Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 17 Apr 2015 19:59

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Jammer genoeg geen werk meer Happydobby, anders was dat een goede optie geweest ja. Wel een goede tip voor anderen die ook nog op zoek zijn naar een nieuwe fiets :-)

Ilovethe90s; via https://fietsenconcurrent.nl/cortina-roots-s1-2011-dames ook nog een aanbieding van een Cortina S1 moederfiets.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Meeren

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 09 Jun 2015 16:14

Bericht 10 Jun 2015 15:06

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Ik ben zelf ook opzoek naar een moederfiets en heb een niet al te groot budget. Hebben jullie ooit gehoord van hmoederfietswinkel.com ? 250,- euro met gratis verzending voor een moederfiets. Wat denken jullie?
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 10 Jun 2015 21:02

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Wij hebben de Onebike gekocht, nav de stand op de Negenmaandenbeurs vorig jaar. Ideale fiets omdat hij ook geschikt is voor mijn man, aangezien die ook 2 dagen in de week alleen is met de kids is de fiets wel erg fijn.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Lou77

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 62

Geregistreerd: 31 Mei 2014 21:17

Bericht 11 Jun 2015 19:52

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Ik had laatst de Batavus Mambo gekocht, maar na een weekend snel teruggebracht. Veel te zwaar!!
Daarna heb ik iets meer betaald voor de Gazelle Bloom en daar ben ik ontzettend tevreden mee. Heerlijke fiets. Yepp zitje past goed voorop.
Dochter 24-01-2014
<<

Arizona

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 763

Geregistreerd: 16 Sep 2013 19:39

Bericht 11 Jun 2015 20:16

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Ik heb een Gazelle Bloom, heerlijke fiets en met het Yepp stoeltje voorop nog alle ruimte.

2014 - ♥
2019 - ♥
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 11 Jun 2015 20:25

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Afbeelding

Heel tevreden over mijn Lief Cortina.

@Meeren, die naam zegt me niks.
<<

Anoniem148

Bericht 09 Jul 2015 20:11

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Iemand ervaring met een moederfiets die elektrisch is?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Jul 2015 20:29

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Ik had een Union Flora, maar die is gestolen, heb nu een Cortina Comfort, geen officiële moederfiets, maar wel een lage instap. Zo'n dubbele standaard kun je er gewoon zelf opzetten, volgens mij kun je zelfs zo'n speciaal stuur los bestellen (maar dat vind ik toch niks).
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1064

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 09 Jul 2015 22:08

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Ik heb een Sparta Amazone 4 life (trapondersteuning).
Ideale fiets. Je kunt het stuur veranderen waardoor je een grotere instap hebt. Fiets heeft een dubbele standaard en een stuurslot.

Ik wilde graag een fiets waarbij de Yepp stoeltje erop konden doordat ik die nu al heb.Deze kunnen hierop.

Als de kinderen groot genoeg zijn ziet de fiets eruit als een gewone doordat het stuur dan normaal zit.
Overigens heb ik het stuur nu ook gewoon op de normale stand staan en gaat het prima, maar ik ben niet zo groot :-)

Ik ben nog elke dag blij met deze fiets.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 10 Jul 2015 10:09

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Poeh wat een uitgave zo'n fiets! Ik wilde mijn uberawesome omafiets (een iets luxere met versnellingen) gebruiken voor straks maar die is gejat vorige maand. Baal ik zo van, want nu moet ik veel eerder al een nieuwe (duurdere) fiets aanschaffen!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 10 Jul 2015 10:42

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Is inderdaad een uitgave Zora! Heb ik ook even tegenaan zitten hikken, maar uiteindelijk ben ik nu zo blij met mijn Cortina Transport. Heb je je aangemeld bij de WIJ? Hebben regelmatig acties met forse kortingen op moederfietsen. Scheelde toch zo'n 150 Euro bij mij geloof ik.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 10 Jul 2015 10:53

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Heb ik! Slim! Ga meteen kijken :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Tiara

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 10 Jul 2015 20:11

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Dandelion schreef:Iemand ervaring met een moederfiets die elektrisch is?


Daar ben ik ook benieuwd naar!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 28 Aug 2015 22:03

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Er is nu idd zo'n aanbieding via de WIJ, voor een Gazelle Bloom. Vanmiddag eens wezen kijken, mooie en fijne fiets hoor! Maar poeh, het is wel veel geld he... zijn er ook mensen hier die gewoon hun oude fiets zijn blijven gebruiken met een zitje erbij? Of is dat een beetje zo'n kwestie van dat je ouders zeggen dat je vroeger toch ook gewoon los in de achterbak van de auto zat? :smile: Voortschrijdend inzicht enzo, wat vroeger normaal was vinden we nu niet meer veilig.... Maar, is een moederfiets nodig?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem148

Bericht 28 Aug 2015 22:11

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Nu twijfel ik nog meer tussen elektrisch en die.
Of de miss grace elektrisch of de bloom? Twijfel twijfel twijfel.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 28 Aug 2015 22:20

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Ja voor dat geld koop je zowat een tweedehands auto.

http://www.moederfietswinkel.nl

Ik heb voor rond de 550 euro een Urbona Mona besteld op die site met alles erop en eraan, ook een Yepp stoeltje met windscherm.
Hij was als tweede beste getest in de ANWB moederfietstest. op 1 die gazelle bloom maar die was 900 euro of nog meer.
04-2014
10-2015
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 28 Aug 2015 22:30

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Ja maar met korting enzo is die nu iets van 690,- ofzo... Dat komt alweer dicht in de buurt van een 'gewone' fiets met een zootje extra versnellingen. Elektrisch wil ik iig echt niet hoor, fietsen is mijn workout haha!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem236

Bericht 28 Aug 2015 22:31

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Zora schreef:Er is nu idd zo'n aanbieding via de WIJ, voor een Gazelle Bloom. Vanmiddag eens wezen kijken, mooie en fijne fiets hoor! Maar poeh, het is wel veel geld he... zijn er ook mensen hier die gewoon hun oude fiets zijn blijven gebruiken met een zitje erbij? Of is dat een beetje zo'n kwestie van dat je ouders zeggen dat je vroeger toch ook gewoon los in de achterbak van de auto zat? :smile: Voortschrijdend inzicht enzo, wat vroeger normaal was vinden we nu niet meer veilig.... Maar, is een moederfiets nodig?



Ik heb mijn oude fiets nog, een die ik voor mijn twaalfde verjaardag heb gekregen, maar een voorzitje past niet, of nouja ik pas er niet tussen met opstappen. Achterzitje past uiteraard wel, alleen nu zoon wel echt zwaarder wordt fietst het niet echt fijn. Nu zijn de stukken die wij fietsen ook niet heel ver, maar als je veel fietst, niet handig. Mijn fiets is een gewone gazelle dames fiets, maar wel n oude dus.
<<

Patsy

Bericht 28 Aug 2015 23:42

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Zora, tot nu toe gebruik ik een gewone ouderwetse opoefiets, ja of de bakfiets. Gaat prima.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 29 Aug 2015 00:15

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Als er een stoeltje op past is t toch goed? Hoeft toch niet de naam moederfiets te hebben?
Vind ik..
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem148

Bericht 29 Aug 2015 06:40

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Bij mij paste echt geen stoeltje erop. Kon zo al moeilijker opstappen.
Ik fiets zelf amper want ben dan gewoon lui uitgevallen. Komt omdat ik overal minstens een half uur voor moet fietsen. Naar mijn werk 45 minuten en mijn ouders ook. Dat wil ik met goed weer gewoon op de fiets gaan doen. Denk dat ik dat sneller doe met een elektrische. Vandaar mijn twijfel.
Maar eerst kijken hoeveel mijn oude fiets oplevert.
<<

Anoniem166

Bericht 29 Aug 2015 10:05

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Zora, ik denk dat een moederliefde niet per se véél veiliger is. De fiets is hooguit een fractie veiliger, omdat ze vaak lager zijn en je beter met je voeten bij de grond kan in geval van een noodstop. Maar dat vind ik eerlijk gezegd ook minder comfortabel. Verder is het vooral gebruiksgemak, lage instap, extra breed stuur, meer ruimte tussen stuur en zadel, dubbele standaard, stuurslot. Dat zijn fijne handigheidjes, maar het is echt niet noodzakelijk. Je kunt sommige zaken ook op je gewone fiets laten monteren.

Ik heb wel een moederfiets gekocht, maar ik moest sowieso een nieuwe fiets. Als ik al een goede fiets had gehad, dan had ik geen moederfiets gekocht.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 29 Aug 2015 10:48

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Wat mij betreft hoeft dat idd niet hoor Sam! Ik had een superfijne opoefiets met 3 versnellingen. Die wilde ik gewoon gaan gebruiken, maar die is onlangs gejat. Nu moet ik dus sowieso een nieuwe fiets :(
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 29 Aug 2015 10:49

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Ah Sanne dan zou je in mijn geval dus ook voor een moederfiets gaan :D Ik vind een beetje goeie fiets sowieso al wel best duur!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem166

Bericht 29 Aug 2015 12:10

Re: Welke moederfiets? Ervaringen gevraagd!

Klopt, Zora, maar wel met de kanttekening dat wij graag meerdere kinderen willen en het dan wel uit kan. Als ik 1 kind zou willen, had ik het denk ik weer niet gedaan.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Rayna