Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bevolkingsonderzoek

<<

Anoniem114

Bericht 19 Apr 2015 10:28

Bevolkingsonderzoek

Doe allemaal alsjeblieft mee bij een oproep!

Mijn surrogaatmoeder (goede vriendin van mijn moeder en een moederfiguur in mijn leven) dacht onschuldig mee te doen aan het darmkanker onderzoek en daar is dus uitgekomen dat ze een tumor heeft in de endeldarm. Gelukkig operabel! Dus vrijdagmiddag is ze 5 uur onder 't mes geweest en het is succesvol verwijderd en ze zijn er op tijd bij geweest. Maar ze had geen klachten en geen problemen. Had het onderzoek dus niet plaats gevonden, dan had het veel slechter kunnen aflopen.

Zij is nu 61 en zal moeten bijkomen van de operatie en een paar weken met een stoma rondlopen, maar zal daarna, hopelijk, weer de oude worden.

Mijn oma was eigenwijs. En is met 57 jaar overleden aan darmkanker, dat was uitgezaaid naar haar lever en baarmoeder.

Op zich hebben jullie niet veel aan dit topic, maar 'spread the word', zo'n onderzoek kan serieuze verschillen maken!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 19 Apr 2015 17:16

Re: Bevolkingsonderzoek

Heftig zeg! Ik hoop dat ze gauw herstelt van de operatie en ze het een plekje kan geven. Lijkt me een behoorlijk opdonder voor het vetrouwen in je lichaam. En helemaal eens met het moraal van je verhaal. We mogen blij zijn dat zulke onderzoeken in dit land gratis tot onze beschikking staan!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 19 Apr 2015 17:20

Re: Bevolkingsonderzoek

Mijn vader heeft de oproep ook gekregen, heb gezegd dat hij inderdaad ook mee moet doen!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 20 Apr 2015 10:01

Re: Bevolkingsonderzoek

Oeps, ik moet nog steeds meedoen met het bevolkingsonderzoek waarvoor je een oproep krijgt als je 30 wordt. Ik ben inmiddels 32 (dit moet ik ook niet te vaak hardop zeggen).

Maar fijn Bazinga! Fijn dat het op die manier gevonden is en dat het operabel is!
<<

Tina

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 220

Geregistreerd: 20 Apr 2015 10:18

Bericht 20 Apr 2015 10:50

Re: Bevolkingsonderzoek

Caro... zo snel mogelijk nog doen ajb! Bij een vriendin van mij was de uitslag niet zo goed.
12-03-2018
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 22 Apr 2015 17:04

Re: Bevolkingsonderzoek

Ik heb ook pas twee jaar na de oproep een uitstrijkje laten maken en nu heb ik al twee keer geen goede uitslag gehad. Ik ben vorige week voor de derde keer geweest en hoop echt dat het nu is verbeterd i.p.v. verslechterd. Misschien had het niks uitgemaakt als ik wel gelijk was gegaan toen ik de oproep kreeg, maar dan had ik er toch een fijner gevoel bij gehad.
<<

Anoniem315

Bericht 22 Apr 2015 17:19

Re: Bevolkingsonderzoek

Wat een schrik! En helemaal eens: Doe mee!
<<

Anoniem149

Bericht 22 Apr 2015 17:30

Re: Bevolkingsonderzoek

Tina schreef:Caro... zo snel mogelijk nog doen ajb! Bij een vriendin van mij was de uitslag niet zo goed.

Ik heb dit bij een vriendin ook gehad.

Ik moet ook nog steeds een afspraak maken, toch maar eens snel doen. Ik leg die brief altijd weg en dan denk ik er weer een hele poos niet aan.
<<

Anoniem280

Bericht 24 Apr 2015 09:15

Re: Bevolkingsonderzoek

Ik ga voor ieder onderzoek meedoen. Zeg zelf al steeds die tietenbus is voor 50 jaar en ouder, maar het mag van mij wel eerder.
Ik hoor steeds vaker dat mensen jonger zijn wanneer ze iets krijgen, waarom die onderzoeken dan op een latere leeftijd?
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 24 Apr 2015 12:23

Re: Bevolkingsonderzoek

Ik moet de 30ste voor een uitstrijkje. Eerste keer. Brrrrr maar het moet. Mijn ma heeft in 2013 borstkanker ontdekt wat gelukkig is weggehaald ( wel 6 chemo's en 21 bestralingen gehad) en had achteraf door gebruik van hormoontabletten wat moet voor de nabehandeling bloedingen. En daar ben ik toch wel van geschrokken. Dus het moet.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 24 Apr 2015 14:22

Re: Bevolkingsonderzoek

Een uitstrijkje valt reuze mee hoor. Het idee is enger dan de handeling zelf en het duurt maar vijf minuten.
<<

Anoniem280

Bericht 24 Apr 2015 14:56

Re: Bevolkingsonderzoek

Het valt idd mee, maar ik snap het wel waarom men er tegenop ziet.
Eendenbek, een arts die het afneem, met de billen bloot. Ja dat voelt als gênant.

Ik kijk echt nergens meer tegenop. Heb al zovaak inwendige onderzoeken gehad dat het mij niets meer uituitmaakt.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 24 Apr 2015 19:51

Re: Bevolkingsonderzoek

Inderdaad, en ik zit zelf in de zorg dus ik weet dondersgoed dat mijn huisarts(ik kan kiezen eigen huisarts, vrouwelijke huisarts of de assistente maar ik heb onze huisarts al zo oud als ik ben dus ik wil dat hij het doet) er niet meer van opkijkt. Maar het idee gewoon bloot en ze moeten bij je naar binnen en tsja gewoon. Dat is normaal iets voor vriend en mij haha. Klinkt dat gek? Al is het totaal niet te vergelijken.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem280

Bericht 24 Apr 2015 23:03

Re: Bevolkingsonderzoek

Ik snap je wel hoor.
Maar omdat ik een uitstrijkje had wat afwijkend was, kijk ik er nu heel anders tegenaan en daarbij, tijdens mijn zwangerschap heb ik heel vaak onderzoeken moeten hebben, daardoor heb ik er nu minder moeite mee.
<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 747

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:01

Bericht 25 Apr 2015 00:02

Re: Bevolkingsonderzoek

Nee dat klinkt helemaal niet gek justmedaan. Het is ook gewoon niet leuk! Maar toch doen, ik sukkel nu al 2 jaar met slechte uitstrijkjes en krijg begin mei weer een lisexcisie omdat ik alweer cin2 had bij de colposcopie.

Kun je niet naar de Gyn ervoor trouwens? Ik heb het, toen ik de oproep kreeg, ook in het ziekenhuis laten doen.
The day my heart grew a little more...17-09-2014
<<

Anoniem237

Bericht 25 Apr 2015 11:08

Re: Bevolkingsonderzoek

Edit.
Laatst gewijzigd door Anoniem237 op 30 Apr 2015 17:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 25 Apr 2015 11:36

Re: Bevolkingsonderzoek

Heftig zeg Bazinga!

Gaan inderdaad!
Uitstrijkje valt echt mee.

Mijn ouders hebben ook het darmonderzoek gehad en dus gedaan, gelukkig niets aan de hand.

Ben erg dankbaar dat zoiets als een bevolkingsonderzoek bestaat. Ik zou er dus persoonlijk altijd gebruik van maken.
22-2-2013
28-8-2015
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 25 Apr 2015 13:55

Re: Bevolkingsonderzoek

Fender schreef:Kun je niet naar de Gyn ervoor trouwens? Ik heb het, toen ik de oproep kreeg, ook in het ziekenhuis laten doen.
Wordt het ook als je het in ziekenhuis laat doen wel vergoed door zorgverzekering?
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 25 Apr 2015 17:45

Re: Bevolkingsonderzoek

Ik ga ook echt wel gewoon, moet wel afspraak staat al en ik hou er niet van een arts te laten zitten dus dat komt wel goed.
Ziekenhuis zou vast wel kunnen maar het lab formulier komt ook gewoon van mijn huisartsenpraktijk en mijn moeder gaat ook altijd bij de huisarts dus ja net zo makkelijk. Zit toch maar 5 min rijden van me vandaan. Dat is in een dorp he ;).
D. 💙14-01-2019💙
<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 747

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:01

Bericht 26 Apr 2015 12:09

Re: Bevolkingsonderzoek

2 jaar geleden wel bailando. Dat stond in de oproep. Zal ook vast op Google te vinden zijn gok ik.
The day my heart grew a little more...17-09-2014
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 27 Apr 2015 21:56

Re: Bevolkingsonderzoek

Ik vraag het niet voor mezelf hoor, maar vroeg het me gewoon af, want voor sommige meiden hier kan dat natuurlijk wel meespelen in de beslissing om het bij huisarts te laten doen of in ziekenhuis.
<<

Anoniem301

Bericht 27 Apr 2015 22:19

Re: Bevolkingsonderzoek

Caro schreef:Oeps, ik moet nog steeds meedoen met het bevolkingsonderzoek waarvoor je een oproep krijgt als je 30 wordt. Ik ben inmiddels 32 (dit moet ik ook niet te vaak hardop zeggen).

Maar fijn Bazinga! Fijn dat het op die manier gevonden is en dat het operabel is!

Welke? Bedoel je die van baarmoederhalskanker? Anders heb ik iets gemist. Maar die bedoel je vast.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers