Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Whatsapp en reageren

<<

Ucantsitwithus

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 115

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:21

Bericht 24 Sep 2013 19:04

Whatsapp en reageren

Ik vroeg mij dit af voor diegene die whatsapp hebbeb. Reageren jullie altijd meteen? Ik reageer altijd wanneer ik zin en tijd heb, soms pas de volgende dag.
Probleem is dat een vriendin van mij 24h per dag online is. Als zij een berichtje stuurt sochtends en ik niet binnen een aantal uur antwoord geef dan blijft ze dit herhalen. Zelf geeft ze altijd meteen antwoord. En het gaat niet over dringende dingen, gewoon dagelijkse dingen. Ik heb meerdere mensen die dit doen en soms wordt ik hier helemaal gek van en zet ik mijn internet uit.

Ben ik nou zo raar? Ik hou er niet van om 24 uur per dag bereikbaar te zijn en aan mijn telefoon vast te zitten :thumbdown:
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 24 Sep 2013 19:06

Re: Whatsapp en reageren

Als ik ze lees dan reageer ik altijd, mede omdat ze kunnen zien als ik het gelezen hebt. Daarom kijk ik vaak van wie het is en beslis dan of ik het gelijk lees of niet
<<

Sushi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 449

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:15

Bericht 24 Sep 2013 19:10

Re: Whatsapp en reageren

Ella schreef:Als ik ze lees dan reageer ik altijd, mede omdat ze kunnen zien als ik het gelezen hebt. Daarom kijk ik vaak van wie het is en beslis dan of ik het gelijk lees of niet

Echt? Ben je bang dat je het anders met die mensen aan de stok krijgt?

Ik reageer meestal vrij snel, maar soms lees ik iets en bedenk ik de volgende dag dat ik nog moet reageren.
<<

SunnyFlower

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:07

Bericht 24 Sep 2013 19:10

Re: Whatsapp en reageren

:muts:
Laatst gewijzigd door SunnyFlower op 06 Nov 2013 16:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem83

Bericht 24 Sep 2013 19:14

Re: Whatsapp en reageren

Ik ben een beetje laks daarin, gesprekken gaan gerust de volgende dag verder. Maar als de vraag belangrijk of dringend is dan probeer ik wel gelijk te antwoorden. Ik vergeet het ook vaak, dan heb ik het te druk om gelijk te antwoorden maar heb het dan al wel gelezen. Ik ken niemand die me daarop afrekent, zou het heel irritant vinden als iemand steeds gaat controleren of je ondertussen al online geweest bent. Dat kan je ook uitzetten trouwens hè. Kan niemand zien of je überhaupt online komt.

Oh spuit elf zie ik haha
<<

Anoniem 52

Bericht 24 Sep 2013 19:18

Re: Whatsapp en reageren

Ligt eraan. Als 't een vraag is, antwoord ik wel vrij snel. Laat niet graag iemand op antwoord wachten.

Is 't gewoon een random opmerking, dan reageer ik wanneer ik wil.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 24 Sep 2013 19:20

Re: Whatsapp en reageren

Bazinga schreef:Ligt eraan. Als 't een vraag is, antwoord ik wel vrij snel. Laat niet graag iemand op antwoord wachten.

Is 't gewoon een random opmerking, dan reageer ik wanneer ik wil.


Dit dus
<<

Anoniem12

Bericht 24 Sep 2013 19:25

Re: Whatsapp en reageren

Kreeft schreef:
Bazinga schreef:Ligt eraan. Als 't een vraag is, antwoord ik wel vrij snel. Laat niet graag iemand op antwoord wachten.

Is 't gewoon een random opmerking, dan reageer ik wanneer ik wil.


Dit dus

Same here.

Op Facebook reageer ik niet altijd snel omdat ik die geluiden uit heb op mn mobiel. Werd gek haha.
<<

Anoniem 52

Bericht 24 Sep 2013 19:27

Re: Whatsapp en reageren

Ik heb op m'n telefoon eigenlijk nooit m'n geluid aan, trouwens. Dus soms moeten mensen ook gewoon mazzel hebben. Ik heb er echt een schurfthekel aan als m'n telefoon geluid maakt! Staan tegenwoordig zoveel communicatie-apps op, ik hoef echt niet om 't kwartier een tingeltje of een belletje :/

En heb als ringtone een liedje van The Killers en da's eigenlijk ook niet handig, want heb al paar keer te laat opgenomen omdat ik 't liedje zo leuk vind..
<<

Anoniem7

Bericht 24 Sep 2013 19:30

Re: Whatsapp en reageren

Als ik tijd heb om te lezen, heb ik ook tijd om te reageren. Het gebeurt zelden tot nooit dat ik later reageer, maar áls dat gebeurt dan is het nog binnen het uur.
<<

Foxes

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 463

Geregistreerd: 10 Sep 2013 22:05

Bericht 24 Sep 2013 19:39

Re: Whatsapp en reageren

Ik probeer meestal z.s.m. te reageren, puur omdat ik het anders vergeet. Moet ook maar net mogelijk zijn om te reageren. Bij de groep-apps heb ik het geluid structureel uitstaan omdat ik het irritant vind als er een discussie los barst en ik continu meldingen krijg.
<<

Anoniem171

Bericht 24 Sep 2013 19:48

Re: Whatsapp en reageren

Ik reageer als ik de tijd heb, als het dringend is reageer ik even kortaf of bel ik even gauw.
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 24 Sep 2013 19:48

Re: Whatsapp en reageren

Als ik op dat moment geen tijd heb, zeg ik vrijwel altijd dat ik er nog op terugkom.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 24 Sep 2013 19:51

Re: Whatsapp en reageren

Overdag reageer ik alleen als het rustig is op mijn werk... Behalve als het dringend is. Ik lees de berichten wel op mijn startscherm, maar open dan whatsapp niet direct.
's Avonds reageer ik meestal wel zsm.
Een vriendin van mij werkt in de zorg, dus heeft vaak overdag de tijd. Ze gooit dan een onbelangrijke vraag in een groepsapp en als dan niemand binnen een uur reageert, reageert ze geïrriteerd dat niemand een reactie geeft. Ja, een ander moet ook werken!
<<

Anoniem7

Bericht 24 Sep 2013 19:52

Re: Whatsapp en reageren

Maar als je geen tijd hebt om te reageren, heb je toch ook geen tijd om te lezen? Heb ik geen tijd om een reactie te sturen en ik zie dat ik een Whatsapp heb (mijn geluid staat uit), dan lees ik het pas op het moment dat ik wel tijd heb. Omdat ik anders weet dat ik toch ga vergeten om te reageren.

Alleen onder werktijd lees ik zo nu en dan whatsappjes van m'n vriend, mocht hij weer een sollicitatiegesprek gehad hebben. Dan reageer ik in m'n pauze. Hem vergeet ik nooit :wink:
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 24 Sep 2013 19:53

Re: Whatsapp en reageren

Maple schreef:Maar als je geen tijd hebt om te reageren, heb je toch ook geen tijd om te lezen? Heb ik geen tijd om een reactie te sturen en ik zie dat ik een Whatsapp heb (mijn geluid staat uit), dan lees ik het pas op het moment dat ik wel tijd heb. Omdat ik anders weet dat ik toch ga vergeten om te reageren.

Alleen onder werktijd lees ik zo nu en dan whatsappjes van m'n vriend, mocht hij weer een sollicitatiegesprek gehad hebben. Dan reageer ik in m'n pauze. Hem vergeet ik nooit :wink:

Ik heb meestal wel tijd om heel even snel een kort berichtje te sturen, maar niet om er uitgebreider op in te gaan. Als ik geen tijd heb om te lezen moet diegene maar gewoon even wachten :)
<<

Anoniem7

Bericht 24 Sep 2013 19:54

Re: Whatsapp en reageren

Ik heb de berichten zélf ook niet op m startscherm staan trouwens, maar alleen de afzender, vanwege nieuwsgierige meegluurders. Misschien dat daar het verschil wel zit.
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 24 Sep 2013 19:55

Re: Whatsapp en reageren

Nieuwsgierige meegluuders?
<<

Anoniem7

Bericht 24 Sep 2013 19:56

Re: Whatsapp en reageren

Ja, een tijd terug al, in de pauzeruimte op de bank. Krijg ik een Whatsapp binnen, kijk op m'n startscherm van wie en naar de eerste regels, zit er zo een stagiaire die naast me zat mee te koekeloeren. Paar keer gebeurd.
<<

Anoniem119

Bericht 24 Sep 2013 19:58

Re: Whatsapp en reageren

Ik vind dat soms wel lastig. Ik antwoord meestal wel snel, maar soms heb ik er gewoon even de tijd of energie niet voor. Als ik er dan aan denk, probeer ik wel even een whatsappje te sturen van 'joh ik ben even druk', maar soms vergeet ik dat en dan blijft zo'n whatsappje echt nog een hele dag onbeantwoord en dan voel ik me achteraf schuldig. Stom is dat. Het is maar whatsapp. Maar als ze dan toch kunnen zien dat ik online ben geweest, dan voelt dat toch alsof ik iemand negeer.
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 24 Sep 2013 19:58

Re: Whatsapp en reageren

Oh wat onbeleefd! Ik heb dat wel eens in de bus, als er iemand achter me zit die een stukje hoger zit ben ik altijd bang dat ze over m'n schouder meekijken.
<<

Anoniem7

Bericht 24 Sep 2013 20:00

Re: Whatsapp en reageren

Haha, ja, dat heb ik ook! Daarom zal ik ook niet zo snel forummen tijdens lange busritten :P Want wat moet die persoon dan wel niet denken, hahaha.
<<

Anoniem119

Bericht 24 Sep 2013 20:06

Re: Whatsapp en reageren

Ja ik vind forummen in de metro ook vervelend als het druk is!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 24 Sep 2013 20:16

Re: Whatsapp en reageren

Bij mij hangt het er echt heel erg vanaf. Soms reageer ik gelijk, een andere keer ben ik ergens mee bezig en lees ik het alleen snel maar reageer ik niet, of heb ik gewoon niet eens door dat ik een appje heb, haha. Het is me wel eens overkomen dat ik pas na 1 of 2 dagen zag dat ik van iemand een appje had.. Dan kreeg ik er 2 tegelijk van 2 verschillende mensen en had ik er dus maar een gezien, lekker handig :p

Forummen op m'n mobiel doe ik eigenlijk nooit. Vind het niet handig lezen door dat scrollen en een berichtje typen vind ik dan al helemaal vervelend.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 24 Sep 2013 20:50

Re: Whatsapp en reageren

Cinnamon schreef:Bij mij hangt het er echt heel erg vanaf. Soms reageer ik gelijk, een andere keer ben ik ergens mee bezig en lees ik het alleen snel maar reageer ik niet, of heb ik gewoon niet eens door dat ik een appje heb, haha. Het is me wel eens overkomen dat ik pas na 1 of 2 dagen zag dat ik van iemand een appje had.. Dan kreeg ik er 2 tegelijk van 2 verschillende mensen en had ik er dus maar een gezien, lekker handig :p



Ik zie het soms ook pas later of ik vergeet te antwoorden. Bij een vraag probeer ik wel gelijk te reageren.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers