Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Overgeven gedurende zwangerschap

<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 12:18

Bericht 17 Apr 2015 18:30

Overgeven gedurende zwangerschap

Hoi! Ben ik weer met nog een topic :)

Ik ben nu ruim 13 weken zwanger en tot nu toe heb ik vrijwel dagelijks moeten overgeven. Ik heb het een tijdje aangekeken en had de hoop dat het nu na de 12 weken wel zou afnemen, maar dat blijkt nog even niet zo te zijn. Gisteren toch bij de huisarts geweest en ik heb nu medicatie gekregen. Maandag moet ik weer contact opnemen met de huisarts, aangezien het dan wel wat beter moet gaan.

Tot hoeveel weken heb je last gehad van overgeven? Vanaf wanneer werd het minder?
Heb je medicatie gebruikt? Zo ja, merkte je snel verschil?
Wanneer heb je de medicatie afgebouwd en bleef het toen ook goed gaan?

Dat zijn even de vragen die in mij opkomen. Ik ben gisteren begonnen met de medicatie, maar zowel gisteren als vandaag is het al meerdere malen eruit gekomen. Wellicht wat te veel informatie, maar ik heb in mijn omgeving geen "ervaringsdeskundigen" waar ik bij om advies kan vragen.
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 17 Apr 2015 18:40

Re: Overgeven gedurende zwangerschap

Heb je zetpillen gekregen? Mijn huisarts scheepte me af met reistabletten..
Overleg ook zeker met je verloskundige die hebben er meer verstand van.

Ik heb ondanks medicijnen nog steeds veel last.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Patsy

Bericht 17 Apr 2015 18:47

Re: Overgeven gedurende zwangerschap

In mijn vorige zwangerschap was ik veel misselijk, niet zozeer met overgeven. Ik weet niet meer wie het vertelde, maar mij werd gezegd dat het vaak met 16 weken minder wordt omdat de verhouding hormonen dan veranderd. Bij mij klopte dat.

Er is dus nog hoop. Vervelend dat je er zoveel last van hebt! Ik hoop dat de medicatie toch snel help.
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 12:18

Bericht 17 Apr 2015 18:51

Re: Overgeven gedurende zwangerschap

Sam; nee ik heb emesafene in tabletvorm gekregen. Ik heb wel het idee dat de huisarts mij hierin serieus nam, juist meer dan de verloskundige. Daar kreeg ik enkel het advies probeer verspreid over de dag kleine porties te eten. Wat naar dat jij er nog steeds last van hebt. Kun je wel wat eten op een dag? Welke medicijnen heb jij gekregen?
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 17 Apr 2015 18:51

Re: Overgeven gedurende zwangerschap

Ik heb tot zo'n 18 weken dagelijks overgegeven. Over het algemeen alleen 's ochtends (soms 's nachts als ik dan niet gelijk ging eten als ik wakker werd), een enkele keer ook 's avonds, aan het begin kon ik vooral vlees heel slecht hebben. Vanaf 18 weken werd 't zo'n 3/4x per week, vanaf 22 weken nog minder en daarna zelfs een aantal weken niet. Nu ineens weer 1x per week ofzo, vooral in het weekend, ik denk omdat mijn maag dan leger is op het moment dat ik ga eten, omdat ik later opsta.
Ik heb nooit medicatie gebruikt, omdat ik maar 1x per dag hoefde over te geven en me de rest van de dag goed wist te redden als ik maar regelmatig wat at.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:25

Bericht 17 Apr 2015 18:53

Re: Overgeven gedurende zwangerschap

Ik geef af en toe nogsteeds over... Gelukkig lang niet meer elke dag! De heftige misselijkheid heeft bij mij tot 22-23 weken geduurd en toen is het afgezwakt naar de nacht en ochtend en kan ik ook weer genieten van eten gelukkig :)

Maar troost je, de meeste vrouwen hebben echt eerder dat het afzwakt, dus houd hoop!

Ik had altijd een klein blikje coca-cola in mijn tas, als ik die twee slokken achterover sloeg en goed boerde (alsjeblieft voor het smakelijke verhaal) gaf dat echt veel verlichting.

Verder gewoon uit proberen, ik at in die periode alleen maar witbrood en lichte dingen... Rijst met een klein beetje saus of beschuitjes. Oh en patat, ik at elke paar dagen patat. Alles wat in de boekjes stond wat je niet moest eten hielp bij mij juist wel. Gewoon naar mijn lichaam geluisterd ipv internet en boekjes. Drop tickels bijvoorbeeld, mijn bloeddruk was toch ok.
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 17 Apr 2015 19:20

Re: Overgeven gedurende zwangerschap

Als je last houd zou ik zetpillen vragen, die werken ook veel sneller dan tabletten.
M:21072011
J :08012014
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 17 Apr 2015 19:26

Re: Overgeven gedurende zwangerschap

Hier ook ervaring helaas.
Heb na een ziekenhuis opname in week euh.. 8 denk ik medicatie gekregen, de zetpillen.
Had er tijdenlang echt 2 per dag nodig en gaf dan nog steeds over. Bij nader inzien werd het bij week 16 inderdaad beter, toen terug naar 1 pil per dag met 's ochtends overgeven. Nu sinds een week doe ik het zonder medicijnen (yay!). Geef misschien nog 1 of 2 keer per week over, maar echt alleen 's ochtends. De rest van de dag kan ik gelukkig weer eigenlijk alles eten en drinken (behalve thee, daar word ik nog steeds misselijk van..).

Hier zit het ook in de familie. Hoop dat het bij jou gewoon snel over is!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem166

Bericht 17 Apr 2015 19:47

Re: Overgeven gedurende zwangerschap

Ik heb beide zwangerschappen veel overgegeven en was ook 24/7 misselijk. Vanaf 7 weken moest ik wel aan de medicatie, omdat ik niets meer binnen hield. Alles wat ik at of dronk (ook water) kwam er binnen enkele minuten uit. Ik kreeg Emesafene, dat hielp wel. Ik hoefde minder te spugen, maar bleef wel de hele dag en nacht misselijk.

Bij de oudste was lukte het rond de 16 weken om te stoppen met de medicatie zonder al te veel te spugen. Wel misselijk gebleven tot week 22 ongeveer.

Bij de jongste redde ik het pas rond de 26 weken zonder medicatie. Voor die tijd wel eens geprobeerd te stoppen, maar dan moest ik binnen een dag weer ernstig spugen.

Ik heb ook Primperan gekregen in zetpilvorm, maar daar kreeg ik zo erge diarree van dat ik alsnog een hele hoop vocht kwijt raakte, dus Emesafene hielp dan beter.
<<

Anoniem127

Bericht 17 Apr 2015 20:06

Re: Overgeven gedurende zwangerschap

Ik ben ook veel misselijk geweest en heb veel overgegeven. Het werd volgens mij met 16 a 18 weken minder (gek hoe snel je dat weer vergeet). Ik had ook steeds de hoop met 12 a 13 weken, maar duurde dus iets langer. Daarna ging het wel qua misselijkheid, ik hoefde alleen nog over te geven als ik me te druk had gemaakt of te weinig had geslapen of gegeten.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 17 Apr 2015 20:13

Re: Overgeven gedurende zwangerschap

Ik was al misselijk voordat ik wist dat ik zwanger was en heb tot de bevalling over gegeven, daarna was de misselijkheid direct weg. Ik heb ook medicijnen gehad en dat leek wel een klein beetje te werken, maar hielp al snel niet meer.

Bij mij was het voornamelijk gerelateerd aan vermoeidheid, aan het eind werd het dus ook weer erger ondanks dat ik niks deed, maar puur omdat de zwangerschap zwaarder was voor mijn lichaam. Ik heb dus de hele zwangerschap niet gewoon gewerkt (ik had een emmer onder mijn bureau) en ben vrij snel pas vanaf 12uur 's middags gaan werken. Tijdens mijn vakantie rond de 20weken heb ik een keer 1.5week niet gespuugd, verder bijna dagelijks variërend tussen 1 en 15keer en ik was echt altijd misselijk.

Ik heb seabands geprobeerd, at de hele dag door lichte dingen, vermeed zuur eten, en had bijvoorbeeld eten naast mijn bed zodat ik direct kon eten zodra mijn ogen open gingen. Ook had ik altijd spuugzakjes uit het vliegtuig bij me.

Niet echt een succes verhaal dus en ik hoop echt dat het bij jou eerder weg gaat, want het is echt vreselijk. De verloskundige vertelde mij toen dat er rond de 18weken weer een moment is waarop veel vrouwen minder misselijk worden omdat het vruchtzakje dan oplost of zo iets. Verder kan je verse gember proberen, cola drinken, seabands dragen, zorgen dat je maag nooit leeg is (desnoods daar de wekker voor zetten) en vooral veel rust nemen.
Sterkte, het lijkt me extra lastig met nog een kindje wat rond loopt.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 17 Apr 2015 20:16

Re: Overgeven gedurende zwangerschap

Ik ben tot week 18 non stop misselijk geweest met overgeven en al. Nu 23 weken zwanger kan ik eindelijk zeggen dat het beter gaat. De emesafene werkte hier niet, werd er hooguit behoorlijk slaperig van. Ik kreeg met 9 weken na bijna opname andere tabletten namelijk zofran, dat hielp tenminste goed. Kon weer wat eten en drinken en overgeven ook nog maar 1x per dag.
<<

Anoniem129

Bericht 17 Apr 2015 20:27

Re: Overgeven gedurende zwangerschap

Hier helaas ook niet echt een succesverhaal. Tot nu toe elke dag misselijks en denk 5 dagen per week overgeven. Bij mij is het ook wel gerelateerd aan vermoeidheid, als ik erg moe ben ben ik ook kotsmisselijk. Kan gelukkig wel werken omdat het vooral in de ochtend en in de avond is. Ik heb emesafene en dat helpt mij net genoeg zodat ik niet hoef over te geven....althans minder!

Succes, ik hoop dat het snel minder is!
<<

Anoniem127

Bericht 17 Apr 2015 21:35

Re: Overgeven gedurende zwangerschap

Oh, en om je wat hoop te geven: bij mij hielp emefasene best een beetje. Het werd er net wat draaglijker van en dat ik ook kon blijven functioneren.

Minoessepoes: wat knap dat je zelfs met een emmer onder je bureau hebt doorgewerkt zeg! Ik was mijn doorzettingsvermogen op een gegeven moment echt kwijt doordat ik me de hele tijd zo slap als een vaatdoek voelde.
<<

Anoniem136

Bericht 17 Apr 2015 23:45

Re: Overgeven gedurende zwangerschap

Wat naar die misselijkheid.

Ik ben nu bij de vierde het minst misselijk. Nog steeds dagelijks, maar spugen ong eens per week en als ik op tijd eet gaat het meestal wel goed. Bij de eerste was hehelet erhst, toen heb ik tot het einde dagen gehad dat ik tot vijftien keer per dag spuugde. Denk achteraf dat dat ook samenhing met stress. Bij hem heb ik Emesafene gebruikt, bij detweede oook even en bij de derde best lang. Deze zwangerschap heb ik de keuze gemaakt om het niet te doen, het werkte toch niet echt en ik kreeg er buikpijn en duizeligheid van. Ik heb nu Zofran voor de echte slechte dagen, heb ik pas een keer hoeven gebruiken. Je hebt ook nog Primperan maar daar kan ik niet tegen.

Verder qua tips heb ik niks toe te voegen. Hopelijk is het snel over of in elk geval minder bij je. Ik vind het met andere kinderen erbij ook wel pittig, hier snappen ze het op zich wel maar leuk was het niet voor ze toen het Nog heel erg was.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 18 Apr 2015 08:41

Re: Overgeven gedurende zwangerschap

Twellie schreef:
Minoessepoes: wat knap dat je zelfs met een emmer onder je bureau hebt doorgewerkt zeg! Ik was mijn doorzettingsvermogen op een gegeven moment echt kwijt doordat ik me de hele tijd zo slap als een vaatdoek voelde.


Achteraf vind ik het misschien wel een beetje dom van mezelf, ik dacht elke keer ik ben zwanger en niet ziek en moet maar even doorbijten en het wordt vast beter, maar dat werd het niet en ik ben mezelf echt voorbij gelopen. Wat heb ik me geschaamd als ik weer eens stond over te geven in de trein, op het station of achter mijn bureau. Het was heel goed dat het UWV en de bedrijfsarts mij al vrij snel terug floten en ik op een gegeven moment nog maar halve dagen mocht werken.
Mocht er ooit een tweede zwangerschap komen en ik me weer zo voelen, dan ga ik dat echt anders doen, maar op dit moment kan ik daar nog niet eens met mijn man over praten zonder dat de tranen omhoog komen, dus dat duurt nog wel even. Wat heb ik me 9 maanden beroerd gevoeld.

Sorry TO, dit is misschien niet wat je nu wil lezen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 12:18

Bericht 18 Jun 2015 17:35

Re: Overgeven gedurende zwangerschap

Ik heb dit topic een tijdje terug geopend. Ik heb uiteraard jullie ervaringen gelezen en de tips onthouden.

Inmiddels zijn we 10 weken verder en ik moet eerlijk zeggen dat ik er echt even doorheen zit. Ik moet dagelijks overgeven, soms meerdere keren op een dag. Eten is een groot drama; direct eten na het opstaan is geen succes, dat komt er gegarandeerd weer uit. De middag is het enige moment dat voedsel binnen blijft. Ik eet al weken niet meer mee met mijn gezin, omdat dat ook weer verkeerd valt. Ik weet niet zo goed wat ik met de situatie aan moet. Ik krijg momenteel veel te weinig voedingsstoffen binnen. In de middag eet ik een paar rijstewafels met kipfilet of een eitje. In de avond wat droge mariakoekjes en dat was het. Mijn energie is minimaal. Morgen moet ik weer op controle bij de verloskundige en dan zal ik het weer bespreekbaar maken.

Ik weet niet zo goed wat ik hiermee wil, tips zijn immers al gegeven in het topic, maar ik ben het gewoon even zo beu.
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 18 Jun 2015 17:37

Re: Overgeven gedurende zwangerschap

Heb je nou wel al die emesafene zetpillen gekregen?
Anders zou ik daar eens zeer sterk op aan gaan dringen. Dit kan toch zo niet langer.
Wat ontzettend vervelend.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 18 Jun 2015 17:38

Re: Overgeven gedurende zwangerschap

Of primperan, is ook een goed middel. Wel wat zwaarder.
En anders aandragen om je even op te laten nemen. Dan wordt je misschien even 'gereset'. Heeft voor mij toen veel gedaan.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 12:18

Bericht 18 Jun 2015 17:42

Re: Overgeven gedurende zwangerschap

Sam; de zetpil variant heb ik inderdaad gebruikt een periode, alleen ik voelde mij er alleen maar slechter door. Dus daar ben ik mee gestopt. Ik heb daarnaast maagbeschermers gebruikt omdat ik zo'n pijn had aan mijn slokdarm. Maar na deze een periode gebruikt te hebben moest ik het afbouwen van de huisarts.
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Anoniem258

Bericht 18 Jun 2015 17:48

Re: Overgeven gedurende zwangerschap

Ik heb alle 3 zwangerschappen gespuugd tot en met de bevalling. Elke morgen sowieso en meestal overdag ook.
Ik heb Emasafene (schrijf ik volgens mij niet goed) gehad en dat hielp maar een beetje. Het misselijke gevoel werd er iets minder door. Ik ben gelukkig nooit zo extreem afgevallen of uitgedroogd dat ik opgenomen moest worden maar leuk is anders natuurlijk.
<<

Anoniem129

Bericht 18 Jun 2015 19:26

Re: Overgeven gedurende zwangerschap

Laced ik herken heel veel in je verhaal. Ik ben nu bijna 31 weken zwanger en begon ook al over te geven voordat ik getest had. In het begin ben ik 7 kilo afgevallen. Het leek een tijdje iets beter te gaan maar nu komt het toch weer wat heftiger. Ik ga vanaf volgende week tot aan mijn verlof halve dagen werken want ik ben ook op. Je kan het bespreken met je verloskundige maar echt tips zullen die niet voor je hebben. Bij mij niet behalve toch denken aan mn rust en volle producten pakken i.p.v. halfvolle. Avondeten staat mij ook ontzettend tegen. Ik heb van de week al 3x gewoon een boterham gepakt terwijl mijn man warm zat te eten. Dat gaat dan wel goed en dan krijg ik toch wat binnen!
<<

Bonheur

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 25 Dec 2014 19:42

Bericht 18 Jun 2015 19:31

Re: Overgeven gedurende zwangerschap

Ik ben 42 weken doodziek geweest helaas. Medicatie hielp bij mij niet. Ik ben in mijn zwangerschap ruim 10kg afgevallen en heb door het overgeven een tijdje in het ziekenhuis gelegen.
Na mijn bevalling was het eindelijk over!
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 12:18

Bericht 18 Jun 2015 20:09

Re: Overgeven gedurende zwangerschap

Lien ik lees geregeld mee in "jullie" topic en ik vond het al zo knap dat je zo lang blijft doorwerken! Ik werk al een tijdje maar 2 uur per dag 3 dagen in de week vanwege mijn rugpijn, maar icm dit trek ik het soms al niet. Vanochtend heb ik met moeite een thee gedronken en een evergreen gegeten, maar het viel verkeerd en dan kan ik rennen naar de wc. Misschien een gekke vraag; maar zijn je darmen ook zo van slag erdoor? Ben jij niet slapjes verder? Dat je af en toe het gevoel hebt flauw te gaan vallen?
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 18 Jun 2015 20:15

Re: Overgeven gedurende zwangerschap

Hier tot de 18wkn non stop misselijk geweest. En nu nog steeds zo nu en dan vliegt mijn eten eruit. Vaak 's nachts en dan dus mijn avondeten. Hier hielp emesafene niet, werdt er suf en duf van en heb omdat ik nijgde tot uitdrogen zofran gekregen. Ik vind het een wondermiddel. Werkt binnen een uur en heeft mij veel overgeef buien bespaard. Daarnaast weet ik dat ik geen witlof moet, niet te vet eten, geen vlees, vis of ei gebakken in boter of ander vet. Olijfolie werkt dan het beste.

Als ik wel misselijk ben neem ik wen dextro energy snoepje en voor maagzuur wat soms opspeelt een rennie. Maar de dextro snoepjes liggen overal in tas, op slaapkamer in auto.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers