Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Spiraaltje

<<

Anoniem193

Bericht 14 Apr 2015 10:55

Spiraaltje

Wie heeft er een spiraaltje? Wat zijn je ervaringen ermee?

Ik twijfel enorm. Ik leef nu al 8 jaar zonder extra hormonen, omdat ik van de pil echt een heks word.
Momenteel word ik echt straalgek van de menstruaties, elke maand netjes om de 30 dagen, heel prettig is dat, maar echt ik loop 3 dagen lang helemaal leeg. Olifantentampons heb ik al besteld zeg maar :palm:

Ik las dat het hormoonspiraaltje er voor zorgt dat je menstruatie minder wordt of zelfs weg blijft, dit klinkt mij wel fijn ;)
Het koperspiraaltje geeft geen hormonen af, maar betekent vaak heftigere menstruaties en daar zit ik echt niet op te wachten.

Hebben jullie last van de hormonen uit het spiraaltje, is het vergelijkbaar met de pil of niet? Vertel alles wat je erover kwijt wil!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11585

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 14 Apr 2015 10:59

Re: Spiraaltje

Ik vond het echt heel veel minder, was echt blij met dat ding. Ik gebruikte daarvoor de microginon 20 dus al een vrij lichte pil. Vond het heerlijk dat ik bijna niet meer ongesteld werd en als ik het dan was was het zo weinig dat ik het met een inlegkruisje af kon.
Zodra het weer mag gaat er weer een spiraaltje in. Vond het echt fijner dan de pil. Het zetten is me echt 100% mee gevallen, moest wel naar de gyn omdat ik nog geen kinderen had gekregen. Het er uit halen was helemaal zo gepiept.
2015 💙
<<

Anoniem144

Bericht 14 Apr 2015 11:09

Re: Spiraaltje

Ik ben met de meeste AC pillen ook een heks , daarom had ik vorig jaar gekozen voor de Mirena spiraal. Ik heb 3 maanden lang onregelmatig bloedverlies gehad , extreme buikkrampen , felle steken bij orgasmes etc. Ik was er niet tevreden over , dus heb ik de spiraal na 5 maanden weer laten verwijderen. Nu toch maar weer aan de Ac pil , de Y.asmin. Bevalt tot nu toe prima m.b.t. mijn humeur.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 14 Apr 2015 12:16

Re: Spiraaltje

Ik heb nu 2,5 jaar de Mirena. Het eerste half jaar heb ik bloedverlies gehad, heel licht maar wel bijna continu. Een inlegkruisje was voldoende gelukkig. Toch even doorgezet en afgewacht. Het bloedverlies stopte, sindsdien geen enkele keer meer bloedverlies gehad. Wordt dus al 2 jaar niet meer ongesteld, verder weinig krampen of iets dergelijks. Het grootste nadeel bij mij is dat door de hormonen ik veel oneffenheden in mijn gezicht heb. Ik kreeg dit ook tijdens mijn zwangerschap, dit heeft dus echt met hormonen te maken. Maar toch wegen de voordelen die ik ervaar nog even zwaarder dan mijn oneffen huid, al twijfel ik wel soms om hem hiervoor eruit te laten halen.
<<

Blue

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 18 Apr 2014 10:04

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 14 Apr 2015 12:24

Re: Spiraaltje

Ik heb de Mirena sinds december en ik ben er zeer tevreden over. Het zetten viel mij 100% mee. Was zo gebeurd, stond met 15 minuten weer buiten. Ik heb alleen na het zetten 2 uurtjes erge buikkrampen gehad. Mijn ongesteldheid is zo goed als weg. Ben nog maar 3 dagen ongesteld en dan is een inlegkruisje voldoende.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 14 Apr 2015 14:25

Re: Spiraaltje

Ik heb er ook één sinds ruim een jaar en inmiddels erg tevreden over. Heb echt nog heel lang dagelijks wat bloedverlies gehad, toen controle echo gevraagd in ziekenhuis maar hij zat goed en vlak ervoor nam het bloeden af en inmiddels al maanden geen druppel bloed meer gehad. Zetten viel mij ook reuze mee.

Hier vind je ook nog wat ervaringen: mirena-spiraal-t6208.html?hilit=mirena
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 14 Apr 2015 20:19

Re: Spiraaltje

Ik ben er blij mee! Al bijna 5 jaar niet meer ongesteld geweest. Hij is eigenlijk weer aan vervanging toe.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem130

Bericht 14 Apr 2015 20:28

Re: Spiraaltje

Ik heb zelf geen spiraaltje maar in mijn tijd op de gyn wel veel ervaringen gehoord en die zijn heel wisselend.

Van inderdaad de ideale oplossing en al vrij snel niet tot nauwelijks (en wel regelmatig) ongesteld.

Tot enkele maanden wat onregelmatig en hevigere menses (past bij het instellen op het spiraaltje), maar daarna wel langzaam richting scenario 1. (DIT IS TOCH MEEST VOORKOMENDE SCENARIO)

Maar ook vrouwen die in de voorgaande fase blijven hangen en na een jaar hem maar weer compleet wanhopig verwijderen.

Of vrouwen bij wie de menstruaties gewoon blijven. En die vinden dat of prima of willen liever de pil die ze een keer door kunnen slikken.

Al met al geen garanties dus, maar wel het proberen waard.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 15 Apr 2015 08:44

Re: Spiraaltje

Ik heb er ook positieve ervaringen mee. Alhoewel de eerste keer niet helemaal goed ging, spiraaltje liet niet los.... Dus ik mocht mijn broek weer aantrekken en naar huis. Was een fabricagefout.
Paar weken later weer terug, eerste paar weken steken in mijn buik als ik ging zitten, over drempels reed, enz. Maar nu, bijna een jaar later, nergens meer last van. Word niet meer ongesteld, af en toe wat slijmerige afscheiding, maar that's it.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 15 Apr 2015 10:53

Re: Spiraaltje

Ik ben nu inmiddels een maand of acht na het zetten verder. Ik vind het beter dan de pil maar ik merk wel echt dat ik hem heb. Ik heb last van een veel lager libido en vaginale droogte. Echt jammer want ik hen hem genomen om zonder condoom te kunnen vrijen.
Qua menstruatie, de eerste zes maanden had ik ongeveer continue licht bloedverlies. Nu niet meer maar ik heb wel elke keer twee weken lang licht bloedverlies. Tampon heb ik af en toe nog nodig.
Het vervelende vind ik dat er geen peil op te trekken is wanneer ik ongesteld wordt en hoe lang en hoe zwaar. Echt last heb ik er gelukkig ook niet van omdat het zo licht is.
Wat ik wel fijn vind is dat mijn huid een stuk rustiger is nu.
Voorlopig laat ik hem zitten. Maar ik heb al tegen mijn vriend gezegd dat ik er niet nog een keer eentje ga laten plaatsen. Misschien willen we nog een kindje, dan gaat hij er uit. En ik heb hem gevraagd er over te denken of hij daarna misschien een knoopje er in wilde laten leggen. Eerst zei hij van niet, maar hij staat er inmiddels niet meer negatief tegenover.
Ik ben liever ongesteld (onregelmatig en best lang) dan dat hormonale gerommel.
<<

Anoniem193

Bericht 15 Apr 2015 10:56

Re: Spiraaltje

Pff toch wel ook veel dingen die mij nog meer laten twijfelen hoor. Vooral pijn bij hobbels etc. (dan kan ik het motorrijden wel vergeten)
Misschien toch nog maar eens met mijn man over sterilisatie praten. En mijn eigen hevige ongesteldheid voor lief nemen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11585

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 15 Apr 2015 11:00

Re: Spiraaltje

Maar pijn bij hobbels blijft niet he, ik heb het anderhalve dag ofzo gevoeld na het plaatsen. En als je daar bang voor bent zou ik hem aan het eind van de zomer laten plaatsen.
2015 💙
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 15 Apr 2015 11:01

Re: Spiraaltje

Pijn bij hobbels? Die snap ik niet? Alleen eerste dag had ik wat zeurend gevoel, daarna geen last meer.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 15 Apr 2015 11:39

Re: Spiraaltje

Alibi schreef:Pff toch wel ook veel dingen die mij nog meer laten twijfelen hoor. Vooral pijn bij hobbels etc. (dan kan ik het motorrijden wel vergeten)
Misschien toch nog maar eens met mijn man over sterilisatie praten. En mijn eigen hevige ongesteldheid voor lief nemen.


Pijn bij hobbels heb ik geen last van hoor, ik heb alleen de eerste dagen een zeurderig gevoel in mijn buik gehad, verder voel ik er niets van.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 15 Apr 2015 12:46

Re: Spiraaltje

Die last met drempels enz heb ik wel zo'n 2 weken gehad. Op het moment dat ik dacht laat maar, haal hem er weer uit, trok het weg en nu heb ik nergens meer last van.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 15 Apr 2015 13:15

Re: Spiraaltje

Heb met beiden alleen maar negatieve ervaringen helaas.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 15 Apr 2015 17:44

Re: Spiraaltje

Mijn ervaringen met een spiraaltje zijn negatief. Mijn huid werd er zo onrustig van, heel veel acne. Nu de spiraal eruit en een stuk rustiger alleen zit mijn hele gezicht onder de littekens.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 16 Apr 2015 21:13

Re: Spiraaltje

Hier eigenlijk alleen maar positieve ervaringen. Ik heb'm nu bijna 2,5 jaar, het plaatsen voelde even vervelend maar was best te doen, misschien 1 of 2 dagen wat buikpijn gehad, daarna geen pijn meer gehad.
Eerste paar maanden wel wat onregelmatig bloedverlies gehad maar daarna eigenlijk nooit meer. Ik vind het ideaal, nooit meer ongesteld en met vrijen hoeven we nergens rekening mee te houden.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem193

Bericht 16 Apr 2015 21:15

Re: Spiraaltje

Ik heb besloten het toch te doen. Ik wil hem tegelijk plaatsen met het onderzoek voor baarmoederhalskanker. 2 in 1 zeg maar. heb met man afgesproken het een half haar te proberen en als het van zijn of mijn kant niet bevalt gaat hij er gewoon weer uit.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 17 Apr 2015 09:46

Re: Spiraaltje

Ik heb dat ook gedaan (tegelijkertijd met uitstrijkje). Beste is dan om het op het einde van je menstruatie te doen, zodat je baarmoedermond nog wat openstaat en er tegelijkertijd zodanig weinig bloeding meer is dat uitstrijkje wel kan. Ik zou misschien hem wel iets langer dan een half jaar proberen (bijv. driekwart jaar of 1 jaar), want volgens mij duurt het gemiddeld 6 maanden voordat je lichaam eraan gewend is. Zo heb ik dus bijvoorbeeld bijna een half jaar dagelijks wat bloedverlies gehad, maar daarna was het ineens gestopt, dus ben blij dat ik heb doorgezet.
<<

Anoniem193

Bericht 17 Apr 2015 09:57

Re: Spiraaltje

Bailando schreef:Ik heb dat ook gedaan (tegelijkertijd met uitstrijkje). Beste is dan om het op het einde van je menstruatie te doen, zodat je baarmoedermond nog wat openstaat en er tegelijkertijd zodanig weinig bloeding meer is dat uitstrijkje wel kan. Ik zou misschien hem wel iets langer dan een half jaar proberen (bijv. driekwart jaar of 1 jaar), want volgens mij duurt het gemiddeld 6 maanden voordat je lichaam eraan gewend is. Zo heb ik dus bijvoorbeeld bijna een half jaar dagelijks wat bloedverlies gehad, maar daarna was het ineens gestopt, dus ben blij dat ik heb doorgezet.


De test periode hebben we bedacht ivm de hormonen. Het bloeden geloof ik wel dat dat wel goed komt.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 17 Apr 2015 10:07

Re: Spiraaltje

Ja ok, maar die hormonen waren wel de oorzaak van mijn bloeden, want die hormonen zorgen ervoor dat je lichaam als het goed is een soort ruststand aanneemt (qua cyclus dan). En ik wilde aangeven dat bij mij dus mijn hormonen pas precies na dat half jaar op orde waren (en daarmee mijn cyclus), dus vandaar dat ik zei gun het misschien net wat langer de tijd dan het half jaar dat je nu noemt, omdat ze niet voor niets zeggen dat het wel tot 6 maanden kan duren voordat je cyclus die ruststand bereikt heeft.
<<

Anoniem193

Bericht 17 Apr 2015 10:21

Re: Spiraaltje

Oh zo. Ja begrijpelijk. Maar als ik van de hormonen net zo'n heks wordt als van de pil, dan overleeft ons huwelijk dat jaar niet. Een half jaar moet nog wel lukken.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 17 Apr 2015 10:30

Re: Spiraaltje

Haha oh jee, hopelijk heb je van het spiraaltje minder last dan! Ik merk dat ik er zelf wel minder last van had, ik was een stuk chagrijnig stront toen ik nog de pil slikte en nu ben ik gewoon weer mezelf.
<<

Pietje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 134

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:52

Bericht 17 Apr 2015 21:42

Re: Spiraaltje

Ik kan ook niet tegen de pil, werd er depressief van. Daarom koperspiraal laten zetten, Menstruaties werden niet heftiger. Na 2,5 jaar koperspiraal wel zwanger.
Na de zwangerschap toch maar voor mirena gekozen ook ivm andere klachten. Daar erg tevreden over geweest en geen last van de invloed van de hormonen.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers