Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Knie 'knakt' bij elke beweging

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 23 Apr 2015 19:06

Knie 'knakt' bij elke beweging

Aaarghh ik word gek van mijn krakkemikkige lijf! Heb sowieso vaak rare pijntjes en dingetjes, vooral mijn rug is een zwakke plek. Nu heb ik sinds een paar jaar ook erg veel last van mn knieën. Heb toen een jaar of anderhalf fanatiek aan steps gedaan en dat heeft me volgens mij de das omgedaan. Ineens merkte ik dat mn knieën bij elke beweging kraken en dat is nooit meer weggegaan. Na het sporten heb ik ook vaak last van mn knieën. Ben toen met steps gestopt, maar doe nu regelmatig body combat, zumba, tennis en binnenkort weer skaten. Heb al eens fysiotherapie gehad, die erop gericht was mijn beenspieren sterker te maken om zo de knieën wat te ontlasten. Ik moet eerlijk zeggen dat het oefenen thuis er regelmatig bij in schoot, ik ben daar gewoon écht niet goed in en heb geen discipline. Maar goed, het ging verder wel redelijk, maar nu heb ik sinds dinsdagavond weer wat raars. Ik had getennist en loop daarna soms echt half mank van die baan af, zo ook dinsdag. Op de fiets voelde ik bij elke keer trappen iets knakken en dat gaat dus maar niet weg. Ook als ik opsta uit een stoel of een trap op loop, knakt er steeds iets.

Kan iemand me vertellen wat ik hier het beste mee kan doen? Ik zit eigenlijk te wachten tot het vanzelf over gaat en het weer blijft bij alleen krakende knieën :laughcry: Heb echt het idee dat die dingen nu al versleten zijn. Mijn vader heeft een paar maanden geleden een nieuwe knie gekregen en ik denk dat ik daar ooit ook wel aan moet geloven.
❤ 7 juni 2018
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 23 Apr 2015 19:21

Re: Knie 'knakt' bij elke beweging

Ik heb ook een hele tijd last gehad van een knakkende, krakende en bij tijd en wijle hele stijve knie. Omdat de klachten niet weggingen ben ik toch maar naar de fysio gegaan en heb ik goede oefeningen gehad en zijn de klachten een stuk minder geworden! Moet ik zeggen dat ik een week of 4 met van dat tape (speciaal 'sturend' tape) op mijn knie gelopen heeft en dat heeft een goede aanzet gegeven. Ik heb nu (inmiddels gestopt met fysio) af en toe een knakkende knie, maar dat is meer vervelend, het doet me nu geen zeer meer.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 23 Apr 2015 19:30

Re: Knie 'knakt' bij elke beweging

Tennissen is helaas wel echt funest voor je knieen, ik mag ook niet meer tennissen. En ik mag ook geen strakke broeken dragen...

Fietsen helpt bij mij. En medical tape tapen.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 23 Apr 2015 19:37

Re: Knie 'knakt' bij elke beweging

Ooh ik vind tennissen ZO leuk! Het is mijn favoriete sport op het moment, maar heb er daarna wel elke keer last van :( Misschien moet ik ook weer eens gaan zwemmen ofzo?! En hoe werkt dat medical tape? Waar koop je dat en hoe moet je dat op je knie tapen?
❤ 7 juni 2018
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 23 Apr 2015 19:42

Re: Knie 'knakt' bij elke beweging

Zwemmen is beter idd!

Medical tape kun je kopen bij Intersport. Maar t tapen moet je wel echt ff leren van de fysio, zeg maar. Je kan niet zomaar ff tapen...maar als je het kan, dan is het wel superfijn als extra ondersteuning!
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 23 Apr 2015 19:48

Re: Knie 'knakt' bij elke beweging

Ik weet niet of ik dat tape zelf zou doen, je maakt bepaalde hoeken en bochten met een reden, als je dat anders doet is het effect ook heel anders
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 23 Apr 2015 20:07

Re: Knie 'knakt' bij elke beweging

Ik heb een tijd geleden wel zo'n knieband gekocht, zo'n rekbaar ding. Paar keer gebruikt en geeft wel steun, dus misschien dat ik die met tennissen de komende tijd maar ff aandoe. Mn vader belde net nog en mijn stiefbroertje bleek van de week een kijkoperatie gehad te hebben. Ik vermoed dat ik daar ook nog een keer aan mag geloven.
❤ 7 juni 2018
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 23 Apr 2015 20:16

Re: Knie 'knakt' bij elke beweging

Ik zou ff langs de fysio gaan. Niet iedere knieband is zomaar geschikt etc. Ik heb een serieus probleem aan mn knie, ook bij de orthopeed geweest, maar ze gaan me echt nog niet opereren. Het is echter wel zaak om er snel bij te zijn.

Op het S.weelinckplein zit een fysio die heel goed is met knieen, aldus mijn orthopeed. Ga ik binnenkort ook heen.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 23 Apr 2015 20:24

Re: Knie 'knakt' bij elke beweging

Oké, zal me er eens in verdiepen. S.weelinckplein is best dichtbij, dus kan ik wel doen. Ga eerst ff naar de huisarts binnenkort, heb weer even een paar klachten opgespaard, dus het wordt weer eens tijd ;)
❤ 7 juni 2018
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 23 Apr 2015 20:50

Re: Knie 'knakt' bij elke beweging

Voor de fysio heb je iig geen doorverwijzing nodig ;)
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 23 Apr 2015 20:50

Re: Knie 'knakt' bij elke beweging

Nee weet ik, maar als ik er toch ben, ben ik wel benieuwd wat de dokter hierover te zeggen heeft.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 24 Apr 2015 08:12

Re: Knie 'knakt' bij elke beweging

Hmm denk dat ik toch maar zsm naar die fysiopraktijk ga, want het is vet irritant! Vannacht draaide ik me om in bed en knakte de knie weer keihard. Sowieso heb ik al jaren moeite met hurken, squats, lunges etc. Lijkt me ook niet echt normaal voor iemand van mijn leeftijd.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 09 Mei 2015 13:23

Re: Knie 'knakt' bij elke beweging

Ik weet inmiddels wat mijn knieën mankeren: het patellofemoraal pijnsyndroom. Jaja, een hele mond vol haha. Maar ik ben blij dat het iets bekends is en dat het te behandelen is. Ik loop nu bij de fysio en moet dus flink aan de bak met squats en lunges etc om mijn bovenbeenspieren sterker te maken.
❤ 7 juni 2018
<<

anoniem213

Bericht 09 Mei 2015 13:32

Re: Knie 'knakt' bij elke beweging

Bliss schreef:Ik weet inmiddels wat mijn knieën mankeren: het patellofemoraal pijnsyndroom. Jaja, een hele mond vol haha. Maar ik ben blij dat het iets bekends is en dat het te behandelen is. Ik loop nu bij de fysio en moet dus flink aan de bak met squats en lunges etc om mijn bovenbeenspieren sterker te maken.

Ik wilde dit net opperen. Ik heb dat al sinds mijn veertiende, maar ik groei er nog wel overheen zeggen ze :laughcry:.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 09 Mei 2015 14:00

Re: Knie 'knakt' bij elke beweging

Haha ja ik ben ook niet bepaald meer een adolescent of jongvolwassene :laughcry: Ik heb dit ook al heel lang, eigenlijk weet ik niet eens beter geloof ik. Waar merk jij het aan? En doe je er ook wat aan?
❤ 7 juni 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 09 Mei 2015 14:11

Re: Knie 'knakt' bij elke beweging

Klopt idd dat het veel voorkomt bij meiden tussen de 12 en de 18. Je kan er inderdaad overheen groeien. Vaak is het een disbalans in de grote dijbeeenspier. De training ervoor is vrij saai en het kan lang duren. Heb het zelf gehad en was er in een week of 8 weer vanaf. Dat is wel uitzonderlijk. Bij mij scheelde het dat ik het vrij snel zelf herkende en gelijk gestart ben met de training. Het blijft wel opletten met trainen en oefeningen goed uitvoeren.
2015 💙

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers