Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Do's & don'ts Thailand

<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 19 Apr 2015 20:02

Do's & don'ts Thailand

Mijn vriend en ik hebben besloten om in september/oktober 3 weken naar Thailand op vakantie te gaan. Wat mogen we niet missen en wat kunnen we beter overslaan? Hoelang moeten we in Bangkok blijven? Kortom, wat zijn de do's en wat zijn de don'ts
<<

Anoniem185

Bericht 19 Apr 2015 20:13

Re: Do's & don'ts Thailand

In de buurt van Bangkok:
Ayutthaya! Wij hebben het in één dag gedaan, maar je kunt je daar wel langer vermaken. Veel te zien!
Kanchanaburi vond ik ook leuk, ben vanuit daar naar de watervallen geweest (Erawan). Ook interessant: Bridge over the river Kwai. Verder de Hellfire pass en het bijbehorende museum vond ik ook interessant.

Wat ik ook aanraad is om naar Chiang Mai te gaan, je kunt daarvoor vliegen, maar je kunt ook de nachttrein pakken (hebben wij gedaan). Ik vond Chiang Mai een leuke plaats ook met de night market en we zijn ook naar de night safari en een olifantvriendelijk park geweest.

Als je iets met olifanten wilt doen, kijk dan wel goed uit waar je terecht komt, je wilt echt niet op zo'n slechte plek terecht komen. Dan kun je beter een paar baht meer betalen.
<<

Anoniem185

Bericht 19 Apr 2015 20:20

Re: Do's & don'ts Thailand

Wat trouwens ook een hele belevenis is, is om met een longboat over de Mekong te reizen (net de grens over in Laos). Maar ik weet niet of je er voor open staat om ook Laos te bereizen. Ik vond Laos echt prachtig. Je bent zo ver uit de bewoonde wereld die twee dagen op de boot. Eventueel kun je vanuit Luang Prabang terug naar Bangkok vliegen.

Maar ik weet niet of jullie op één plaats willen blijven of rond willen reizen?

Oh en houd wel rekening met dat je kans hebt op wat flinke regenbuien, vaak vallen die in de schemer/avond/nacht. Wij waren er ook in september.
<<

Anoniem122

Bericht 19 Apr 2015 20:41

Re: Do's & don'ts Thailand

Lampenkapje heeft al veel goede tips gegeven.
Ik zou zelf als ik jullie was kijken of je een maandje of 2 later kan gaan, dan heb je minder regen over het algemeen.

Als je 3 weken gaat, zou ik een dag of 2/3 in Bangkok doen en verder veel met binnenlandse vluchten gaan. Goedkoop en snel. De nachttrein naar Chiang Mai is idd ook een super leuke ervaring (Wel tweede klas kiezen, eerste klas is snachts over het algemeen best koud met de airco aan).

Grote dont: Pattaya! Vond het daar zelf echt verschrikkelijk.
Verder zou ik persoonlijk ook niet zo snel op Khao San Road gaan zitten in Bangkok.

Chiang Rai is ook leuk om naar toe te gaan, en Sukhothai is ook zeker tof voor een dagje.
Als je graag aan het strand wilt liggen maar niet te veel naar het zuiden wilt reizen kan je naar Hua Hin gaan, maar de stranden zijn niet zo mooi als in het zuiden op de eilanden.

In het zuiden vind ik Krabi zeker een aanrader, terplekke een scooter of auto huren en lekker de omgeving verkennen. Je hebt daar alles wel, strand, cultuur (mooie tempels) en hele mooie natuur.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers