Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Budgetcoach

<<

Josephine

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 575

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:28

Bericht 15 Apr 2015 15:40

Budgetcoach

Waar denken jullie aan bij het woord budgetcoach?
Wat denken jullie dat deze persoon doet?
Wat zou jij verwachten van een budgetcoach?

Altijd ben ik iemand geweest die voor zichzelf alle kosten etc. op orde heeft. Nu heb ik een aantal mensen om mij heen geholpen om hun ook meer inzicht te geven etc. etc.

Na dit een paar keer hebben gedaan lijkt het mij wel leuk om er wat meer mee te doen dus vroeg ik mij af wat jullie gedachten over een budgetcoach zijn...

In eerste instantie zal ik dit gewoon als vrijwilliger blijven doen maar misschien met de tijd iets van een cursus erbij doen en wellicht in de toekomst als extra inkomsten naast mijn baan.
Trotse moeder van 2 prachtige meiden, 17-12-2015 & 10-05-2017
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 15 Apr 2015 15:55

Re: Budgetcoach

Ohh wat leuk hahah! Ik moet zeggen dat ik het nu ook zelf leuk begin te vinden. Heb een excel met allemaal doorberekeningen, taartdiagrammen haha. Alleen geneuzel als verzekeringen/ hypotheken etc vind ik niks.

Budgetcoach: ik zie nu wel dat meisje voor me van tv die dat doet. Maar iemand dus die helpt bij het beheren van budgetten
Wat denk ik dat die persoon doet: orde op zaken stellen, inzicht verschaffen in de uitgaven en inkomsten, helder op papier zetten wat er gebeurt met het geld, tips geven om te besparen,
Ik verwacht dat diegene mij helpt zonder negatief te oordelen. Die mij positief zou ondersteunen en van een chaos weer een overzichtelijk geheel te maken. Máár.. het me ook leert hóe ik het moet doen. Dus niet na de hulp dat ik nog steeds niet weet hoe ik het dan zelf zou moeten aanpakken.
<<

Anoniem108

Bericht 15 Apr 2015 16:30

Re: Budgetcoach

Waar ik persoonlijk aan denk: het gezonde verstand inbrengen wat bij mensen ontbreekt die er een puinzooi van maken qua overzicht in inkomsten en uitgaven.;-)

Het algemene beeld:
Op een doelgerichte manier (vaak visueel) inzichtelijk maken hoe men kan besparen, omdat inzicht in je eigen financiën vaak ontbreekt bij mensen die structureel in geldnood zitten (aan het einde van de maand). Zij krijgen hulp met internettools om zo een overzichtelijke administratie te voeren en concrete tips om te besparen. :)
<<

Anoniem154

Bericht 17 Apr 2015 17:16

Re: Budgetcoach

Maar hoe zie je dit als baan voor je, als zelfstandige? Want die mensen die je gaat helpen, zitten m.i. vaak niet ruim bij kas.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers