Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Who do you think you are?

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 20 Apr 2015 09:01

Re: Who do you think you are?

Ik heb het van het weekend aan mijn zus gevraagd, wij hebben een heel saaie stamboom, haha. Mijn vaders familie komt generaties lang uit onze huidige woonplaats en daar zaten geen bijzondere mensen tussen. Mijn moeders familie komt vanuit oma's kant uit Groningen en vanuit opa's kant uit Brabant. Mijn opa's opa is naar onze woonplaats verhuisd en daar zijn de volgende generaties gebleven.

Heel saai dus!

♥♥
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 20 Apr 2015 20:12

Re: Who do you think you are?

De kant van mijn moeder komt uit duitsland. Mijn vaders overgrootopa komt uit afrika.
Verder terug dan dat weten we nietm
<<

Anoniem152

Bericht 20 Apr 2015 22:26

Re: Who do you think you are?

De stamboom van mijn moeders kant is zoekgeraakt bij een verhuizing.
Er is wel wat op internet te vinden, maar dat gaat 'maar' tot 1724 ofzo.
Vanuit Duitsland en via Overijssel is mijn familie uiteindelijk in Friesland terechtgekomen.
Heel ver terug zat er ook blauw bloed in de familie.

Van mijn vaders kant weet ik minder. Mijn oma was Indisch, maar er stroomde, gezien haar achternaam, ook wat Schots bloed door haar aderen. Verder zit er van mijn vaders kant ook nog ergens een Chinese tak. En ook nog een Duitse.

Ik ben een samenraapsel van alles en nog wat.
<<

anoniem203

Bericht 20 Apr 2015 22:37

Re: Who do you think you are?

Mijn moeder heeft een boekje wat gemaakt is door een familielid. Die heeft ze destijds gekregen op een familie reünie en diegene heeft echt alles goed onderzocht. Daar stond oa in dat Vincent van Gogh een ver familielid is. Dat vond ik wel bijzonder om te lezen. Vooral omdat ik zelf goed kan tekenen en schilderen.
<<

Anoniem140

Bericht 21 Apr 2015 07:51

Re: Who do you think you are?

Mijn tante heeft heeft het eens uitgezocht, en van mijn vaders kant stammen we ergens van een of andere stam, die rondtrok door Polen, al heeeeeel lang geleden dus. Onze achternaam komt nu bijna niet meer voor, op de manier hoe wij het schrijven zijn in Polen misschien nog maar 2 of drie mensen. Daarna komen er allemaal verbasteringen van de naam.
Mijn moeder heeft en stamboom die helemaal terug gaat tot 1700. Een oom van haar heeft dat eens uitgezocht en die kan ik op internet terug vinden, alleen heel veel spectaculaire dingen staan er niet in. Ze stammen uit Gelderland en de meeste mensen zijn zelfs in hetzelfde dorp geboren. Wat wel grappig is, is dat de voornamen echt al terug gaan naar 1700.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron