Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


April-mei-juni 2015 mama's #2

<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:25

Bericht 16 Feb 2016 20:35

Re: April-mei-juni 2015 mama's #2

Ik leen van en uit aan mensen die ik 'ken' en bekend zijn binnen groepen van die doeken op Facebook waar net als hier gewoon veel met elkaar gekletst wordt. Ik zou aan jou bijvoorbeeld ook best een doek uitlenen!

Om een tula te lenen is stap 1 dus denk ik lid worden van een Tula fan groep op Facebook... Ik denk dat het voor dragers hetzelfde werkt als doeken eigenlijk.

Je kan btw dragers ook huren! hier bijvoorbeeld: http://www.lieverwij.nl/verhuur/
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Anoniem151

Bericht 16 Feb 2016 21:14

Re: April-mei-juni 2015 mama's #2

Lady, je zou de fb groep 'friese draagmama's' ook kunnen proberen, er wonen er genoeg in Leeuwarden ;)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15900

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 16 Feb 2016 21:21

Re: April-mei-juni 2015 mama's #2

Bedankt voor de tips! Ik ga eens kijken op FB. Die site die jij tipt Guus, verhuurt niet via post. Dus die valt al af helaas.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:25

Bericht 16 Feb 2016 21:23

Re: April-mei-juni 2015 mama's #2

gorgeltje waard, ik had gezocht op Tula huren Friesland' en dit was de eerste :wink:
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Anoniem199

Bericht 17 Feb 2016 09:40

Re: April-mei-juni 2015 mama's #2

Wow, wat is er veel bij geschreven. Even snel hoor, niet zoveel tijd vandaag.

Ons schema is bijna hetzelfde als die van Nosa. Alleen krijgt D 's ochtends ook nog een broodje en bij de lunch opvolgmelk erbij. Na de warme hap krijgt hij een toetje en voor het slapen gaan nog een klein flesje, maar die wil hij vaak niet helemaal. Verder komt er nog weinig anders in qua water of thee.

Heb nu idd een tuitbeker, maar dat wil hij niet. Ik ga zo'n beker kopen die Zora ook heeft, vet handig. D wil namelijk wel uit mijn theekopje drinken, dus dit moet ook lukken.

Oh, en ik ga ook eens soep maken. Had ik nog niet aan gedacht om dat zo te doen. Vind D vast ook erg lekker. Hoeveel geven jullie dan? En is dat het enige of zien jullie het meer als een voorgerecht? :)
<<

Anoniem174

Bericht 17 Feb 2016 09:53

Re: April-mei-juni 2015 mama's #2

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 08 Mrt 2016 16:34, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem148

Bericht 17 Feb 2016 10:25

Re: April-mei-juni 2015 mama's #2

Ik geef tegenwoordig aardbeien thee. Dat is zoeter en daardoor drinkt hij het goed.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15900

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 17 Feb 2016 13:44

Re: April-mei-juni 2015 mama's #2

Believe schreef:
Lady schreef:Haha Guus, ik vroeg je net in het andere topic hoe het principe leendoeken werkt. Inderdaad een kwestie van groot en goed vertrouwen zeg. Ik zou weleens een Tula willen lenen, enig idee hoe ik dat voor elkaar ga krijgen?


Je mag de mijne wel lenen Lady, hij heeft alleen wel een meisjesprint, weet niet of je dat erg vindt?

Dat zou ik heel fijn vinden! Ik pm je later vandaag even. :)
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem148

Bericht 18 Feb 2016 11:34

Re: April-mei-juni 2015 mama's #2

Hoe gaat het met iedereen?
Zoon krijgt over een paar uur weer prikjes. Hoop dat het net zo goed gaat als vorige keren.

Oké nu iets ergers. Ik word misselijk van de poep lucht van mijn zoon :s
Gelukkig heeft mijn man nachtdienst en is iedere keer laat thuis dus hij mag even helpen voor hij te bed gaat.

Lady wat kan D vandaag? Zijn jullie al op wintersport ;)

Nens ik had ook nog niet gedacht aan soep. Morgen toch maar eens doen dan. Ben benieuwd wat hij daarvan vindt.
Hier ook nog geen fijne beker gevonden. Misschien dat ik die beker van zora ook ga proberen.
Zoon drinkt wel heel veel. Dus moet echt wel erbij drinken.
Aardbeien thee en dan drinkt hij echt wel 150 cc.
Mag ook wel want hij drinkt al maanden maar 300 cc melk op een dag.
<<

Anoniem199

Bericht 19 Feb 2016 13:31

Re: April-mei-juni 2015 mama's #2

Guus, volgens mij had ik nog helemaal niet gereageerd op jullie verhuizing etc. Wat spannend zeg dat jullie weer naar het vasteland komen. Hopelijk vind jij ook snel een baan. Zal wel een druk weekje voor je worden als je man gaat skiën.

Dandelion: Ik heb woensdag soep gemaakt. Hij vond het erg lekker! Misschien ook maar eens thee met een lekker smaakje proberen. Maar officieel mogen ze toch geen thee met theïne? Hoe gingen de prikjes. Ik moet woensdag weer met D heen. Ben wel benieuwd hoe zwaar en lang hij nu is. Last van misselijkheid dus? Vervelend, vooral bij zo'n poepluier!

Bij ons gaat het op zich wel goed, op het slapen na. D is al een paar dagen enorm vroeg wakker (voor 6 uur). Denk dat hij in de overgang van 2 naar 1 slaapje zit. Als ik hem 's ochtends moe in bed leg, slaapt hij misschien maar 3 kwartier. Maar hij kan toch ook nog niet helemaal zonder. Beetje lastig dus. Misschien morgen maar eens proberen hem wakker te houden. Ben zelf niet fit, dus heb erg slecht geslapen vannacht en toen werd D ook nog een midden in de nacht wakker. Zijn we niet gewend van hem. Iemand nog tips voor het overgaan naar 1 slaapje?

Heb ook zo'n Zora beker gekocht. Hij snapt het nog niet helemaal, maar we blijven oefenen. Zolang hij overdag niet zoveel wil drinken, blijven we voor het slapen nog wel een klein flesje geven. Denk dat we dit pak opvolgmelk nog opmaken en dan overgaan op gewone melk. Heeft hij wel eerder gehad en ging prima.

Nou, ik ga nog weer even aan het werk. Gelukkig bijna weekend, lekker niks doen haha.

Fijn weekend allemaal!
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 19 Feb 2016 18:10

Re: April-mei-juni 2015 mama's #2

D. is gewoon weer ziek :( . Ze is al sinds gisteren aan het overgeven. 't leek sinds gistermiddag weer beter te gaan, maar vanmiddag appte mijn man al dat ze weer overgegeven had vlak na de fles en net hadden we haar in bed gelegd en zat 5 minuten later alles onder. Ik stond al onder de douche, dus man heeft haar uitgekleed en bij mij gebracht. Inmiddels zijn 2 van de 3 setjes beddengoed vies, dus zo gauw even wassen (nu zit de matrastopper in de machine, die was doorweekt). Hopelijk knapt ze gauw op, zo sneu dit!

Nens, er bestaat ook speciale kinderthee met smaakjes, wij hebben een 4vruchtenthee van Hipp, en nog een andere vruchtenthee voor baby's van 1 of ander Duits merk.
Zo'n soort beker als Zora heeft hadden wij eerst ook, maar D. kon er niks mee (en wij stiekem ook niet :smile: ), dus die gebruiken we niet meer.

Oh Dandelion, dat lijkt me lastig, misselijk worden van de poepgeur. Hopelijk weet je je toch een beetje te redden op de momenten dat je man er niet is.

Hier woensdag een mega geniet momentje. Wij hadden broodje hotdog 's avonds, dus D. kreeg een peer. Meestal moeten we daar nog wat bij helpen, 't is best glibberig. Nu begon het met dat ze eigenlijk liever wilde dat wij hem vast hielden, ze wilde geen vieze handen :smile: , maar toen ze eenmaal toch de stukjes begon te pakken, ging het zo goed! De stukjes glibberden soms nog alle kanten uit, maar ze kreeg ze steeds weer te pakken, er viel niks op de grond en de hele peer ging op. Zo trots!
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 21 Feb 2016 15:33

Re: April-mei-juni 2015 mama's #2

Ik heb ook allang geen foto's meer gepost. Altijd leuk voor de meelezers :smile:
Laatst gewijzigd door Zora op 01 Mrt 2016 16:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15900

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 21 Feb 2016 16:02

Re: April-mei-juni 2015 mama's #2

Oooh, wat een leuke foto's! T heeft echt mooi ogen en er ligt zo'n heerlijk ontdeugende blik in. Doet hij nou serieus je vriend al na met die tong uitsteken?! :smile: Die van jou en hem in het zwembad is ook mooi, wat oogt hij al groot en wij daar.

Rebecca, wat vervelend dat D weer ziek is/was. Is ze inmiddels weer wat opgeknapt? En knap hoor van die peer, kleine meisjes worden groot!

Nens, ik heb niet echt tips over hoe naar 1 slaapje te gaan. D slaapt hier de ene dag twee keer en de andere dag maar 1 keer, hangt er een beetje vanaf hoe laat hij 's ochtends wakker wordt. Misschien kun je proberen om hem elke dag een kwartiertje later naar bed te doen en het op die manier rekken naar het middaguur.

Dandelion, hoe gaat het met jou? Inmiddels al wat familie ingelicht over je zwangerschap?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 21 Feb 2016 16:07

Re: April-mei-juni 2015 mama's #2

Jaaaa tong uitsteken vindt 'ie helemaal interessant tegenwoordig haha :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 21 Feb 2016 17:28

Re: April-mei-juni 2015 mama's #2

:love: :love: :love: :love:
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 21 Feb 2016 18:16

Re: April-mei-juni 2015 mama's #2

Heerlijke foto's zoor!
Ik blijf er naar kijken. Zon prachtig ventje. Echt zon mooi gaaf huidje ook. En hij kijkt zo gelukkig!

Rebecca wow knap van die peer! Jouw dochter toch jonger dan onze J? Die doet dat echt nog lang niet. Wat een verschil! Lijkt me wel makkelijk als ze zo beetje zelf kunnen eten :)

Ff verder teruglezen hoor (wat is reageren op telefoon toch onhandig!)
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 21 Feb 2016 18:34

Re: April-mei-juni 2015 mama's #2

Zora, wat een geweldige foto's!
Zwemmen jullie daar vaker in het weekend? Wij gingen regelmatig met E. op zondag, nu sinds december niet meer geweest (reden is wel duidelijk denk ik :smile: ). Als L. wat ouder is hopelijk weer :D
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem167

Bericht 21 Feb 2016 18:39

Re: April-mei-juni 2015 mama's #2

Zora, wat een heerlijk kind! Dat shirt met vosjes, waar heb je die vandaan?
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:25

Bericht 21 Feb 2016 18:59

Re: April-mei-juni 2015 mama's #2

Hihiiiii Tiny is the bomb!
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:47

Bericht 21 Feb 2016 20:14

Re: April-mei-juni 2015 mama's #2

Mooie foto's zora! Mooi mannetje.
2010 2012 2015 2017
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 21 Feb 2016 20:21

Re: April-mei-juni 2015 mama's #2

Aaaaah jongans wat een lieve reacties. Trots!!!!

Pippa: cute he :) komt van Lindex. Dat klinkt als een soort foute oostblokgigant maar het is een hele toffe Scandinavische online toko!

Suus: we zijn er nu 3 of 4x geweest, steeds in het weekend idd :) zou je straks nog wel gaan met 2 kids die je boven water moet houden??

Rebecca; is D alweer beter? Was nog even benieuwd hoe het met de vingertandenborstel gaat! Nog steeds goed?

Nens: jaaa T heeft dat enorm vroege wakker worden sinds 2 weken ook! Man, beter wordt ie gewoon midden in de nacht wakker he? Vanochtend was het 05:15 en daarna gaat ie dan dus steeds niet meer slapen. Aan de andere kant is ie echter overdag echt nog moe genoeg voor 2 slaapjes. Hoop maar dat het een fase is. Hij gebruikt de tijd nu iig om lekker vroeg een potje te gaan zitten poepen (dus laten liggen en doen alsof je niks hoort kan niet boehoe!).
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 21 Feb 2016 20:33

Re: April-mei-juni 2015 mama's #2

Wat een mooie man Zora! Die Lodger sloffen heeft f. ook!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem148

Bericht 21 Feb 2016 20:42

Re: April-mei-juni 2015 mama's #2

Zora wat een prachtige foto's! Vooral die met jou in het zwembad en met papa. Heerlijk!

Lady hier gaat het redelijk. Ik ben erg moe dus ik ga te bed wanneer mijn zoon ook slaapt. Hij is niet fit. Grijpt steeds naar zijn oor en kijkt heel sip. Ik denk tandjes aangezien hij de hele week al geen hard eten wil maar laat het toch liever controleren. Gelukkig geen koorts!
Donderdag dus naar het bureau geweest. Veel gehuild maar hij was ook moe. Ook met de 2 prikken even gehuild maar dat was al snel goed. Verder geen last van gehad. Zijn curve buigt iets af maar hij beweegt ook veel. Dus wat dat betreft maak ik mij geen zorgen. Laatste maand poedermelk en apart koken. Af en toe krijgt hij een hapje van ons maar dat doe ik nog liever niet. Ik ben matig met zout maar bv wel weer sterke bouillon.
Hij wil steeds uit mijn glas drinken dus hij krijgt nu yoghurt uit een oefenbeker.

Ow en (schoon)ouders verteld en ze zijn erg blij.
Mag begin maart naar de gyn dus dat is ook snel! Ben benieuwd!
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 21 Feb 2016 20:59

Re: April-mei-juni 2015 mama's #2

Leuke foto's Zora! Leuk he, die fotoverslagen als je aan het werk bent, ik krijg die ook steeds op woensdag als man thuis is, genieten! De vingertandenborstel werkt helaas niet meer zo top als de eerste dagen, maar meestal lukt het nog wel enigszins met het ding langs de tanden heen te zoefen...

D. begint gelukkig weer op te knappen. Sinds gisteren niet meer overgegeven, maar wel weer verminderde eetlust. Komt vast snel genoeg weer goed! Hopelijk is het daarna ook weer even klaar met ziek zijn, arm meisje.

SophieZMY, D. is volgens mij inderdaad iets jonger dan J., maar 't scheelt niet zo heel veel geloof ik (ik heb niet precies in mijn hoofd van wanneer J. is?). D. is van half juni. Het is inderdaad handig dat ze zelf eet, gaat overigens niet altijd zo goed als laatst met die peer hoor! We kunnen iig meestal zelf gewoon ook lekker eten, en ons dan af en toe met D. bezig houden. Soms eet ze niet zoveel, maar prakken en vanaf een lepel geven werkt dan ook niet, dus dat proberen we al niet meer.

Vermoeiend zo Dandelion. Maar goed je rust pakken dan inderdaad, wanneer zoon ook slaapt.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 22 Feb 2016 10:18

Re: April-mei-juni 2015 mama's #2

Thanks dames :) Die sloffen zijn vet fijn he Uffe!

Zo bijzonder dat je alweer zwanger bent he Dandelion. Wauw! Lijkt me erg vermoeiend voor je hoor, poeh!

Jammer dat ze niet meer zó fan is van de tandenborstel Rebecca haha. Vindt ze de tandpasta ook niet lekker? Fijn dat ze weer wat beter is!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Bloom