Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel liter bloed zijn jullie verloren tijdens de bevallin

<<

Anoniem163

Bericht 17 Apr 2015 18:10

Re: Hoeveel liter bloed zijn jullie verloren tijdens de beva

JustMeDaan schreef:
Blue flower schreef:Bij mijn jongste tijdens de keizersnede bijna 2 liter, dus lag een uur na mijn ks aan de bloedtransfusie. Ik reageerde slecht en was bijna grijs. Heb uiteindelijk 2 zakken bloed gekregen, geen idee hoeveel er in een zak zit maar jeetje, ik voelde me na die zakken echt helemaal top! Rende bij wijze van 's avonds al naar de wc en terug.


Ik weet niet 100% zeker of de zakken na bloed doneren nog onderverdeeld worden, zo niet zit er een halve liter in een zak. Ik als donor doneer namelijk per keer een halve liter.
Er wordt zelden vol bloed geven ivm risico.

Normaliter krijg je packed cells, rode bloedcellen. Maar je kan bijv ook plasma krijgen.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 17 Apr 2015 19:31

Re: Hoeveel liter bloed zijn jullie verloren tijdens de beva

Stofzuiger schreef:
JustMeDaan schreef:
Blue flower schreef:Bij mijn jongste tijdens de keizersnede bijna 2 liter, dus lag een uur na mijn ks aan de bloedtransfusie. Ik reageerde slecht en was bijna grijs. Heb uiteindelijk 2 zakken bloed gekregen, geen idee hoeveel er in een zak zit maar jeetje, ik voelde me na die zakken echt helemaal top! Rende bij wijze van 's avonds al naar de wc en terug.


Ik weet niet 100% zeker of de zakken na bloed doneren nog onderverdeeld worden, zo niet zit er een halve liter in een zak. Ik als donor doneer namelijk per keer een halve liter.
Er wordt zelden vol bloed geven ivm risico.

Normaliter krijg je packed cells, rode bloedcellen. Maar je kan bijv ook plasma krijgen.


Klopt, je geef een halve liter en dan centrifugeren ze het. er zal dus iets minder over blijven.
M:21072011
J :08012014
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 17 Apr 2015 20:22

Re: Hoeveel liter bloed zijn jullie verloren tijdens de beva

Katrien schreef:
Hippie schreef:Wat ik trouwens ook knap blijf vinden, is dat ze de hoeveelheid kunnen schatten. Ok, het is hun werk en het blijft een schatting, maar toch. Iets vloeibaars schatten wat er ook niet altijd in een keer tegelijk uit komt, lijkt me toch nog best lastig eigenlijk. Tot zover mijn hersenspinsels, haha.


Eens, volgens mijn man leek het een bloedbad, hij kan niet zo goed schatten en niet zo goed tegen bloed, haha. En het was dus maar 500ml.


Je bevalt (de uitdrijving) op een grote celstofmat en deze wordt na je bevalling gewogen, en daar trekken ze het gewicht van een droge mat vanaf. Geen idee of dit ook zo gaat bij een thuisbevalling.

Het stond er dus al! :wink:

Ik ben 900ml bloed verloren tijdens het verwijderen van de placenta op de OK. Geen idee hoeveel bloed ik verloren ben tijdens de bevalling zelf.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem154

Bericht 19 Apr 2015 23:34

Re: Hoeveel liter bloed zijn jullie verloren tijdens de beva

Highway schreef:Ik heb geen idee, dus het zal niet een bijzondere hoeveelheid zijn geweest.



Hier idem. Ik onthoud dat soort dingen niet, wanneer het niet noemenswaardig is.
<<

Anoniem280

Bericht 20 Apr 2015 00:46

Re: Hoeveel liter bloed zijn jullie verloren tijdens de beva

Meer dan 3 liter. Mijn placenta wilde niet. Ik moest met spoed naar de OK. De weg er naar toe werd ik alsmaar lichter in mijn hoofd, totdat ik op de OK lag. Ik werd letterlijk gek en kon elk moment wegzakken. Gelukkig lag ik toen als snel in diepe slaap van de narcose.
Mijn hb weet ik zo niet meer. Heb 2 zakjes bloed gekregen, maar ergens weet ik nog te herinneren dat mijn hb laag bleef.
Nu is mijn hb altijd laag. Altijd, ook als ik goed eet, en op wil staan, ben ik draaierig.
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 20 Apr 2015 10:04

Re: Hoeveel liter bloed zijn jullie verloren tijdens de beva

Bij mijn eerste bevalling twee liter, ik hoefde net geen transfusie. Ben daarna nog wel erg slap geweest en zag er zo bleek uit.
Bij mijn tweede bevalling weet ik het eigenlijk niet, ik was al lang blij dat het nu gewoon normaal was qua hoeveelheid wat ik was verloren.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem104

Bericht 20 Apr 2015 10:14

Re: Hoeveel liter bloed zijn jullie verloren tijdens de beva

300 ml volgens het bevallingsverslag.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 20 Apr 2015 11:33

Re: Hoeveel liter bloed zijn jullie verloren tijdens de beva

Bij de keizersnede 500 ml.
Bij de bevalling van Amani volgens het verslag 300ml. Of dat klopt weet ik niet, ik wilde de navelstreng laten uitkloppen maar dat mocht niet van de vk omdat de placenta snel moest komen ivm ik veel bloed had verloren, zei ze. Als die niet binnen een half uur zou komen moest ik naar de OK en volgens mijn man spoot het bloed tegen de muur (al zal hij vast wat overdrijven).
Vind dat wel vreemd met 300ml.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 20 Apr 2015 13:38

Re: Hoeveel liter bloed zijn jullie verloren tijdens de beva

Ik ben 2 liter bloed verloren tijdens mijn bevalling en daarna, ik voelde me echt helemaal slap en ik kon bij wijze van mijn arm niet eens optillen. Ik heb toen 2 zakken bloed bij gekregen, en daarna voelde ik mezelf helemaal opknappen. Zo gek.
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 20 Apr 2015 15:29

Re: Hoeveel liter bloed zijn jullie verloren tijdens de beva

200 ml.
Afbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers