Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Polygamie

<<

Anoniem114

Bericht 17 Apr 2015 13:52

Polygamie

Op TLC lopen nu 2 series die ik af en toe kijk en ik snáp het niet. SIster Wives en My five wives gaat over een gezin dat polygamie.. Beoefend? Ik weet niet hoe je het zo moeten noemen. Één man, is wettelijk getrouwd met één vrouw, maar heeft d.m.v. ceremonies meerdere vrouwen. Dus één huwelijk met 6 personen.

Ik begrijp zoiets niet, je wilt je kerel toch niet delen?

Nu verwacht ik niet dat jullie allemaal over elkaar heen struikelen om te vertellen dat zoiets je wél wat lijkt :-) Maar ik ben wel nieuwsgierig hoe jullie zoiets vinden. Los van de politiek correcte 'Ach, ze zijn gelukkig, laat ze lekker', natuurlijk.

Ik vind 't namelijk gewoon raar en snap ook niet zo goed hoe dit 'gezond' kan zijn voor kinderen. In 't geval van die tv serie gezinnen, heb je als kind zijnde dus een stuk of 23 broers en zussen en 4 extra soortvanmoeders. :/
<<

Anoniem119

Bericht 17 Apr 2015 13:55

Re: Polygamie

Ik vind het altijd super fascinerend. Lijkt me een hele interessante dynamiek. Of ik t een gezonde dynamiek vind, weet ik alleen niet. Het lijkt me met name nogal intens, voor iedereen uit zo'n gigantisch polygamisch gezin.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 17 Apr 2015 13:56

Re: Polygamie

Mijn leefstijl zou het ook niet zijn, maar vooral bij sisterwives heb ik niet het idee dat die vrouwen heel erg afhankelijk zijn van die enge glibber. Ze hebben best pittige karakters geloof ik. Alleen die nieuwste is emotioneel behoorlijk onstabiel.
Voor die kinderen vind ik het soms wel wat sneu, je vader die maar zo weinig tijd heeft voor je.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 17 Apr 2015 14:02

Re: Polygamie

Ik begrijp dit ook niet. Ik zat toevallig laatst een aflevering te kijken van My Five Wives waarin het hele gezin allerlei vragen over hun 'levensstijl' moest beantwoorden. Eén van de vragen ging over vooroordelen over polygamie, en toen werd door één van de vrouwen gezegd: Mensen vragen heel vaak aan mij of we ook met z'n zessen in één bed slapen, haha hoe dom hahaha.
Ik dacht toen, eigenlijk vind ik dat niet zo'n hele domme vraag. Tja, met zes personen in één bed is niet praktisch en ik snap best dat dat in de praktijk niet gebeurt, maar hoe gaat het dan wel? Slaapt die man elke dag van de week bij een andere vrouw (ze wonen allemaal in een ander huis) en rouleert hij de laatste nacht? Ik kan me er echt geen beeld bij vormen.
En al die kinderen.. Ze hadden er in totaal 24 volgens mij, in alle leeftijdscategorieën. Hoe onderhoudt die man zijn kinderen? Niet alleen op financiëel gebied, maar ook emotioneel. Ze hebben allemaal liefde en aandacht nodig, maar met zoveel kinderen lukt dat toch niet?

Nee, ik zou daar niet voor kiezen en ik kan me er ook geen voorstelling bij maken dat je dat als vrouw allemaal maar zo leuk vindt. En waarom is het eigenlijk altijd één man met meerdere vrouwen? Hoezo mogen die vrouwen dan niet óók meerdere mannen hebben?

♥♥
<<

ChiQ

Bericht 17 Apr 2015 14:09

Re: Polygamie

Opzich ken ik het van het oude Turkije, toen gebeurde dit in dorpjes regelmatig. Was ook niet verboden, tot Ataturk kwam, geloof ik. Mijn oma vertelde wel eens dat het in die tijd voornamelijk voor vrouwen heel zwaar was. Ze werkten op het land, met hun pasgeboren baby in een draagdoek, ze sprokkelden hout, maakten stro voor het vee, droogden groenten voor de winter, heel agrarisch eigenlijk, een vrouw redde dat niet in haar eentje en daarom waren er vaak meerderen vrouwen, om het allemaal makkelijker te maken. Verdeelden de taken en zo kwam er geld binnen.

Maar ik vind het vandaag de dag eigenlijk niet meer kunnen. Zeker Sister wives niet en die man vind ik echt een kwal. Terwijl die brouwen leuk zijn! Ze zijn trouwens bijna allemaal op die manier grootgebracht, ik denk dat je er dan anders in staat.

Zelf zou ik het niet kunnen, haha. Mijn man stelt het wel eens voor, ookal zo'n kwal.
<<

Anoniem304

Bericht 17 Apr 2015 14:11

Re: Polygamie

ChiQ schreef:Maar ik vind het vandaag de dag eigenlijk niet meer kunnen. Zeker Sister wives niet en die man vind ik echt een kwal. Terwijl die brouwen leuk zijn! Ze zijn trouwens bijna allemaal op die manier grootgebracht, ik denk dat je er dan anders in staat.

Ja dit. Ik vind het vooral vaak heel onwerkelijk allemaal, hoe 'smooth' ze met elkaar om gaan. Al zie je ook wel regelmatig 'scheurtjes' of irritaties die bovenkomen in van die interviews. Volgens mij wisselt die man van Sister Wives elke paar dagen van 'bed' en dus van vrouw.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 17 Apr 2015 14:16

Re: Polygamie

Het lijkt me sowieso een vermoeiende hobby, met meer partners in een huis. Elke keer weer discussie wie er dan aan de beurt is. Mij niet gezien :)
<<

Anoniem114

Bericht 17 Apr 2015 14:18

Re: Polygamie

Nou ik vroeg me idd ook af hoe ze het financieel allemaal volhouden. Oké, ook de vrouwen kunnen werken natuurlijk en je hebt nooit opvangkosten.... Maar zijn salaris is volgens mij dan ook door 5 huishoudens verdeeld.

En 't zakgeld, pfoei..
<<

Anoniem193

Bericht 17 Apr 2015 14:23

Re: Polygamie

Maar officieel zijn de andere 4 vrouwen alleenstaande moeders. Zullen ze daar niet gewoon veel subsidie oid voor krijgen?
<<

Anoniem159

Bericht 17 Apr 2015 14:33

Re: Polygamie

Ik heb er geen respect voor, want vind het een ongezonde situatie, maar ik zou het zelf echt niet kunnen! De meeste vrouwen worden al jaloers als ze het idee krijgen dat hun man er een andere vrouw op nahoudt, je man vrijwillig delen met 4 anderen is nog heel andere koek!

Daarbij, die man zal ook niet echt een sociaal leven meer hebben lijkt me? Als je maar één avond in de week bij je vrouw (al je vrouwen) bent, dan zul je vast niet nog gezellig op stap gaan, haha.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 17 Apr 2015 14:46

Re: Polygamie

Dat is het denk ik ook: ze hebben hun eigen commune met elkaar. Dát is hun wereld, daarin delen ze alles. Dus zijn ze partners, opvoeders, familie, vrienden en de hele rambam tegelijkertijd.

En ik snap het dus vooral seksueel gezien niet. En in het geval van Sister Wives denk ik echt 'die geile bok klimt gewoon op dat laatste chickie iedere keer en de rest heeft pech'. Of ze willen niet meer. En vinden dat ook wel best.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 17 Apr 2015 14:47

Re: Polygamie

Die vrouwen van 'my five wives' krijgen trouwens ieder 200 euro zakgeld per maand. Daar moeten ze alles van doen geloof ik.

En op stap gaan: volgens mij mag dat ook niet van hun kerk! Want drank enzo is ook slecht.
<<

Anoniem119

Bericht 17 Apr 2015 14:49

Re: Polygamie

Alibi schreef:Maar officieel zijn de andere 4 vrouwen alleenstaande moeders. Zullen ze daar niet gewoon veel subsidie oid voor krijgen?


Ik geloof niet dat daar in Amerika subsidie beschikbaar voor is. Weet het niet zeker, maar dat klinkt erg onAmerikaans.
<<

Anoniem119

Bericht 17 Apr 2015 14:50

Re: Polygamie

Dat van die community denk ik ook, trouwens, Caro. Ze leven echt in hun eigen wereldje denk ik.
<<

Anoniem304

Bericht 17 Apr 2015 14:51

Re: Polygamie

Marin schreef:
Alibi schreef:Maar officieel zijn de andere 4 vrouwen alleenstaande moeders. Zullen ze daar niet gewoon veel subsidie oid voor krijgen?


Ik geloof niet dat daar in Amerika subsidie beschikbaar voor is. Weet het niet zeker, maar dat klinkt erg onAmerikaans.

In Sister Wives werken die vrouwen allemaal in ieder geval. Kody zal zijn centen wel opdelen over de verschillenden gezinnen denk ik.

Maar dat is net als met die lui van 19Kids, die man heeft ook gewoon tig huizen die hij verhuurd en een klus/hoveniersbedrijf geloof ik en allemaal dat soort 'bedrijven'.
<<

Anoniem193

Bericht 17 Apr 2015 14:53

Re: Polygamie

Ze verdienen natuurlijk wel geld met hun programma. Sister wives telt al 5 seizoenen. Ongeveer 50.000 per seizoen las ik. Vind ik wel wat weinig ten opzichte van Kate +8 met $ 250.000 per seizoen.
Ik lees ook dat Kody en Meri samen al eens failliet zijn geweest en Christine alleen ook, vlak voor de tv show begon.
<<

Anoniem119

Bericht 17 Apr 2015 14:56

Re: Polygamie

Ik vind Kate+8 echt saai. Die andere programma's vind ik nog wel leuk. Dat zij daar zo veel meer voor krijgt joh.
<<

Anoniem193

Bericht 17 Apr 2015 14:57

Re: Polygamie

Marin schreef:Ik vind Kate+8 echt saai. Die andere programma's vind ik nog wel leuk. Dat zij daar zo veel meer voor krijgt joh.


Ik ook. En dan die zeik stem van haar. Echt zo'n zeur. Snap wel dat die man gek van haar werd
<<

Anoniem119

Bericht 17 Apr 2015 14:59

Re: Polygamie

En ja ik kan me idd ook voorstellen dat je met zo'n groot gezin dan voor zo'n tv programma kiest. Tikt lekker aan. Ik zou t zelf nooit doen maar ik snap die keuze dan wel haha.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 17 Apr 2015 15:04

Re: Polygamie

Ik kan die Kate echt niet luchten of zien. Ik krijg zó de kriebels van dat mens.
<<

Anoniem114

Bericht 17 Apr 2015 15:18

Re: Polygamie

Door die kerel van Sister Wives, leg ik wel weer heel sterk de link tussen de oermens en polygamie.

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 17 Apr 2015 15:25

Re: Polygamie

Caro schreef:Ik kan die Kate echt niet luchten of zien. Ik krijg zó de kriebels van dat mens.

Vreselijk! Ik had trouwens laatst Jon & Kate plus 8 gezien, toen hadden ze nog potty training. Kijk ik een paar weken later weer, is Jon ineens foetsie, Kate onherkenbaar en die kinderen veel ouder.

Ik had echt iets gemist.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 17 Apr 2015 15:26

Re: Polygamie

Yadira schreef:
Caro schreef:Ik kan die Kate echt niet luchten of zien. Ik krijg zó de kriebels van dat mens.

Vreselijk! Ik had trouwens laatst Jon & Kate plus 8 gezien, toen hadden ze nog potty training. Kijk ik een paar weken later weer, is Jon ineens foetsie, Kate onherkenbaar en die kinderen veel ouder.

Ik had echt iets gemist.


Hahaha, ik zag ze laatst een keer ergens anders. En die vrouw herkende je gewoon echt niet!
<<

Anoniem193

Bericht 17 Apr 2015 15:36

Re: Polygamie

In nederland zijn zo'n 1374 polygame huwelijken vond ik in een artikel van Nu.nl uit 2009.
Dat vind ik eigenlijk nog best veel.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 17 Apr 2015 16:29

Re: Polygamie

Ik vind er oprecht niks van, de kinderen worden opgevoed (en komen denk ik niks tekort) en ze verdienen hun eigen geld, als zij hier gelukkig mee zijn, prima. Ik denk ook niet dat die kinderen iets tekort komen, hoeveel kinderen groeien er niet op zonder vader of zien hun vader weinig door het werk bijvoorbeeld en bij beide programma's gaat de man elke dag even iedereen welterusten wensen bijvoorbeeld en aan de andere kant hebben die kinderen wel een soort van surgaat moeders die er altijd voor ze zijn.

Bij Sister wifes werkten een aantal vrouwen en weer een andere vrouw zorgde dan voor alle kinderen, je hebt dan geen opvangkosten dus ik kan me best voorstellen dat je dan genoeg geld binnen krijgt. Ook bij my five wifes zie je in ieder geval 1 vrouw die werkt en hij heeft een goed lopend bedrijf.
Bij beide is de man elke nacht bij een andere vrouw en schuiven de dagen dus telkens op volgens mij, ook wel zo eerlijk want dan heb je ook allemaal weleens een weekend dag bijvoorbeeld.

Ik moet er zelf niet aan denken om mijn man te moeten delen en ik stoor me eerder aan de onderdanigheid die er is naar de man (hoewel ze heel hard roepen dat het niet zo is, heeft hij wel het laatste woord) en kan ik me persoonlijk ook gewoon niet vinden in het geloof. Maar als zij er gelukkig mee zijn, meer dan prima wat mij betreft.

Kate vind ik echt een vreselijk mens, het programma kan zo leuk zijn met een zesling en een tweeling, maar zo'n hysterische vrouw met smetvrees doet daar vreselijk afbreuk aan, ik begrijp ook wel dat haar man weg is.
25-11-2014 & 09-06-2017
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers