Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baby 10 maanden huilt veel

<<

Anoniem113

Bericht 17 Apr 2015 08:36

Baby 10 maanden huilt veel

Ik voel me een beetje radeloos op het moment. De jongste huilt de laatste tijd zo vaak. Ik denk nu zo'n 2,5 maand.

Hij eet en drinkt overdag slecht. Wil niets, geen brood, fruit, yogurt, groente. Hij haalt dat dan wel weer in met zijn flessen maar dan vooral in de avond en nacht. Overdag drinkt hij 30 CC en dan hebben we geluk.

Gister heb ik hem opgehaald bij de crèche waar hij ook weinig had gegeten en gedronken. Hij komt thuis en wilt mijn sleutels pakken maar die mag hij niet. Vanaf dat moment heeft hij gewoon een half uur gehuild. En echt dat zeurderige.

Vanmorgen wordt hij wakker en dan is hij heel vrolijk maar na een half uur begint het. Huilen, alleen maar vastgehouden worden en ook dan is bij nog niet altijd stil. Daarna speelt hij dan weer eventjes maar ook dat is snel klaar. Ik had een broodje klaar gemaakt. 1 stukje eet hij vrolijk op en daarna gooit hij alles weg en begint weer te huilen. Daarna heb ik hem op bed gelegd en hij sliep meteen.

Ik weet gewoon niet meer wat ik er mee kan doen. Maar het breekt me zo op. En ook voor mijn zoontje vind ik het zielig want hij huilt niet zomaar maar ik kan ook niet vinden wat er is. De huisarts heeft al vaker zijn neus keel en oren nagekeken maar die zijn steeds prima.

Het is een beetje een onsamenhangend verhaal maar hebben jullie misschien nog tips?
<<

Anoniem136

Bericht 17 Apr 2015 08:46

Re: Baby 10 maanden huilt veel

Wat vervelend en vermoeiend.

Zou hij misschien een allergie of overgevoeligheid kunnen hebben voor iets wat je rond die tijd bent gaan geven? Brood bijv?
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 17 Apr 2015 09:03

Re: Baby 10 maanden huilt veel

Bij Luuk was vooral het vele huilen herkenbaar. Het was waarschijnlijk puur frustratie van hem. Heel veel willen maar het niet kunnen. Ik moest hem de gehele dag bezig houden, alleen spelen ging niet. Slapen overdag deed hij ook bijna niet. Er ging een wereld voor hem open toen hij kon lopen.
Eten ging ook altijd moeizaam. Het heeft lang geduurd voordat hij overweg kon met stukjes in zijn eten. Het eten spelenderwijs geven werkte het beste. Een muziekknuffel erbij, die ik dan steeds opnieuw afspeelde. Torentje van blokjes bouwen en omgooien etc.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Patsy

Bericht 17 Apr 2015 09:13

Re: Baby 10 maanden huilt veel

Hier was rond 10 maanden ook een periode van veel huilen, door frustratie. M wilde staan en kruipen, maar dat lukte nog niet. Vanaf dat hij meer dingen kon ging het beter.

Ik zou er wel voor zorgen dat alle medische oorzaken uitgesloten zijn.
<<

Anoniem144

Bericht 17 Apr 2015 10:32

Re: Baby 10 maanden huilt veel

L. huilt vanaf een maand of 6 ook ontzettend veel. Hij staat er mee op en gaat er vaak mee naar bed. Tussendoor wel eens vrolijk en lachen, maar het jengelen/huilen is toch wel voor 80% aanwezig over de hele dag. Ik begrijp heel goed hoe je je moet voelen. Bij L. denk ik dat het vooral frustratie was en is. Hij kan pas sinds een paar weken zelf gaan zitten en zich optrekken. Hij loopt nu ook door de huiskamer achter zijn loopwagen of bij ons aan de hand. De loopwagen beperkt hem toch nog vaak, want hij kan dan niet overal bij, en dat zorgt alsnog voor frustratie en veel jengelen. Hij begrijpt wel echt heel veel, maar kan niet zo goed praten. Nog meer frustratie voor hem dus.

Hoe is dat bij jou zoon? Kan hij al veel? Of kan het misschien ook frustratie zijn?
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 17 Apr 2015 11:09

Re: Baby 10 maanden huilt veel

Bij onze oudste (de jongste is nog te bezien, maar volgens mij is dat er ook zo een) was het ook puur frustratie. Ze wilde veel meer dan ze kon, kon ze zich optrekken maar kon ze weer niet zelf gaan zitten - zette je haar neer op de grond en stond ze binnen 3 seconden weer, en dat de gehele dag. Echt ellende.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 17 Apr 2015 11:19

Re: Baby 10 maanden huilt veel

Hier is dat gedrag ook vaak frustratie denk ik. Teveel willen, nog niet kunnen of juist soms ook opeens veel nieuwe dingen, prikkels, vaardigheden wat verwerkt moet worden. Hier is N. momenteel bezig met optrekken en de hele tijd willen staan (maar nog niet los dus ik blijf maar bezig). En alles ontdekken; snoeren, dvd-speler, keukenkasten, stopcontacten (beveiligd maar toch), deuren, echt niets ontgaat d'r en daarbij mag ze soms iets niet en levert 1x 'nee' direct oorverdovend gekrijs op. Inderdaad erg vermoeiend en frustrerend, voor beiden...
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 18 Apr 2015 20:51

Re: Baby 10 maanden huilt veel

Heel herkenbaar. Hier was ook veel frustratie aan de hand en daarnaast ook een koemelkallergie. Weet wel dat het heel vermoeiend was. heel veel sterkte
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem113

Bericht 18 Apr 2015 21:03

Re: Baby 10 maanden huilt veel

Bedankt voor jullie reacties!

Hij blijkt nu 5e of 6e ziekte te hebben volgens het cb (was daar voor mijn oudste zoon). Maar dat verklaart niet dat hij al maanden veel huilt.
Ik denk dat het best een stuk frustratie kan zijn alleen de laatste paar weken kan hij juist steeds meer. Hij kruipt, trekt zich overal aan op en kan zich ook weer zelf laten zakken. Hij rolt alle kanten op, kan zelf zitten etc. Het enige wat dus nog niet kan is zelf lopen maar ook dit lukt al een paar stappen met het loopwagentje of aan onze handen.

Sinds deze week slapen de kinderen samen op de kamer en het slapen in de avond gaat nu gelukkig wel beter. Alleen komt hij nog wel in de avond en nacht. We gaan hem nu vanavond om 11 uur wakker maken en een fles geven in de hoop dat hij dan de nachten weer doorslaapt en daar ook meer energie door krijgt.

Laten we hopen dat het een hele lange fase is die bijna tot eind komt :smile:
<<

anoniem203

Bericht 19 Apr 2015 13:31

Re: Baby 10 maanden huilt veel

Mijn jongste is ook al weken heel zeurderig en huilt veel. Hij is erg bewegelijk, heeft een erg pittig qua karakter en ik denk dat hij teveel wil dan hij kan (bijv. lopen) en hij daarom zo gefrustreerd is. Hij kan vaak wel een half uurtje zelf spelen maar daarna is het ook een uur lang jammeren en piepen. Ik denk dat als hij straks eenmaal loopt het wat beter gaat met zijn humeur. En dan hoop ik dat als hij eenmaal loopt veel energie gebruikt en dan echt eens een keer doorslaapt :laughcry: Hij slaapt nu een stuk beter en langer maar is nog steeds 1x in de nacht wakker. De ene keer om 1.00 uur en de andere keer om 5.00 uur.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 19 Apr 2015 15:14

Re: Baby 10 maanden huilt veel

Hoe is het gegaan Clapperdie, met een latere fles? Lijkt me echt naar als je kindje zo huilerig is!
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers