Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moedervlek verwijderen

<<

FruttiTutti

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 105

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:43

Bericht 01 Sep 2013 12:39

Moedervlek verwijderen

Heeft iemand ervaring met het laten verwijderen van moedervlekken?
Ik heb een hele grote in mn nek, net in mn haargrens. Hij zit er al jaren, en zo'n 2 of 3 jaar geleden heeft de huisarts gekeken of het kwaad kon, maar het was geen probleem en kon gewoon blijven zitten. Toch heb ik de laatste tijd het gevoel; dat ding moet weg. Maar nu het probleem..ik ben echt panisch voor alles wat te maken heeft met dokters, artsen, injecties, snijden, pijn etc... Dus ik ben benieuwd naar verhalen.

Paar maanden terug moest ik bloed laten prikken, dat vond ik al zooo eng, daar heb ik toen verdovingscrème voor gesmeerd, en werkelijk waar niks gevoeld van het bloed prikken. Zou ik zoiets ook kunnen gebruiken?
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:25

Bericht 01 Sep 2013 12:51

Re: Moedervlek verwijderen

Op je laatste vraag heb ik geen antwoord.

Ik heb 2 moedervlekken laten verwijderen (beide op een andere manier).
De eerste was een bolle en die is plaatselijk verdoofd en er toen afgesneden. Daarop kwam een hechtingsstickertje.
De andere was plat en ook daar werd ik plaatselijk verdoofd. Die is echt eruit gesneden (omdat hij in mijn huid lag ipv erop zoals de andere). Daarna is de wond gehecht met naald en draad. Ik vond het niet prettig en ook is het litteken een stuk groter dan de moedervlek zelf was.
Make happy memories
<<

Arwyn

Bericht 01 Sep 2013 13:02

Re: Moedervlek verwijderen

Ik heb vorig jaar een moedervlek op mijn schouderblad laten verwijderen.
Het was zo'n bolletje en het bandje van mijn bh bleef er wel eens aan hangen, niet fijn.
Bij mij heeft gewoon de huisarts het gedaan. Verdoving erin, wegsnijden en hechten. Hier voel je echt helemaal niks van. Als dat wel zo is, ben je niet goed verdoofd en kun je gewoon om extra verdoving vragen.
Ik heb helemaal niks gemerkt van de ingreep en daarna ook geen pijn gehad of zo, ook niet bij het eruit laten halen van de hechting. Het is bij mij ook netjes geheeld. Als je goed kijkt zie je het wel, er zit natuurlijk wat littekenweefsel, maar het valt nauwelijks op volgens mij.
<<

Anoniem4

Bericht 01 Sep 2013 13:22

Re: Moedervlek verwijderen

Ik heb er een stuk of 8 laten verwijderen, een aantal lagen op de huid en een aantal was plat.
Ik wil je niet bang maken, maar de verdoving ervan vind ik verschrikkelijk. Ik verkrampte dan helemaal waardoor er vaker geprikt moet worden. Eén keer heb ik er van tevoren verdovende zalf op gesmeerd maar ik weet eigenlijk niet meer of het heeft geholpen of niet. De keren erna heb ik het niet gedaan dus ik vermoed van niet.
Het weghalen zelf is niet erg, ook het hechten niet. Ik laat er over een paar weken weer 1 weghalen.
Ze zijn trouwens allemaal door de dermatoloog verwijderd.

En de littekens zijn bij mij heel lelijk maar dat schijnt aan mijn huid te liggen.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 01 Sep 2013 13:37

Re: Moedervlek verwijderen

**
Laatst gewijzigd door -Ieniemienie- op 03 Nov 2014 10:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem162

Bericht 01 Sep 2013 14:06

Re: Moedervlek verwijderen

Ik heb er een aantal weg laten halen, op mijn armen/hals/nek. Ze zijn weggebrand.
Je krijgt dan wel een verbrande vleeslucht :| maar dat vond ik niet zo'n ramp. Prettig was het niet maar pijnlijk ook niet.
Bij mij heeft de huisarts het gedaan, heb nergens littekens aan over gehouden behalve op 1 plek, daar was de moedervlek het grootste, daar zit de huid wel helemaal mooi genezen dus in die zin geen litteken maar het is wel witter, veel minder pigment dan de rest van mijn huid.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 01 Sep 2013 14:11

Re: Moedervlek verwijderen

Ik had meer pijn met het verdoven ervan dan het weg laten halen. Maar het prikje is maar heel even en tja daar moet je even doorheen. Bij mijn istie weggebrand.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 01 Sep 2013 14:11

Re: Moedervlek verwijderen

Ik heb ervaring met wegbranden en wegsnijden en dat zijn echt totaal verschillende behandelingen. Dus voor je jezelf heel nerveus maakt: vraag bij de huisarts welke manier bij deze plek het handigst is!
<<

Anoniem272

Bericht 01 Sep 2013 14:13

Re: Moedervlek verwijderen

Ik kreeg bij het wegbranden trouwens een verdovende zalf en moest vooraf pijnstillers slikken. Het voelde alsnog wel vervelend, maar geen vreselijke pijn of zo. Bij wegsnijden kreeg ik plaatselijke verdovingen met een prik en dat was niet fijn, maar daarna voel je niks meer.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 01 Sep 2013 14:25

Re: Moedervlek verwijderen

Ik heb er net eergisteren 1 laten verwijderen. Kleintje die op de huid lag. Ik heb het gewoon door de huisarts laten doen, het prikje was wat gemeen, maar daarna voelde ik er niets van. Ze heeft het (minimale) wondje nog een beetje dicht geschroeid en nu zit het gewoon al dicht. Helemaal geen last van.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Anoniem 63

Bericht 01 Sep 2013 14:27

Re: Moedervlek verwijderen

Ik heb er bij elkaar een stuk of 10 laten weghalen denk ik. De meeste bij de huisarts, één op m'n gezicht bij de ehhh dermatoloog? plastisch chirurg? Iemand die netter kon snijden dan m'n huisarts in ieder geval naar zijn eigen zeggen.
Bij die laatste werd het met een prikje verdoofd. Niet heel pijnlijk ofzo. En toen netjes weggesneden, gehecht, gaasje erop en klaar. Geen centje pijn aan gehad. Ook de verdoving was niet heel vervelend.

Bij de huisarts is zowel 'geschrapt' (dan wordt ie met stikstof versteent en dan schrapt de ha het er met een soort scalpeltje af) en gebrand. Bij het stikstofverhaal is het volgens mij niet verdoofd, want daar voel je toch al niks van. Bij het branden werd het wel met een prik verdoofd geloof ik. En stinken dat dat doet! Maar ook daarbij geen pijn. Het schrappen had ik wel nog wat 'napijn' van maar ook niet noemenswaardig.

Er is er ook ééntje weggehaald zonder verdoving, gewoon met een klein sneetje. Die was zo klein en 'gesteeld' ofzo, dus de ha zegt dat doe ik zo wel.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 01 Sep 2013 15:28

Re: Moedervlek verwijderen

Hm, ik heb ook best wat vervelende moedervlekken maar heb er gewoon nog nooit naar laten kijken omdat ik dus ook zo'n angsthaas ben. Ik kan er zo een stuk of vier a vijf bedenken die ik eigenlijk zou willen laten verwijderen, omdat ze lelijk zijn schuren tegen kleding. Nu ik dit zo lees vind ik dat ik me niet zo moet aanstellen en gewoon en keer naar de huisarts moet.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem255

Bericht 01 Sep 2013 19:09

Re: Moedervlek verwijderen

Ik heb een redelijk grote moedervlek op mijn rug weg laten halen.
Deze is eruit gesneden onder verdoving en daarna gehecht.
Ik kan me eigenlijk niet eens meer herinneren of ik er echt pijn aan gehad heb.
Volgens mij weinig tot niet.
<<

Anoniem205

Bericht 01 Sep 2013 19:15

Re: Moedervlek verwijderen

Kenya, hoe heb jij de plastisch chirurg gekozen? Of kreeg je een verwijzing voor eentje?
Ik heb er namelijk eentje die ik weg wil hebben, maar die zit in mijn gezicht en ik weet niet hoe ik kan bepalen welke chirurg goed is...
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 01 Sep 2013 20:39

Re: Moedervlek verwijderen

Ik heb een stuk of 5 moedervlekken laten weghalen, allemaal door een dermatoloog. Kan me niet herinneren dat het heel pijnlijk was. De verdovingsprik deed inderdaad nog het meest pijn maar dat is ook maar heel even. De laatste die bij mij verdwijderd is was wel echt groot en daardoor duurde het wel even want de dermatoloog wilde het nog wel zo mooi mogelijk doen. Nu is het litteken nog steeds wel vrij groot maar die zit onder mijn bh-bandje dus maakt het mij ook niet zoveel uit.

Ik zou me er niet te druk om maken, het is goed te doen. Al ben ik verder niet bang voor dit soort ingrepen dus dat scheelt misschien ook wel.. Maar zou gewoon bij de arts aangeven dat je het wel heel eng vind en die heeft dan misschien nog wel wat om het makkelijker te maken.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:28

Bericht 01 Sep 2013 20:42

Re: Moedervlek verwijderen

Fijn topic want ook ik wil er 1 weg laten halen. Laat mijn moedervlekken ook altijd checken bij de huisarts maar deze wil ik voor mijn gevoel ook weg hebben. hij zit op mijn hals, en als hij in de zon komt...gaat ie jeuken?!?

De verdoving is dus als ik het goed begrijp het pijnlijkst. Ga morgen maar gelijk eens bellen voor een afspraak.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

FruttiTutti

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 105

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:43

Bericht 01 Sep 2013 21:13

Re: Moedervlek verwijderen

Bedankt voor de reacties dames!
Helaas hebben ze me nog niet over de streep getrokken hahaha.. ik vind t gewoon écht eng...
<<

Anoniem91

Bericht 01 Sep 2013 21:44

Re: Moedervlek verwijderen

Ik heb er een aantal jaar geleden meerdere moedervlekken laten verwijderen, sommige moesten gehecht worden sommige niet en alles werd verdoofd.
<<

Anoniem166

Bericht 01 Sep 2013 21:48

Re: Moedervlek verwijderen

Ik moet eind september naar de huisarts om er twee weg te laten halen. Hier doet de huisarts het gewoon zelf.
Waarom zijn jullie naar de dermatoloog/plastisch chirurg geweest? Hebben jullie daarom gevraagd?
<<

Anoniem133

Bericht 01 Sep 2013 21:48

Re: Moedervlek verwijderen

Ik heb er een in mijn gezicht weg laten halen bij de plastisch chirurg. Dit was goed te doen, weinig pijn aan gehad. Eigenlijk heb ik er nog een stuk of wat die ook weggehaald moeten worden, maar iedere keer komt het er niet van. Denk dat ik binnenkort toch maar eens een afspraak ga maken, verwijzing heb ik al maanden liggen...
<<

Anoniem133

Bericht 01 Sep 2013 21:49

Re: Moedervlek verwijderen

Elektra schreef:Ik moet eind september naar de huisarts om er twee weg te laten halen. Hier doet de huisarts het gewoon zelf.
Waarom zijn jullie naar de dermatoloog/plastisch chirurg geweest? Hebben jullie daarom gevraagd?

Volgens mijn huisarts zou het anders een heel lelijk litteken kunnen worden, en het zit op een plek waar je het best goed ziet, dus vandaar de verwijzing.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 01 Sep 2013 21:56

Re: Moedervlek verwijderen

Ik heb er aardig wat bij de dermatoloog laten verwijderen. Volgens mij doet mijn huisarts het zelf ook maar ik loop al jaren bij de dermatoloog wegens exzeem klachten en tijdens een consult daarvoor heeft hij ook medervlekken verwijderd. Nu ga ik sinds 3 jaar elk jaar om mijn medervlekken te laten controleren. Ik heb er veel, mn op mijn rug de ik ds zelf net kan beoordelen.
<<

Anoniem 63

Bericht 01 Sep 2013 22:09

Re: Moedervlek verwijderen

Oreo schreef:Kenya, hoe heb jij de plastisch chirurg gekozen? Of kreeg je een verwijzing voor eentje?
Ik heb er namelijk eentje die ik weg wil hebben, maar die zit in mijn gezicht en ik weet niet hoe ik kan bepalen welke chirurg goed is...


Ik kreeg een verwijzing, omdat mijn HA het zelf niet wilde doen. Kreeg er gewoon één toegewezen waar 'ie goede ervaringen mee had. Maar of het een plastisch chirurg was of iets anders weet ik eigenlijk niet meer :?
<<

Anoniem 63

Bericht 01 Sep 2013 22:10

Re: Moedervlek verwijderen

Silke schreef:
Elektra schreef:Ik moet eind september naar de huisarts om er twee weg te laten halen. Hier doet de huisarts het gewoon zelf.
Waarom zijn jullie naar de dermatoloog/plastisch chirurg geweest? Hebben jullie daarom gevraagd?

Volgens mijn huisarts zou het anders een heel lelijk litteken kunnen worden, en het zit op een plek waar je het best goed ziet, dus vandaar de verwijzing.


Dat inderdaad, het was op mijn gezicht en de HA wilde dat het zo netjes mogelijk zou gebeuren (ik ook natuurlijk) je ziet er nu echt niets meer van.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 01 Sep 2013 22:25

Re: Moedervlek verwijderen

Elektra schreef:Ik moet eind september naar de huisarts om er twee weg te laten halen. Hier doet de huisarts het gewoon zelf.
Waarom zijn jullie naar de dermatoloog/plastisch chirurg geweest? Hebben jullie daarom gevraagd?


Ik heb heel veel moedervlekken en moet daarom 1-2 keer per jaar bij de dermatoloog op controle om te kijken of er geen 'gevaarlijke vlekken' bij zitten of zich ontwikkelen. Heb nu volgens mij 1 keer één moeten laten weghalen omdat die er niet goed uitzag en de anderen zijn weggehaald omdat ik er last van had of ze gewoon niet mooi vond.
-Jeg har det som plommen i egget-
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ginny