Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 15 Apr 2015 21:31

Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Zo jammer, ik mocht het Yepp fietsstoeltje van vriendin lenen om eens een weekje te proberen en voor het eerst met N. te kunnen gaan fietsen. Nu zit het stoeltje op mijn fiets (Gazelle Orange), maar ik heb echt te weinig ruimte om dan fatsoenlijk op mijn fiets te klimmen. Dat gaat 'm niet worden dus. Nu toch maar op zoek naar een moederfiets, maar ja, welke dan? Ik zie een leuke aanbieding van een Cortina Roots Transport voorbij komen, ziet er leuk uit, maar het moet toch vooral ook fijn fietsen en genoeg ruimte bieden.

Natuurlijk ga ik zelf nog kijken in de fietsenwinkel, maar zou graag al wat ervaringen lezen.
Hebben jullie een moederfiets? En zo ja, welke? Bevalt deze goed?
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 15 Apr 2015 21:39

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

De Cortina heb ik nu sinds een maand of 2 en het is een heerlijke fiets, kan hem je echt aanbevelen. Misschien anders eens een proef rondje fietsen bij een fietsen zaak.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Patsy

Bericht 15 Apr 2015 21:46

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Ik heb geen moederfiets, maar wel een transport fiets van Cortina. Die fietst heerlijk, als die moederfiets net zo goed fietst als de mijne zou ik het doen.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 15 Apr 2015 22:26

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Ik heb gewoon de batavus mambo, niet de moederfiets. Stevige fiets met 7 versnellingen.

Ik vind 3 versnellingen wel wat karig voor een moederfiets.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem234

Bericht 15 Apr 2015 22:37

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Happydobby schreef:Ik heb gewoon de batavus mambo, niet de moederfiets. Stevige fiets met 7 versnellingen.

Ik vind 3 versnellingen wel wat karig voor een moederfiets.


Deze heb ik ook sinds juli. Ik had de batavus mambo deluxe. Maar deze heb ik na een half jaar ingeruild omdat ik hem veel te zwaar vond. Op mijn mambo nu is mijn dochter ook gelijk achterop gegaan. Vind ik zelf ook veel fijner.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 15 Apr 2015 22:41

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Ik twijfelde ook over de moederfiets variant, maar de fietsenwinkel rade het gewone model aan omdat hij stevig genoeg is.
En als ze groter worden hoeft hij niet weg.
M:21072011
J :08012014
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:19

Bericht 16 Apr 2015 08:31

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Is een ander stuur op jou fiets geen optie?
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Linvi

Bericht 16 Apr 2015 08:36

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Ik heb in november een cortina roots transport gekocht via het fietsplan en ben daar echt heel erg blij mee! Hij fietst heel fijn, stevig met 2 kids en ook heel fijn zonder de kids. Dit is voor mij niet een fiets die straks weg zou moeten als de kids straks groter zijn.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 16 Apr 2015 08:43

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Ik heb ook een mambo deluxe maar vind hem ook best zwaar. De 7 versnellingen vind ik wel heel prettig en het stuurslot is fantastisch. Heb een zitje voor gehad en nu al lang achter, past allebei makkelijk.
#teammaple🍁
<<

Anoniem301

Bericht 16 Apr 2015 09:00

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Urban Naked schreef:Ik heb ook een mambo deluxe maar vind hem ook best zwaar. De 7 versnellingen vind ik wel heel prettig en het stuurslot is fantastisch. Heb een zitje voor gehad en nu al lang achter, past allebei makkelijk.


Ik heb dus ook een moederfiets en een stuurslot. Maar die van mij beweegt gewoon nog als het mandje te zwaar beladen is, hoor je zo klik-klik-klik als het stuur 'omvalt' heb jij dat ook? Want dat lijkt me dus helemaal niet stabiel als er een kind in zit en je zet je fiets verkeerd neer?

OT: Ik heb overigens een Gazelle en ben er verder heel tevreden over, hij is stevig, wel wat zwaar, fietst lekker en heeft 7 versnellingen. En hij is gewoon mooi :) De Gazelle Bloom is het.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 16 Apr 2015 09:14

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

ik heb een Cortina moederfiets, de Lief Lifestyle versie.
Ben er zeer tevreden over. Fietst lekker, heeft een mand voorop en heeft genoeg ruimte voorop en achterop voor een stoeltje!
<<

Anoniem120

Bericht 16 Apr 2015 09:16

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Ik heb de mambo batavus deluxe hele fijne moederfiets.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 16 Apr 2015 09:46

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Ik heb een cortina moederfiets, geen transport versie maar de gewone. Hij bevalt super!
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 16 Apr 2015 10:10

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Ik ben na bijna 4jr nog steeds erg tevreden met mijn montego moederfiets.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 16 Apr 2015 10:17

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Ik had ook een gazelle orange, dat is inderdaad erg krap met yepp. Nu heb ik sinds 2 weken een montego moederfiets met voor en achter zitje en ben heel tevreden. Ik mis nu alleen een mandje voorop, en weet niet of dat mogelijk is met een voorzitje omdat het scherm van yepp een stuk vooruitsteekt.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 16 Apr 2015 11:29

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Carrie schreef:
Urban Naked schreef:Ik heb ook een mambo deluxe maar vind hem ook best zwaar. De 7 versnellingen vind ik wel heel prettig en het stuurslot is fantastisch. Heb een zitje voor gehad en nu al lang achter, past allebei makkelijk.


Ik heb dus ook een moederfiets en een stuurslot. Maar die van mij beweegt gewoon nog als het mandje te zwaar beladen is, hoor je zo klik-klik-klik als het stuur 'omvalt' heb jij dat ook? Want dat lijkt me dus helemaal niet stabiel als er een kind in zit en je zet je fiets verkeerd neer?

OT: Ik heb overigens een Gazelle en ben er verder heel tevreden over, hij is stevig, wel wat zwaar, fietst lekker en heeft 7 versnellingen. En hij is gewoon mooi :) De Gazelle Bloom is het.

Ja dat heeft die van mij ook hoor, maar dat is wel normaal geloof ik. Het fijne aan het stuurslot is vooral dat je fiets recht staat als je een zitje voor hebt en je kind er in wilt zetten. En dan pak je daarna je fiets stevig vast (want je gaat toch fietsen en niet naast je fiets staan).
#teammaple🍁
<<

Anoniem301

Bericht 16 Apr 2015 11:35

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Oh, gelukkig. Dan ligt het niet aan mij(n fiets)
Ik zou het toffer vinden als dat stuur echt vast blijft staan. Zodat ik bijvoorbeeld de fiets ff neer kan zetten met het kind erin en de tuindeur van het slot kan halen ofzo. Weet niet of dat in de praktijk ook zo gaat zijn hoor.

Maar sowieso is het handig dat de fiets zo rechtop blijft staan ja!
<<

Anoniem112

Bericht 16 Apr 2015 12:51

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Ik denk dat er wek iets mis is hoor dan met jullie stuurslot...
Ik heb twee fietsen met een stuurskot gehad en die bleven altijd gewoon staan, ook met de mand vol boodschappen en een kind in t zitje
<<

Anoniem162

Bericht 16 Apr 2015 12:53

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

En dat je de fiets dan in zijn geheel los laat Carrie? dat zou ik niet doen, als je spruit nou te hard gaat wiebelen of iets op de fiets dan valt die om met kind en al.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 16 Apr 2015 15:13

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Ik heb nog geen ervaring met een moederfiets aangezien ik hem binnen nu en een paar weken ga bestellen maar ik ga voor de Cortina Lief fiets (champagne kleur). Waar heb jij die aanbieding gezien Lilou? Ik blijf namelijk ook een zwak houden voor de Cortina Roots transport Walnutt dus als het een landelijke aanbieding is ... :)
<<

Linvi

Bericht 16 Apr 2015 15:38

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Afbeelding

dit is de mijne! ben er echt erg blij mee...
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 16 Apr 2015 22:04

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

ik heb een moederstuur met stuurslot op mijn fiets gehad,ideaal vind ik het.Nu A te groot geworden is heb ik weer mijn gewone stuur terug
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 16 Apr 2015 22:47

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Lejow schreef:ik heb een Cortina moederfiets, de Lief Lifestyle versie.
Ben er zeer tevreden over. Fietst lekker, heeft een mand voorop en heeft genoeg ruimte voorop en achterop voor een stoeltje!


Ik heb deze ook.
Zou zelf niet meer kiezen voor de combinatie krat+stoeltje voorop. Vind het soms levensgevaarlijk; dat krat stouw je toch vol en dan is je stuur gewoon echt heel zwaar.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 17 Apr 2015 13:00

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Bedankt! Fijn die ervaringen te lezen.

Ilovethe90s schreef:Ik heb nog geen ervaring met een moederfiets aangezien ik hem binnen nu en een paar weken ga bestellen maar ik ga voor de Cortina Lief fiets (champagne kleur). Waar heb jij die aanbieding gezien Lilou? Ik blijf namelijk ook een zwak houden voor de Cortina Roots transport Walnutt dus als het een landelijke aanbieding is ... :)


De WIJ heeft een club actie met fietsenwinkel.nl , daar heb ik een kortingscode voor gekregen. Het blijft een grote uitgave natuurlijk, maar goed om te lezen dat over het algemeen iedereen hier ook blij is met Cortina! De Gazelle Bloom leek me ook fijn, voor zover ik dat las. Ik ga dit weekend maar even wat fietsen in real life bekijken :-)
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 17 Apr 2015 14:40

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Ik heb mijn fiets via het fietsenplan van werk gekocht. I heb hiervoor vakantieuren gebruikt. Hiervan heb ik dus niks gevoeld in mijn portemonnee.
M:21072011
J :08012014
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers