baal ik ook dat ik net een halfjaar voor beide naar school gaan ik geen werk meer heb.
Onze gastouder is per direct gestopt waardoor hun vertrouwde oppas is weggevallen. Ik weet nu al dat het drama gaat worden als ik snel werk gevonden heb en ze moeten naar een KDV/BSO o.i.d.

Afgelopen vrijdag tijdens de koningsspelen zag ik ook zoveel kinderen met hun ziel onder hun arm lopen.
Met name de kleuters die net waren begonnen en een paar oudere kleuters maar zelfs nog wat kinderen uit de bovenbouw. Mijn dochter zelf ook. Ze zaten in vaste groepjes en dan liepen ze van spelletje naar spelletje en ik zag gewoon dat ze het allemaal te druk vond. School had het gelukkig zelf ook door en na de lunch zijn ze terug naar de klas gegaan. Mijn dochter gaf na school ook aan dat ze blij was dat ze niet de hele dag in de drukte hoefde te spelen.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 26 Apr 2015 20:03

Re: Sport

Hier is de reden dat ze eerst het zwemdiploma moeten halen omdat het anders wel erg veel wordt. De oudste wil straks graag op voetbal. Dat is 2x per week trainen en op zaterdag een wedstrijd. Zwemmen er nog bij en hij is naast school 4 dagen onder de pannen met dingen die hij moet. Ik vind het ook leuk voor hem als hij nog met vriendjes af kan spreken, eens een keer een dag niets hoeft etc.

Ze zitten bij ons dan nog wel op gym omdat dit met name voor de oudste nodig was. Hij was met de gym op school heel bang en dit heeft hem veel zekerder gemaakt. En ze vinden het beiden enorm leuk.

Ze starten trouwens met zwemles als ze 5 zijn.

Edit: en ik heb 3 kinderen, als ze straks allemaal 3 dingen in de week zouden gaan doen word ik gek van het heen en weer rijden. Plus de kosten plus dat ik ook gewoon werk... Nee ik vind 1 max 2 dingen echt genoeg.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem101

Bericht 26 Apr 2015 20:11

Re: Sport

Misschien heb ik me eerder wat ongelukkig uitgedrukt; ik bedoelde niet dat ik niet snap dat ouders naast het zwemmen hun kinderen geen andere sport laten doen, ik doelde alleen op het feit dat ook voordat ze beginnen met zwemles veel kinderen plezier kunnen halen uit een andere sport. Dat veel ouders zwemmen en nog een andere sport voor hun kind teveel vinden, daar kan ik heel goed inkomen!

Nu je dat zo zegt Filoria, realiseer ik me eigenlijk wel pas dat onze situatie niet voor elk gezin haalbaar is. Dat je als ouder soms echt minder moet werken dan je zelf zou willen omdat je kinderen daar niet wel bij varen. Wat dat betreft zijn wij natuurlijk gewoon verwend met onze kinderen. Het is trouwens echt niet zo dat ze verder super makkelijk zijn (...oke, de jongste wel, dat is gewoon het makkelijkste kind dat ik ooit heb gezien :redface: ), maar in dit opzicht zijn ze enorm flexibel. Goede eye-opener!
<<

Anoniem272

Bericht 27 Apr 2015 15:34

Re: Sport

Lief dat je zo reageert! Ik vond mezelf eigenlijk een beetje een zeikwijf toen ik mijn eigen post teruglas, haha.
En ik weet dat jullie op een andere manier ook genoeg zorgen hebben :(

En wat betreft het zwemles & sport verhaal ben ik het wel met je eens eigenlijk.
<<

Anoniem101

Bericht 27 Apr 2015 20:12

Re: Sport

Filoria schreef:Lief dat je zo reageert!


En ik vind het dan weer lief dat jij zo reageert :smile: . En ik vind je helemaal geen zeikwijf! Het leuke aan het forum vind ik dat je inzicht krijgt in de overwegingen en ideeën van anderen. Daar hoef je het lang niet altijd mee eens te zijn maar je kunt er wel door leren reflecteren op je eigen overtuigingen.
<<

Anoniem272

Bericht 27 Apr 2015 20:18

Re: Sport

Er lopen hier aardig wat forummers rond die een voorbeeld kunnen nemen aan zo'n instelling! Waaronder ikzelf :angel:
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 28 Apr 2015 10:53

Re: Sport

R zit op zwemles en voor N ben ik aan het kijken voor peuterdans. Verder heb ik een gruwelijk hekel aan sporten haha dus ze hebben ook niet het goede voorbeeld. Ik hoop alleen niet dat hij gaat voetballen, dat vind ik echt een rotsport..of nou ja eigenlijk vind ik alles vreselijk;)
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:34

Bericht 28 Apr 2015 11:15

Re: Sport

Zwemmen en voetbal beide op 1 dag jammer genoeg.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers