Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bijvoeding, nu al?

<<

Anoniem117

Bericht 21 Apr 2015 12:06

Bijvoeding, nu al?

Ik ben vanochtend naar het cb geweest. Mijn kinderen, donderdag 4 maanden oud, zijn geen goede drinkers. S weegt nog maar 4 kilo en R 5. Ze drinken 5 voedingen. S 5x 110 en R 5x 130. Meer willen ze niet. Het cb zegt dat ik nu al moet beginnen met bijvoeden. Elke dag fruit. Hoe denken jullie hierover? Ik vind zelf erg vroeg.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 21 Apr 2015 12:09

Re: Bijvoeding, nu al?

Als jij het te vroeg vind dan wacht je toch gewoon. Het WHO advies is starten met 6 maanden ongeacht of je borst of flesvoeding geeft. Wij begonnen trouwens met groente.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem181

Bericht 21 Apr 2015 12:10

Re: Bijvoeding, nu al?

Ik ben er zelf ook geen voorstander van om met vier maanden al met bijvoeding te beginnen, bij mijn dochter ben ik daar met zes maanden mee begonnen. Als je niet het idee hebt dat ze meer willen dan alleen melk zou ik gewoon je gevoel volgen en nog even wachten met de fruit-/groentehapjes.
<<

Anoniem331

Bericht 21 Apr 2015 12:11

Re: Bijvoeding, nu al?

Niks moet natuurlijk, als het tegen je gevoel gaat zou ik het niet doen. Je kunt nog een paar weken wachten, en kijken wat je er dan van vind.
Mijn dochter was ook een erg slechte drinker, dus wel met 4 maanden begonnen. Zoon dronk echt dikke flessen, en dus later begonnen met bijvoeding.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 21 Apr 2015 12:35

Re: Bijvoeding, nu al?

Ik zou doen wat voor jou goed voelt. Om het gewicht hoeven ze volgens mij nog geen bijvoeding te hebben.
Apart ook dat ze dan daar op moeten aankomen, terwijl het tot hun eerste jaar bijvoeding is en de melk de hoofdvoeding.

Hier zegt het cb telkens dat ik kan gaan bijvoeden of rijstebloem kan geven zodat hij s nachts misschien doorslaapt. Ik vind het wat tegendraads op het advies van de who staan. Daarnaast vraagt hij er nog compleet niet om en wil dat zijn darmen eerst een goede beschermlaag kunnen opbouwen.
<<

Anoniem286

Bericht 21 Apr 2015 12:45

Re: Bijvoeding, nu al?

Hoe oud zijn ze? Als ze groeien (op hun eigen lijn) en vrolijk zijn en het voelt niet goed, zou ik er gewoon nog even mee wachten.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 21 Apr 2015 12:55

Re: Bijvoeding, nu al?

Hier zei CB bij 3,5 maand dat ik al mocht beginnen met bijvoeden en terwijl hij ook nog een maand te vroeg is geboren, ik vond dit dus veel te vroeg en dus ook niet gedaan. Afspraak erna ook aangegeven dat ik voorlopig nog even zou wachten. Uiteindelijk ben ik gestart toen hij vijf maanden oud was. Als het voor jou nog te vroeg voelt en ze nog niet er naar talen dan zou ik nog even wachten. Hier werd trouwens geadviseerd om te starten met groente.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 21 Apr 2015 12:58

Re: Bijvoeding, nu al?

Het cb gaf bij mij juist als tip om niet met 4 maanden te beginnen met bijvoeden omdat dat misschien ten koste zou gaan van de melkvoeding, en dat is op die leeftijd toch de hoofdvoeding.
Als ze tevreden zijn met de melk, zich goed ontwikkelen en volgens hun lijntje groeien én je zelf eigenlijk liever nog wacht lijkt me de keuze helemaal niet zo moeilijk!
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 21 Apr 2015 13:07

Re: Bijvoeding, nu al?

Drinken ze nog bv of zijn ze over op kunstvoeding?
Bij mij gaven ze het advies om met bv te wachten tot de 6 maanden en bij kv met 4-5 maanden te starten, maar uiteindelijk denk ik dat het belangrijk is om vooral te kijken naar wat jouw kind(eren) nodig hebben.
Hoeveel waren ze met hun geboorte?
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem280

Bericht 21 Apr 2015 13:10

Re: Bijvoeding, nu al?

Ik zou niet eens dat advies opvolgen.
Je ziet soms ook wel als ze er aan toe zijn. Bv. jouw eten uit de mond kijken, meteen na de fles hun handjes in de mond.
Vriendin van mij heeft het op haar eigen initiatief gedaan, en CB had tegen haar gezegd dat ze dachten dat ze dat al eerder had gedaan.
Ik ga Het ook op mijn eigen initiatief doen. Denk dus zelf wel volgende maand.
Maar ik begin niet met fruit, aangezien de meeste kinderen fruit wel lekker vinden, dus ga beginnen met groente.
Ze krijgen hier trouwens nog 6x125.
Cb zei dat dat te weinig was voor hun gewicht, maar meer kan hun maagje nog echt niet aan.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Apr 2015 13:13

Re: Bijvoeding, nu al?

Jouw kindjes zijn misschien klein, maar ze blaken van gezondheid op de foto's die ik van ze zie. Ik krijg niet de indruk dat ze onvoldoende voeding binnenkrijgen, blijkbaar zijn ze gewoon allebei 'kleine eters'. Ik krijg wel vaker de indruk dat het CB vooral lekker protocollair en volgens de boekjes wil werken. Ik zou zeggen, volg je moedergevoel en intuitie, en als jij het nog niet nodig vindt zou ik lekker nog even wachten met bijvoeding.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

anoniem203

Bericht 21 Apr 2015 13:15

Re: Bijvoeding, nu al?

Gewoon doen wat jij denk wat goed voor hun is. Bij de oudste ben ik begonnen met 4,5 maand omdat hij er gewoon aan toe was. Bij de jongste ben ik pas begonnen met 6 maanden. Voorheen toonde hij geen interesse in iets anders dan de fles. Ik ben begonnen met groenten bij beide. En tot nu toe zijn het beide goede eters.
<<

Anoniem117

Bericht 21 Apr 2015 13:38

Re: Bijvoeding, nu al?

Bedankt voor jullie reacties. Ze zijn aankomende donderdag 4 maanden, maar ze zijn wel een maand te vroeg geboren. Ik heb niet echt een gevoel hoor, over wat juist is. Ze drinken al vanaf de geboorte niet wat ze zouden moeten drinken. Ook niet toen ze borstvoeding kregen. Daar ben ik overigens een maand geleden mee gestopt.CB adviseerde fruit omdat hun ontlasting onregelmatig en maar 2x in de week komt.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 21 Apr 2015 14:25

Re: Bijvoeding, nu al?

Caramba schreef:Ik zou niet eens dat advies opvolgen.
Je ziet soms ook wel als ze er aan toe zijn. Bv. jouw eten uit de mond kijken, meteen na de fles hun handjes in de mond.
Vriendin van mij heeft het op haar eigen initiatief gedaan, en CB had tegen haar gezegd dat ze dachten dat ze dat al eerder had gedaan.
Ik ga Het ook op mijn eigen initiatief doen. Denk dus zelf wel volgende maand.
Maar ik begin niet met fruit, aangezien de meeste kinderen fruit wel lekker vinden, dus ga beginnen met groente.
Ze krijgen hier trouwens nog 6x125.
Cb zei dat dat te weinig was voor hun gewicht, maar meer kan hun maagje nog echt niet aan.


Als hun maagje dit niet aan kan, zou ik zeker nog niet met groente beginnen.

Wij zijn met 6 maanden of later pas bijvoeding gaan geven. Ze zijn ook bijna 2 maanden te vroeg geboren, dus ze waren echt nog zo mini met 4 maanden.
Maar ik zou inderdaad doen wat je gevoel zegt. En wanneer ze er aan toe zijn.
Afbeelding
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 21 Apr 2015 15:25

Re: Bijvoeding, nu al?

Ik had ook een traag groeiende baby die weinig dronk maar ik ben toch pas met 6 maanden met groenten begonnen. Vroeger ging tegen mijn gevoel in. Ik zou gewoon doen wat jij denkt dat het beste voor ze is, er is geen goede of foute keuze hierin vind ik.
2012 & 2016
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 21 Apr 2015 19:06

Re: Bijvoeding, nu al?

AnnaK schreef:Bedankt voor jullie reacties. Ze zijn aankomende donderdag 4 maanden, maar ze zijn wel een maand te vroeg geboren. Ik heb niet echt een gevoel hoor, over wat juist is. Ze drinken al vanaf de geboorte niet wat ze zouden moeten drinken. Ook niet toen ze borstvoeding kregen. Daar ben ik overigens een maand geleden mee gestopt.CB adviseerde fruit omdat hun ontlasting onregelmatig en maar 2x in de week komt.



Dan zijn ze in principe 3 maanden en zou ik er nog even mee wachten, maar als ze 5 maanden zijn zou je het best wel kunnen proberen denk ik.
Onze kinderarts raadde aan om vanaf 4 maanden (in ons geval ook gecorrigeerd) te starten met bijvoeding. B was toen in feite dus al 6,5 maand.
<<

Anoniem280

Bericht 21 Apr 2015 19:44

Re: Bijvoeding, nu al?

Vriendin van mij haar zoontjes, tweeling zijn niet gecorrigeerd 5 maanden, zij kregen met 3,5 maand wel groenten.
Ik zeg alleen dat ik met ongeveer 4 maand ga beginnen.
<<

Linvi

Bericht 21 Apr 2015 19:50

Re: Bijvoeding, nu al?

Caramba schreef:Ik zou niet eens dat advies opvolgen.
Je ziet soms ook wel als ze er aan toe zijn. Bv. jouw eten uit de mond kijken, meteen na de fles hun handjes in de mond.


Dat is dus een fabel. Kindjes kijken echt niet het eten uit je mond. Ze observeren je gewoon en kijken naar je.

Ik vind persoonlijk bijvoeding voor de 6mnd echt onnodig tenzij het medisch is.
<<

Anoniem315

Bericht 21 Apr 2015 19:58

Re: Bijvoeding, nu al?

Doen wanneer jij het idee hebt dat ze er aan toe zijn. En van de paar hapjes fruit komen ze ook niet direct aan, dus of dat nu de oplossing is voor het omhooghalen van hun gewicht..

Linvi, mijn baby wilde met 4 maanden echt wel fruit proberen en niet alleen om te observeren of aan te raken. Ze werd woest als ze het niet kreeg en was al snel een heel goede eter (en poeper, haha!).
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 21 Apr 2015 22:53

Re: Bijvoeding, nu al?

Ik zou ook nog even wachten, zeker als je gevoel nog zegt dat het te vroeg is. Ze zijn tenslotte gecorrigeerd pas 3 maanden. Als ze verder tevreden zijn, zou ik dus nog even doorgaan met alleen flesvoeding.

Hebben ze er last van dat ze maar zo weinig ontlasting hebben? Hier hebben de oudste twee dat ook gehad. Volgens de lactatiekundige was dat een teken dat ze de voeding die ze binnenkrijgen, optimaal benutten en er blijkbaar weinig afvalstoffen uit halen. Ik gaf toen wel nog borstvoeding, maar hier hadden ze er dus geen last van.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 22 Apr 2015 07:41

Re: Bijvoeding, nu al?

Wij zijn met 5 maanden begonnen met bijvoeding. Achteraf gezien was dat eigenlijk net iets te vroeg voor J. Een maandje later begon ze eigenlijk nog veel meer interesse te krijgen in fruit en groente. Vanaf toen heeft ze structureel fruit gekregen en later ook groentes.
<<

Anoniem123

Bericht 22 Apr 2015 07:48

Re: Bijvoeding, nu al?

Idd , kijken/luisteren naar je gevoel. Bij Siem hebben we ook gewacht tot bijna 6 maanden. Bij Dian was het advies om eerder te beginnen ivm, reflux. Daar stonden wij als ouders niet helemaal voor 100% achter. We hebben vanaf 4 maanden zo af en toe een hapje naar binnen geschoven en vanaf 6 maanden dagelijks. Zo hebben we het 'opgelost'. Maar het cb is ook veranderd in dit advies. Bij de eerste kreeg ik te horen vanaf 6 maanden en nu opeens vanaf 4 maanden. Het veranderd daar ook nog wel eens dus zou gewoon je eigen gevoel volgen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6723

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 22 Apr 2015 07:53

Re: Bijvoeding, nu al?

Eens met wat SarahKey als laatste zegt. Het advies is sinds een jaar veranderd naar 4 maanden.
Toen N. 3 maanden was, was dat net veranderd.
Zelf zijn wij met 4 maanden begonnen. Ze was er wel aan toe.
In jouw geval zou ik nog een maandje ofzo wachten.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 22 Apr 2015 11:03

Re: Bijvoeding, nu al?

Lejow schreef:
AnnaK schreef:Bedankt voor jullie reacties. Ze zijn aankomende donderdag 4 maanden, maar ze zijn wel een maand te vroeg geboren. Ik heb niet echt een gevoel hoor, over wat juist is. Ze drinken al vanaf de geboorte niet wat ze zouden moeten drinken. Ook niet toen ze borstvoeding kregen. Daar ben ik overigens een maand geleden mee gestopt.CB adviseerde fruit omdat hun ontlasting onregelmatig en maar 2x in de week komt.



Dan zijn ze in principe 3 maanden en zou ik er nog even mee wachten, maar als ze 5 maanden zijn zou je het best wel kunnen proberen denk ik.
Onze kinderarts raadde aan om vanaf 4 maanden (in ons geval ook gecorrigeerd) te starten met bijvoeding. B was toen in feite dus al 6,5 maand.


Hier hetzelfde advies inderdaad. Ook met brood.
Afbeelding
<<

Anoniem117

Bericht 22 Apr 2015 12:44

Re: Bijvoeding, nu al?

Bedankt voor jullie reacties. Ik wacht nog een maand. Lana kan je uitleggen waarom je met brood bent begonnen, is dat beter?

Hier kijken ze trouwens helemaal niet naar eten. S is überhaupt niet geïnteresseerd in eten. Tijdens de fles is ze alleen maar aan het lachen en ze zit de hele dag door met haar handjes te spelen en als ze de kans krijgt dan pakt ze ook de handjes van haar broer. Dus ik heb zelf helemaal niet het idee dat ze er aan toe zijn. Ik vind wel dat ze weinig drinken. De fles gaat nooit leeg en dan krijgen ze al minder dan dat ze zouden moeten krijgen met hun gewicht.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Sublimo