Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


(Ont)spanningshoofdpijn

<<

Anoniem119

Bericht 11 Apr 2015 14:11

(Ont)spanningshoofdpijn

Ik merk dat wanneer ik vrij ben, ik direct de dag met hoofdpijn begin. Wanneer ik eens lekker uitrust en iets leuks ga doen, voel ik me juist minder lekker, met van die stekende hoofdpijn. Heb t tegenwoordig echt steevast wanneer ik vrij ben, zoals nu. Het lijkt wel alsof ik juist hoofdpijn krijg zodra ik ontspan, alsof dan alles er uit kom. Is dit herkenbaar voor iemand? Wat doe jij er aan? Ik wil ook niet constant pijnstillers slikken, dat vind ik ook vervelend.
<<

Patsy

Bericht 11 Apr 2015 14:17

Re: (Ont)spanningshoofdpijn

Heel erg herkenbaar, helaas. Als ik een drukke periode heb krijg ik, wanneer ik tot rust kom ook hoofdpijn. Soms migraine maar meestal spanningshoofdpijn.

De hoofdpijn komt echt uit mijn nek en schouders. Ik probeer dan te zorgen dat mijn schouders en nek ontspannen dmv een hete douche, pittenzak of massage. Werkt dat niet en is de pijn echt te hevig dan werken pijnstillers toch het beste.

Ik heb het trouwens ook wanneer ik verkeerd gelegen heb.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 11 Apr 2015 14:21

Re: (Ont)spanningshoofdpijn

Kan t niet komen omdat je normaal smorgens koffie of thee drinkt? Of dat je te lang slaapt?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem119

Bericht 11 Apr 2015 14:24

Re: (Ont)spanningshoofdpijn

Sam schreef:Kan t niet komen omdat je normaal smorgens koffie of thee drinkt? Of dat je te lang slaapt?


Ja ik drink normaal als ik gewoon naar m'n werk ga, wel meer koffie, heb nu 1 kopje op bij t ontbijt. Maar echt uitslapen doe ik niet, zet wel s ochtends de wekker. Slaap wel iets langer natuurlijk. Zou best kunnen hoor, dat ik dan te lang slaap.
<<

Patsy

Bericht 11 Apr 2015 14:24

Re: (Ont)spanningshoofdpijn

Ik bedenk me nav de post van Sam iets: Jij werkt toch onregelmatig en ook 's nachts? Kan het daar niet mee te maken hebben, omdat je ritme dan in de war is.
<<

Anoniem119

Bericht 11 Apr 2015 14:29

Re: (Ont)spanningshoofdpijn

Katrien schreef:Ik bedenk me nav de post van Sam iets: Jij werkt toch onregelmatig en ook 's nachts? Kan het daar niet mee te maken hebben, omdat je ritme dan in de war is.


Ja ik heb wel net deze week nachtdienst gehad en ben nu vrij (heb paar daagjes extra vrij genomen, dus ben vier daagjes vrij nu, heerlijk!) dus zit nu weer in normaal dag nacht ritme. Dat kan idd ook wel, omdat ik constant m'n ritme om gooi. Heb ook hoofdpijn na een week vroeg opstaan overigens, gewoon echt zodrá ik vrij ben. Vind t stom. Kan ik eens leuke dingen doen, kan ik er niet volledig van genieten.
<<

Anoniem125

Bericht 11 Apr 2015 14:31

Re: (Ont)spanningshoofdpijn

Jeetje, Marin. Niet om vervelend te doen, maar werkelijk ieder topic van jou gaat over klachten wat betreft spanning, drukte op je werk. Ziek zijn, hoofdpijn, dat je jezelf een batterij voelt, pas je een beetje op jezelf?
<<

Anoniem119

Bericht 11 Apr 2015 14:34

Re: (Ont)spanningshoofdpijn

Nougat schreef:Jeetje, Marin. Niet om vervelend te doen, maar werkelijk ieder topic van jou gaat over klachten wat betreft spanning, drukte op je werk. Ziek zijn, hoofdpijn, dat je jezelf een batterij voelt, pas je een beetje op jezelf?


Nou ik vind niet dat elk topic er over gaat hoor, maar ik ben idd wel moe. Toe aan een lekkere warme, rustigere zomer! Ik let wel goed op mezelf gelukkig, maar m'n leven is wel beetje chaos momenteel ja. Wordt wel beter.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 11 Apr 2015 14:54

Re: (Ont)spanningshoofdpijn

Uhm marin je doet het nu weer, je ontkent je problemen. Eerlijk gezegd denk ik dat het voor jou heel goed zou kunnen zijn om met een psych te praten. Je legt ontzettend veel druk op jezelf en eerlijk ik vind niet dat je goed op jezelf let.
2015 💙
<<

Patsy

Bericht 11 Apr 2015 14:55

Re: (Ont)spanningshoofdpijn

Voor nu zou ik, op de dagen dat je echt iets leuks gepland hebt wel pijnstilling nemen. Wat neem je normaal en gaat de hoofdpijn daar volledig mee weg?

Als het echt aan blijft houden zou ik toch eens naar de huisarts gaan. Om een medische oorzaak uit te sluiten.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 11 Apr 2015 15:16

Re: (Ont)spanningshoofdpijn

Ik heb dat ook een periode gehad toen ik veel stress had. Pijnstilling hielp niet omdat het in mijn spieren in mijn rug en nek zat. Ik ging ervoor naar de fysio voor massage en therapie. Heeft mij echt geholpen. Het onderliggende probleem van stress moet je wel zelf aanpakken.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 11 Apr 2015 16:02

Re: (Ont)spanningshoofdpijn

Ik heb er wel last van maar geen oplossing. Ik drink door de weeks overdag veel te veel koffie dus gewoon verslaafd aan de cafeïne. Ik probeer nu in het weekend meteen na het wakker worden naar beneden te gaan om een kop koffie te zetten die ik dan in bed opdrink. Maar goed, vanochtend was ik eerst ook om 06.10 uur wakker en dat vind ik toch echt nog te vroeg voor het weekend om dan naar beneden te gaan voor koffie, dus ik heb me weer omgedraaid, pas om 10.00 uur weer wakker en toen koffie maar later in de stad niet weer dus voelde net tegen 15.00 uur hoofdpijn op komen en begon te gapen dus zit nu thuis maar weer aan een sterke bak koffie. Ik denk dat bij mij helpt om door de weeks echt te gaan minderen. Afgelopen paasweekend had ik er ook last van, bij mij puur afkickverschijnselen van stress, koffie ed denk ik.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 11 Apr 2015 16:11

Re: (Ont)spanningshoofdpijn

Minx schreef:Uhm marin je doet het nu weer, je ontkent je problemen. Eerlijk gezegd denk ik dat het voor jou heel goed zou kunnen zijn om met een psych te praten. Je legt ontzettend veel druk op jezelf en eerlijk ik vind niet dat je goed op jezelf let.

Nou nou, ik vind t nogal wat om Marin meteen naar een psych te willen sturen. Je laatste zin vind ik ook raar. Ik neem aan dat Marin zelf wel weet wat goed voor haar is, en hoe kun jij nou weten dat ze niet goed op zichzelf let.

Ontopic: ik heb er ook vaker last van, ik let sowieso er al op dat ik doordeweeks niet teveel koffie drink want daar krijg ik ook hoofdpijn van. Maar als ik dan weer te weinig koffie drink krijg ik ook hoofdpijn haha! Mij helpt t om mijn nek en schouders goed te masseren, en dan vooral de monnikskapspier (de aanhechting van je schedel zeg maar). Daar komt de hoofdpijn vaak vandaan bij mij.
<<

Anoniem119

Bericht 11 Apr 2015 16:14

Re: (Ont)spanningshoofdpijn

Minx schreef:Uhm marin je doet het nu weer, je ontkent je problemen. Eerlijk gezegd denk ik dat het voor jou heel goed zou kunnen zijn om met een psych te praten. Je legt ontzettend veel druk op jezelf en eerlijk ik vind niet dat je goed op jezelf let.


Haha dat lijkt mij ook wel wat overdreven hoor.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Apr 2015 16:15

Re: (Ont)spanningshoofdpijn

Ik heb het als ik langer in bed lig dan m`n normale ritme. Op een vrije dag ga ik dus ook het liefste voor 8 uur m`n bed uit. Als ik tot 9 of 10 slaap, dan begin ik de dag altijd met hoofdpijn. Heb wel het geluk dat het meestal na 2/3 uurtjes wegtrekt.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 11 Apr 2015 16:37

Re: (Ont)spanningshoofdpijn

Ik krijg er last van wanneer ik veel stress heb en hetgeen wat echt helpt bij mij is slapen. Met pijnstillers gaat de hoofdpijn dan ook niet weg helaas. Ik doe sinds kort aan yoga en ik merk dat ik daarvan volledig ontspan en dat de hoofdpijn nu ook meer wegblijft.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers