Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


PMS ervaringen

<<

ChiQ

Bericht 10 Apr 2015 20:56

PMS ervaringen

Hello ladies,

Ik weet al heel lang dat ik aan pms lijdt, ik heb een tijdlang een dagboek bijgehouden en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik twee weken leuk ben en de overige twee wordt bezeten door de duivel. Met het bloed verdrijf ik ook de duivel. Maar in die twee weken heb ik continu onrust, ik kan niets hebben, wordt supersnel boos op Julian (heel heel zielig) en soms pak ik hem toch wat harder aan dan nodig is. O en niet onbelangrijk, ik overweeg ook mijn man te vermoorden. Echt. Vanochtend nog toen hij niet de stekker van de strijkijzer erin had gedaan. Maar ook snachts kan ik flippen als hij ook maar een milimeter op mijn helft ligt. Het wordt ook steeds heftiger, maar lichamelijk is het ook echt heel erg, ik heb overal pijn, de steken in mijn hoofd zijn niet te harden; mijn buik is zo opgezet dat ik 5 maanden zwanger lijk en mijn borsten groeien letterlijk 2 cups en ze zijn afschuwelijk pijnlijk. Zo pijn dat ik snachts wakker word ervan. Ik slaap ook héél slecht, alsof ik continu tussen slaap en wakker hang. Smorgens voel ik me dan zo brak dat ik een heel kort lotje heb. Ik heb een slaap app op mijn telefoon en net die twee weken zie je dat mijn slaapcyclus echt heel erg slecht is. Ik voel me ook depressief en ik word ook angstig.

Om een lang verhaal kort te maken, wie heeft dit ook en nog belangrijker, wat helpt? Ik word er doodmoe en eigenlijk ook verdrietig van.
<<

Anoniem127

Bericht 10 Apr 2015 21:01

Re: PMS ervaringen

Dat klinkt vervelend. Ben je aan de pil of niet? Want je hormoonbalans is met pil heel anders dan zonder. Anders zou je kunnen proberen te stoppen met de pil of er juist mee te beginnen? Gewoon even iets dat ik zo bedenk, heb er zelf verder geen ervaring mee.
<<

Anoniem163

Bericht 10 Apr 2015 21:02

Re: PMS ervaringen

Met zoveel last zou ik echt langs de huisarts gaan om te kijken of er iemand is die er iets mee kan, dit klinkt heel heftig. Zowel voor jezelf als je gezin.
<<

Pixi

Noob

Berichten: 190

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:08

Bericht 10 Apr 2015 21:04

Re: PMS ervaringen

Mijn zusje had dit ook heel erg. Ik weet dat je het niet nodig hebt maar een implanon spiraaltje zorgde ervoor dat ze geen schommelingen door hormonen had. Nu is ze altijd lief en vrolijk :-)

Tuurlijk is ze niet ALTIJD vrolijk, maar nooit meer chagrijnig door hormonen.
Laatst gewijzigd door Pixi op 10 Apr 2015 21:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

ChiQ

Bericht 10 Apr 2015 21:04

Re: PMS ervaringen

He Twellie! Nee ik gebruik helemaal niets, ik heb geen eileiders meer dus kan ook niet zwanger worden. Is opzich wel een goeie!' Al hangen daar ook weer bijwerkingen aan. Ik was trouwens heel stabiel toen ik zwanger was, hmm.
<<

ChiQ

Bericht 10 Apr 2015 21:06

Re: PMS ervaringen

Stofzuiger schreef:Met zoveel last zou ik echt langs de huisarts gaan om te kijken of er iemand is die er iets mee kan, dit klinkt heel heftig. Zowel voor jezelf als je gezin.


Ben ik al eens geweest, ze deed het een beetje af als: ach valt allemaal best mee en ze vond dat ik er mee moest leren leven maar mijn man flipte vandaag ook terug en die zei: ik ben klaar dat ons leven samenhangt met jou cyclus. Foute boel dus.
<<

Anoniem163

Bericht 10 Apr 2015 21:09

Re: PMS ervaringen

En terug vallen op de gyn met wie je het hele proces rondom je onderzoeken, operatie etc doorlopen heb?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 10 Apr 2015 21:43

Re: PMS ervaringen

Heb je dokter V? Zo'n reactie vind ik echt iets voor haar.. Maarja wat moet je als je huisarts je zo afwimpelt, echt vervelend. Misschien toch nog een keer gaan, of bij een andere dokter? Vind de pil ook wel een 'goed' idee trouwens, dat maakt bij mij echt zoveel verschil. Ik heb er gelukkig niet zo'n last van als jij maar door de pil (door te slikken) gaat het helemaal beter.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 10 Apr 2015 22:01

Re: PMS ervaringen

Pfoeh, dit klinkt voor alle partijen niet fijn! Maar zeker voor jou niet. Ik zou toch echt aandringen bij de huisarts of gyn en aandringen op een oplossing. Dit moet geestelijk ook doodvermoeiend zijn, die schommelingen.

Zelf herken ik het (gelukkig) helemaal niet. Ik ben hier nooit chagrijnig of wat dan ook van, voel me gewoon hetzelfde. Al heb ik wel net een periode met steeds heel veel puistjes achter de rug, blijkbaar waren mijn hormonen ook een beetje op hol geslagen ofzo...
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem186

Bericht 11 Apr 2015 09:19

Re: PMS ervaringen

Dat klinkt heftig zeg!!

Hoe is je voedingspatroon? Wat eet je zoal? Met de juiste voeding kunnen pms klachten echt heel veel minder worden.

Hoe sta je tegenover supplementen? Ik heb goede verhalen gehoord over dierlijke bijnierextracten en overgangs en pms klachten. Een goed extract kost wel wat, maar als het je helpt...
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 11 Apr 2015 09:58

Re: PMS ervaringen

Oh Chiq, dit is helaas zo herkenbaar :( Ik heb het ook in extreme mate. Ik heb een tijdje evening primrose van de kruidvat geslikt en dat leek te helpen maar nu ik een ander merk slik ben ik terug bij af.
Het is een wonder dat m'n vriend nog bij me is. Ik raak mezelf kwijt in een aanval en wens hem de ergste dingen toe, maar ik besef het zelf dan niet eens. Ben echt blind van woede dan.

Ik voelde me zoveel beter met de Diane maar die mag je blijkbaar niet lang slikken.

Het is echt zo rot, ik leef enorm met jullie mee.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 11 Apr 2015 10:03

Re: PMS ervaringen

Als je de Diane langer dan 5 jaar zonder problemen geslikt hebt, dan mag je hem blijven slikken aldus mijn huisarts. Het advies daarin is onlangs veranderd blijkbaar, want ik mag hem ook weer hebben.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem114

Bericht 11 Apr 2015 10:31

Re: PMS ervaringen

Heel herkenbaar, maar weinig tips.. Mijn vriend mag soms niet eens ademhalen als ik zo'n bui heb en als hij de verkeerde chips heeft gehaald, begin ik te janken.

Enige dat bij mij ook maar een béétje helpt, is diep ademhalen wanneer ik de onredelijkheid weer voel aankomen en proberen te relativeren. Maar dat wordt meestal gevolgd door een diva-storm-of, omdat ik buikpijn heb en zielig ben en dan durft m'n vriend nog te zuchten ook, als ik langer dan 2 uur TLC wil kijken.
<<

Anoniem253

Bericht 11 Apr 2015 12:06

Re: PMS ervaringen

Tegen de onrust kunnen ontspanningsoefeningen misschien helpen? Vgz heeft een goede mindfulnessapp met oefeningen, gratis te downloaden in de appstore.
<<

Anoniem136

Bericht 11 Apr 2015 17:16

Re: PMS ervaringen

Ik herken het ook. Van de pil werd ik de hele maand zo'n monster en nu in de zwangerschap hang ik een beetje tussen normaal en PMS-erig in, dus bij mij werken de hormonen juist niet.

Ik heb onlangs een artikel gelezen met verschillende kruiden erin die zouden kunnen helpen. Ik weet zo niet meer hoe ze heten maar het is vast te vinden. Ik overweeg om dat te gaan proberen na de zwangerschap. Het is bij mij door de jaren heen ook steeds erger geworden, ik kan ook alle redelijkheid verliezen.
<<

Anoniem125

Bericht 11 Apr 2015 17:25

Re: PMS ervaringen

Je zou ook eens met een diëtist kunnen gaan praten.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 13 Apr 2015 21:57

Re: PMS ervaringen

Wat heftig Chiq, heb je al weleens gekeken naar een klassiek homeopaat? En inderdaad je voeding aanpassen zou ook al wat kunnen helpen.
<<

ChiQ

Bericht 15 Apr 2015 14:53

Re: PMS ervaringen

Dank voor alle tips. Eenmaal ongesteld verdwijnt alles als sneeuw voor de zon. Echt bizar. Ik ga eens naar een homeopaat
<<

Anoniem304

Bericht 15 Apr 2015 14:57

Re: PMS ervaringen

ChiQ schreef:Dank voor alle tips. Eenmaal ongesteld verdwijnt alles als sneeuw voor de zon. Echt bizar. Ik ga eens naar een homeopaat

Ik heb daar heel veel aan gehad. Niet met betrekking tot PMS, maar wel met m`n menstruatie en m`n darm problemen. Iedereen mag er het zijne van vinden, de homeopaat, maar ik ben er van al m`n klachten af gekomen. :ja:
<<

butterfly001

Noob

Berichten: 29

Geregistreerd: 09 Okt 2014 10:52

Bericht 15 Apr 2015 15:24

Re: PMS ervaringen

Ook ik heb erg last van pms, weer in een bui gisteren ontslag genomen. Weet iemand of bepaalde supplementen helpen, bv teunisbloemolie of borageolie oid?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 15 Apr 2015 16:32

Re: PMS ervaringen

Yadira schreef:
ChiQ schreef:Dank voor alle tips. Eenmaal ongesteld verdwijnt alles als sneeuw voor de zon. Echt bizar. Ik ga eens naar een homeopaat

Ik heb daar heel veel aan gehad. Niet met betrekking tot PMS, maar wel met m`n menstruatie en m`n darm problemen. Iedereen mag er het zijne van vinden, de homeopaat, maar ik ben er van al m`n klachten af gekomen. :ja:


Dat heb ik met acupunctuur. Ik geloofde er nooit zo in, totdat ik van gekkigheid niet meer wist wat ik moest met mijn enorme hoofdpijnen. En door de acupunctuur heb ik die gewoon niet meer. Het vrouwtje dat ik heb, is ook helemaal niet zo van de zweverige dingen, ze legt het heel normaal uit en als ze gaat voelen waar ze moet prikken dan voel ik ook dat er een obstructie zit.

Ik zweer dus bij acupunctuur. Kan iedereen me om uitlachen maar ik heb er wel baat bij :-)
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:04

Bericht 15 Apr 2015 16:56

Re: PMS ervaringen

Acupunctuur heeft bij mij ook heel erg goed geholpen, zowel voor PMS als voor hoofdpijnen. Ik snap ook nooit zo goed waarom veel mensen er een beetje raar over doen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 15 Apr 2015 16:59

Re: PMS ervaringen

Ik zag het eerder onder het mom van 'wat helpt dat nu? paar van die onnozele naaldjes in je lijf?'. Nou, totdat ik het probeerde wist ik het echt niet. Nu merk ik gewoon echt dát het helpt. Hoe bizar ik het nog steeds vind dat een paar naaldjes op de goede plek in je lijf zoveel baat kunnen hebben.
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:04

Bericht 15 Apr 2015 17:05

Re: PMS ervaringen

Ohh ja dat snap ik hoor Caro, dat had ik zelf ook. Maar bijvoorbeeld collega's die zeggen "oh haha, joh dat helpt helemaal niet echt, is gewoon placebo effect wat je nu hebt". Ik vind dat echt zo flauw!
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 15 Apr 2015 21:09

Re: PMS ervaringen

Ik heb er ook last van hoewel wel in iets mindere mate dan jij. Maar wel: prikkelbaar, emotioneel, boos (om niets soms), hoofdpijn.. Het viel me laatst op dat het steeds erger lijkt te worden. Ik heb inmiddels wat informatie opgezocht en het schijnt ook zo te zijn dat het vaak de kop opsteekt bij vrouwen boven de 30.
Beweging schijnt te helpen, net als je voeding aanpassen in die dagen (volgens verschillende websites zou je zuivel moeten drinken, en koolhydraten eten in kleine porties. Suiker, vet en eiwit minderen). Ik ga het maar eens proberen, hopelijk helpt het want het is inderdaad om gek van te worden. Ik vind het ook zo sneu voor de omgeving dan.
Goed om te weten dat acupunctuur ook kan helpen.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers