Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afschuwelijke bruiloften en andere partijen

<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:23

Bericht 21 Apr 2015 07:43

Re: Afschuwelijke bruiloften en andere partijen

Niet zelf meegemaakt, maar vond het wel heel bijzonder. Mijn zusje was eens bruidsmeisje voor een vriendin met nog een aantal vriendinnen. Allemaal zelfde kleren, ´s morgens vroeg al aantreden om te helpen allemaal en dan de hele dag ook allerlei klusjes moeten oplossen, oftewel helemaal in dienst van de bruid zeg maar. Geloof dat ze al om 7 uur ´s morgens aanwezig waren en de hele dag aanwezig moesten zijn. Alleen dus niet bij het diner. Daar mochten de meiden zelf voor zorgen en het werd dus met z'n allen naar de Mac. Ik vond dat zo raar toen ik dat hoorde! Als je van je vriendinnen verwacht dat ze hele dag voor je klaar staan dan regel je toch iets voor ze? Dat je alleen met familie wilt dineren snap ik nog enigzins, maar je 8 (!) bruidsmeisjes dan maar een onbekende stad in sturen van zoek het maar uit...

Wij hadden van twee kanten vrij veel familie die van ver moest komen, dus hadden we voor alle gasten een buffet. Misschien niet zo intiem als dineren met naaste familie, maar gezellig was het wel.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 21 Apr 2015 09:30

Re: Afschuwelijke bruiloften en andere partijen

Wat een verhalen komen er voorbij zeg, sommige bruiloften zijn echt raar ingedeeld qua eten en drinken. Ik kan dat zelf niet goed begrijpen, onze gasten hadden de hele dag voldoende eten en drinken.

Wij hebben ook eens een hele rare bruiloft gehad van de oom van mijn man. Hij had een vriendin en na 3 maanden ging hij daar al mee trouwen. Niet erg natuurlijk, moeten ze helemaal zelf weten. Maar niemand van de familie had haar nog gezien. Ze trouwden met hun hele families op een maandagochtend in Amsterdam. Mijn schoonmoeder was getuige en had de bruid ook nog nooit gezien. We moesten op iedereen wachten in de wachtruimte in het stadhuis. Bij iedere vrouw die binnen kwam vroegen we ons af 'Zou dat de bruid zijn?' :palm: Eerst was de bruidegom er en die kwam gezellig bij ons zitten en later kwam er een andere groep in de wachtruimte en gingen aan de andere kant zitten. Nadat mijn schoonmoeder had gevraagd aan de bruidegom of dat de bruid kon zijn, zei hij 'Ja dat klopt, dat is ze'. Maar de bruid wilde zich eerst nog eventjes omkleden in de wc en een trouwjurk aantrekken. Nadat ze dat gedaan had en wij tegen de bruidegom hadden gezegd dat hij nu maar naar haar toe moest gaan, zijn wij ons allemaal ook maar gaan voorstellen bij de bruid en haar familie en toen konden we de trouwzaal in.
Na het trouwen gingen we met elkaar lunchen en vervolgens was het klaar. Tussendoor had de bruid zich nogmaals omgekleed, want ze had 2 trouwjurken. Ze verkleedde zich weer in de wc ruimte en dat had ik niet door, dus toen ik de wc in liep stond zij daar in enkel een string :palm: De trouwdag duurde ongeveer 3,5 uur, maar het waren wel hele rare uren...
Gelukkig hebben mijn man en ik het daarna nog gezellig gemaakt in Amsterdam met zijn zusjes en hun vriendjes :)
Hun trouwdag is inmiddels al 1,5 geleden en in die tussentijd hebben we haar nog steeds maar 1 keer gezien :laughcry:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Apr 2015 09:59

Re: Afschuwelijke bruiloften en andere partijen

luthien schreef:Niet zelf meegemaakt, maar vond het wel heel bijzonder. Mijn zusje was eens bruidsmeisje voor een vriendin met nog een aantal vriendinnen. Allemaal zelfde kleren, ´s morgens vroeg al aantreden om te helpen allemaal en dan de hele dag ook allerlei klusjes moeten oplossen, oftewel helemaal in dienst van de bruid zeg maar. Geloof dat ze al om 7 uur ´s morgens aanwezig waren en de hele dag aanwezig moesten zijn. Alleen dus niet bij het diner. Daar mochten de meiden zelf voor zorgen en het werd dus met z'n allen naar de Mac. Ik vond dat zo raar toen ik dat hoorde! Als je van je vriendinnen verwacht dat ze hele dag voor je klaar staan dan regel je toch iets voor ze? Dat je alleen met familie wilt dineren snap ik nog enigzins, maar je 8 (!) bruidsmeisjes dan maar een onbekende stad in sturen van zoek het maar uit...

Wij hadden van twee kanten vrij veel familie die van ver moest komen, dus hadden we voor alle gasten een buffet. Misschien niet zo intiem als dineren met naaste familie, maar gezellig was het wel.


Ik vind eerlijk gezegd dat als je dicht genoeg bij de bruid staat om bruidsmeisje te mogen zijn, je ook gewoon bij dat diner hoort. Zeker als je de hele dag voor het bruidspaar moet draven.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem286

Bericht 21 Apr 2015 10:00

Re: Afschuwelijke bruiloften en andere partijen

Wij hadden laatst een bruiloft waarbij toen we aankwamen op het feest, 2130 ofzo. We 1 biertje konden bestellen en daarna was de pot leeg en dus op eigen kosten. Geen hapje of iets gezien. Beetje jammer.
<<

Anoniem170

Bericht 21 Apr 2015 10:08

Re: Afschuwelijke bruiloften en andere partijen

Haha hope, ik zie al helemaal voor me: zou dat ze zijn? Of zij?
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron