Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mag dit mee in het vliegtuig?

<<

Anoniem198

Bericht 17 Apr 2015 18:21

Mag dit mee in het vliegtuig?

Wij gaan begin mei op vakantie met het vliegtuig. Mijn zoontje drinkt geitenmelk ipv normale babyvoeding.
Nu wil ik 1 pak in mijn ruimbagage doen zodat we in ieder geval na aankomst en de ochtend voeding voor hem hebben.
Kan dit?

Daarnaast gebruikt hij laxeermiddel (forlax) heb ik hier een brief van nodig van de huisarts of kan ik dit gewoon meenemen?
<<

Anoniem119

Bericht 17 Apr 2015 18:26

Re: Mag dit mee in het vliegtuig?

Ja hoor die geitenmelk mag je meenemen. Check wel even met het land waar je heen gaat of je het mag importeren. En pak het goed in, door de druk kan het ontploffen.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 17 Apr 2015 18:28

Re: Mag dit mee in het vliegtuig?

Gewoon je luchtvaartmaatschappij bellen denk ik? Qua geneesmiddelen: die mag je vast gewoon meenemen, want eht is niet iets met naaldjes ofzo. Daarvoor heb ik altijd een verklaring van de internist mee.
<<

Anoniem119

Bericht 17 Apr 2015 18:42

Re: Mag dit mee in het vliegtuig?

De luchtvaartmaatschappij heeft daar verder weinig over te zeggen kerel. In je check in bagage mag je zoiets wel mee. T is meer de vraag of je verse zuivel producten mag importeren in dat land dus even de douane checken.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 17 Apr 2015 18:52

Re: Mag dit mee in het vliegtuig?

Voor de Forlax even een medicatiepaspoort bij de apotheek vragen, die printen ze zo voor je uit.
<<

Anoniem198

Bericht 17 Apr 2015 21:05

Re: Mag dit mee in het vliegtuig?

Marin, weet jij of ik het ook in mijn handbagage mee mag nemen? Niet een heel pak maar in een thermosfles zodat ik hem eventueel ook in het vliegtuig de fles kan geven.
Ik vlieg met Transavia naar Portugal.
<<

Anoniem119

Bericht 17 Apr 2015 21:16

Re: Mag dit mee in het vliegtuig?

Victoria schreef:Marin, weet jij of ik het ook in mijn handbagage mee mag nemen? Niet een heel pak maar in een thermosfles zodat ik hem eventueel ook in het vliegtuig de fles kan geven.
Ik vlieg met Transavia naar Portugal.

Nee dan mag je alleen 100 ml mee . Hoewel er voor baby melk wel andere regels kunnen gelden. Zou je even bij Transavia moeten checken.
<<

Anoniem236

Bericht 17 Apr 2015 21:39

Re: Mag dit mee in het vliegtuig?

Bij Etos hebben ze wel (volgens mij Nutrilon ook) geitenmelk en poedervorm. Zou eventueel een optie kunnen zijn voor in het vliegtuig?

Hier deden ze trouwens totaal niet moeilijk. Volle beker limonade mocht gewoon mee van de douane meneer op Schiphol, was toch voor de kleine zei hij. Wij vlogen ook met Transavia.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 18 Apr 2015 07:21

Re: Mag dit mee in het vliegtuig?

Forlax kan je gewoon meenemen met Transavia.
Zelf neem ik ook altijd een medisch paspoort mee, voor als er wat gebeurd ze meteen zien wat je gebruikt.
<<

Anoniem198

Bericht 18 Apr 2015 09:34

Re: Mag dit mee in het vliegtuig?

Dank je wel voor de reacties!

Ik ga eens kijken naar geitenmelk in poedervorm.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 19 Apr 2015 13:31

Re: Mag dit mee in het vliegtuig?

Dien je eigenlijk elk jaar een nieuw medicijnpaspoort te hebben als je gaat vliegen of volstaat een oude van een paar jaar geleden?
<<

Anoniem107

Bericht 19 Apr 2015 13:40

Re: Mag dit mee in het vliegtuig?

Ik zou gewoon op safe spelen en eentje vragen die up tp date is.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 19 Apr 2015 20:42

Re: Mag dit mee in het vliegtuig?

Ik heb ook wel even een vraag;
Hoe zit het met vloeibare medicijnen?
Apotheek draait sowieso paar dagen van te voren een medicijn paspoort uit voor ons gezin.
Laatst gewijzigd door meisjesmama op 19 Apr 2015 21:03, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem122

Bericht 19 Apr 2015 20:47

Re: Mag dit mee in het vliegtuig?

Sowieso* (Niet zo en zo)

Je kan hiervoor het beste even op de site van de luchtvaartmaatschappij kijken. In de gewone bagage mag het sowieso (tenzij het medicijnen zijn die op de lijst staat van verboden middelen, maar dat is weer land afhankelijk. Dan is een medicijn paspoort niet voldoende)
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 19 Apr 2015 20:52

Re: Mag dit mee in het vliegtuig?

ไม่เป็นไร schreef:Sowieso* (Niet zo en zo)

Je kan hiervoor het beste even op de site van de luchtvaartmaatschappij kijken. In de gewone bagage mag het sowieso (tenzij het medicijnen zijn die op de lijst staat van verboden middelen, maar dat is weer land afhankelijk. Dan is een medicijn paspoort niet voldoende)


Sowieso is typen op een telefoon is niet makkelijk. (Ik zal dit even aanpassen)
Maar de apotheek adviseerde om de medicijnen niet in de koffer te doen. Stel dat de koffer op het vliegveld achter blijft heb ik de medicatie van mijn dochter niet mee.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 19 Apr 2015 20:55

Re: Mag dit mee in het vliegtuig?

Vloeibare medicatie mag je meenemen als handbagage, dat is een uitzondering. Moet je wel altijd een medisch paspoort meenemen. http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... gtuig.html Sowieso nooit meenemen als gewone bagage ivm de temeratuur in de laadruimte van een vliegtuig.

Er staat doktersrecept, maar dat lijkt me nogal raar, neem aan dat ze een paspoort bedoelen?
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:30

Bericht 19 Apr 2015 21:01

Re: Mag dit mee in het vliegtuig?

Scandic schreef:Vloeibare medicatie mag je meenemen als handbagage, dat is een uitzondering. Moet je wel altijd een medisch paspoort meenemen. http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... gtuig.html Sowieso nooit meenemen als gewone bagage ivm de temeratuur in de laadruimte van een vliegtuig.

Er staat doktersrecept, maar dat lijkt me nogal raar, neem aan dat ze een paspoort bedoelen?


Dank je wel voor je reactie! Ik bedoel inderdaad paspoort.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers