Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


PMS ervaringen

<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:18

Bericht 15 Apr 2015 21:51

Re: PMS ervaringen

Probeer eens acupunctuur. Ik weet niet hoe tegen over alternatieve geneeswijze staat. Maar PMS is blokkade in je lichaam. Alle sluizen zitten dicht door stress en blokkades en daardoor word het moeilijk voor je lichaam om de menstruatie door te zetten, en dat gaat gepaard met vreselijke PMS klachten. Je hele hormoonhuishouding is door de war. acupunctuur gooit al die sluizen weer open, hardlopen doet dit ook. Dus sporten is ook een tip voor je om te doen. En ja probeer te kijken waar je stress vandaan komt. Al hebben we die natuurlijk allemaal. Ik weet wat het is. Ik had er een paar jaar geleden ook hele erge last van. Nu ben ik al weer heel lang gestopt met de pil omdat ik zwanger wil worden. Maar het is gelukkig weggebleven die PMS. Sterkte
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 16 Apr 2015 20:46

Re: PMS ervaringen

ik heb meet positieve verhalen gehoord over acupunctuur bij PMS,zelf alleen ervaring voor andere klachten. De ostheopaat kan ook helpen.

zelf heb ik er sinds mijn tweede miskraam in januari ineens erg last van hiervoor nooit. Bij mij heefthardlopen en suikervrij eten een positieve invloed
<<

Anoniem117

Bericht 17 Apr 2015 15:51

Re: PMS ervaringen

Er zijn antidepressiva's die in een lage dosering een gunstige uitwerking hebben op ernstige PMS.

Weet je trouwens 100% zeker dat je stemmingswisselingen en heftige emoties door PMS komen?

Ik ben zelf alleen de dag voordat ik ongesteld word lichtelijk agressief.
<<

anoniem203

Bericht 05 Aug 2015 19:03

Re: PMS ervaringen

Kan je ook ineens pms krijgen? Ik heb nu al 2 keer 2 weken voor mijn menstruatie dat mijn humeur omslaat als een bom. Normaal ben ik vrij rustig en heb ik redelijk veel geduld. Maar nu.. :pale: Ik zit vol woede, agressie en ik heb zo'n ontzettend kort lontje. Ik schrik soms gewoon van mezelf. Ik ben 31 en ik slik al 3 jaar geen pil meer. Voorheen merkte ik geen verschil in mijn humeur. Maar nu ben ik soms gewoon een botte heks :no: 2 weken geleden was ik ongesteld en nu voel ik weer lichtjes mijn humeur veranderen.
<<

Anoniem309

Bericht 06 Aug 2015 09:26

Re: PMS ervaringen

Voor als je denkt dat de pil een mogelijke optie kan zijn, Ik heb de minipil en vind die eigenlijk beter dan de pil met stopweek. Ik had voorheen nog vaak dat ik wat uitspattingen kon hebben en emotioneel instabiel was, helemaal als het ook nog mijn stopweek was.. Sinds ik de minipil gebruik en dus ook geen stopweek heb voel ik me dan ook een stuk prettiger in mn vel zitten.
<<

Blij

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:09

Woonplaats: Zwaag

Bericht 23 Aug 2015 13:27

Re: PMS ervaringen

Ik reageer echt nooit, maar ik heb wel een hele goede tip voor je. Ik heb ook zulke klachten als jij omschrijft gehad. Ik overwoog serieus 52x per jaar om bij mijn vriend weg te gaan, vond alles stom, ontevreden en huilerig. En dat dus echt 2 weken per maand zoals jij omschrijft.
Ik heb advies gevraagd bij vitaminestore, en kreeg als eerste pmp van efamol geadviseerd. Ik ben daarmee begonnen en in plaats van 2 weken per maand werd dan 1 week. Al beter, maar nog niet echt optimaal.
Toen heb ik weer advies gevraagd en zei dat ik daar Dong Quai van hun bij moest gaan gebruiken.
Dat slik ik nu 4 maanden, die combinatie en ik wilde dat ik het eerder had geweten. Ik heb er ook nog een isaflavonen complex bij, en die slik ik de week voor mijn menstruatie. Ik ben een ander mens, en alleen tijdens mijn menstruatie ben ik iets huilerig, de eerste en tweede dag ofzo. Maar van 2 weken per maand naar hooguit 3 dagen, ik ben blij.
Misschien het proberen waard?
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:18

Bericht 23 Aug 2015 15:28

Re: PMS ervaringen

Ava schreef:Kan je ook ineens pms krijgen? Ik heb nu al 2 keer 2 weken voor mijn menstruatie dat mijn humeur omslaat als een bom. Normaal ben ik vrij rustig en heb ik redelijk veel geduld. Maar nu.. :pale: Ik zit vol woede, agressie en ik heb zo'n ontzettend kort lontje. Ik schrik soms gewoon van mezelf. Ik ben 31 en ik slik al 3 jaar geen pil meer. Voorheen merkte ik geen verschil in mijn humeur. Maar nu ben ik soms gewoon een botte heks :no: 2 weken geleden was ik ongesteld en nu voel ik weer lichtjes mijn humeur veranderen.

Ja dat kan zeer zeker. Ik kreeg het ook ineens. Al ging daarvoor wel een vreselijke stress periode aan gepaard. Was echt niet leuk. Wat een vreselijke tijd. Ik wilde gewoon dood tijdens mijn PMS periode. Probeer het patroon te ontrafelen. Bij mij begon het zo'n 9 dagen voor mijn menstruatie. Ik heb mijn man zelfs een keer wat naar zijn hoofd gesmeten omdat hij wat had opgemaakt in huis. Vind ik achter af zo erg.
Ik ben inmiddels PMS expert geworden door al die gedoe hahaha. Maar ik zweer toch bij de alternatieve dingen en geen anti deppresiva's die vind ik wel heftig.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Anoniem148

Bericht 20 Okt 2015 07:28

Re: PMS ervaringen

Ik doe even een upje. Ga nu weer slapen maar straks uitgebreid lezen. Denk dat ik het ook heb. Voor nu iig extreme rugklachten.
<<

Saar

Noob

Berichten: 87

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:42

Bericht 02 Okt 2020 19:40

Re: PMS ervaringen

Hoe gaat het nu Chiq? Heb je al iets gevonden wat echt werkt? Ik heb exact dezelfde klachten als jij en ik ben het echt zat. Het verschil in hoe ik me voel is zo bizar.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 02 Okt 2020 20:31

Re: PMS ervaringen

Oh zo herkenbaar Chiq. Niet zozeer de lichamelijke lachten, maar de duivelklachten echt volledig. Ik heb sinds twee weken weer een spiraaltje, in de hoop dat dit alles wat normaliseert. Mijn man heeft een vasectomie gehad dus het is hier ook echt puur en alleen in de hoop dat ik hormonen wat onder controle krijg. Vooralsnog kan ik nog niet zeggen dat het helpt.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 02 Okt 2020 20:32

Re: PMS ervaringen

Oh dit is een hel oud topic zie ik nu. Nou ja, het blijft herkenbaar.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 02 Okt 2020 21:26

Re: PMS ervaringen

Zoals bekend hier ook herkenbaar. Enige wat mij helpt is Lucrin. Echt troep naar liever dat dan dat ik mezelf (of m'n an) van 10 hoog naar beneden werp, want op dat kunt was ik inmiddels.

Hoop dat je spiraal gaat helpen lady. Via de huisarts of ook bij de gynaecoloog geweest?
30-04-2017
<<

Saar

Noob

Berichten: 87

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:42

Bericht 05 Okt 2020 15:04

Re: PMS ervaringen

@Lady, ik hoop voor je dat het gaat helpen!
Ik heb nu bij Holland & Barret Sint Janskruid & Vitex Agnus gehaald. Hebben jullie daar al ervaring mee?
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 05 Okt 2020 16:08

Re: PMS ervaringen

Ik heb alleen ervaring met Teunisbloemolie, Saar. Dat leek bij mij altijd de scherpe kantjes eraf te halen. Ben het sinds vorige week weer braaf elke dag gaan slikken. Heb ook weer een spiraal want zonder functioneer ik dus ook amper. Dan ben ik agressief, onrustig, verdrietig en herken ik mezelf totaal niet.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 05 Okt 2020 19:52

Re: PMS ervaringen

Wat is het toch erg dat zoveel vrouwen zulke heftige klachten hebben.

Kees, ik heb het via de VS van de huisarts gedaan, maar heb wel even gespart met de gynaecoloog die me heeft begeleid in mijn zwangerschappen. Zij adviseerde ook een spiraal of anders antidepressiva. Dat laatste is me vooralsnog een brug te ver.

Ik heb met de VS afgesproken dat we een maand of drie kijken hoe het gaat. Als ik niet voldoende verbetering merk, dan ga ik weer een psycholoog bezoeken. Ik weet niet precies wat mijn hulpvraag dan gaat zijn, maar daar komen we gezamenlijk vast wel achter. Ik wil me gewoon beter voelen dan hoe ik me tegenwoordig voel. En misschien toch eens teunisbloemolie aanschaffen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Saar

Noob

Berichten: 87

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:42

Bericht 06 Okt 2020 07:56

Re: PMS ervaringen

Wat erg eigenlijk, dat we zo het " slachtoffer" zijn van onze eigen hormonen. Dan hebben die mannen het toch wel wat beter.
Ik heb ook veel gelezen over anti depressiva welke je dan alleen slikt in de 2 weken na je ovulatie. Ik denk dat, wanneer deze pillen niet helpen, ik dit toch maar ga uitproberen. Een spiraaltje lijkt me, voor mij, geen oplossing.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 06 Okt 2020 08:11

Re: PMS ervaringen

Slik je die dan 2 weken wel en 2 weken niet? Kan dat met antidepressiva ivm de bijwerkingen met starten/stoppen?
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 13:19

Bericht 06 Okt 2020 19:08

Re: PMS ervaringen

Hier zijn de buien grotendeels over na het plaatsen van een mirena. Ik had ook echt last van moordneigingen en het is goed dat er een lange wachtlijst voor huurhuizen is want we waren anders echt gescheiden of ik had vast gezeten omdat ik m’n man wat aan had gedaan.

Wel zijn mijn hormonen nog steeds goed in de war. Ik ben kilo’s aangekomen, heb een snor en een baard. Sinds twee maanden sta ik onder begeleiding van een diëtist en gaan we proberen de hormonen weer op orde te krijgen. Het schijnt dat een te kort aan vitamine D ook voor een hoop hormonale klachten, moeheid en depressies kan zorgen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 06 Okt 2020 20:11

Re: PMS ervaringen

Goed om te lezen dat jij positief verschil ervaart na het plaatsen van de Mirena. Maar komt het aankomen en overmatige haargroei daar ook door dan, door die spiraal?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 07 Okt 2020 10:04

Re: PMS ervaringen

Pluis, fijn dat de mirena effect heeft. Ik merkte ook groot verschil toen ik tussen 2 mirena's in zat. Al heb ik wel het idee dat de eerste mirena meer effect had. Vervelend dat je zoveel bent aangekomen en last hebt van overbeharing, kan me voorstellen dat je daar onzeker van wordt. Hopelijk kan de diëtiste je helpen. Anders is een orthomoleculair therapeut wellicht nog een optie.

Wat dat betreft ben ik heel erg blij dat ik alleen ben, ik heb niemand om iets op af te reageren en dat geeft veel rust. Ik vind mezelf ook leuker als ik alleen ben, in een relatie kom ik telkens die lelijke kant van mezelf tegen die ik niet wil kennen.
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 18:00

Bericht 07 Okt 2020 11:03

Re: PMS ervaringen

Enigszins herkenbaar wat jullie hier schrijven... Ik heb niet hele extreme klachten maar wel genoeg om me zeker een week niet fijn te voelen. De ene cyclus is het erger dan de andere. Ik ben prikkelbaar en uit dat naar mijn vriend en ik ben in die periode vaak down en negatief. Dat we nu naar de herfst toe gaan helpt daar ook zeker niet aan mee. Ik ben nu net sinds 2 dagen begonnen met DIM pillen, ik ben benieuwd of ik daar verschil in ga merken. Anders ga ik misschien nog wel Teunisbloemolie proberen.

PMS is zo'n lastig iets, ook doordat er niet zo heel veel aan te doen is.

Feline, ik snap heel goed wat je zegt en ik herken het ook dat je die mindere kant niet van jezelf tegen wil komen. Maar tegelijkertijd hoort die kant op een bepaalde manier wel bij je. Als je die kant weg blijft stoppen en niet tegen wil komen dan keur je daarmee ook een deel van jezelf af. Je bent niet die kant maar je hebt hem af en toe. Nogmaals, ik snap heel goed dat je die kant van jezelf niet wilt laten zien maar afkeuren is naar mijn idee ook niet goed.
Zelf probeer ik stap voor stap mezelf te accepteren hierin. Dat wil niet zeggen dat ik mijn gedrag richting mijn vriend goedkeur. Maar voor mij zelf voelt het niet meer goed om mijn gevoelens weg te stoppen en af te keuren, want dan keur ik ook mijn vrouw-zijn af. Ik kan er nou eenmaal niet zoveel aan doen dat ik een vrouw ben en een cyclus heb die mij soms een minder leuk mens maakt.

Misschien raak ik hiermee een gevoelige snaar bij vrouwen die echt extreme klachten ervaren, maar dit is wel hoe ik het zie.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 08 Okt 2020 21:54

Re: PMS ervaringen

Ik kwam dit tegen, misschien vind iemand het interessant https://anumivita.webinargeek.com/Reset ... 10-stappen.
30-04-2017
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 13 Okt 2020 17:50

Re: PMS ervaringen

Vajen, lieve reactie van je! Dank je!
Het is vooral dat ik het zelf niet prettig vind om me zo te voelen.
Ik heb vrij ernstige gezondheidsproblemen en dit er bovenop is dan soms net iets te veel.
Vind het wel mooie woorden van je, ga ik eens over nadenken.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 16 Dec 2020 13:41

Re: PMS ervaringen

Even een upje.

Ik heb zo’n 3 maanden geleden mijn spiraal laten plaatsen. Ik heb een paar hele goede weken gehad, waarin ik me zoveel lichter (figuurlijk) en gelukkiger voelde. Dat intense gevoel is nu weer wat afgezwakt maar nog steeds voel ik me beter dan eerst. Behalve tijdens mijn eisprong en ‘menstruatie’, helaas. Ik word niet meer echt ongesteld maar mijn cyclus is er natuurlijk nog wel gewoon. Ik had gister of eergisteren mijn eisprong (dat weet ik doordat ik dan hele gevoelige tepels krijg) en ik heb echt twee hele donkere, depressieve dagen achter de rug. Heel moeilijk weer, mijn lontje was ook zo kort. Nu zijn mijn hormonen weer in balans en voel ik me weer veel beter.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Man1984

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 28 Aug 2021 13:54

Bericht 28 Aug 2021 14:05

Re: PMS ervaringen

Hier de man van een vrouw met PMS. Het gaat inmiddels niet goed in onze relatie. Ik heb boeken gelezen en doe alles om haar te helpen. Maar tijdens de week vooraf aan de menstruatie kan ik niet eens ademen. We gaan uit elkaar omdat zij denkt dat het door onze relatie komt. De klachten zijn twee jaar geleden begonnen en in het begin kon ik er niet mee omgaan en ging er tegen in. Nu probeer ik begrip te tonen maar zelfs dat is niet goed. Ik moet een vlieg op de muur zijn en wat mijn gevoelens zijn is niet belangrijk ook al zegt ze de meest vreselijke dingen. Dingen als ik wil bij je weg. Ik wil vrienden zijn. Ik kan je niet meer zien. Ik kan je niet verdragen. We zijn van 2 keer seks op een dag 🥴 (veel hè) naar helemaal niet gegaan. We zijn van samen in een bed naar allebei apart. Ik accepteer alles omdat ze haar lichaam en ziekte weer moet accepteren. Wat ik niet accepteer is dat pms onze relatie kapot maakt. Ik kan er alleen niks aan doen, ik post dit omdat ik hoop dat de kant van de man ook eens belicht wordt. Ik heb echt alles gedaan om haar te helpen zelfs door haar een week lang rust te geven maar niks helpt. Dames als jullie een lieve geduldige man hebben tel je zegeningen want het is voor jullie verschrikkelijk maar voor de man ook. Dikke kus van een ervaringsdeskundige. Lees het boek men struatie met zijn tweeen en praat in de goede dagen.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers