Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat vind jij mooie namen?

<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 23 Apr 2015 10:18

Re: Wat vind jij mooie namen?

Ik krijg ook heel vaak mails met 'Hallo Sandra' in plaats van Sanne. Laatst was ik het zat omdat iemand het stug verkeerd bleef doen en heb ik iemand die Jeroen heet gemaild met 'Hoi Luuk'. Haha zo flauw, maar ik denk dat het kwartje toen wel is gevallen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem304

Bericht 23 Apr 2015 10:19

Re: Wat vind jij mooie namen?

Haha Teun, die neiging heb ik ook wel eens.

Ik krijg ook vaak 'Hallo Theo'. De mannelijke versie van m`n naam dus. Really?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 23 Apr 2015 10:20

Re: Wat vind jij mooie namen?

Hahaha! Wat erg zeg. En het is niet alsof Sanne nu de meest moeilijke naam is ;-). Ik kreeg een keer een reply van de directeur op een mail van mij: Hoi Miranda.

UHH. Dus. Je reageert op een mail van mij: en noemt me dan ook Miranda? Beetje vreemd :-).
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 23 Apr 2015 10:22

Re: Wat vind jij mooie namen?

Elliot schreef:Ja echt zo stom. Laatst kreeg ik op mijn werk een mailtje van iemand die ik totaal niet ken: Hoi Carolien! Dus ik mail expres terug: Groet, Caroline achternaam. Krijg ik daar weer een reactie op: Ha Carolien, bedankt voor je mail.
Jemig mina, hoe moeilijk is het?

Het toppunt was het mailtje dat ik kreeg met: Hallo Carola! Carola? :wtf:



Hahaha, ik heb ook van iemand mailtjes gekregen die me structureel Coralien bleef noemen. Vond ik ook apart.

Mijn moeder spreekt het echt op zijn Frans uit: Caaaaroline. Ik vind het ergerlijk als mensen Carrolien zeggen. Helemaal vreselijk.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 23 Apr 2015 10:24

Re: Wat vind jij mooie namen?

Haha Teun! Misschien moet ik dat ook maar eens gaan doen, gewoon een random naam zeggen.

Ohja Carrolien vind ik ook heel lelijk Caro! Carroline kan er nog wel mee door, vind ik wel wat lieflijks hebben. Ik stond op mijn werk in het smoelenboek als Caronline. Haha dat was natuurlijk gewoon een spelfout, maar sindsdien spreekt iemand op mijn werk mijn naam consistent uit als Car-online. Heel irritant.

♥♥
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 23 Apr 2015 15:39

Re: Wat vind jij mooie namen?

Op het cb noemen ze R Raffi. Zo stom!
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem167

Bericht 23 Apr 2015 17:17

Re: Wat vind jij mooie namen?

O elliot, ik heb er ook een hekel aan als mensen Charlot zeggen, die te staat er niet voor niks, zo heet ik!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 23 Apr 2015 17:43

Re: Wat vind jij mooie namen?

Oke en bedankt trouwens voor de complimenten. Ik heet Carolien. Spreek uit: Carrolien. Hahah.
R. 2013
D. 2016
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 23 Apr 2015 18:05

Re: Wat vind jij mooie namen?

Mijn directrice legt de klemtoon altijd verkeerd. Die noemt me altijd Juf LEonie ipv leoNIE :P
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 23 Apr 2015 18:38

Re: Wat vind jij mooie namen?

Op mijn werk is het normaal om namen van collega's af te korten. Ik was dat niet gewend, maar kennelijk is het iets Haags ofzo :P (bij vriendinnen deed ik het altijd al wel, maar niet bij collega's) Inmiddels heb ik het overgenomen en zeg ik ook tegen iedereen San, Ing, Sas, An etc. etc. Daarom vind ik het niet raar om Charlot of Carolien te zeggen. Ik word ook wel Elies genoemd, vind ik juist wel leuk.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem119

Bericht 23 Apr 2015 18:42

Re: Wat vind jij mooie namen?

Oh ik vind het zo stom om Soof genoemd te worden. Vind dat helemaal geen mooie klank.
<<

Anoniem107

Bericht 23 Apr 2015 18:47

Re: Wat vind jij mooie namen?

Bij mij begonnen mensen in m'n omgeving pas zo rond de brugklas m'n naam af te korten naar Roos. Ik vind het eigenlijk wel leuk om zo genoemd te worden, ik zeg nu ook als ik merk dat mensen moeite hebben met het onthouden van m'n voornaam, Ik ook wel luister als ze Roos zeggen. Al word ik door ouders en kinderen op werk liever gewoon bij m'n volledige naam genoemd, maar mochten ze dat niet kunnen onthouden dan vind ik Roos zoveel fijner dan de Rosita's, Josine's, Rosannes, Rosalie's en alle andere mogelijke namen die gewoon níét de mijne zijn.
<<

Anoniem167

Bericht 23 Apr 2015 19:52

Re: Wat vind jij mooie namen?

O maar bliss ik word vaak lot of Lotte genoemd, maar bedoel vooral mensen die ik niet ken of mij niet kennen
<<

Anoniem280

Bericht 23 Apr 2015 21:44

Re: Wat vind jij mooie namen?

Mijn naam wordt ook vaak verkeerd uitgesproken.
Is ook een naam die je eigenlijk zelden hoort, nou ja hij is van de week een paar keer in shownieuws genoemd en vorige week in rtl late nicht. Alleen daar werd hij zelfs anders uitgesproken en geschreven als de mijne.
Mijn dochter haar naam wordt ook al verschillende keren verkeerd geschreven of ze zeggen Jente.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 24 Apr 2015 06:26

Re: Wat vind jij mooie namen?

Caramba schreef:Mijn naam wordt ook vaak verkeerd uitgesproken.
Is ook een naam die je eigenlijk zelden hoort, nou ja hij is van de week een paar keer in shownieuws genoemd en vorige week in rtl late nicht. Alleen daar werd hij zelfs anders uitgesproken en geschreven als de mijne.
Mijn dochter haar naam wordt ook al verschillende keren verkeerd geschreven of ze zeggen Jente.


:smile:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem280

Bericht 24 Apr 2015 07:05

Re: Wat vind jij mooie namen?

Oeps, night natuurlijk.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 24 Apr 2015 11:01

Re: Wat vind jij mooie namen?

Bliss schreef:Op mijn werk is het normaal om namen van collega's af te korten. Ik was dat niet gewend, maar kennelijk is het iets Haags ofzo :P (bij vriendinnen deed ik het altijd al wel, maar niet bij collega's) Inmiddels heb ik het overgenomen en zeg ik ook tegen iedereen San, Ing, Sas, An etc. etc. Daarom vind ik het niet raar om Charlot of Carolien te zeggen. Ik word ook wel Elies genoemd, vind ik juist wel leuk.

Ja maar dat zijn mensen die je kent. Ik word door vrienden of directe collega's ook heel vaak Caro/Ca/Carolien/Lien genoemd. Ik bedoel echt totaal onbekenden die meteen je naam gaan afkorten.

♥♥
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 24 Apr 2015 13:07

Re: Wat vind jij mooie namen?

Ah ja, dan snap ik het. Daar houd ik ook niet van. Ik dacht dat jullie überhaupt niet afgekort wilden worden :)
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem140

Bericht 24 Apr 2015 13:11

Re: Wat vind jij mooie namen?

Mijn naam wordt ook op verschillende manieren uitgesproken, mijn familie en vrienden noemen met eigenlijk bij de "goede" naam, maar collega's bijvoorbeeld gebruiken soms een andere uitspraak. Mij maakt het niet veel uit, ik hoor het niet eens meer.
Maar als mensen de naam van mijn zoon fout uitspreken krijg ik wel kriebels, zijn naam eindigt op - ian. En hoeveel mensen er geen -iaan van maken, echt lelijk vind ik dat. Ik vind dat ene lettertje bij zijn naam dus wel heel verschil maken.
<<

Anoniem205

Bericht 25 Apr 2015 03:18

Re: Wat vind jij mooie namen?

Herkenbaar, het verkeerd uitspreken... Lezen is ook erg moeilijk als het gaat om emails :palm: Luisteren trouwens ook, met het opnemen van de telefoon. Als je dan twijfelt over de naam die je hoorde, zeg dan niet 'hoi X, met Y, ik heb een vraagje'
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 12 Mrt 2024 09:21

Re: Wat vind jij mooie namen?

Even een up voor dit topic. Misschien kan ik hier nog inspiratie vinden voor een naam!
Ik ben al 35 weken zwanger, en waar we eerst een paar namen hadden waar we tussen twijfelden (met 1 naam die het waarschijnlijk zou worden) zijn we het nu ineens weer helemaal kwijt. Als de baby nu geboren zou worden hebben we een probleem haha, arm kind.

Namen die ik/we leuk vinden:
----

Hebben jullie nog suggesties?
Laatst gewijzigd door Henque op 12 Mrt 2024 10:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 12 Mrt 2024 09:38

Re: Wat vind jij mooie namen?

Henque schreef:Even een up voor dit topic. Misschien kan ik hier nog inspiratie vinden voor een naam!
Ik ben al 35 weken zwanger, en waar we eerst een paar namen hadden waar we tussen twijfelden (met 1 naam die het waarschijnlijk zou worden) zijn we het nu ineens weer helemaal kwijt. Als de baby nu geboren zou worden hebben we een probleem haha, arm kind.

Namen die ik/we leuk vinden:
Nine (maar vinden we ineens toch niet makkelijk genoeg uit te spreken, Nina ook leuk maar komt erg veel voor)
Babette
Diede
Lotta
Lies (vind mijn vriend niks vanwege de engelse betekenis)
Mette
Minte (maar vind ik niks)
Silke (vind ook vooral mijn vriend leuk)

Hebben jullie nog suggesties?

Als hij geen gekke Engelse betekenis wilt zou ik ook niet gaan voor dieda, lotta of Nine.

Is Liz, Liv, Livia iets voor jullie?
Iris
Kate, Katie
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 12 Mrt 2024 09:54

Re: Wat vind jij mooie namen?

Haha Lotta Lies is ook een leuke combi 🤓
❤ 7 juni 2018
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2087

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 12 Mrt 2024 10:13

Re: Wat vind jij mooie namen?

Henque schreef:Even een up voor dit topic. Misschien kan ik hier nog inspiratie vinden voor een naam!
Ik ben al 35 weken zwanger, en waar we eerst een paar namen hadden waar we tussen twijfelden (met 1 naam die het waarschijnlijk zou worden) zijn we het nu ineens weer helemaal kwijt. Als de baby nu geboren zou worden hebben we een probleem haha, arm kind.

Namen die ik/we leuk vinden:
Nine (maar vinden we ineens toch niet makkelijk genoeg uit te spreken, Nina ook leuk maar komt erg veel voor)
Babette
Diede
Lotta
Lies (vind mijn vriend niks vanwege de engelse betekenis)
Mette
Minte (maar vind ik niks)
Silke (vind ook vooral mijn vriend leuk)

Hebben jullie nog suggesties?


Ik vind het allemaal van die gezochte namen eerlijk gezegd. Behalve Babette maar dat vind ik dan weer oudbollig klinken. Maar goed, ik weet dat ik van mezelf ook geen doorsnee smaak heb dus wie ben ik om er wat van te vinden :haha:. Wat trouwens ook juist zo is als een naam al vaak voorkomt en je daarom een alternatief daarvoor kiest dan is de kans heel groot dat ze dus constant mensen aan het verbeteren is omdat mensen dan toch die vaak voorkomende naam zullen gebruiken.

Namen die ik leuk vindt:

Eline
Elin
Isa
Isabel
Anne
Roos
Lena
Noralie
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 12 Mrt 2024 10:21

Re: Wat vind jij mooie namen?

Ik vroeg om naamsuggesties, niet om oordelen over de namen die ik zelf opnoem, dus bedankt voor de moeite maar ik weet voldoende!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers