Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

<<

Anoniem107

Bericht 09 Mei 2015 11:36

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Nou, dat vind ik dan weer krenterig, Milou en Bliss. Niet willen meebetalen omdat je vindt dat je 'al moeite hebt gedaan de kaartjes te winnen'.
Laatst gewijzigd door Anoniem107 op 09 Mei 2015 11:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

anoniem213

Bericht 09 Mei 2015 11:44

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Maple schreef:Nou, dat vind ik dan weer krenterig, Milou, Bliss en June. Niet willen meebetalen omdat je vindt dat je 'al moeite hebt gedaan de kaartjes te winnen'.

Misschien moet je mijn reactie nog eens lezen voor je mij in deze reactie noemt.
<<

anoniem213

Bericht 09 Mei 2015 11:45

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Ik zeg dat ik het zelf zou aanbieden, maar dat als een ander het zou aanbieden ik dat niet nodig zou achten, omdat ik de kaartjes toch al gekregen heb. Ik vind het wel aardig om het aan te bieden inderdaad, want de ander heeft de kaarten gewonnen en is zo lief om zijn/haar winst met mij te delen en niet met ome/oom Jan of tante Riet.
<<

Anoniem107

Bericht 09 Mei 2015 11:50

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Ik geloof dat ik jouw naam even weg ga halen inderdaad. Je zinnetje 'ik ben het eens met Milou' bleef bij mij hangen, vandaar. En bij Milou was weer de eerste reactie die ze hierover plaatste blijven hangen, dat ze met een grapje 'maar hier heb je je acht euro hoor' uiteindelijk wel zou geven, en dat zou ik dan weer geen prettige manier van omgang vinden. Alsof het teveel moeite is en die achter euro maar even naar je toe geworpen wordt. Vandaar, was een optelsommetje wat maakt dat ik de kriebels krijg dan mensen zich kennelijk te goed voelen om mee te betalen aan de benzinekosten, want ze hebben moeite gedaan voor de kaartjes, terwijl ze ook maar gewoon stomme mazzel gehad hebben door kaartjes te winnen. Als ze die kaartjes uiteindelijk níét gewonnen had dan had ze die moeite evengoed gedaan, alleen dan niet gewonnen. Had ze dan ook niet mee betaald? Maar bij nader inzien dus niet op jou gericht :)
<<

Anoniem107

Bericht 09 Mei 2015 11:55

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

June schreef:Ik zeg dat ik het zelf zou aanbieden, maar dat als een ander het zou aanbieden ik dat niet nodig zou achten, omdat ik de kaartjes toch al gekregen heb. Ik vind het wel aardig om het aan te bieden inderdaad, want de ander heeft de kaarten gewonnen en is zo lief om zijn/haar winst met mij te delen en niet met ome/oom Jan of tante Riet.

Overigens, nog even hier op ingaand: ze zouden sowieso al met hen gaan, nog voordat de kaartjes werden gewonnen, en ze er dus vanuit gingen dat ze de kaartjes moesten kopen, lag dat plan er al.
<<

anoniem213

Bericht 09 Mei 2015 11:57

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Maple schreef:
June schreef:Ik zeg dat ik het zelf zou aanbieden, maar dat als een ander het zou aanbieden ik dat niet nodig zou achten, omdat ik de kaartjes toch al gekregen heb. Ik vind het wel aardig om het aan te bieden inderdaad, want de ander heeft de kaarten gewonnen en is zo lief om zijn/haar winst met mij te delen en niet met ome/oom Jan of tante Riet.

Overigens, nog even hier op ingaand: ze zouden sowieso al met hen gaan, nog voordat de kaartjes werden gewonnen, en ze er dus vanuit gingen dat ze de kaartjes moesten kopen, lag dat plan er al.


Ja, ik zou dat nog steeds aanbieden, maar in het geval van Waxinelichtje dus ook weigeren als de ander dat zou willen. Zeker omdat we inderdaad al samen zouden gaan. Misschien heeft Waxinelichtje overigens wel een striptease op moeten voeren om die kaartjes te winnen. Dan is dat natuurlijk wel gewoon moeite :smile:.
<<

Anoniem107

Bericht 09 Mei 2015 12:03

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Dat kan ook.. Ik dacht eerder aan een like, share & win-actie :P
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3089

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 09 Mei 2015 12:21

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Ik zou het geloof ik veel te veel gedoe vinden om daar voor 8 euro iets van te vinden. Als zij geld voor de benzine willen vind ik dat prima. Misschien betalen ze wel een extra drankje als bedankje voor de kaartjes. Ik heb nog nooit geld voor benzine gevraagd, maar als een ander dat wel nodig vindt, zal ik dat gewoon betalen.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 09 Mei 2015 12:27

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Nog nieuwe verhalen? Ik heb een krenterige vriendin die vindt wanneer zij een keer 3 euro voor mij kwijt was ergens voor, ik het direct over moet maken. Ze is er zelfs toe in staat om me erover te gaan appen. Ik zelf ben niet zo knieperig en voor mij ligt de grens bij 10 euro. Alles daaronder ga ik echt niet om vragen of de ander dit zsm terug geeft. Het komt zo egoïstisch over. Ze is niet iemand die van de bijstand moet leven maar iemand die geobsedeerd is door geld.

Ook waren we een keer ergens lunchen, tot op de cent moest uitgerekend worden hoeveel ieder p.p kwijt zou zijn. Ik vind dat super irritant en split de rekening liever. De ene keer ben ik dan wat meer kwijt en de ander de andere keer. Maar goed we zouden splitten omdat ze krap bij kas zat. Lopen we daarna verder, koopt ze twee nieuwe broeken. Dat vond ik irritant en krenterig.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Mei 2015 12:51

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

June schreef:Ik zeg dat ik het zelf zou aanbieden, maar dat als een ander het zou aanbieden ik dat niet nodig zou achten, omdat ik de kaartjes toch al gekregen heb. Ik vind het wel aardig om het aan te bieden inderdaad, want de ander heeft de kaarten gewonnen en is zo lief om zijn/haar winst met mij te delen en niet met ome/oom Jan of tante Riet.


Hier ben ik het mee eens.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 09 Mei 2015 12:54

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Ik zou ook echt niet moeilijk doen over die acht euro, Maple, maar ik zou het leuk vinden als ze het aanbieden.
❤ 7 juni 2018
<<

Discodip

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 217

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 09 Mei 2015 13:21

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Ik woonde net in mijn nieuwe huis. Een kennis/ vriendin kwam langs. Ik had haar net wat te drinken gegeven. Toen ze het op had stond ze op en liep naar mijn koelkast om nieuwe drinken te pakken. Ze pakte ook nog wat anders dan ze daarvoor had gehad. Ik dacht euhh okay?
<<

anoniem213

Bericht 09 Mei 2015 13:31

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Vind je dat krenterig van jezelf, Discodip?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 09 Mei 2015 13:42

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Dat doen alle vrienden bij ons discodip, ze weten alles te vinden. En andersom ook, ik pak m'n eten en drinken bij m'n vrienden en vriendinnen ook altijd zelf..
Afbeelding
Afbeelding
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 09 Mei 2015 13:43

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Discodip schreef:Ik woonde net in mijn nieuwe huis. Een kennis/ vriendin kwam langs. Ik had haar net wat te drinken gegeven. Toen ze het op had stond ze op en liep naar mijn koelkast om nieuwe drinken te pakken. Ze pakte ook nog wat anders dan ze daarvoor had gehad. Ik dacht euhh okay?


Bij mij doen vriendinnen dat altijd, handig toch? Hoef je zelf niet steeds wat in te schenken.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 09 Mei 2015 13:44

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Ik doe dat bij sommige mensen ook gewoon hoor. Sommige mensen hebben echt zo'n uitstraling ofzo dat dat mag.
R. 2013
D. 2016
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 09 Mei 2015 18:13

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Ik zou echt gek op kijken als ik dan met mijn gewonnen kaarten toch nog de helft van de benzine en het parkeren zou moeten betalen. Hangt wel van de prijs van het evenement af maar ik zou dat wel weer erg knieperig van mijn vrienden vinden. Ik zou het omgekeerd dan ook altijd zelf voorstellen dat als zij me die gewonnen kaarten hebben gegeven dat ik dan juist zo iets zou betalen. Het is toch echt een voordeeltje voor hun dat zij nu geen toegang moeten betalen. Je zou die kaarten bv ook op Marktplaats of zo kunnen verkopen (niet dat je dat zou moeten doen maar je had wel het recht om zo iets te doen zonder overleggen want jij hebt ze gewonnen).

Ik had ooit iets gelijks dat ik in mijn kerstpakket toegangskaarten had voor een pretpark. Ik zou er zelf geen gebruik van maken dus heb ze aan vrienden gegeven zodat die er met hun gezin naar toe konden. Ik vond het paar weken later wel weer krenterig van hun toen zij mij vroegen om 10 euro voor iets anders te betalen dat zij voor mij gedaan hadden. Ik heb gewoon betaald maar zou dat zelf nooit gedaan hadden als ik kort daarvoor iets anders van diegene gekregen had.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Waxinelichtje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 415

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:32

Bericht 09 Mei 2015 18:29

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Toch grappig zo uiteenlopende reacties haha. Zoals ik al zei, benzine is een tientje. Dus in dat geval had ik voorgesteld om dit voor mijn rekening te nemen als ik haar was.

Anyway, we zijn weer terug. Wij hebben zelf gereden en zij zouden, zoals ze zelf voorstelde de helft van benzinegeld betalen en de helft van de parkeermunt. 15 euro totaal dus, 7,50 per stel. Eenmaal daar stelde ze voor om de parkeermunt te betalen. Oké, prima. Uiteindelijk geen geld meer gezien. Nu hebben we alsnog meer betaald. Wij 10,- zij 5,- En nee, het hoeft niet 50/50 persé, dus het kan nog krenteriger als ik al dacht.

Ach, ik ga er verder ook geen probleem van maken of wat dan ook ;) Ik hou 't gewoon in mijn achterhoofd.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 09 Mei 2015 18:47

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Wat ik dan krenterig vind is dat mensen een gewonnen bon van bv vrienden- of postcodeloterij op een fb groep zetten en daar dan geld voor vragen. Ik snap wel dat de activiteit normaal ook geld kost en lid zijn ook, maar om dan geld te vragen voor een gewonnen bon die je anders weggooid omdat je zelf niet gaat vind ik krenterig. Ik zou het gewoon weggeven.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem154

Bericht 09 Mei 2015 20:18

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Mwoah...vind ik niet per definitie krenterig.
En als jij nu een fiets wint, dan geef je die ook zomaar weg, stel je hebt m niet nodig?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Mei 2015 21:13

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Ik vind dat ook niet per se krenterig, dat je iets gewonnen hebt wil niet zeggen dat je het alleen zelf mag gebruiken of weg mag geven. Vind het sowieso een beetje de omgekeerde wereld om het krenterig te gaan noemen als je niet iets gratis weggeeft.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 09 Mei 2015 22:07

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Ik vind dat ook niet krenterig, heb ook wel eens een bon geprobeerd te verkopen. Verschil zit wel aan wie ik de bon verkoop. Gewoon anoniem op facebook dan wil ik er een leuk bedrag voor (afhankelijk van de waarde). Maar reageert er iemand die ik ken dan gratis of ruilen voor iets (flesje wijn of als diegene wellicht een wederdienst kan leveren).
Overigens kijk ik eerst of ik iemand er blij mee kan maken die dicht bij mij staat of bijvoorbeeld financieel krap zit en een uitje kan gebruiken.
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Mei 2015 22:45

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Mijn schoonouders waren een keer met kennisen uit eten en ze zouden de rekening splitsen door het aantal stellen. Omdat die kennissen wat alcohol dronken en mijn schoonouders niet zei mijn schoonmoeder tegen mijn schoonvader dat hij het duurste hoofdgerecht moest nemen omdat wij anders voor andersmans drinken moesten betalen.

Dit heeft mijn schoonmoeder tegen mijn schoonzus gezegd en zij weer tegen ons.

Nog zoiets.

Mijn man heeft een voetbalseizoenskaart en laatst konden er een aantal van zijn groepje niet dus had hij zijn zwager en mijn schoonvader meegenomen.
Mijn man gaat voor de wedstrijd altijd ergens wat drinken op dezelfde locatie. Hij heeft een rondje gegeven en zijn zwager ook, mijn schoonvader niet. Bah ondankbaar, je mag mee omdat iemand anders dat geregeld heeft en dan kan er geen drankje vanaf! Mijn man deed het af als excuus dat zijn vader ivm medicatie vaak moet plassen..................WTF!
Wat een slap excuus en dan nog dan had hij zelf toch niks hoeven nemen!

Mijn schoonouders hebben daar sowieso aan handje van dat gierige gedoe bah ik haat zulke mensen!
Een keer gingen ze naar de groothandel en hadden ze wat voor mijn man meegenomen wat ze hadden voorgeschoten. Had zijn moeder tot op de cent toe genoteerd hoeveel het was, echt zo raar bedrag bijv. € 43, 67!
Hoe zielig kun je zijn zeg?

Ben blij dat mijn ouders het totaal tegen overgestelde zijn en zij zouden het naar beneden afronden. Bij een klein bedrag zouden ze zeggen dat we niks hoeven terug te betalen. Zo hoort het ook vind ik ouders naar kinderen toe.
<<

Anoniem148

Bericht 11 Mei 2015 05:00

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Cbl daar ben ik heteniet mee eens. Ouders hoeven niet te zeggen van laat maar zitten. Zij werken ook voor hun geld en hebben ook kosten.manier van opvoeden is misschien anders dan je gewend bent maar ze hoeven echt niet te zeggen dat je een klein bedrag mag vergeten.

Mijn ouders zeggen vaak laat maar zitten. Dat is hun keuze.mijn schoonouders niet en dat is hun goed recht en vind ik ook niet meer dan normaal.
<<

Anoniem107

Bericht 11 Mei 2015 06:46

Re: Meest krenterige acties (van een ander of jezelf)

Ik heb veel dingen ook gewoon terug moeten betalen, ook kleine bedragen. Ze stoppen me ook vaak wat toe hoor, maar m'n ouders moeten ook rond zien te komen van één inkomen.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers