Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kleuter drinkt te weinig

<<

Anoniem186

Bericht 23 Apr 2015 14:36

Kleuter drinkt te weinig

Ik heb een soort gelijk topic al eens eerder geopend, toen m'n dochter nog een peuter was.
Ze drinkt echt zo weinig. Ik word er zo wanhopig van. Ze zal gemiddeld maar een kwart liter drinken per dag binnen krijgen.
Ik heb echt alle creatieve oplossingen al bedacht. Tig soorten bekers, rietjes enz enz. Niks helpt.
Inmiddels ben ik overgegaan op boos worden en gevolgen benoemen. Maar ook dat werkt niet.
Ik ben al eens met haar naar de HA geweest, de HA heeft haar toen ook uitgelegd dat het echt belangrijk is om te drinken en dat ze anders ziek wordt. Maar ze lijkt er niet gevoelig voor.
Ik heb ook al eens geprobeerd om er helemaal niets over te zeggen, maar dan drinkt ze helemaal niet. Dus dat is ook geen oplossing.
Inmiddels zitten we echt in een negatief spiraal, een vervelende strijd die meerdere keren per dag gevoerd wordt.
Hebben jullie nog tips?
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 23 Apr 2015 14:39

Re: Kleuter drinkt te weinig

Haar zelf haar drinken een keer laten uitzoeken in de winkel?
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem186

Bericht 23 Apr 2015 14:40

Re: Kleuter drinkt te weinig

Is ze ook niet gevoelig voor. De ene keer wil ze dit, dan weer dat. Maar op drinken doet ze niet.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 23 Apr 2015 14:41

Re: Kleuter drinkt te weinig

Op een beloningsmanier, dat als ze bijvoorbeeld zoveel dagen goed heeft gedronken iets kleins krijgt.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 23 Apr 2015 14:52

Re: Kleuter drinkt te weinig

Ik ben zelf ook zo'n kind (geweest) die nooit wil(de) drinken. Inmiddels ben ik 25 en drink ik nog steeds te weinig. Ik heb gewoon geen dorst. Terwijl ik dit lees bedenk ik me dan ook meteen dat ik vanmorgen twee plastic bekertjes koffie op heb en that's it voor vandaag.
Het enige dat bij mij helpt is dat ik af en toe heel erg hoofdpijn krijg omdat ik te weinig heb gedronken, en vaak krijg ik een soort blaasontstekingsgevoel. Dan denk ik: Oh ja, ik moet drinken.

Lastig hoor! Ik heb verder ook niet echt tips voor je. Ik wil je met mijn verhaal ook niet ontmoedigen, alleen aangeven dat het misschien kan dat ze gewoon echt geen dorst heeft. Ik zou het blijven aanbieden en er niet teveel woorden aan vuil maken denk ik. Anders wordt het zo'n 'issue' en dan gaat ze het helemaal niet meer doen.

♥♥
<<

Anoniem119

Bericht 23 Apr 2015 15:18

Re: Kleuter drinkt te weinig

En vocht op een andere manier tot haar krijgen? In de zomer lekker veel water ijsjes (desnoods van die gezonde, of zelf maken met diksap en water), en veel vers fruit en dingen zoals soep enzo. Dan krijgt ze iig vocht binnen, zonder dat ze t door heeft misschien.
<<

Anoniem186

Bericht 23 Apr 2015 15:28

Re: Kleuter drinkt te weinig

Elliot, ik was zelf ook zo'n kind. Dus ik herken het helaas ook...
Zo'n issue is het nu inderdaad al geworden, heel vervelend. Ik moet het ook echt op een andere manier gaan benaderen, maar nu zitten we in zo'n cirkeltje wat zo lastig te doorbreken is.

Marin, ja dat doen we idd al. Ze houdt van alle soorten fruit, dus dat eet ze goed. Alleen zitten daar natuurlijk ook wel weer een hoop suikers in. Dus meer dan 2 a 3 stuks per dag heb ik liever niet.
Ijsjes gaan we maar weer eens mee beginnen!

Zonneschijn, misschien maar zo'n beloningsding gaan maken. Haha, ik haat het zo, zulke dingen, maar goed... Misschien maar gewoon eens een keer proberen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 23 Apr 2015 15:32

Re: Kleuter drinkt te weinig

Ik denk niet dat je daar echt nog onderuit kan gaan komen. Iets van een beloningssysteem. Kan je niet een interactieve maken? Voor ieder glaasje water dat ze drinkt, mag ze 'iets' doen: een sticker plakken. Of een schuifje verder zetten, of iets dergelijks en dan bij zoveel stickertjes/ whatever dat ze dan iets krijgt? Of iets lekkers mag uitzoeken?

Ik weet het ook niet he! Noem ook maar ideeen :-).
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 23 Apr 2015 15:38

Re: Kleuter drinkt te weinig

Smoothies maken en deze aanlengen met water?
Melk/fristi drinkt ze zeker ook niet? Deze leng ik wel eens aan met water
Anders zou ik toch met een soort beloning gaan werken..
Of erop letten op welk moment je drinken aan biedt. Dochter drinkt ook niet veel (wel meer dan de jouwe), en zal zelf ook niet snel iets pakken. Maar als ik t 'sochtends of bijv na een koekje (tja) aanbiedt dan drinkt ze wel wat. Daar moet ik zelf ook attend op zijn
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1956

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 23 Apr 2015 16:29

Re: Kleuter drinkt te weinig

Hier een kleuter die matig drinkt, het kan er over het algemeen net mee door. Snap dat er in fruit weer suikers enzo zitten en dat je dat niet onbeperkt gaat geven. Maar houdt ze misschien ook van rauwkost? Mijn dochter is bijvoorbeeld niet echt een goede fruit eter, maar komkommer, paprika, wortel en radijs gaan er goed in. Dus dat geef ik ook regelmatig, zit toch ook weer wat vocht in. Verder niet echt tips, hier krijg ik het ook niet zomaar naar binnen helaas.. Gelukkig heeft ze nu weer een fase dat ze graag melk drinkt, dus dat drinkt ze nu wat vaker dan normaal, daar maak ik dan maar meteen gebruik van.. Voor ik het weet is melk weer vies en kan ik weer wat nieuws verzinnen :laughcry:
<<

Anoniem148

Bericht 23 Apr 2015 17:43

Re: Kleuter drinkt te weinig

En soep? Dan maar 2 keer per dag groentesoep? moeilijk hoor. Ik drink ook altijd te weinig maar als ik bijvoorbeeld een stukje bros neem, krijg ik zo'n dorst dat ik 2 glazen achter elkaar op drink. En na chips drink ik ook.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 23 Apr 2015 19:24

Re: Kleuter drinkt te weinig

Mijn kinderen drinken ook heel weinig, het is elke dag een strijd om er genoeg in te krijgen. Mijn dochter heeft af en toe hoofdpijn omdat ze te weinig gedronken heeft. Op school drinkt ze meestal ook niks of maar een paar slokken.
Thuis gaan we in de ochtend in ieder geval de deur niet uit tot ze gedronken hebben, dat maakt de ochtend er vaak niet gezelliger op.
Mijn zoon heeft al een keer een blaasontsteking gehad, maar dat heeft er ook niet voor gezorgd dat hij meer drinkt.
Verder geen tips helaas, ik heb alle trucjes geprobeerd maar niks helpt. Ik weet wel hoe vervelend het is.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 25 Apr 2015 12:35

Re: Kleuter drinkt te weinig

Ik heb lang een slechte drinker gehad. Hier hielp het heel erg om vaste momenten in de dag in te bouwen en ze moest het opdrinken voor ze weer iets anders mocht doen. Punt. Al deed ze er 2 uur over. Dit heeft ze paar keer gedaan, maar nu drinkt ze het gewoon zo op. Niet omdat ze dorst heeft, maar omdat ze zoiets heeft van- owkee.. Hoort erbij.
Net als dat ze op moet ruimen voor ze iets anders gaat doen... En dat ze haar tanden moet poetsen voor het slapen... Ook niet altijd leuk, maar hoort erbij...

Ik ben zelf overigens ook slechte drinker, heb ook eigenlijk nooit dorst.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 25 Apr 2015 14:31

Re: Kleuter drinkt te weinig

Maar Snoezel, hoe doe je dat dan? Ik had dat namelijk ook geprobeerd, maar het is gewoon niet haalbaar. Want we moeten toch echt op tijd weg om naar school te gaan, zowel 's ochtends als 's middags na de lunch. Ik kan haar moeilijk thuislaten omdat ze haar beker drinken op moet drinken.

Liadan, lastig hè... Hoe zou het toch komen?
Ik kan me herinneren dat jij in m'n vorige topic ook gereageerd had. Jammer dat het nog niet beter gaat.
Heb je een idee hoeveel ze feitelijk drinken op een dag?

Dandelion, soep kan ik inderdaad wel wat vaker maken. Ze lust niet veel soorten soep, maar tomatensoep vindt ze heerlijk.

Hippie, rauwkost eet ze wel. Ook maar eens vaker doen.

Bedankt voor jullie tips! Het liefst zou ik willen dat ze gewoon een paar keer per dag een beker water drinkt. Maarja.. Eerst maar weer eens op een andere manier proberen.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 25 Apr 2015 21:14

Re: Kleuter drinkt te weinig

En ander drinken dan? Hier drinkt ze ook slecht, altijd al, dus ze krijgt 's morgens een grote beker "chocolademelk" (1 schepje oplos choco op 200 cc geloof ik) sap of ranja tussen de middag en 's avonds ook. Tussendoor niks, ze vraagt er ook niet om.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 26 Apr 2015 09:01

Re: Kleuter drinkt te weinig

Ja, bij mij speelde het toen ze nog niet op school zat, en ik verlof had, dus dat was makkelijker... Misschien in de vakantie proberen? Of het weekend en er dan echt rekening mee houden met afspraken ed?
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem255

Bericht 26 Apr 2015 09:31

Re: Kleuter drinkt te weinig

Hier ook een strijd. Bij elke beker weer. Ze lust ook niet zoveel wat het extra lastig maakt en als ik iets gevonden heb wat ze goed drinkt is het vaak maar voor 3 dagen. Wat ze hier nog enigszins drinkt is appelsap en punica. En heel af en toe heeft ze een uitspatting met water.

wij hebben 1 afspraak. Ze moét haar beker bij het ontbijt én op school minimaal 1 beker leeg drinken anders mag ze niet afspreken. Ik hou niet van dreigen maar anders moet ik bij het eten 's avonds er nog 4 bekers in zien te krijgen en dat gaat dus echt never nooit lukken. De meeste moeders van haar vriendjes/vriendinnetjes weten hiervan en daar mag ze dan ook pas gaan spelen als de beker leeg is. Daar doet ze het inmiddels zonder dat het nog gezegd moet worden. Dan 's avonds bij het eten gaat het redelijk. 1 beker lukt dan vaak wel. Als ze overdag toch minder gedronken heeft doen we na het tandenpoetsen een spelletje. 1 slok water doorslikken en 1 slok mag ze tegen de douche muur uitspugen. Dan maakt ze haar wangen bol en slaat ze er tegenaan zodat het water er uit spuit. Tja... je moet wat bedenken....

Ik zie nu al op tegen de zomer als het echt warm is...

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers