Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat strijk jij?

<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 11 Apr 2015 10:59

Re: Wat strijk jij?

Ik strijk bijna niets. Alleen soms een shirtje als het verkreukeld in de kast heeft gelegen.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 11 Apr 2015 12:27

Re: Wat strijk jij?

Bijna niets, alleen als het er echt verkreukeld uitziet.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 11 Apr 2015 12:31

Re: Wat strijk jij?

Niks. Heb niet eens een strijkijzer. Kreukgevoelige shirtjes hang ik aan een hangertje te drogen. Als ik écht iets heb wat ik moet strijken doe ik het bij mijn moeder, en als dat 1x per jaar is dan is het veel.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 11 Apr 2015 13:06

Re: Wat strijk jij?

Bij hoge uitzondering eens een keer een bloesje, overhemd of polo. Ik droog zoveel mogelijk buiten aan de lijn en bloesjes/overhemden hang ik op een hanger te drogen. Als bij het aantrekken blijkt dat er toch nog teveel kreukels in zitten strijk ik het.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 11 Apr 2015 14:17

Re: Wat strijk jij?

Ik strijk best veel: shirtjes, hemdjes, overhemden van mijn man, blouses, spijkerbroeken, theedoeken (handdoeken niet) en kussenslopen (rest van het beddengoed niet, dat vind ik te omslachtig). Ik vind het ook helemaal niet vervelend om te doen eigenlijk. Gewoon de radio of tv aan en even een uurtje strijken, en dat doe ik dan gemiddeld 1 keer per maand ofzo (ik spaar het op). Meestal doen wij samen het huishouden, dan maakt mijn man de hele benedenverdieping en de badkamer schoon terwijl ik strijk. Nou, goede deal vind ik, ik strijk liever dan dat ik moet schoonmaken. Ik vind het alleen altijd zo vervelend dat je dan als je klaar bent alles nog in de kasten moet leggen, dat vind ik irritant!
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 11 Apr 2015 16:41

Re: Wat strijk jij?

Degenen die niets strijken, hoe dóen jullie dat? Hier komen alle shirts en broeken al mega gekreukeld uit de wasmachine en dan helpt ophangen echt niet meer. Ik ben zeer benieuwd naar jullie geheim want ik haat strijken maar ben iedere week toch wel een uur tot anderhalf uur bezig :thumbdown:
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 11 Apr 2015 16:51

Re: Wat strijk jij?

Knillis schreef:Degenen die niets strijken, hoe dóen jullie dat? Hier komen alle shirts en broeken al mega gekreukeld uit de wasmachine en dan helpt ophangen echt niet meer. Ik ben zeer benieuwd naar jullie geheim want ik haat strijken maar ben iedere week toch wel een uur tot anderhalf uur bezig :thumbdown:

Dan doe je waarschijnlijk teveel was in je machine of je laat het er te lang inzitten. Ik schud de was ook even uit voor ik het netjes ophang.

Ik strijk ook nooit, zooo zonde van mijn tijd vind ik dat!
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 11 Apr 2015 16:59

Re: Wat strijk jij?

SoGood schreef:
Knillis schreef:Degenen die niets strijken, hoe dóen jullie dat? Hier komen alle shirts en broeken al mega gekreukeld uit de wasmachine en dan helpt ophangen echt niet meer. Ik ben zeer benieuwd naar jullie geheim want ik haat strijken maar ben iedere week toch wel een uur tot anderhalf uur bezig :thumbdown:

Dan doe je waarschijnlijk teveel was in je machine of je laat het er te lang inzitten. Ik schud de was ook even uit voor ik het netjes ophang.

Ik strijk ook nooit, zooo zonde van mijn tijd vind ik dat!


Hmmm zal wel een combi van beiden zijn vrees ik. De wasmand puilt hier altijd uit en ik heb zeker 8 a 9 wassen per week. En ik heb wel de neiging om te proppen ja...
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 11 Apr 2015 17:01

Re: Wat strijk jij?

Mijn kleding komt er nooit gekreukt uit. Misschien ligt het ook nog aan het soort programma (ik doe altijd korte wasjes) of de stof. En ik doe inderdaad niet de wasmachine heel vol.
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:28

Bericht 11 Apr 2015 20:18

Re: Wat strijk jij?

Ik strijk echt niks. Een beetje gladstrijken met opvouwen en als ze het aan hebben zie je geen vouwen of iets.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 11 Apr 2015 20:53

Re: Wat strijk jij?

Niks, haha.
Heel soms eens een overhemd van mijn man. Die hangen nogal lang in de kast omdat hij ze zo weinig draagt en als, dan is het wel voor netjes bedoeld. Een overhemd met kreukels is het dan toch net niet, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem148

Bericht 12 Apr 2015 08:30

Re: Wat strijk jij?

Mizz_S schreef:Ik strijk best veel: shirtjes, hemdjes, overhemden van mijn man, blouses, spijkerbroeken, theedoeken (handdoeken niet) en kussenslopen (rest van het beddengoed niet, dat vind ik te omslachtig). Ik vind het ook helemaal niet vervelend om te doen eigenlijk. Gewoon de radio of tv aan en even een uurtje strijken, en dat doe ik dan gemiddeld 1 keer per maand ofzo (ik spaar het op). Meestal doen wij samen het huishouden, dan maakt mijn man de hele benedenverdieping en de badkamer schoon terwijl ik strijk. Nou, goede deal vind ik, ik strijk liever dan dat ik moet schoonmaken. Ik vind het alleen altijd zo vervelend dat je dan als je klaar bent alles nog in de kasten moet leggen, dat vind ik irritant!


Dit zou ik zo getypt kunnen hebben. Ook het opruimen.
Wat strijken er veel mannen! Die van mij vindt dat echt verschrikkelijk. Ik haat de wc en badkamer poetsen dus dat mag hij dan in ruil doen ;)
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 12 Apr 2015 09:06

Re: Wat strijk jij?

Weinig. Ik spaar ht echt op. Ik strijk dan alleen iverhemden van mijn man en blouses van zoon. Ook shirts of broeken die naar mijn zin te veel gekreukt zijn strijk ik. Dat kan soms weken duren eer ik dat doe :smile:
Aan de ene kan t haat ik strijken en anderzijds is het best ontspannend.

Ik koop voor mezelf ook weinig kleding die gestreken moet worden. Ik kan me er niets van voorstellen van mensen die werkelijk alles strijken. Zónde van je tijd en vaak zo nuttloos ook om je dekbed te strijken.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 13 Apr 2015 09:28

Re: Wat strijk jij?

SoGood schreef:
Knillis schreef:Degenen die niets strijken, hoe dóen jullie dat? Hier komen alle shirts en broeken al mega gekreukeld uit de wasmachine en dan helpt ophangen echt niet meer. Ik ben zeer benieuwd naar jullie geheim want ik haat strijken maar ben iedere week toch wel een uur tot anderhalf uur bezig :thumbdown:

Dan doe je waarschijnlijk teveel was in je machine of je laat het er te lang inzitten. Ik schud de was ook even uit voor ik het netjes ophang.

Ik strijk ook nooit, zooo zonde van mijn tijd vind ik dat!


En heel veel kreukels gaan er bij mij ook uit op het eerste moment dat ik iets aan doe. Een broek ofzo, daar blijft echt geen kreukel inzitten, zeker als je ook netjes opgevouwen hebt :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

SuperGrover

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 710

Geregistreerd: 10 Sep 2013 23:33

Bericht 13 Apr 2015 09:37

Re: Wat strijk jij?

Ik heb geen strijkijzer en strijk dus ook niets. Ik draag ook geen bloesjes, dus dat scheelt. Alleen mijn galajurk moet gestreken, maar dat doe ik bij mijn moeder.

Knillis: Inderdaad, zodra de wasmachine klaar is, gelijk uit de trommel halen. Dan is het als het goed is nog vrij vochtig en als je het dan uitschudt en broeken even strak trekt met één hand aan de onderkant van de pijp, gaan de kreukels er in het ophangen heel makkelijk uit.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 13 Apr 2015 09:40

Re: Wat strijk jij?

Ik wasvgestot met strijken tot mijn broer op een feestje vroeg of ik soms gestopt was met strijken. Sindsdien strijk ik alles weer. :eyes:
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 13 Apr 2015 10:48

Re: Wat strijk jij?

Heel af en toe een blouse of overhemd of andere nette kledingstukken zoals een pencilskirt. Verder niets.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 13 Apr 2015 10:50

Re: Wat strijk jij?

Zo min mogelijk, haha! Alleen als het echt niet anders kan strijk ik shirts/blouses/overhemden. Maar ik probeer het wel vaker te doen de laatste tijd, je ziet er toch een stuk verzorgder uit met gestreken kleding vind ik persoonlijk.

♥♥
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 13 Apr 2015 10:57

Re: Wat strijk jij?

Ik strijk alleen onze overhemden. Voor de rest niks. Straks als de babywas klaar gemaakt worden ga ik weer even de oude hydrofielen strijken t schijnt dat ze dan sterieler zijn.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 13 Apr 2015 12:01

Re: Wat strijk jij?

Hmmmm ik ga toch eens een week proberen om de wasmachine minder vol te doen en sneller de was op te hangen (en terwijl ik dit type bedenk ik me dat ik er gisteravond nog een was ingegooid heb die er nu nog vrolijk in ligt :palm: ).

Ik ga mijn best doen! :smile:
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 13 Apr 2015 13:45

Re: Wat strijk jij?

Ik strijk niks. Als ik een leuk truitje in de winkel zie, maar het ziet er naar uit dat die gestreken moet worden koop ik het niet eens :laughcry: . Vriend strijkt zijn eigen blousen.
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers