Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sport

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 25 Apr 2015 19:03

Re: Sport

Mijn stiefzoontje zit op zwemles en pas na zijn zwemdiploma's willen we een sport met hem kiezen. Ik heb indruk dat dit iets van atletiek ofzo gaat worden.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 25 Apr 2015 20:32

Re: Sport

Wat leuk Jans, zo zie je meteen een hele andere kant van je dochter :) Hier zit N. op dansles, al ruim een jaar inmiddels. Ook probeert mijn vriend elke week te gaan peuterzwemmen met N.
<<

Anoniem331

Bericht 25 Apr 2015 20:41

Re: Sport

Mijn dochter zit op zwemles, en nog geen andere sport. Ze vraagt er niet naar en we bieden het (nog) niet aan. Nu is er hier in de dorpen ook niet veel aanbod, dus als ze al wat zou willen zit er waarschijnlijk veel reistijd aan, en dat vind ik toch wel een nadeel.
<<

Anoniem103

Bericht 25 Apr 2015 20:41

Re: Sport

Mijn zoontje zit nu alleen nog op zwemles. Ik heb gezegd dat hij daarna iets anders mag gaan doen omdat ik het anders te veel vind worden voor hem. Maar als ik over een tijdje denk dat er wel iets bij kan mag het wel. Waarschijnlijk zal dat iets van judo gaan worden. Dochter wil op dansles dus daar ga ik binnenkort eens een keer voor kijken.

Twee dingen (inclusief zwemles) vind ik echt genoeg. Ik wil niet dat ze elke dag iets hebben. In het weekend wil ik het liefst dat ze helemaal niks hebben, dan kunnen ze bijna niet meer bij oma logeren en dat vinden ze erg leuk.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 25 Apr 2015 21:04

Re: Sport

Van mij hoeven ze niet eerst zwemles te hebben gehad voor ze op wat anders mogen, zwemles wordt namelijk ook niet door ieder kind leuk gevonden en ze zouden dan ook best lang moeten wachten voordat ze wat anders zouden mogen. Maar naast de zwemles vind ik dan 1 sport genoeg, omdat het anders wel erg druk/veel wordt qua verplichtingen voor ze. Alleen dochter vindt dansen en gym beiden zo leuk, dat we nu dus gaan proberen het zwemdiploma in de zomervakantie te halen. Zou fijn zijn als dat mogelijk is, maar anders dan wil ik toch dat ze tijdelijk met een van de andere dingen stopt. Hoewel ze haar activiteiten enorm leuk vindt, is het ook wel een meisje dat echt behoefte heeft aan af en toe even rust, even niks. Dus ik wil het haar niet te druk maken.

Daarnaast lijkt het me voor ouders soms ook een geren en gevlieg. Stel dat ze straks beiden twee sporten doen en op verschillende tijden ook nog zwemles hebben, is allemaal lastig in te passen dan! En afhankelijk van wat ze doen kan het qua kosten ook behoorlijk oplopen inderdaad. Dat valt hier dan gelukkig mee. De zwemles is wel vrij prijzig, maar gym en dans valt nog wel mee. En de kleding kan ze toevallig bij beiden dragen.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 25 Apr 2015 21:17

Re: Sport

J doet nog niet aan sport of zwemles en dat gaan we voorlopig ook niet doen. Ze heeft eigenlijk al te veel aan 4 dagen school zowel lichamelijk als emotioneel, als we daar nog meer bij doen dan gaat dat gegarandeerd fout.
Als ze het straks wat beter aan kan dan beginnen we met zwemles en ik denk dat ze daar dan de eerste tijd ook wel weer genoeg aan heeft.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5688

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 25 Apr 2015 21:28

Re: Sport

Hier sporten ze nog niet, maar het is de bedoeling dat de oudste na de zomervakantie op zwemles gaat.

Waarom eerst zwemmen?
We wonen in een waterrijk land, gaan graag op vakanties naar bungalowparken met zwembaden en ze zijn dol op zwemmen/water. Lijkt me/ons wel zo veilig.
Na het behalen van hun A en/of B diploma mogen ze een andere sport kiezen (mits het ook te doen is qua school en ons werk).
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem127

Bericht 25 Apr 2015 21:41

Re: Sport

Wat leuk om ineens die kant van je kind te zien! Mijn dochter kreeg dat langzaam maar zeker ook een beetje vanaf dat ze naar school ging.

Mijn dochter gaat na de zwemles ergens op, als ze dat wil tenminste. Ik denk van niet, want het leukste vind ze gewoon spelen met haar vriendinnetjes en de buurtkinderen.

@ Moeder Kloek: kan je dochter wel eens spelen met vriendjes of geeft ze daar niet om? En hoe regelen jullie het met die afspraken in combinatie met jullie werk?
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 25 Apr 2015 22:12

Re: Sport

Hier ook eerst haar zwemdiploma en dan pas een andere sport. Ze vindt zwemmen gelukkig wel leuk en vraagt nog niet naar andere sporten. De reden dat ik haar niet twee dingen tegelijk wil laten doen, is omdat ik het dan te druk vind worden. Zowel voor haar als voor mezelf. Er blijft dan zo weinig tijd over om met vriendinnetjes af te spreken en dat vindt ze juist zo leuk. Vrijdagmiddag heeft ze zwemles en op woensdag en zaterdag kan ze speelafspraken maken. Ik zou het voor haar heel jammer vinden als daar geen tijd voor was.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 25 Apr 2015 22:14

Re: Sport

Happydobby schreef:Mijn oudste zit op peutergym, die is van 3 tot 6 jaar.


Waar word dit gegeven?
<<

Anoniem181

Bericht 25 Apr 2015 22:18

Re: Sport

-
Laatst gewijzigd door Anoniem181 op 09 Feb 2016 21:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 25 Apr 2015 22:22

Re: Sport

Mijn dochter kan nog net zoveel afspreken met vriendinnen als eerst. Op woensdag is ze om 12.30 uur uit school, om half 4 moet ze pas turnen dus voor die tijd spreekt ze altijd af.
Na de zomervakantie is de musical les waarschijnlijk op donderdag om 17 uur dus dan kan ze voor die tijd ook nog afspreken. En ze zwemt op zaterdag.
<<

Anoniem286

Bericht 25 Apr 2015 22:24

Re: Sport

Ik heb er al wel even over nagedacht, nu gymt ze elke week 1x in de vorm van fysiotherapie (met 1 meisje met dezelfde handicap) Juist om haar te stimuleren en goed om te gaan hiermee wil ik haar vrij vroeg ook op een sport doen, ze vind bijv nu voetballen heel erg leuk, dus als dat over 1/1,5 jaar nog zo is dan wil ik haar wel meteen daarop doen, of peutergym ofzo.
Zwemmen zou er dan gewoon bijkomen, mogelijk dat dit namelijk erg lang gaat duren bij haar en dan vind ik het sneu dat ze niet daarnaast nog wat anders kan doen.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 25 Apr 2015 23:05

Re: Sport

CCC schreef:
Happydobby schreef:Mijn oudste zit op peutergym, die is van 3 tot 6 jaar.


Waar word dit gegeven?


Ik stuur je pb
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem136

Bericht 25 Apr 2015 23:23

Re: Sport

Voordat ze met zwemles begonnen hebben ze hier allebei kleutergym gedaan ongeveer een jaar. Ze vonden dit leuk maar waren er ook wel echt klaar mee toen ze eraf gingen. Ze hebben toen een tijdje alleen zwemles gehad. Zoon heeft verschillende proeflessen gevolgd dit jaar maar was niet heel enthousiast over die sporten. Hij heeft nu zijn zwemdiploma en wil misschien een zwemsport gaan doen, of volleybal. Het kan eventueel allebei. Na de meivakantie gaat hij kijken. Hij houdt er niet zo van om dingen te 'moeten' dus vandaar dat we na de zwemles even een pauze hebben ingelast van een paar weken minstens haha. Dochter heeft daar verder geen problemen mee en zij heeft naast zwemles één keer in de week dansles.
<<

Anoniem101

Bericht 25 Apr 2015 23:25

Re: Sport

Twellie schreef:
@ Moeder Kloek: kan je dochter wel eens spelen met vriendjes of geeft ze daar niet om? En hoe regelen jullie het met die afspraken in combinatie met jullie werk?


Wij werken allebei 36 uur: op woensdagmiddag is mijn man thuis, op vrijdagmiddag ben ik thuis. Maar vooral de woensdagmiddag is dus druk. We hebben onze dochter uitgelegd dat als ze viool wilde spelen op woensdagmiddag, dat ze dan alleen op de vrijdagmiddag kan afspreken. Dat vindt ze geen probleem; ze ziet veel van haar vriendinnen natuurlijk ook bij de BSO en ze heeft bij de hockeyclub inmiddels ook flink wat vriendinnetjes gemaakt.

De andere dingen zijn in het weekend, die maken dus weinig uit qua werken en afspreken. Feestjes heeft ze genoeg maar die zijn meestal op vrijdag of in het weekend. Oo vrijdagmiddag spreken ze allebei meestel af met vriendjes.
<<

Anoniem255

Bericht 26 Apr 2015 09:37

Re: Sport

De oudste zit nu op zwemles. Daarna wil ze graag gaan paardrijden. Behalve dat ik het anders te druk voor haar vind, betaal ik me nu al scheel aan de zwemles en paardrijden is ook niet de goedkoopste sport.

De jongste gaat na de meivakantie op peutergym.
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 14:10

Bericht 26 Apr 2015 11:31

Re: Sport

Mien schreef:De oudste zit nu op zwemles. Daarna wil ze graag gaan paardrijden. Behalve dat ik het anders te druk voor haar vind, betaal ik me nu al scheel aan de zwemles en paardrijden is ook niet de goedkoopste sport.

De jongste gaat na de meivakantie op peutergym.


Haha precies hetzelfde hier. Buiten dat paardrijden heel duur is mag je hier ook pas beginnen als je 7/8 jaar bent.
Dan heeft ze mooi het ABC al in de pocket hoop ik!
<<

Anoniem 146

Bericht 26 Apr 2015 12:18

Re: Sport

Zoon (bijna 2,5) zit nu op peutergym. Ik weet nog niet wat we straks doen als hij zwemlessen gaat volgen. Ik heb altijd gezegd eerst een zwemdiploma en dan een sport kiezen. Ik weet niet hoe ik er straks in sta.
<<

Anoniem133

Bericht 26 Apr 2015 13:40

Re: Sport

Mijn oudste zoon (5) zit op zwemles. We hadden met hem afgesproken dat hij pas na het behalen van een diploma op een andere sport mocht, maar hij wil heel graag op judo, dus misschien doen we dat al na de zomervakantie. Dan kan hij tijdelijk nog maar op een middag afspreken, maar dat vind hij zelf niet zo'n probleem. De jongste wil ook graag naar judo, maar we wachten eerst af hoe het met hem gaat als hij naar de basisschool gaat.
<<

Anoniem123

Bericht 26 Apr 2015 13:44

Re: Sport

Ik vind zwemles en sport en muziek (eventueel) echt teveel voor een net aan kleuter.
Ik zie het ook wel op mijn werk, kindjes die dus 2 middagen naar ons moeten (bso), een middag en zaterdagochtend naar zwemles moeten en een middag naar sport moeten. Wat blijft er dan voor vrije tijd over. En op vrijdagmiddag kakken ze allemaal in. Ik vind dat persoonlijk dus echt veel te gortig voor zo'n kleintje. Wat een ander doet moettie zelf weten, maar wij kiezen hier dus niet voor.
Ook zou ik het voor mijn andere kind (en gastkindjes) niet leuk vinden om telkens meegesjouwd te worden. Vind dan 2 keer zwembad per week wel echt de max. Maar tegen de tijd dat de oudste daarop gaat is de jongste ook al richting de 4.
En voor het klim en klauterwerk gaan we nu af en toe naar de ballenbak, voor de fun naar sprookjeswonderland, voor de spieren en watervrij maken naar het zwembad met het gezin en voor de sociale contacten gaat hij naar de speelzaal. Ik zie voor nu nog geen meerwaarde van een sport oid.
<<

Anoniem113

Bericht 26 Apr 2015 14:24

Re: Sport

Happydobby schreef:
CCC schreef:
Happydobby schreef:Mijn oudste zit op peutergym, die is van 3 tot 6 jaar.


Waar word dit gegeven?


Ik stuur je pb


Ik ben ook wel benieuwd!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 26 Apr 2015 14:25

Re: Sport

Mijn dochter zit op peuterdans.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem101

Bericht 26 Apr 2015 14:43

Re: Sport

SarahKey schreef:Ik vind zwemles en sport en muziek (eventueel) echt teveel voor een net aan kleuter.
Ik zie het ook wel op mijn werk, kindjes die dus 2 middagen naar ons moeten (bso), een middag en zaterdagochtend naar zwemles moeten en een middag naar sport moeten. Wat blijft er dan voor vrije tijd over. En op vrijdagmiddag kakken ze allemaal in. Ik vind dat persoonlijk dus echt veel te gortig voor zo'n kleintje. Wat een ander doet moettie zelf weten, maar wij kiezen hier dus niet voor.
Ook zou ik het voor mijn andere kind (en gastkindjes) niet leuk vinden om telkens meegesjouwd te worden. Vind dan 2 keer zwembad per week wel echt de max. Maar tegen de tijd dat de oudste daarop gaat is de jongste ook al richting de 4.
En voor het klim en klauterwerk gaan we nu af en toe naar de ballenbak, voor de fun naar sprookjeswonderland, voor de spieren en watervrij maken naar het zwembad met het gezin en voor de sociale contacten gaat hij naar de speelzaal. Ik zie voor nu nog geen meerwaarde van een sport oid.


Ik neem aan dat dit een reactie is op mijn post over ons 'weekschema' maar onze dochter is geen 'net aan kleuter'. Ze is 6,5.

En voor beide kinderen geldt dat ze op vrijdag net zoveel energie hebben als op maandag... lijkt me heerlijk als ze eens zouden inkakken :wink: . Het is ook maar net wat een kind gewend is natuurlijk. En die ene keer per week dat onze zoon wordt 'meegesjouwd' naar hockey, vermaakt hij zich prima met vriendjes en vriendinnetjes in de speeltuin of met zijn eigen stick. Vindt hij heerlijk!

Wat betreft de kosten denk ik dat een simpele sportclub trouwens niet veel duurder is dan regelmatige uitjes als het zwembad of de binnenspeeltuin. Maar goed, iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren natuurlijk!
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 26 Apr 2015 17:48

Re: Sport

De oudste gaat op zaterdagochtend naar peutergym. Deze groep gaat tot 4 jaar, dat wordt ze in juli. Na de zomer gaat ze naar de basisschool. Omdat ze dan gewoon gym krijgt doen we haar niet op kleutergym. Ik wil even aankijken hoe het gaat met wennen aan het nieuwe ritme en zo. Als dat allemaal goed gaat wil ik misschien kleuterdans met haar gaan doen. Zodra ze vijf is mag ze op zwemles. Daarna lijkt het me wel leuk als ze op scouting gaat en nog iets van sport of muziek doordeweeks.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers